Tenhleten netuctovej pevňák už jezdím docela dlouho. Ale teprve teď, když mám Trance na „marodce“, jsem se dokopal udělat mu zaslouženej profil. Je fakt, že předtím kolo většinou odpočívalo v garáži. Na traily i výlety po horách jsem bral fulla, do soli a extra bahna potom starýho 27,5" HT.
Rám je předprodukční, takže nemá stejnou geometrii jako později na stránkách Zoceli prodávaný „sériový“ rám Natvrdo. S nastavením vidlice na 140 mm mi úhloměr telefonu ukazuje hlavovej úhel asi 65,5 stupně, efektivní sedlovej bude bez sagu přes 75. Po výměně představce se geo od Trance 29 (oboje v sagu) vlastně zas tak neliší, na Zoceli jsem v sedle trochu víc nataženej.
Kolo jsem nafotil zrovna, když jsem měl půjčenej ShockWiz na naladění vidlice a ještě s kotoučema Hope. Ty mě hrozně štvaly štrejcháním na konci sjezdu (než vždycky vychladly) a teď tam mám teda Galfery. Na ty Magury jsem si chvílu zvykal, ale zvyknout si jde. Jen vždycky po ježdění na jiným kole je potřeba si velkou kousavost přední brzdy a kontrastní mírnost brzdy zadní dostat zpátky do podvědomí.
Myslím, že rám je až na úplný drobnosti naprosto parádní. Luxusní vnitřní vedení, v reálu krásnej lak, docela překvapivý pohodlí od zadní stavby, rozumná geometrie a nezavazející horní trubka. Jedinou konstrukční chybku vidím ve vysoko umístěných dírách pro košík na láhev (částečně vyřešeno adaptérem Topeak) a kdyby sedlová trubka pro moji výšku umožnila ještě větší rozsah teleskopu, nezlobil bych se.
Na kole mám ještě rád zvuk zadní náby Javax :-). Jedna z posledních fotek pak kromě (konečně) odstínu barvy na podzimním sluníčku trochu odhaluje druhej pár zápletů (Nextie Vista, 30 mm). S těma a lehkýma pláštěma od Wolfpacku kolo nejenže neskutečně valí, ale ze 14,2 zhubne na 12,7 kg. Ale už nevypadá tak dobře jako s macatýma rádoby 2,6palcovýma gumama. Jo a v zadním kole vozím insert Tubolight (myslím EVO HD).
Kdybyste chtěli vidět, jak to Zoceli sluší ve „vývojovém“ osazení, tak v této galerii a její diskuzi jsou další fotky.
(vloženo 16.12.23)
Značka | Zoceli |
Model | Natvrdo |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | L |
Hmotnost | 14 |
Rám | Natvrdo (předprodukční), ocel |
Vidlice | Cane Creek Helm Air (2019) @ 140 mm |
Hlavové složení | Cane Creek CC40 |
Kliky | SRAM SX |
Měnič | SRAM GX |
Řazení | SRAM GX |
Převodník | AbsoluteBlack Oval 34T |
Kazeta | SRAM XX1 10-52 |
Řetěz | SRAM XX1 |
Náboj přední | Javax |
Náboj zadní | Javax |
Brzda přední | Magura MT Trail Sport (čtyřpíst) |
Brzda zadní | Magura MT Trail Sport (dvoupíst) |
Ráfek přední | Javax SD301 |
Ráfek zadní | Javax SD301R |
Pedály | OneUp Composite, nebo Shimano PD-M530 |
Řídítka | Norco Alu, 780 mm |
Představec | Spank Spoon 318, 43 mm |
Sedlovka | X Fusion Manic, 170 mm |
Sedlo | Fabric Line |
Pláště | Specialized Butcher T9/Purgatory T7, nebo Maxxis Rekon Maxx Terra 2.6 |
Me se tohle moc libi a jednu dobu jsem nad tim uvazoval, nez se mi naskytla Moxie. Nicmene, co me obecne na ramech sere je ten komin na sedlove trubce :) To teda nemam rad :)
JacoP: Koukám, že s tím profilem kola se k tomu od slibu už taky víc než rok ne a ne dokopat :-) Jinak dva ty rámy měl brácha (enjoy-riding.cz) na prodej za 24 (lak na přání 27) tisíc, jak jsem psal pod tou galerkou s prvními dojmy. Nevím, jestli to pořád platí, když Martin stránku Natvrdo ze zoceli.cz dal pryč, ale prý taky dokáže Martina přesvědčit na geometrii na míru. Těch 39k na ofiko stránkách už není málo, ale těch ocelových HT s vnitřním vedením (a ještě pěkně nízkou hlavou i v L) opravdu moc není. A synek tu dokoukal zrovna video, kde si chlápek objednal za 20k USD krabici s pokémonama…
Krásné HTcko, taky jsem jej chtěl, ale cenu bych si neobhájil sám před sebou, dát 40k za HT rám je hodně prostě. Ačkoliv tomu rozumím a tuto ruční práci velmi cením.
Když bych měl dát ranec za zoceli rám, tak nový Narum…
Můj ocelový Stanton je parádní a neměnil bych.
Tak ať slouží.
Moc pěkný! Jako nikdy bych si na kolo zlatý díly nedal, ale k tý zelený to sedí, jak prdel na hrnec! Pecka! Dík za ten obrázkovej zážitek. 5!
Tk75: tak není na něm nic lehkého – posuvný patky, velký profily a ten rám je ultra tuhej :) měl jsem predtim Nukeproof Scouta, ten měl 2,2kg, ale byl jak z blata :) na něco pohodlnější, na něco horší.
Suslos: To je teda prekvapko…většina těch trail ht se pohybuje okolo 2.2 z Alu …Bird nebo Ragley atd
Jestli dobře pamatuju tak 2.7 měl jen RSD Middlechild (posuvny patky a robustni trubky na to i vypadaj) a Dartmoor.Jinak ty ocelaky jako Stanton a podobny jsou okolo 2.8 mínus plus :)
suslos: Rám má hmotnost 2,2 kg v té velikosti L. Něco tam přidají ty trubičky vnitřního vedení (ale to je pro mě přinejmenším vizuálně dost důležitej rozdíl proti jinak taky pěknejm ocelákům z Británie).
suslos: To jsem nevěděl. Chybama se člověk učí :)
@MirosPikos: Charvát už Cura2 jezdí jen na HT XC, na všem ostatním již dlouho Cura4
@ufoncz: Náhodou váhu rámu víš? Vážil jsi než si stavěl? :-) Mám posledního Chameleona, kde se hliníkem fakt nešetřilo, tak mě zajímalo srovnání :-)
Je to krásný kolo…me se líbilo i s Foxkou ale sám jsem teď zjistil po přechodu na masitejsi vidlici jak moc to dovede kolo posunout, takže Helm supr (jestli funguje tak jak vypada:) Vaha je klasika..sam mam tech 13kg s GC pneu…dát Butcher a podobný tak je to 14 kg hned, ponevadz odolnost lehka nebejva
Hezký nafoceny to máš )
OK chlapci, ubili jste mne argumenty…-) Mám zkušenost jenom s 2 píst shimano a výměna na 4 pro mne byla možností ostřejšího a pozdějšího brždění přínosem (při stejném 180 mm kotouči, 203 by určitě pomohl též)
o.unca: Netroufnu si ty brzdy soudit. Jsem ve fázi, kdy se odnaučuju nadužívat zadní brzdu a třeba za nějakej čas budu vidět věci jinak.
jIrI___: Jak jsem psal v textu, jen výměna zápletů (a především plášťů) to shodí o kilo a půl dolů, dalšího půl kila jsem měl dole při zkoušení Fox 34 namísto té Cane Creek. To ale vizuálně kolo zabilo a hlavně Helm po reklamaci (něco v tom klepalo a celkově to nechodilo dobře) a vyladění přes ShockWiz chodí fakt moc pěkně a přežije i prasácky provedenej velkej drop. Pedály, sedlo, kliky – mohlo by to mít kolem 11,5 kg v chrtí konfiguraci.
Když jsem mrknul na hmotnost, tak jsem začal hledat, kde to na tlumič :). Ale barva se mi velice líbí.
o.unca: evidentne nemas s teba brzdama zadnou zkusennost, jinak bys tohle nenapsal
Na HT je to naprosta pohoda
A kolo super, za 5
Důležitější je velikost kotouče, konkrétně vzadu kvůli chlazení než jestli má třmen 2, 4 nebo 6 pístků. Koneckonců Charvát jezdí Cura2 a nestěžuje si.