2 v 1 :-).
Stará klasická 'lehká' duše.
Nová fakt lehká duše.
Na kola a na vidli.
Dříve...
...nyní.
Když už teď na tom kole nejezdím, tak aspoň nakupuju kraviny. Takže místo 2 pump mám teď jednu a místo klasické duše tuhle ultralehkou. Úspora přes 300 gramů na zádech potěší :-).
(vloženo 21.12.23)
Tak jak? Komfortně nebo nekomfortně? Bez rukavic žádný problém. Osobně si je vždycky sundavam, když jdu na kole v terénu cokoli dělat.
A jak ti jde sundavat slausek při foukání tlumiče?? Mě tedy dost komfortně. V terénu v rukavicích nemožné
Dneska jsem s ní foukal poprvé, tlumič i vidle bez problémů, na gumy to bude chtít trochu cviku při sundavání, ale ono to půjde. Jinak hodně cením přesný manometr, který měří na setinu Baru. Jinak úspora 300 gramů na zádech je fest cítit, takže já jsem spoko.
a ještě jeden problém :( mám tlumič Fox DHX se vzduchovou expanzkou, ale tam se šlaušek nevejde muší pořídit prodloužení ventilku snad to pujde
tak jsem pumpu pořídil a jediný nedostatek celkem uživatelsky nepříjemný je , že když foukáš tlumič nebo vidlici a pak chceš pumpu sundat tak aby neunikl vzduch, se musí odšroubovat černá část a následně ta zlatá část. Problém je v tom že ta černá část nemá žádné vroubkování a špatně se šroubuje a přitom působí velký tlak vzduchu a bohužel se uvolňuje i ta zlata část a pak dochází ke ztrátě vzduchu. U pumpy od Topeak POCKETSHOCK DXG je tento system vyřešen výrazně lépe.
Nebo mají majitelé pumpy jiný názor či lepší grif??
Jinak je pumpa kvalitní
Antik: To samý. Gumy kontroluju prakticky před každou jízdou, protože jezdím minimum co ráfky přežijou a nežvýkaj se gumy, takže ztráta 1psi může být problém. Drahý problém. Odpružení ale tlak neztrácí nikdy.
Jediný na co si fakt dávám bacha, tak je tlak v gumách před vyjížďkou, abych nedefektil.
Mr. Duck. Přesně. Dokonce bych řek že většinou kolo odladěné nemám, ale i tak bych řek že celou sezónu jezdím dva módy. Normální terén a uhlezný flow skákací lajny. Většinou jediné ladění je pár kliků LS kompresí, pro ten pocit.
jIrI___: To jezdíš na gravelu s fullistou? Pokud ten tlumič a vidli dolaďuje v terénu pro gravel, tak je to fakt pacient! :-)
No a jestli jezdíš ty terény pro FS na gravelu, tak jsi zase frajer!
Jak jsem už napsal, ať si každý jezdí co chce. Je to ale důvod, proč s někým kdo to tak řeší na kolo nepůjdu a nejsem sám – když jdu ven tak mám kolo odladěné ať si můžu užívat jízdu a ne stát a ladit. Když jede člověk sám tak ať si dělá co chce, ale čekat na někoho kdo by si každou chvíli ladil něco na kole nebaví nikoho.
Jiri: Ne. Když jedu v kuse něco dost dlouhého na to, aby se tlumič dostatečně zahřál, tak už je tak unavené tělo že fakt nemám šanci poznat rozdíl v chodu tlumiče.
Mr.Duck: Nepoznáš ani vliv zahřátí tlumiče při dlouhém sjezdu? Já osobně ne, ale jeden kolega je na tohle pacient a dolaďuje tlaky i během vyjížděk, dokonce i když v kopcích je chladněji než v místech, odkud jsme vyjížděli :))
Hmm každýmu svý, ale ladit tlak odpružení na běžné vyjížďce jsem asi taky ještě neviděl (mimo nového kola nebo nějakého testu). Osobně tlak neměním prakticky nikdy po tom co si ho na novém kole nějak nastavím.
To, že v zimě tlak maličko klesne mi přijde skoro jako přínos – vykompenzuje ztvrdlou gumu a slabou kachnu.
No nevidím důvod kritizovat nebo řešit co kdo vozí, ale zajímalo by mě v jaké situaci použiješ pumpu na tlumič?
Neřeším gramy, protože stejně skoro do každého kopce kolo tlačím a kochám se přírodou, ale ta pumpička 2v1 je hezčí než ty dvě :D
Hele, víš jak to je, gram ke gramu a najednou je to půl kila a to už poznat je, resp, já to poznám. Nekoupil jsem si lehké kolo, abych na něj pak navěsil hromadu věcí, které můžu v pohodě vozit na zádech. Vodu vozím samozřejmě taky na zádech v Camelu. K té gumě, ono to kolo s prázdnou gumou nejde ani dost dobře tlačit (ta zdeformovaná guma drhne o rám), a scházet celý Kámen s kolem na rameni se mi naposled fakt nechtělo, tak jsem tam dal duši a nakonec si ještě pěkně zajezdil.
Řešíš tady pár gramů na rámu, které nemůžeš vůbec poznat. Stejně tak jako vozíš vodu a u ní taky neřešíš jestli máš plnou lahev nebo prázdnou.
Nepamatuju si situaci kdyby někdo na trailu vytáhl pumpičku a začal foukat tlumič(neberu první dny když nastavuješ nové kolo) před skalkou, nebo podobné kraviny.
Přijde mi, že lidi co opravdu jezdí, neřeší tyhle zbytečné blbosti a prostě jezdí.
Taky už se mi párkrát stalo, že jsem řízl gumu, tak že nešlo dojet. Ale to je tak výjimečná situace, že nemám důvod vozit duší, pumpu, nebo nýtovačku.
Knoty, nářadí a bombičku využívám často, takže je to na rámu pořád a nic víc nepotřebuju.
Taky nevozím náhradní ráfek, páčku, přehazku, kliku, pedál, tlumič, řídítka i když jsem každou z těchto součástek minimálně jednou zničil.
Atilla: Téhle rekci kromě první věty vůbec nerozumím. Proč bych neměl vozit vodu? Doma samozřejmě před vyjížďkou nastavím svůj vyzkoušený tlak (1,4/1,6 Bar). Ale pokud se mi povede cvaknout, tak až to vezme mlíko nebo knot, je potřeba dofouknout na požadovaný tlak, na to mi bombička přijde zbytečná. A duši už jsem taky musel do gumy jednou dát, protože byl plášť tak poškozený, že knoty to nedaly. Ergo mi kombo pumpa a duše dává největší smyl. Navíc, i kdybych nevozil pumpu na kola, vozil bych pumpu na vidli, takže by to váhově vycházelo hůř, než teď.
Máte zkušenosti s touhle duší? Je to stejné jak Tubolito? Funguje na to stejné lepení?
K říznutému plášti: Normálně to jde řešit jehlou a nití + ještě podlepit nějakou větší záplatou na duše. Drží to v pohodě a je to práce tak na 10–15 min.
Stojí cca 20kc. Foukaná doma, nebo v autě než vyjedu. Vodu taky nevoziš?;)
Atilla: Já mám rád kolo co nejlehčí a hlavně bágl vozím pořád, už proto, že je v něm páteřák. Jinak reálně pouze dofukuju po případném knotování. Předpokládám, že ta bombička nevydrží otevřená dlouho, ale musí se celá spotřebovat. A taky asi nejsou úplně zadarmo.
mr.antik: Jednou jsem ji zkoušel a odlepila se mi, je to tak na dojetí domů, ale není oprava nafurt. Prostě řízlý plášť je dead…
Na řezance vozim ty velký samolepky od Parktoolu – asi bych je měl někdy nanečist vyzkoušet, jestli to vůbec funguje.
Když to říznu hodně, tak mě nezachrání ani duše páč vylézá ven. Do parků DH plášt a u nás ostré není – vyřešeno
Ja nevim jak ty Atilo, ale ja jsem defekt klaskickyho razeni nemel fakt ani nepamatuju, co jezdim bezduse. Ale rizbuti jsem mel fakt hodnekrat a tam te fakt knoty moc nezachrani…Aspon potud moje zkusenost…
Úplně nejlepší je, když po těch 300 šťouchnutí člověk vytočí jádro ventilku a může foukat znovu :)
Myslím, že má cca 70g jeden kus 25g + 12g hlavice. Spíš jde o to , jak se s tím pracuje. Úplně pokaždé za poslední roky, když někdo začal foukat malou pumpou ,tak jsem tam radši narval bombičku a hned se jelo. Než čekat na 300 šťouchnutí. Hlavně to dáš takhle na rám a máš to vždy po ruce a nemusíš brát batoh.
Vím jak ušetřit další váhu! Nevozit pumpu a duši. Jen bombičky a knoty;)
Jan D. Asi jo. Ještě ale musím vyzkoušet ten Topeak, jesli funguje :-).
LM: celkem často. Změní se teplota, nebo jedu do BP a měním výrazně nastaveni celého podvozku…prostě to chci mít u sebe. Třeba nýtovačku na řetěz jsem vozil 15 let zbytečně, tak už jí nevozim.
na ty duse se chystam mladymu na 20", nejak nechci riskovat a resit bezduse.
Jak často venku šteluješ tlak ve vidli?
Já to za jízdy šteluju jen na začátku zimy a pak znova na jaře až se oteplí. Případně když výrazně přiberu :-)
Jinak stačí občas zkontrolovat tlaky doma…