Poslední evoluce.
Poslední evoluce.
Edit: Tak na kole najeto 3 600 km a pořád funguje bez problémů. :)
Ještě jsem vyměnil pláště za Speedera v 36 mm protože jezdím větší podíl silnice.
Váha tak jak je na fotkách s černou omotavkou je 8,8 kg včetně pedálů a všech držáků.
Poté co jsem dostavěl kola dětem a manželce, tak jsem si říkal, že nastal čas upgradovat své kolo. Protože už nějaký rok jezdím na cyklokrosce s rafkovými brzdami, úzkými ráfky, a co se dle diskuzí zde jeví až jako nebezpečné, rychloupínáky, tak jsem se rozhodl posunout do doby hydraulicko-pevnoosé.
Protože na současném kole jezdím čínskou sadu, tak jsem se rozhodl, že půjdu opačnou cestou a v rámci experimentu na lidech, pořídím čínský rám a na něj dám „značkové“ komponenty. Jelikož se jednalo o projekt dlouhodobý, tak se díly sháněly postupně, jak se kde vyskytlo něco zajímavého na bazaru nebo slevách. Takže sada a kompletní kola jsou použité, něco dalo staré kolo a něco se pořídilo nové především na AliExpressu u ověřených značek.
A také začalo hledání vhodného rámu, tak nějak jsem věděl co jezdím a co potřebuji (dvoupřevodník, místo na blatníky, min. 38 mm pláště) a co chci (spíše pohodlnou geo, mechanické řazení(zatím)) A tak po prvotních úvahach, zda se spíš posunout do endurance sektoru nebo jít cestou čistého gravelu, jsem zvolil univerzálnost gravelu. A začalo hledání vhodného kandidáta. Požadavky tedy byly rozumná geo (sice tomu nerozumím, ale vsugeroval jsem si nějaké požadavky :-)), co nejvíce standardizovaných prvků a pokud možno vedení bovdenů mimo hlavovku a rozumná cena.
Překvapivě požadavek na stardizované prvky a vedení bovdenů se ukázal jako tvrdý oříšek. Většinou rám který se mi líbil měl tuhle atypickou sedlovku, tuhle speciální představec, támhle specifické hlavové složení a většina měla vedení bovdenů hlavovkou.
Když jsem slevil z vedení bovdenu a vybral finálního kandidáta a téměř ho objednal, tak jsem u jiného prodejce/výrobce objevil totožný rám jenom s vedením bovdenů sice vnitřkem ale mimo hlavovku. Pak už jenom zbývalo vybrat barvu, objednat a měsíc počkat.
Zvolil jsem sice dražší poštovné, ale údajně bez cla a doplacení DPH. Tak po měsíci napětí opravdu zvoní PPL a předává krabice s rámem bez dalších poplatků. S napětím rám rozbaluji, balení obsahuje vše deklarované a potřebné. Provedení mě příjemně překvapuje, objevuji pouze několik drobných nedostatku na laku v místě šroubů.
Doobjednávám potřebné komponenty a pouštím se do stavby. Kde příjemně zjišťuji, jak krásně mi barevně pasují kola co jsem koupil dříve k rámu a úspěšně zapomněl, že jsou také do oranžova. A barva přece jezdí.
Ale i provedení a montáž se obešla bez potíží, jediné co bylo třeba doladit byla průchodka pro lanko přesmykače, ale byla to práce na minutu. Po složení, troškou crcání s odvzdušněním brzd, sedám na kolo a zjišťuji první problém. Přední brzda nebrzdí a páka teče. Takže po kompletním přetěsnění (překvapivě se na Sram shání díly docela komplikovaně) novém odvzdušnění, zajetí nových desek sedám na kolo. Z kotoučovek jsem pořád trochu v rozpacích, ale předpokládám že si to sedne a nebudu chtít nic jiného.
Ještě nemám moc najeto, ale kolo je tuhé, po prvotním vykřupání, dotažení, nikde nic nekřupe, ani nepraská. Jenom v srovnání s předchozím kolem je to docela sbíječka, ale to snad vyřeší snížení tlaku pneu, se kterým zatím experimentuju, páč zjišťuji, že širší ráfky umožňují nižší tlaky než jsem zvyklý.
Závěrem. Z kola mám dobrý pocit a nemám pocit, že by mi mělo něco zůstat v ruce nebo upadnout pod zadkem. Ale kdybych se náhodou dlouho neozval… :-D
P.S. pro módní policii: Komín bude dořešen po vyladění posedu. :)
(vloženo 20.2.24)
Značka | Stavba |
Model | GT30 |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | 52 |
Hmotnost | 9 |
Rám | GT 30, čínský carbon |
Vidlice | carbon - součást sady |
Hlavové složení | Integrované - součást sady |
Kliky | Sram Rival ASX 48/35 |
Středové složení | Sram DUB |
Přesmykač | Sram Rival |
Měnič | Sram Rival 11 spd. |
Řazení | Sram Rival |
Převodník | 48/35 originál |
Kazeta | Shimano Ultegra 11-32 |
Řetěz | Sram 1130 |
Náboj přední | Mavic |
Náboj zadní | Mavic |
Brzda přední | Sram Rival 160 mm |
Brzda zadní | Sram Rival 160 mm |
Brzdové páky | Sram Rival |
Ráfek přední | Mavic Allroad S |
Ráfek zadní | Mavic Allroad S |
Pedály | Shimano XTR |
Řídítka | RXL SL Carbon Road Handlebar 420 mm |
Představec | Ritchey 100 mm |
Sedlovka | Elita ONE 27,2 mm |
Sedlo | Ryet Aircode |
Pláště | Tufo Speedero 36 mm |
16.7.24 12:25
Miros: Tomu rozumím. Ale když u mě to je o tom jestli Speedero 36 mm co jsou v poličce nebo 40 mm co jsou na druhém kole. :)
S klidným svědomím se na Speedero vykašli a vezmi raději Thundero. Rozdíl ve wattech i váze minimální.
Děkuji všem za komentáře. S oranžovou omotávkou souhlasím, tohle byl experiment. Ona je to stejně strašně nepraktická záležitost na kolo na kterém se jezdí. :) Takže až bude ušpiněno moc, bude nahrazeno zřejmě klasickou černou.
Pro zájemce jedná se o tento rám: https://a.aliexpress.com/_EIA6fAt
Ještě teda asi dojde na změnu plášťů na Tufo Speedero, s ohledem na spíše silniční využití, ale ještě dám těmto šanci.
Na mě je tedy té oranžové moc, ale každý to má jinak. Jinak palec nahoru za netradiční přístup k pořízení.
No,příběh jsem přečetl celý..už jenom za něj 5star..
Další za hlášku. ,,..barva přeci jezdí…"..
Barva výrazná…aspoň budeš vidět na cestě…
Přeji ať ti dělá radost..
Odkaz na rám poskytnes?
To je spíš růžový grep..
Jedinej pravej pomeranč je Orange a ten k této barvě dává omotavku která by tady asi taky sedela víc :)
20.2.24 14:51
Za ty peníze parádní kolo. 5*
můžeš mi pls hodit odkaz na tenhle kontrétní rám? Ď
za příběh a srdíčko jasných 5 za mě :)
Vypadá to skvěle. Na gravela možná trošku těžší převody, ale to má každý jinak. Taky jsem si všiml, že čím širší ráfky, tím nižší tlaky. Na silnici jsem byl zvyklý na 8 barů ve 23 mm pláštích na úzkém ráfku. Nedávno jsem nasadil široký ráfek (31 mm zvenku) a 3 bary v 32 mm gumách už je beton jak cip :-) .
Super stavba, super povídání! :-) Kolo vypadá v kombilaci s těma výpletama a pláštěma parádně, mě osobně možná trochu moc mlátí do očí ta svítící oranžová omotávka, ale to je opět čistě subjektivní věc…:-) Vozil jsem tohle sedlo, bylo pohodlné, ale začalo se odlepovat 3D polstrování… Sedlovku mám taky totožnou, nalítáno pár stovek Km a zatím tady drží, vzhledem k její váze.:-)