Vse co je potreba na vypleteni (ne dotazeni).
Metalove napichovaky z Mordoru co me motivovaly udelat neco pro prevoz, a vlastne i skladovani. Uprostred je centr klic, kolem neho Wheelsmith spoke prep(pro mne zaklad kvalitniho vypletu), napravo q-tip a vazelina co davam na podlozky pod niple. A cedule z Coast Gravity park. Delali aukci, bohuzel "Hand job":https://www.trailforks.com/trails/hand-job/ byl nakonec za moc :D
Mimo toho rezaveho 4mm inbusu je to naradi co hodne zrychli a zjednodusi vypletani kola. Zaklad je ta 2. a 3. zprava. To s pruzinkou drzi nipl a lehce se tim nasadi skrz diru v rafku, to se da nejak vyrobit, pouzit stary drat atd. Ty dva bity vpravo (ruzne delky pinu) jsou ale naprosto klicove pro rychly vypleteni. Da se to bez nich, dobre, relativne rychle. Ale s nima lepe a rychleji, takze tezce doporucuju. Dela to Unior.
Drevar rozhodne nejsem. Asi muj prvni dreveny vytvor za hodne dlouhou dobu, z tenke preklizky kvuli vaze a pochybne spojeny. Obdiv necekam ale prakticke to je hodne, proto se delim :)
Takova blbost a tolik radosti. Roky jsem pletl kola s normalnim vetsim rucnim naradim (vrtacka/impact - sila nevadi protoze tim nedotahujes) - ten bit "vytlaci" slot z niplu ve spravne hloubce a prestane utahovat. Tudiz mas jistotu, ze jsou vsechny niple stejne nasroubovane a casto staci jen vyplet rovnomerne dotahnout. U kvalitnich rafku casto netreba vubec centrovat/srovnavat napeti. Zkratka pouzijes takovy bit, pak jednu dve otocky(podle velikosti bitu nekdy vic) rucne a kolo je hotove.
Dlouho jsem resil jak skladovat draty. Pro shop je tohle male, ale na moje cestovni pleteni to byl nejlepsi napad co jsem za 14 let pleteni kol mel. Jen tam neni **ani jeden** rozmer co v soucasne dobe vozim :D
Jak pletete kola vy?
Jezdil jsem, a porad mam ambice jezdit po zavodech a obcas se stane, ze clovek ma minimum casu na prepleteni kola, tak jsem si chtel zacit vozit centrovaci stolici s sebou. Nechtel jsem ale vozit metalovou vidlici s ostryma hranama jen tak volne v aute, tak jsem si udelal cestovni bedynku se vsim potrebnym (krome materialu).
Jeste tomu chybi nejaky system jak do bedny ucytit svitek dratu, krabicku niplu+podlozek a tenzometr(je to spravne cesky?), ale vzhledem k tomu ze auto, ve kterem bych to vozil na zavody je porad rozbity to nejak nehrotim..
Pro mechaniky asi nic noveho, ale treba to nekoho inspiruje plest :)
(vloženo 23.2.24)
Pedro: Tak pružinka to drží dost na to, aby ti z toho nipl nespadl, a oba ty tooly mají slot kterým můžeš šroubovat pár závitů než ti pružinka potká drát. Dělá se s tím fakt dobře a rychle.
Navlečeš nipl na pružinku a ten drží dokud ho neprostrčíš ráfkem a nenašroubuješ
Hele a ta pružinka to drží dost pevně nebo je tam hranka, aby tim nástrojem člověk našrouboval začátek závitu? Nebo musíš nipl chytit zevnitř ráfku a našroubovat ho prstama?
Pedro: Jo ta pružinka je super, jde to o hodně rychleji. Ten delší je taky unior, ten menší „bit“ s pružinkou snad ‚Risk‘ z aliexpress. Ještě jsem ten risk nezkusil, ale počítám že to bude prakticky stejný.
Libica, to jsou ty nástroje, co jsem chtěl pokaždý, když jsem vyplejtal kolo, ale při tý frekvenci to nedávalo smysl. To s tou pružinkou na přichycení niple jsem ani nikdy neviděl, to je super. Se starym drátem je to vojeb.
Sapim samo :-) dt draty a niple me nejak neberou, ani nevim proc.
Ok, Unior nastavce jdu guglit :-)
Jo prave diky tomu unior toolu vetsinu kvalitnich rafku zapletu v ruce, nekdy jen doladim „dish“. Puvodne jsem resil presnost tak, ze jsem dal nehet do zavitu kam jsem chtel skoncit (stejny zavit na kazdem dratu, samozrejme) a tim se ujistil, ze zastavim kazdy nipl na stejnem miste. Prijde mi ale, ze s tim unior toolem je to presnejsi. Rozhodne je to rychlejsi a nemam pak dulky v nehtu :D
Jaky pouzivas securelock? Moje oblibene kombo je ten wheelsmith + Sapim polyax. Naopak DT ProLock mi na kolo nesmi.
Tak to fakt ocením! Dík moc i za snahu. Teď používám jako spokeprep „něco jiného“, ale to tvoje mazání mě zajímá :-D
Elektriku chápu, teď mám kupu niplů s securelockem, tam jedu na cit s přesností na jeden závit že :-). Luxus je, když pletu karbonový suprráfek, vycentruju ho skoro v ruce.
Kouba: No měl jsem nutkání to udělat přesnější, nalakovat a udělat si to pěkný. Hlavně abych se tady pochlubil a kámoš si udělal podobnou bedýnku podle mojí a inspiroval mě. Už jsem měl barvilu I štětec v ruce i s kusem nový fošny (bednu bych znova nedělal I když to není etalon přesnosti). Nicméně mě to nakonec za to nestálo – je to funkční a já nějak nevím co dřív, tak jsem to tak nechal. Možná někdy bude v2 když na to prijde.
Mirorek2: Ty jo já to asi koupil z Evropy a už je mám asi 10 let, myslím že vzhledem k tomu že už nepletu pro žádný týmy předpokládám, že mi to ještě pár let vydrží :D Ale vlastně jsem to objednával I do práce přes distribuci takže to někde sehnat zkusím.
K tomu elektrickému šroubování – je to jen o tom unior bitů, jinak bych to taky dělal ručně. Jenže používat ten bit ručně mi přijde nepraktické, takže šroubovák nahradil větší nářadí spíš než ruční práci.
Takže jediný krok kde použijú elektriku je nastavení hloubky niplů. Jasně že bych to mohl točit ručně, ale vzhledem k tomu, že tam vůbec nezáleží na citu si ten krok jen zrychlím.
Jinak jak jsem se pokusil psát v noci, náhradní kola jsou základ. Jeden z důvodů proč jsem tak měl rád kombinaci Bandit+Demo byl, že jsem mohl během minuty přehodit zadní výplet z jednoho kola na druhé. Teď už nemám kompatibilní náby takže musím vozit náhradní výplet nebo svoje druhý téměř identický demo :D To je ale na hliníku a to bych zničil za jeden závod, takže plán na letošní sezónu je asi jen náhradní karbon ráfek s sebou. Ono toho závodění letos asi moc nebude :(
Kouba_2005: My jsme se jen slušně pídili po tom, jaký to má smysl. Ruku na srdce, ve většině případů, když pojede na nějaký závod v ČR, tak to bude jeden závod a domů, tam mu 2 náhradní výplety můžou stačit. Ale Duck to objasnil tim, že napakuje auto a jede na mesicz domu odjíždět x závodů. Tak to pak dává smysl…
Ale no tak, proc se tu resi… prijde mi to nej byt dopredu pripraveny, nechtelo by se mi uprostred kvali dne treba preplitat blbe kolo, kdyz uz jsi v tempu. Takto to prehodim a valim dal. Vercajk je super mit s sebou, bez debat. Taky vozim vsude vsechno, ale stolici ne. To radeji cele nove nahradni kolo:-)
Ale jasne, kdyz jedes na dlouho, to je neco jineho.
Kdyz vidim aku srobovak, ja jsem furt staromil, asi tak moc nespecham :-)
Prosimte Ducku az pojedes do CZ, vem mi jedno baleni toho Wheelsmitha, to se tu fakt nedá nikde :) moc velke pls pls pls
Sic to nevypadá kdovíjak, ale důležitá je funkčnost a aby to vyhovovalo a pomáhalo TOBĚ, takže cajk. Trochu mi to připomíná jednu skříňku od linky, co mi tu po rekonstrukci kuchyně zbyla :-)
Nevím, proč se tu řeší jestli to potřebuješ a proč nemít plný auto náhradních kol, když ty potřebuješ přeplítat a víš proč. No klasika :-)
mirorek2: S dozivotkou uz mam, ale dvoje fakt ne. K cemu ti je zaruka v patek odpoledne kdyz nemas dalsi.. Vetsinou jsem mel rafky za dobry ceny nebo zadarmo, takze platit za dozivotni pro me nemelo velky prinos. Alespon jeden nahradni vyplet vzdy mam s sebou. V jedny sezone dobe kamos nedojel 7 z 9 zavodu BC cup a dozivotni zaruka mu nijak nepomohla – i kdyz si doslova okamzite zajel do fabriky(asi 3h daleko) pro novy, nestihl se vratit na registraci.
Nahradni kola vozim, nahradni temer vsechno vozim. Nekdy ale treba jedes 4 zavody v jednom tripu (3 z nich jsou blizko sebe a asi 1000km daleko, mezi tim prvnim a tema trema je Nelson, to chces zkusit!) a zrusil jsem dva. Vozim jeste nahradni hlinik ale to uz musim plest. Ne, ze by se to stavalo casto, ale kdyz jedu na mesic nekam daleko, posledni vikend je sampionat a ja chci vedet ze i kdyz znicim co mam tak si muzu vyplest novy. Shop ti o zavodnim vikendu nic nevyplete, pokud tam vubec nejaky je, a ja sem namyslenej a malokomu bych sveril vypleteni meho DH kola.
Obcas taky pomaham nekomu v nouzi preplest, bez vhodneho vercajku bych na to nemel cas :)
A nemúžeš si doma v klidu naplést dvoje náhradní kola ideálně s doživotkou, když to tak ničíš?
Mr. Duck: ok tak to dává smysl :)
Mr Dack: Tomu rozumím. Kámoš vozil na DH dvoje kola, náhradní ráfky, dráty, pláště, patku, přehazku a mohl bych pokračovat.
Trpaslik: Někdy jsou to závody v pletení no :D
Zavodim DH. Pokud jsi někdy viděl pořádnou DH trať, víš že kola trpí a občas zkrátka nevydrží.
Mám kámoše co jednu závodní sezónu zrušil 9 kol. Já v průměru tak jedno. Ale když jedu přes celou provincii na závod co mě stojí minimálně $500, nechci z něj vypadnout když v tréninku zničím ráfek. Takže často je to fakt závod v pletení když to je v nevhodnou chvíli, času na trénink je vždy málo a člověk musí odjet povinné jízdy aby mohl startovat.
Na jakých závodech je potřeba plést kola? To jsou závody v pletení? :)
23.2.24 20:47
Som jediny, komu pri citani nadpisu prisiel na um „prujem“ ? :-D