Předchozí Orbea mi byla trošku větší než bych si představoval a chtěl něco zajímavýho, menšího a hravějšího. Tak jsem začas znovu studovat geometriii, počítal a hledal. Narazil na recenze Banshee, neodolal jsem marketingu lepší hliníkové slitiny. Rozměry mi seděly do výpočtů, tak jsem kontaktoval Matěje Charváta a už to jelo.
Odstrojil přechozí rám, prodal na bazaru a do dílů oblíknul Banshee.
Co na to říct?
Transfer rámů proběhl na podzim, takže už spolu máme několik set najeto.
- Jsem psychicky neodolnej.
- To kolo je fakt živější. Kratší zadní stavba (Z 435mm na 425mm), kratší reach (ze 459mm na 443mm) umožňuje kolu, resp. mně jít snáz do bunnyhopu, v uzavřených zatáčkách se netočím jak autobus, ale zároveň nepozoruju ztrátu stability.
Je to HT, takže univerzál. Se 140mm zdvihu se nebojí rychlýho švihu, ani rozbitýho terénu. K mému užití na trailový ježdění ideální. Mám s ním velký plány, rád bych se zúčastnil enduro závodu a podnikl bike-packingovej výlet.
Zpracováním je to nádhernej rám. Vedení bowdenů na spodní rámové trubce má svoje výhody i nevýhody.
Nevýhodou je docela malý rámový trojúhelník, kde si to řiká o košík s bočním vložením.
Další lehkým neduhem je spoj zadní stavby, kde se velmi rádo chytá bahno a dutý spoje se hůře myjí.
Suma sumárum jsem s kolem velmi spokojenej, plní přesně to, co jsem chtěl, velikostně mi sedí perfektně.
(vloženo 29.2.24)
Značka | Banshee Paradox |
Model | Paradox V3 |
Velikost | M |
Hmotnost | +-14kg |
Rám | Hlína 7005 |
Vidlice | Fox 34 performance 140mm |
Tlumič | Moje kolena |
Hlavové složení | Banshee |
Kliky | RaceFace affect |
Měnič | XT |
Řazení | XT |
Převodník | RF |
Kazeta | XT |
Náboj přední | Javax 209 |
Náboj zadní | Javax 209b |
Brzda přední | XT 4píst, 203mm |
Brzda zadní | XT 4píst, 180mm |
Brzdové páky | XT |
Ráfek přední | DT swiss EX511 |
Ráfek zadní | DT swiss EX511 |
Pedály | Nášlapy/patformy podle chuti |
Řídítka | Bontranger 780 karbon |
Sedlovka | Orbea 150mm |
Sedlo | Bel Air |
Pláště | Continental Argotal 2,4” enduro casing |