Podle pravidla, že když má fulla táta, má ho mít i junior, jsem se pustil do své první stavby celopéra, a to pro druhého jmenovaného. Ten se těsně před svým osmým rokem přehoupl svojí výškou přes 130 cm a Ježíšek usoudil, že ho na kolo postavené na letitém rámu od Cube už můžeme pustit. Ukázalo se, že odhad byl správný, jelikož jsme na maximálním zásunu teleskopky. Rám s HTA 68,5° je sice na dnešní poměry spíš z XC kategorie, ale my nějaké těžké sjezdy stejně neplánujeme. Sice jsem ho nevážil, ale s ohledem na celkovou hmotnost kola a ostatních komponentů je jasné, že je spíš těžší. Nevyhovoval jen po vizuální stránce (viz poslední foto), což jsem vyřešil přestříkáním na osvědčené adrese Cyklo Bareš. Hlavně ale splňuje moji hlavní podmínku, a to 12×142 mm vzadu. Rám je určený na 27,5" kola, což se mi jednak s jeho velikostí 13,5" moc nezdálo, a druhak by tento průměr odsunul synův nástup. Hodil jsem tedy na něj 26" kola z předchozí stavby HT na rámu Ultrasonic. Zvolená kombinace se zdá být plně funkční.
Přední odpružení obstarává REBA nastavená na zdvih 120 mm, ve které jsem nahradil Motion Control mírně jetým Chargerem RLC z mé starší 29" Reby. Do tlumící patrony přišel nízko viskózní olej Red Line Like Water, což se mi osvědčilo už při ladění SIDa na Ultrasonicu. V této úpravě (bez dálkového ovládání, včetně originální pevné osy a s nezkráceným krkem) vážila 1,599 g.
Zadní tlumení má na starosti tlumič Edge od SR Suntour, který není nijak upravovaný.
Odpružení se zatím zdá plně funkční, ale nebylo moc příležitostí ho vyzkoušet.
Ze zbývajících komponentů za zmínku stojí asi volba desetirychlostní (a tedy lehké) kazety Microshift z řady AdventX a řazení Saint, které jsem si zbastlil pro uchycení I-SPEC EV (ten příběh jsem sem dával už dříve). Kombinace kazety s největším pastorkem s 48 z. a (jedenácti-rychlostní) přehazky Shimano XT RD-M8000-GS byl lehký risk, když ta má ofiko zvládnout maximálně jen 46 zubů, ale videa, na kterých zvládla i 50 z., mi dodala odvahu. Kombinace zatím šlape velice pěkně.
Velkou událostí pro jezdce i jeho nejbližší okolí byla teleskopka, která má být dizajnovaná pro dětské hmotnosti. Potvrzuji, že je a funguje bez problémů.
Záplety s pneu, přehazovačka, sedlo, představec a řidítka jsou zrecyklované.
(vloženo 3.3.24)
Značka | PatRyck |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | 13,5" |
Hmotnost | 11,6 kg |
Rám | Cube Sting WS 120 MY2019 (alu) |
Vidlice | RockShox REBA RL 27,5" A5 (MY2016) 120 mm travel, upgrade na Charger RLC |
Tlumič | SR Suntour Edge LOR 180x44 mm |
Hlavové složení | Viaron 44/56 mm |
Kliky | Jiankun 140 mm |
Středové složení | No name press fit |
Měnič | Shimano XT RD-M8000-GS |
Řazení | Shimano Saint SL-M820 |
Převodník | Jiankun 30 z. narrow wide |
Kazeta | microSHIFT ADVENT X CS-G104, 10 rychl., 11-48 z. |
Řetěz | SRAM PC-1130 |
Náboj přední | JAVAX M219 (centerlock), 28 děr, pevná osa 15x100 |
Náboj zadní | JAVAX M219 (centerlock), 28 děr, 12x142 |
Brzda přední | SHIMANO SLX BR-M7100, kotouč SHIMANO SLX SM-RT68 160 mm |
Brzda zadní | SHIMANO SLX BR-M7100, kotouč SHIMANO SLX SM-RT64 180 mm |
Brzdové páky | SHIMANO SLX BL-M7100 |
Ráfek přední | Carbonal, vnitřní šířka 25 mm, 28 děr |
Ráfek zadní | Carbonal, vnitřní šířka 25 mm, 28 děr |
Dráty | Pillar PSR 15, mosaz. niple Pillar PB15 |
Pedály | Shimano PD-M520 (alternativně platformy ROCKBROS K203 10,9x9,5x1 cm (Aliexpress)) |
Řídítka | Procraft Pro 720TF Flat, délka 650 mm |
Představec | Wake 31,8 mm x 45 mm x 0° |
Sedlovka | Brand-X Ascend Kids Dropper Seatpost, 27,2x70mm |
Sedlo | EC90, 240x143 mm (Aliexpress) |
Pláště | Racing Ralph Performance Addix TLR 26 x 2,25" (zadní), Rocket Ron Performance Addix TLR 2 6x 2,25" (přední), bezdušové provedení |
4.3.24 11:36
To je krutopřísný. Parádní stavba.
@ mirorek2 a kocers: díky vám oběma za postřehy. Nášlapy jsou tam na zkoušku, jelikož předchozí HT rám šel z domu a nový HT s 27,5" koly je ještě moc velký. Takže jsme zkusili poprvé teď o víkendu na tomto jediném vhodném kandidátovi a já to s nimi rovno nafotil i zvážil, protože jsou těžší než platformy, co tam půjdou podle potřeby.
Návarka na přesmykač byl opravdu kandidát na eliminaci, ale pak jsem si řekl, že by mohla posloužit pro vodítko řetězu. Bohužel na první pokus jsem koupil na Ali vodítko, které je ale na Boost řetězovou linku. Druhý pokus vypadá slibněji, ale budu si s ním muset ještě trochu pohrát, protože tu návarku v lakovně zastříkali a já ho tam bez obroušení přebytečného laku nenarvu.
Zdvih 140 si šetřím na nástupce, který bude už na 27,5" kolech :-)
Nášlapy jsou cypovina pro malé děcko, nenaučí se techniku a bude to tahat špatně, ani jsem si jich prve nevšiml :-)
Hezky pěkně. Lak parádní, komponenty parádní, prostě parádní kolo. Jen jak píše mirorek2, nádor na přesmyk měl být před lakem odejit do Humpolce.
Za sebe bych na takové kolo nedával nášlapy, ale asi víte proč je tam máte.