Výrazná barva biku je k nepřehlédnutí
Pedály jsou oboustranné, z jedné strany SPD a z druhé platforma s piny
Špinavý. Tak by měl vypadat každý bike po návratu z vyjížďky. Chvíle před očistou
Trocha tuningu
Nové sedlo, WTB Volt 142x265, cromoly medium
Na kolo musely kotouče se širší brzdou plochou, SM RT-56. Uvidíme, zda bude cítit rozdil...
Těšíkovská kyselka
Hrad Sovinec
Vrchol Bradlo alias Moravský Blaník
Trocha blbnutí na pumptracku
Zasloužená odměna po vyjížďce
Svatý Kopeček u Olomouce
Podzimni setup se zadním blatníkem
Ráfky Bontrager kovee comp 25
Bělkovickým údolím nahoru na Pohořany
Na startu legendárního Ecce homo ve Šternberku
Zadní plášť Vittoria Barzo XC trail po 3600 km
Po pár letech, kdy u mě byl zájem o cyklistiku na ústupu, jsem se rozhodl jít s dobou, pořídit si nový bike a začít znovu jezdit. Starého Kellyse Viper 6.0 jsem chtěl vyměnit za nový bike s 29" koly. I když mi pár lidí nutilo Gravel, chtěl jsem XC HT. Sice žiji na Hané, ale mám kousek od domu úpatí Nízkého Jeseníku a v kopcích spoustu lesních cest, které představují neomezené možnosti pro milovníky horských kol. Naopak technických sjezdů tu je po málu, takže nebylo třeba agresivní trailové geometrie, takže jsem požadoval klasické XC.
Vzhledem k omezenému rozpočtu – chápejte, velká rodina a chabé výbavě nových, cenově dostupných kol padla volba na koupi lehce jetého kola.
Požadavky byly: kvalitní vzduchová vidlice, dvojpřevodník, pevné osy a výbava minimálně v řadě Deore.
Po delší době hledání jsem si vyhlédl tohoto Kellyse, model Gate 70 z roku 2019, poslední model s dvojpřevodníkem. Vyšší model Gate 90 měl již jednopřevodníkovou NX sadu od Sramu.
S Kellysem jsem byl v minulosti spokojen, má dobrý poměr ceny a výbavy a je to výrobce, u kterého člověk zbytečně neplatí za značku. Dle původního majitele měl najeto zhruba 1200 km. Dvojpřevodnik jsem chtěl hlavně z toho důvodu, že bydlím na Hané a často dojíždím do práce 15 km po asfaltu, tudíž byla potřeba mít zásobu těžších převodů.
Původní majitel na kole vyměnil komplet brzdy za Shimano MT 500 ( stejné jak měl vyšší model Gate 90 ) a kotouče upgradoval na 180 mm SM-RT 66, na kolo nasadil ráfky Bontrager s vnitřní šířkou 25 mm a s tovární přípravou pro bezdušový provoz. Váha kol je 755 přední + 920 g zadní, což je velké plus oproti továrním úzkým a težkým kolům. Jako gripy použil ergonomické SQ lab 711.
Já v upgradu pokračoval a brzdný účinek jsem posílil destičkami Galfer standart. Kolo jsem odlehčil lehčí sedlovkou a představcem z řady Kellys ultimate a karbonovými řidítky od Max1 carbon. Představec jsem otočil do negativu a seřízl krk vidlice, abych se dostal na sportovnější posed. Úpravami jsem navíc ušetřil zhruba 175 g na váze.
Původní dušové pláště Schwalbe Rapid rob 29×2.25 jsem sundal a nasadil pláště Vittoria e-Barzo 29×2.35 XC trail, které jsem nainstaloval s bezdušovým tmelem Stans. Jedná se o pláště se zesílenou bočnicí. Pláště e-Barzo jsou totožné s běžnými plášti Barzo, jen jsou od výrobce certifikované pro bezpečné použití na e-bicích. V době koupě na ně byla akce, kdy plášť jsem koupil za 600 Kč, plášť Barzo bez písmena e byl v té době ke koupi za 1150 Kč. Tímto jsem z kola shodil dalších pár desítek, možná i stovek gramů. Nad přední kolo jsem nainstaloval blatníček Mucky nutz full face fender k ochraně vnitřních nohou vidlice a mého obličeje.
Na kole zatím další úpravy neplánuji, chtěl jsem dostat váhu kola s pedály pod 13 kg, což jsem splnil a teď už plánuji jen jezdit a měnit jen komponenty, které mi nebudou sedět.
Další věc, kterou jsem musel vyřešit je nekompatibilita třmenů MT 500 s kotouči SM-RT 66, které na kolo nainstaloval předchozí majitel. Širší desky a užší kotouče způsobují lehké vibrace při brzdění. Na kolo jsem nasadil 180 mm kotouče SM RT 56, které mají širší brzdou plochu.
Po prvním roce ježdění musím pochválit funkci bezdušových plášťů s nižším tlakem, které jsou opravdu pohodlné, když porovnám s kolem, na kterém jsem jezdil dříve. Volba sedla WTB Volt a širokých, více zahnutých řídítek byla také dobrá.
Rovněž jsem spokojený s volbou pohonu a využívám všech výhod systému 2×11.
Brzdy MT 500 s Galfer destičkami a 180 mm kotouči jsou pro XC naprosto dostačující i ve sjezdech z místních kopců dolů do nížin a nemám potřebu je upgradovat.
Na kole se cítím skvěle a po návratu z vyjížďky již vyhlížím další.
- koupě kola při 1200 km.
- při mých 1400 najetých km vyměněn řetěz a o výměnu se přihlásily nejmenší pastorky, vyměněny 11z a 13z
- sezóna 2024 znamenala nájezd 3500 km měřených km, couračky okolo komína nepočítám. Je to zřejmě konec zadního Barza, které bude vyměněno za Mezcala. Ještě by něco zvládlo, ale už by v terénu moc nepodrželo.
(vloženo 22.3.24)
Značka | Kellys |
Model | Gate 70 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | M |
Hmotnost | 12,9 |
Rám | Kellys dynamic race ready concept Al 6061, 3x zeslabovaný, tapered |
Vidlice | Rock Shox sektor RL boost, 100 mm, motion control, debonair |
Hlavové složení | FSA 1.5 integrated |
Kliky | Shimano SLX M7000 175 mm |
Středové složení | Shimano MT 500 Press-fit |
Přesmykač | Shimano SLX M7020-D direct mount |
Měnič | Shimano deore XT M8000 direct mount |
Řazení | Shimano SLX SL M7000 Rapidfire plus |
Převodník | Shimano SLX 36x26 |
Kazeta | Shimano SC M7000-11 (11-42) |
Řetěz | KMC X11 Decathlon |
Náboj přední | Bontrager, zapouzdřené ložisko, pevná osa |
Náboj zadní | Bontrager, zapouzdřené ložisko, pevná osa |
Brzda přední | Shimano BR - MT500, kotouč SM-RT 56 180 mm |
Brzda zadní | Shimano BR - MT500, kotouč SM-RT 56 180 mm |
Brzdové páky | Shimano BL - MT500 |
Ráfek přední | Bontrager Covee comp 25 (755 g) |
Ráfek zadní | Bontrager Covee comp 25 (920 g) |
Pedály | Shimano PD EH500 |
Řídítka | Max1 carbon pro 755 mm |
Představec | KLS ultimate 60 mm +- 7 |
Sedlovka | KLS ultimate 400 mm |
Sedlo | WTB Volt cromoly medium, šířka 142 mm, délka 265 mm |
Pláště | Vittoria e-Barzo XC trail 29x2.35 TLR |
Děkuji za komentáře.
Jak bylo zmíněné v komentáři, nestálo to vše úplný nesmysl a je to za mě dobře použitelné kolo.
Dvojpřevodník je volba rozumu, do budoucna není problém přestavby na jednoplacku, ale zatím k tomu nemám důvod
Jo dvojplacka. Tady jeste bylo vse v poradku. Majitele novych modelu muzou jen tise zavidet ty prevody.. :)