Velká bolest motorů - absence kvalitního utěsnění. Na míru vyrobená těsnící pouzdra z POM a doplnění O-kroužku na pravou stranu klikového hřídele
karbonový shaft do vidlice, takový pokus, ale funguje bez problému, žádný únik vzduchu, jsem fakt mile překvapenej
Kompletní výměna šroubů víka motoru za titanové, výměna matek M8 za titanové, odfrézování pavouka, výroba Alu závěrné matice a její výměna za Fe, Nový Alu převodník a šrouby, výměna Alu klik Praxis za Miranda carbon. Mínus 334g proti původní sestavě.
takto vypadalo, když jsem si ho přivezl v celkem zbědovaném stavu, ale za pouhých 50000,- Kč se skoro novým motorem a s porouchaným v krabici jako bonus Váha hrozných 23kg
Na žádost Jindry foto na míru vyrobených konkávních podložek. Adaptér pod třmenem Magura MT6 prostě neseděl a destička šla nepřesně na plochu kotouče. Přesné válečky průměr 12mm s dírou 6mm a podložky s průměrem 11,5mm a dírou 6,5mm. Radius ve válečcích je dělaný radiusovou frézou 16mm a podložky jsou dělané nožem s radiusem 12mm. Horní podložky jsou podobné, titanové šrouby mají pod hlavou dodělaný radius.
Stavba kola trvala rok, hodně dlouhý, ale velmi zajímavý příběh. Nevím ale, jestli by zaujal místní. V případě zájmu doplním do popisu.
Ve svých skoro 60ti letech jsem si chtěl „postavit“ éčko, spíš na XC, ale todle se vylouplo na Bazoši za velmi zajímavý peníz a tak nebylo co řešit.
Když jsem vloni na jaře „postavil“ přítelkyni něco podobnýho a svezl se, zjistil jsem, že kolo s motorkem je přesně to, co ve svým věku potřebuju. Nákup vhodného stroje byl pak jen otázkou času a v mém případě i otázkou trocha štěstí.
Tichý motor Turbo 1,3, baterka 504 Wh stačí, zdvih 120/120 na XC a trekování dostatečný, brzdy luxusní…no a ten příběh, to by si asi fakt zasloužilo dopsat.
Jo velký poděkování Jindra „Antuch“ Antušek , ing. Zouhar ebikemotorstudio.cz a jako vždy můj dvorní frézař ing. Vašek Šedivka
(vloženo 23.3.24)
Značka | Specialized |
Model | Levo Turbo FSR |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | M |
Hmotnost | 19,1 |
Rám | Alu M5 |
Vidlice | Rock Shox Revelation RC 29, 120mm, tuned carbon Shaft |
Tlumič | Rock Shox Monarch RT 120mm |
Hlavové složení | Specialized HDS INTEGRATED, 1-1/8" 1.5" |
Kliky | Miranda Q:8 ISIS Carbon, 175mm |
Měnič | Shimano XTR RD-M9000 SGS 11s , 11T + 14T POM |
Řazení | Shimano SL-M8000, I-Spec, Alu+Ti bolt, Alligator LY-998 |
Převodník | BBB BCR-44 MTB Gear - 32T, Alu bolt |
Kazeta | Spedao CNC, Fe ultralite 11speed, 11/42T |
Řetěz | ZTTO SLRC, 11speed |
Náboj přední | Mavic Crossmax 29 BOOST, axle ZTTO |
Náboj zadní | Mavic Crossmax 29, BOOST, Shimano HG |
Brzda přední | Magura MT5, Ti tuned, 2x2 metalic pads, Sram Centreline CLX 180 |
Brzda zadní | Magura MT6, Ti tuned, organic pads, Sram Centreline CLX 180 |
Brzdové páky | Magura MT8 |
Pedály | CrankBrothers Egg SL |
Řídítka | FCFB carbon, 31,8x700mm |
Představec | OG-EVKIN T1000, carbon, 31,8x90/6, Ti bolt |
Sedlovka | ElitaOne, carbon T800, 30,9x450mm, tuned lock, Ti bolt |
Sedlo | Flite Carbon Speciale Team 275x142 |
Pláště | CST 29×2,25 170 TPI + Baent tube 70g |
Éčka většinou ignoruju, ale tady se mi líbí tvé nadšení. Pěkně si jej poladil a bude dále sloužit. Máš tam 4.
Kouba_2005 : myslím, že se to bude v čase jen zlepšovat, začínám teď růst jako krávě ocas, tedy do země :-) A jestli budu dělat pořád tydle https://www.facebook.com/…319509198332 blbiny, tak se zcvrknu ještě víc :-)
@pačes : Myslel jsem děsivej co do rozměrů, ne do ceny. Prostě je ti to malý.
Ta sedlovka je celkem přísně vysunutá. Kdybych tu elita one z Aliexpressu taky nevozil, tak bych měl strach, že praskne. Ale mám s ní dobrou dlouhodobou zkušenost.
Kouba_2005: kokpit je čistě ekonomická záležitost, Ćína co mám už vyzkoušenou a vím, že funguje. Pro mě byl hlavní prioritou motor, který jsem vyčistil, promazal, přetěsnil a odlehčil. Stejně jako u auta mě víc zajímá motor, než kůží potažený volant :-)
NJ vždycky jsem byl na barvičky, prostě stará škola, fialový Ringléé atd…a tady jsem se držel celkem zpátky. Polep na rámu z přelakovaný řezaný reflexky jen pro pasivní bezpečnost no a červenou mám prostě rád…Filozofii biku chápu, nikdy jsem nechtěl celopéro, ale když se naskytlo, upravil jsem ho co nejblíže své filozofii – delší představec, pevná sedlovka, uzší řidítka, hladší pláště, SPDčka… Ušetřených pár, resp. 4000g mi přijde celkem zásadní váhová úspora.
Jinak velikost je fakt na hraně, ale když máte dlouhý nohy… raději volím kombinaci rámu na hraně a delší představec x sedlovka s offsetem, než dlouhý rám a řidítka nalepený na sloupku vidlice x rovná sedlovka.
24.3.24 00:00
24.3.24 00:00
Ze závisti ti povím, že původní bike vypadá 2× lépe. Červené rádoby detaily kazí veškerou decentnost. Výměna teleskopické sedlovky za pevnou a hladkých pláštů naprosto protiřečí původní filozofii biku. Polep vidlice k horšímu…
Ušetřených pár gramů, ale vesměs k čemu?
Není tý červený málo? :-) Barevný šrouby v převodníku, to je jistota. Ten kokpit je taky děsivej. Není ti to malý?
novas725: no pokud bych měl na nový z krabice za 150 litrů, tak bych asi neřešil. Todle kolo jsem měl rozebraný do šroubku včetně motoru, tak vím, co mám a co od toho můžu čekat. Kolik motoristů by se dnes rádo vrátilo ke svým starým a spolehlivým autům…
Jako chápu to kutilský nadšení, ale neni to trošku škoda na starý hliníkový lívo?
Moc prosím ty, co dají 3 a míň hvězdiček, aby napsali, co je špatně, myslím taková konstruktivní kritika, abych si nemusel myslet, že je to jen z plezíru, závisti apod…
Ta vaha je na hlinik neskutecna. V tom tunnigu na tebe ztraci i Dangerholm. Za me by zaslouzilo nafotit spoustu detailu a malickosti, ktere jsi udelal a upravil…treba ten adapter na zadni brzde…
23.3.24 20:21
Slušná váha a stroj parádní.
5*