Nálezový stav, červenec 22
Důkaz toho, že o náhody není nouze a zázraky se občas dějí. Kdyby mi někdo před časem řekl, že je možné získat závodní rám z roku 56 ve velikosti 61 v téměř původním stavu, považoval bych ho za magora.
A ono jo !
Prostě kdosi vyklízel garáž po komsi, narazil na torzo kola a protože mu přišlo velké a navíc nabourané tak ho dal na inzertní server… Jak prosté.
Podle sériového čísla se jedná o ročník 1956, atypické velikosti 61cm, s průměrem sedlové trubky 26,2, s barevným provedením a obtisky z první půle let šedesátých (s výjimkou hlavové trubky). Má výtečně zachovalé chromování vidlice a zadních vzpěr, uvnitř téměř žádné známky koroze. Velblouda odborně srovnal pan Ouborný od Štěrby, výbavu jsem posháněl převážně na Ebay, případně kamarádi. Provozuji ho už zhruba rok k naprosté spokojenosti, což je dáno právě jeho pro mě ideální velikostí.
(vloženo 24.3.24)
Značka | Favorit |
Model | F1 |
Modelový rok | 1956 |
Velikost | 61 |
Hmotnost | 10,95 |
Rám | Favorit |
Vidlice | Favorit |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Campagnolo Strada 172,5 |
Středové složení | Campagnolo |
Přesmykač | Campagnolo Record |
Měnič | Campagnolo Record |
Řazení | Campagnolo |
Převodník | Campagnolo 42/54 |
Kazeta | Regina 14/26 |
Řetěz | Favorit |
Náboj přední | Leopard |
Náboj zadní | Leopard |
Brzda přední | Mafac Racer |
Brzda zadní | Mafac Racer |
Brzdové páky | Mafac |
Ráfek přední | Champion Competition |
Ráfek zadní | Champion Competition |
Dráty | Berg 1,8 |
Pedály | Lyotard No. 46 |
Řídítka | Favorit |
Představec | Favorit |
Sedlovka | Campagnolo 26,2 |
Sedlo | Brooks Campagnolo edition |
Pláště | Vittoria Rally 23 (galusky) |
Strtom: Waltery vyráběné v Motorletu byly kopie starých klik Campagnolo.
Ta kliky jsou krásné. Připadají mi stejné co měl můj tata na favu F1 v roce 85 a byly Walter. Je to možné, nebo se mi to už v hlavě všechno plete dohromady?
Klasická geometrie a barva. Já jsem podobné kolo zneuctil přestabnou na single speed. Ale mám jich víc. Tu archivní silničku co teda není fávo vytáhnu až budu pod 100.
Pekne :).
Zeptam se blbe – podle nalepky – nebylo to kolo delane primo na Zavod Miru?
Potom by mozna slo dohledat zavodnika a tim padem jeste poladit historii kola? :)
Historka o tom, jak dlouhému mistrovi ze starého polochcíplého velblouda vzešla atypická mrštná lama Obourná – ideální.
Pěkné *****
Foto 3 = foto 7?
Kamaráde ty sis zase krásně hrál!!!
Krásný kolo až na tu příšerně trčející páčku předního upínáku.
A to sedlo Brooks Campagnolo edition…to čtu prvně.
Je fajn, že jsi se vydal cestou záchrany původního laku. .
Palec nahoru.
25.3.24 01:19