Vzhledem k tomu, že můj drahý Dartmoor se poroučel do věčných lovišť (nebo trail center nebo kam odchází prasklé rámy), bylo potřeba se poohlédnout po něčem novém a i když jsem byl s Primalem nadmíru spokojen, přeci jenom jsem chtěl trochu jinou geometrii než aktuální model a hlavně rád zkouším nové věci.
Nukeproof byl od začátku jeden z vážných kandidátů. Jednak mám pro tu značku slabost od té doby, co mě sledování GMBN přivedlo k trailům a trochu techničtějšímu ježdění, jednak se mi líbila geometrie, jednak se mi líbí design a jednak se jeden kus v mojí velikosti válel v Brně v Pepe bikes. Omrkl jsem ještě pár oceláků, trochu si to vyhodnotil a rám putoval do košíku a následně na českou poštu.
Co se kvality zpracování týče, tak nemůžu říct jedinýho křivýho slova. Všechny detaily jsou tak nějak dotažené a nebylo třeba nic frézovat nebo vyřezávat závity, Všechno šlo naprosto hladce. Jediná věc mě překvapila a to, že rám je dělaný na prohozený brzdy, tedy vlevo zadní a vpravo přední, jak se to vozí v GB, takže jsem s uchycením bowdenu musel trochu laborovat a popravdě s výsledkem moc spokojen nejsem, ale lepší než to uchytit na původní navářku a zlomit bowden pčed svárem hlavový trubky nebo to kroutit předem. Nicméně tohle možná ještě budu upravovat.
Komponenty jsem použil co šlo z Dartmooru, nicméně sedlovka má větší průměr, takže jsem objednal Crankbrothers s 200mm zdvihem. Původních 150mm mi stejně moc nestačilo a jenom jsem čekal na příležitost k upgradu. Rád bych napsal že zatím spokojenost, ale bojuji s lupáním při pohybu v sedle, ale to dost možná bude mezi sedlovkou a rámem, ještě to musím prozkoumat pořádně. Trochu navíc pak byl problém s délkou sloupku vidlice, jelikož Primal měl hlavovou trubku 100mm a Scout má 120mm, což sice není velký rozdíl, ale já bohužel zkracoval a zkracoval a ani s 34mm vysokým představcem bych nedocílil, abych představec dobře uchytil. Takže jsem rychle zkoukl weby, našel Marzocchi s červenýma nohama, což mi přišlo vhod, za slušnou cenu a tak bylo rozhodnuto. Sice deklarovali 130mm zdvihu a já chtěl původně 140, ale nakonec jsem se přesvědčil, že 130 mi stejně asi bude stačit (druhá možnost byla prohodit air shaft z původní vidlice, ale chtěl jsem zkusit 130). Nicméně i Němci můžou mít v eshopu bordel a vidlice má zdvih 140mm, takže se to vyřešilo samo :) Samozřejmě že výšku představce ještě budu ladit, takže jsem nechal prostor a tolik řezat už radši nebudu.
Ještě samozřejmě není všechno dotažený do konce – oranžový gripy asi půjdou časem pryč, stejně jako bych chtěl nasadit jiný, kovový pedály, ale HT mám už dlouho a jsem s nimi spokojen a slouží dobře. Trochu víc řeším, jak polepit rám. Zkoušel jsem nějaký designový nálepky od AMS, ale krom některých menších nálepek se mi to na rámových trubkách moc nelíbilo, takže asi budu hledat něco, co není moc vidět než zkoušet vylepšít design.
Co se týče jízdních vlastností, tak jak jsem byl s Dartmoorem spokojen, tak zatím jsme mnohem spokojenější. Očekával jsem stabilnější, trochu línější a ne tak agilní dlouhý kolo, ale ve výsledku jsem zatím mnohem jistější a trochu rychlejší hlavně na lokálních točivých trailech. Vracečky projíždím vcelku stejně i přes delěí rozvor asi o 4 cm, ale v utažených zatáčkách mi to přijde výrazně obratnější a jistější, než jsem čekal a než na Primalu. Sice jde trochu hůř do manuálu, ale to je hodně o zvyku a velmi příjemně jde do vzduchu. Nevim jestli se na tom podílí zadní stavba, která mi přijde pružnější než od Poláků a vlastně i líp tlumí. A ještě bych vypíchl prudký výjezdy, kde mě už taky překvapilo, co jsem jak vyjel v porovnání s Dartmoorem. Celkově velká spokojenost zatím, i když na nějaký větší zhodnocení toho bude třeba najezdit výrazně víc.
Když bych to měl nějak zhodnotit, tak jsem opravdu spokojen. Kolo se mi líbí, červená vidlice se k rámu dle mě hodí a naživo to celý vypadá za mě moc hezky. Kvalita mě hodně mile překvapila a kromě úchytů bowdenu, což je ale holt daň za britský rám, je všechno dotažený. A co se zvykání na nové kolo týče, tak vlastně nebylo vůbec třeba a hned od začátku se mi na něm jezdilo dobře a splňuje, co jsem od něj očekával.
(vloženo 5.4.24)
Značka | Nukeproof |
Model | Scout V3 |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | XL |
Hmotnost | cca 15kg |
Rám | Nukeproof Scout Al |
Vidlice | Marzocchi Bomber Z2 |
Hlavové složení | Nukeproof |
Kliky | Orbea OC1 Alloy forged |
Středové složení | Shimano XT BB-MT801 |
Měnič | Shimano Deore 12s |
Řazení | Shimano SLX 12s |
Převodník | Orbea OC1 |
Kazeta | Shimano Deore |
Řetěz | Shimano SLX 12s |
Náboj přední | Shimano MT400 |
Náboj zadní | DT Swiss 350 |
Brzda přední | Shimano SLX BR-M7120 |
Brzda zadní | Shigura (Páka SLX, třmen MT5) |
Ráfek přední | Orbea OC1 |
Ráfek zadní | DT Swiss EX511 |
Pedály | HT PA03A |
Řídítka | Nukeproof Horizon V2 Carbon |
Představec | Race Face Turbine R35 |
Sedlovka | Crankbrothers Highline 7 |
Sedlo | Specialized Phenom Comp |
Pláště | Specialized Ground Control T5/T7 |
Přišel nový, dával jsem si pozor, v Čechách jsem ho zatím moc neviděl, tak šel z bikeinn. Má jinou šířku než ten starý, tak se to dá zkontrolovat podle toho, nicméně stejně je otázka, co nakonec přijde :) ale teď dobrý. A funguje to zatím moc pěkně musím říct. Skoro by se hodilo napsat do kopce jak silniční a z kopce jak DH guma :) jako je vidět, že má svoje limity, na mokru to asi bude slabší, ale v běžných podmínkách tady si to nechá docela naložit (mých 100 kg tomu naložení docela dost pomáhá… ).
Jinak karbon by asi nebyl úplně k zahození, ale krom toho, že by to asi úplně neodpovídalo mojí filozofii k tomuhle kolu „rozumná zábava za rozumný peníz“ tak jsem zatím spokojen s DT Swiss EX 511, který mám vzadu a půjde i do předu. Od tý doby, co jsem tohle pořídil, tak neřeším neustálý povolování drátů zadního kola. Možná kdybych je někde pořádně zkusil co jak zvládnou, tak bych ale mluvil jinak ;)
Snad ti pošlou ten novej model…starej vypadá spíš na zadní :)
Dneska jsem to konečně projel a grid je fakt skvelej.Rád poskakuju a jsem často na zadním..je to znát hrozne moc, zataceni atd
Co karbon rafky..to si nezvazoval?
Tak jsem holt objednal to Purgatory, tak si zase potrénuju přezouvání kol, už jsem to dobrý týden nedělal…
Hledani kompromisu :)) ja mám jako zaklad 30 mm rafek, 2.4" pneu, kostra typu Grid
To už je slusnej start :D
Já takhle zkoušel WTB Ranger, ale to jsem měl aspoň jiný směsi, ale mít dvě komplet stejný gumy se mi pořád trochu příčí :) Loni jsem jezdil Vittoria Agaro a Barzo a úplně jistě jsem se na tom necejtil. Zase docela dost najezdim i po přesunech po běžných cestách a nechci na to tahat enduro gumy, ale zase taky nechci zabíjet potenciál kola XC šlupkou :)
No jo…ja měl gc vzadu a vepředu Pirelku S (starsi enduro verze)…Vždycky jsem měl model „přední vede a zadní jede“
Jenže mi tenkrát pirelka nepekne ulitla a tak jsem ji za trest hodil do kouta a flakl dopředu náhradní kolo kde byl obutej GC
No a už jsem u toho zůstal protože mi to sedlo :)) takze nakonec jezdím netradičně obe stejny.
Já se vnitřně přesvědčil, že potřebuju ten Purgatory, tak jenom doufám, že to pojede nějak rozumně i po běžných lesních cestách… I když dát dva GC gridy na obě kola by mohlo být taky fajn… holt dilema…
Grid uz je doma a šup s ním na kolo…Mesic s controlem stačil.Aspoň jsem pořádně obouchal ten karbonovej rafek…teď už vím že drzi:))
Já se většinou snažím držet kombinace jedný značky, i když reálné pro to asi moc důvod není :) Eliminator vypadá hezky, ale na moje letní použití už je to trochu asi moc. Ta nová verze Purgatory ale vypadá vcelku hezký, jenom jsem na ni nenašel zatím moc recenzí.
Ještě jsem koukal na Bontrager xr4…na obrázku v porovnání s GC vypada pěkně..jen lehce masivnější
Ale vůbec netuším jakej ma Bontrager ten casing a vzhledem k nízké váze nevím nevím :))
GC grid mám na váze cca 920g…ten Bonti ma mít ve 2.4 okolo 780g.
Purgatory vyprodavaji s velkou slevou ponevadz je novej model 2 4..kterej vypada jinak https://www.specialized.com/…p/1000161406?…
Starej bych nechtěl, ale tenhle az bude skladem tak možná jo
Osobně jezdím kombo Eliminator/Ground control a v pohodě. Jediný co, tak v bahně ten Eliminator ne úplně dobře čistí. Jinak zde: https://www.bike-forum.cz/…-specialized postřehy a zkušenosti.
A nějaký tip co od Specialized dát teda na předek, aby to nebylo až moc overkill? Purgatory vypadá vcelku rozumně, Eliminator a Butcher bych se bál, že budou už moc drsný, ale úplně v jejich portfoliu přehled nemám.
Jo to fakt udělej…u ht rozdíl funguje/nefunguje
S controlem budeš furt řešit tlak
To uz byl lepší i ten Renegade v gridu (nebo FT)…grip menší ale bocnice paráda
No já jsem to zatim jezdil radši víc nafoukaný, kolem 30 psi, přeci jenom taky něco vážím a to sice drží, ale zase už se na tom nedá moc jezdit cokoliv rozbitějšího. Tak si říkám, jestli ten grid nehodit dozadu a dopředu něco trochu agresivnějšího.
Krásné HT
Mám teď nově na zkoušku control na zadku na SC Tallboy a je to hrůza, klopky jsou normální humus na tom jet, nechápu ty xcčkáře, fakt blázni :-) ale zas nemají obvykle sto kilo že…
Peknej Scout. Jinak jak pise TK, Control na zadku je zvejka, chce to vyssi tlak a pak to ustreluje a skace jak koza. Grid je uplne nekde jinde.
@LM nevim jak v minulosti, ale momentalne cca 3/4 roku GC T5 Control na zadku bez problemu a to nejezdim nijak setrne, takze je mozny, ze tu bocnici zesilili.
Krásný.
Ten Control je stále stejná šlupko-bočnice jako kdysi (5 let zpět), nebo už to trochu zesílili?
Já jsem měl z Butcherem Control problém, že když jsem se do toho trochu víc opřel, tak to bočnice neudržela a uhla. Zároveň uhly i boční špunty a já šel k zemi. Plus dva Control pláště (Butcher+Slaughter) mám sešité a podlepené z boku, protože jsem to v lese říznul snad o nějakou větev nebo co :-/
@TK75: díky moc, to je dobrý vědět (ideálně před koupí :D). Chvilku to takhle zkusím a když to přehodim.
Grid T7 je prostě dělana na trail, grip o neco lepší, ale hlavne je to větší kus gumy, takže ty stěny drží na nižším tlaku…
Ten control t5 je víc xc…asi lehce živější ale je třeba prifouknout.S vyšším tlakem ale už potom nemáš tolik kolo pod kontrolou když to ht pustis z kopce kde uz je to náročnější.Mám ten control taky celkem rád, ale způsob kterym jsem zvyklej jezdit na gridu nedava
@TK75: a je ta grid verze teda vzadu znát? Co se jízdních vlastností týče, tak jsem zatím spokojený, ale pravda zadek už mi párkrát lehce ustřelil na šutrech.
@natureman42: já už to takhle nějaký čas jezdím a za mě dobrý. Řekl bych o chlup lepší než ty SLX samotný. Přijde mi, že silný to je podobně, možná lehce víc, ale hlavně lepší dávkovatelnost a snad pevnější pístky.
Jinak díky za pozitivní zpětnou vazbu ;)
Moc hezký kolo.
konečně opět fotky trail HT a navíc moc pěknýho! :-)
PS – mohl bys ještě krátký porovnání účinnosti ShiGury a klasickýho SLX Shimana?
Supr…v tehle barve se mi líbí nejvíc :)
Dozadu bych doporučil taky grid, ten tam funguje na stopro.Control jsem ted z nouze dozadu daval (mel jsem doma plonkovej)) protoze jsem zadni grid znicil a není tam opora bocnic jaká je potřeba (počítám ze s tím jezdíme podobne)