To kolo už zde v galerii mám. Naskytla se možnost velmi zachovalých klíčových komponent Dura-Ace první generace. Neváhal jsem a rám přeustrojil. Co scházelo jsem doplnil taktéž japoskými díly z dílny Sakae-Ryngio. Mylím, že favorití Japonec jako vyšitej.. :-)
(vloženo 9.4.24)
Značka | Favorit |
Model | F1 Special Dura-Ace |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 10,14 |
Rám | Chomutov |
Vidlice | Favorit |
Hlavové složení | Dura-Ace |
Kliky | Dura-Ace 1st. gen. 172,5mm GA-200 |
Středové složení | Dura-Ace |
Přesmykač | Dura-Ace 1st. gen. EA-100 |
Měnič | Shimano Crane D-501 |
Řazení | Dura-Ace 1st. gen. SL-101 |
Převodník | Dura-Ace 54/44 |
Kazeta | Regina 24/14 |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | Dura-Ace 1st. gen. HS-731 |
Náboj zadní | Dura-Ace 1st. gen. HS-831 |
Brzda přední | Dura-Ace 1st. gen. BA-100 |
Brzda zadní | Dura-Ace 1st. gen. BA-100 |
Brzdové páky | Dura-Ace 1st. gen. MA-100 |
Ráfek přední | Galuskový |
Ráfek zadní | Galuskový |
Dráty | Y/hvězdička |
Pedály | SR SP-150 |
Řídítka | SR Custom |
Představec | SR (Sakae-Ringyo) |
Sedlovka | SR |
Sedlo | Rolls |
Pláště | Tufo galusky S33 PRO 24 |
Co ta pravá zadní patka? Je tam nějaká vařená…či smažená.
To kolo i tímto osazením je vážně krásný.
Díky za inspiraci.
Jo a abych pozlobil, ten Rollls ma nejspis zespoda sipecku s rokem vyroby a bude dost jinde nez ta Dura ;-)
Prijemne, jeden by az nabyl dojmu ze na F1 se nic jineho nez Campagnolo nedavalo :-) aktuality: ono s tim kopirovanim je to tak ze kazdy kopiroval a delal co mu patenty dovolily. A nakonec vsichni skoncili u sikmeho paralelogramu Suntouru z r. 1964, Shimano s Dura Ace 7400 hned jak vyprsel patent v r. 1984, a campagnolo o dost pozdeji, 1990,i taky, po fascinujicich pokusech z pulky osmdesatek, kdy kazda rada mela vlastni kostrukci- C rekord osvedcena klasika v novem kabate, Croce dAune s extra tyckou a Chorus s sikmou geo nastavitelnou do dvou poloh podle poctu zubu, aby se kladka pohybovala co nejvic sikmo podle pastorku, jako u toho Suntouru. (mmch totez brzdy Cobalto/Delta/Monoplaner/Athena, kazdy totalne jiny). Tuhletu originalni Crane geometrii kopirovala zas efemerni Campagnolo Rally :-)
mr.antik: dalo, bylo to sice na poukazku ale slo to uz i obyc F1. Mam jednu z roku 85 a v te dobr stala 10,5 zatim co na Super Recordu 11,9.
Vůbec čumím, že se dalo v československu vůbec sehnat fávo na Shimanu…
Pokud si to dobře pamatuji – rok 1974, takhle nastrojené stálo 4 400,–- Kč jako zavádějící cena. Asi tak po půl roce už za ty prachy to bylo s brzdama Centrik.
Mas to jako vzdy paradni. Take jednu starou Duru mam a na to co pise aktuality musim jen rici, ze ač jsem velky fsnda rybaru, tak stary Super Record chodi proste lepe. Kazdopadne je radost toto videt.
Japonce svět neměl rád, protože za á, kopírovali a přeskakovali tak nejdražší část technologického řetězce, za bé, pracovali pečlivě a za hrst rýže. Jenže, podle mého, zde kopírují minimum a jdou již vlastní, velmi kvalitní a přesnou cestou, mířící k porážce svých válečných parťáků.
Hezký kousek, body za odvahu. Favoušů se starou osackou nejvyšší řadou bylo velmi málo.
A jednu otázku, co si vojíne představujete pod tím „přeustrojil“?
Krasavec za 5*.
Hezká práce! Já se chystám na Koga Miyata Full Pro + Dura Ace-Ax. Komponenty bych měl, čekám na rám ve vhodné velikosti…