Důvodů pro přechod na pohodlnější kolo bylo čím dál víc,asi největší zmírnit otřesy pro novou kyčel,pak synek taky porostl tak bude dědit pevňáka. Po 5 spokojených sezonách na Exceedu přišla opět volba na Canyon. Protože jezdím převážně lehčí terén a mám rád svižnější jízdu,tak první volba padla na Lux World,ale když už změna tak zásadní,tak jsem raději šel do pohodlnějšího Lux Trail.Už po 2 vyjížďkách můžů říct,že to byla trefa do černého.Super pohodlí,svižné,prostě radost z jízdy,jediné mínus je,že jsem jej nepořídíl už dříve.....Provedl jsem ještě pár změn na vybavě a díky koupě za dobrou cenu na outletu jsem si ještě pořídíl i lehká kola.
(vloženo 16.4.24)
Značka | Canyon |
Model | Lux Trail CF (8) |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11,5 |
Rám | Canyon Lux Trail CF ,karbon |
Vidlice | FOX 34 SC Performance Elite 120 |
Tlumič | FOX Float SL Performance Elite Remote |
Hlavové složení | Acros |
Kliky | Shimano XT M8120 |
Středové složení | Shimano MT800 |
Měnič | Shimano XT M8100 |
Řazení | Shimano XTR SL-M9100 |
Převodník | Shimano XT SM-CRM85 34z |
Kazeta | Shimano XT CS-M8100 10-51z |
Řetěz | Shimano XTR,CN-M9100 |
Náboj přední | DT Swiss 240S DBIS BOOST STRAIGHTPULL 15/110 |
Náboj zadní | DT Swiss 240S DBIS BOOST STRAIGHTPULL 12/148 |
Brzda přední | Shimano XT BL-M8100 , Galfer 180 |
Brzda zadní | Shimano XT BL-M8110 , Galfer 160 |
Brzdové páky | Shimano XT BL-M8100 |
Ráfek přední | DUKE Lucky Jack SLS4 6TERS 28 |
Ráfek zadní | DUKE Lucky Jack SLS4 6TERS 28 |
Dráty | Sapim X-Ray |
Pedály | Shimano XTR SPD PD-M9100 |
Řídítka | Race Face Next 35 760 mm |
Představec | Race Face Turbine R 35 50mm |
Sedlovka | FOX Transfer SL Performance Elite |
Sedlo | Specialized Power Pro |
Pláště | Tufo XC11/XC12 bezduše |
RuyDraken: ten červený Lux Trail na AXS je moc pěkný,díval jse se po něm taky…ale elektrice zatím nedůvěřuji,tak to mám ve stříbrné :) Patku musím zaklepat,ještě se mi ji nepodařilo urvat.
mám to podobně: umělý kloub a přechod z HT na XC fulla do lesa ,kopců a rekreaćní flow traily. Lux Trail mi přijde za ty prachy velmi solidní bajk, celkem i uvažuju o variantě s ASX bezdrátem s vidinou toho, že nebude hazka potřebovat tak často ladit a osobně mě fascinuje i absence patky = nemá se tam co ohnout. Dík za článek a ať to Ti jezdí;)
Asi budu jedinej, ale me se to designove nelibi. S plastema mi to prijde moc retro, gripy se mi to k tomu nehodej. Ale hkavne, ze se libo tobe. Po technicky strance to bude super.
Poznja: Mám kolo o zábavě,zážitcích…tak je to snaha rozbít tu technickou sterilní stříbrno-černou,ta oranžová spolu s plášti tomu dávají trochu život a nepůsobí to tak nudně,za mě se to povedlo parádně…toš tak :)
Canyon se mi líbí, čím dál víc.. škoda těch bowdenu, u kola s takovou cenovkou bych čekal lepší řešení..
Pěkný, jen škoda těch gripů, výběr barvy nějak nechápu k tomu kolu ???? ale sto lidí, sto chutí.
Ať to jezdí ✌????
Za pár let až budu měnit svého Luxe tak nějak takto bude vypadat nové kolo :-), nebo bude už s pohonem. Parádní stroj.
Ta stříbrná je krásná! Začíná mi ten Lux Trail čím dál víc připomínat předchozí generaci Neurona :)
S tou páčkou je zase není zmatek v bowdenech a je vše při ruce.....každé má své ± :)
Zatím nepociťuju že by byl vyplet poddajny.Jsem po operci,na kole jsem 4 měsíce neseděl,síly ještě není moc taky váha 74kg udělá svoje. A kdyby…přeplést se to dá vždycky.Zatím jsem max. spokojen.
Hm… pěkně hezky pěkně! Na tu velikost parádní váha, páčky vlevo jsou mazec, ale vlastně super řešení. Ať to dělá jen radost ;)
Kolo pěkný, mám podobné preference, ale určitě bych volil výplet silnějším drátem. Gramaření na výpletu se projeví spíš negativně, než pozitivně. V 29er i s použitím Boost nábojů pro SP výplet, nemá CX-Ray dostatečnou tuhost. Ten rozdíl proti stejnému výpletu provedenému silnějším CX-Sprint nebo tomu podobným drátem DT Aero comp, je pocitově dost znatelný. Pro silově dobře vybaveného chlapa, je výhodnější volit do výpletu silnější drát. Přenos síly je lepší, s nižší ztrátou…
Váha krásná, barevná kombinace taky super ale vedení hlávkem to úplně zabíjí :-/.
A ten „páčkostroj“ nalevo taky stojí za to :-)
To vedení bowdenů je opravdu nešťastné,vznikají tam zbytečně velké ohyby,pak lanka nechodí upně po másle.Škoda že to nemají jak někteří jiní výrobci-přímo do hlavové trubky…Ale to je jedíná vada na kráse.
Za mne super a byl by taky jeden z mych kandidatu. Jen je na pikacu to vedeni hlavkem, to je pak radost menit bowdeny.