Válela se mi v garáži hromada dílů na 27,5” enduro, tak jsem k tomu dokoupil “noname” rám a stavím endurko pro synovce. Narazil jsem ale na problém s linkage. Nemáte někdo doma podložky mezi tlumič a oka rámu na spodním čepu popř. i vložku do horního oka? Ocenil bych i foto, jak je to řešené. Je to ročník ‘17.
PS: Kdyby se někomu doma válel origo tlumič Monarch RT 200×57 (nebo i 51), tak bych ho bral. Případně bych vzal SR TriAir 200×57, kdyby byl.
(vloženo 11.5.24)
Bezva nápad s nosnou samolepkou. Připomělo mi to Básníky a kvetoucího Malucha. :.-)
Jinak bych to taky neprožíval, rám používal a časem prostě rupne, nebo nerupne, nebo rupne jinde. Všichni víme, jak s tím děcka zachází.
@Mr.Duck: Blbost. Když se vaří “můstky” na zadní stavbu, taky uvnitř není díra a nic nepraská. Už jsem jich pár taky odřízl…????
Nejsem zadnej expert, ale to bude kvuli svareni ne? Kdyby to bylo plny, jak to je privareny po celem obvodu tak by tam utikal plyn skrz skviru pri svareni a svar by byl hnusnej kdyby tam dira nebyla? Mozna me nekdo opravi :) A proc tu diru neudelat v tom navarenym tentononcu? Pnuti?
@Lišák: Ta díra tam právě byla, nikdo ji tam neudělal. Plán byl odbrousit opatrně úchyt. Fakt jsme neušili, že tam nějaký inženýr-jouda nesmyslně udělal díru skrz…
Břeťa:
@JSt: To je mimochodem důvod, při jsme do toho nehrabali…
Právě, že hrabali. Nechat tam ten úchyt by sice bylo špatný z hlediska estetiky, ale udělat tam díru? :-)
alinceb: Kecy neřeš. Až to nafotíš někde venku, nastrojené, tak to bude zase paráda.
theedge: Kolik raw rámů jsi doma měl? Za mě je to nejlepší povrchovka. Nic se neodlupuje a po pár minutách s houbičkou máš rám zase jako z fabriky. Konkurovat RAWu může maximálně tvrdoelox, ale i ten se časem ošoupe.
Máte pravdu. Nosná carbonová samolepka byla blbost. Vyřešil jsem to nakonec sofistikovaněji…
PS: S ohledem na barevný koncept a použité nejmodernější kompozitní technologie to bude dokonale fungovat!
Nosná carbonová samolepka, to mě dostalo :-)))
Bude to parádní bike, těším se na výsledek…
TJK: podle čeho myslíš že v tom místě není velké napětí? Skoro všechny prasklé giant rámy co jsem viděl byly prasklé právě pod horním vahadlem na sedlové trubce – je tam brutální namáhání od toho čepu. Neříkám že to pod někým lehkým nevydrží, ale dovolil bych si tvrdit že to je jedno z nejvíce namáhaných míst na předním trojúhelníku.
Chodí synovec na B-F? Já dostat takový rám a nevědět, že to je v některé skupině lidí trendy, tak se mi vhrnou slzy do očí :)
chlapci chlapci… to je zase diskuze…
Drzak je odbrouseny, dira je pod nim vrtana na pruchod sroubu co drzi presmyk, v tomhle miste neni moc napeti, bude to jezdit pod lehkou vahou a pokud by to neco delalo necham zavarit…
AD vytrzeni… to driv pretrhnes tu trubku nez uzrhnout te privarenej drzak… kluci nez neco napisete tak premejslejte… vzdyt pisete uplny blaboly…
Raw ma vyhodu v tom ze doladis barvou = mladak je spokojenej protoze bude mit barvicky jaky si vybere a druha vec ze obnovit po sezone raw je otazka hodinky mazleni s brusnou houbickou… a ne, fakt nic necerna a mozna trosku flekati ale kolo je na jezdeni ne na lesteni ;)
No že je po držáku jsem četl, ale nevím jestli ten držák někdo vlastně „vylomil“ a ta díra tam před tím nebyla a nebo tam byla v originále – to znamná že konstrukrér s ní při zatížení té sedlové trubky počítal.
Z té fotky to vyladá že tu navařenou kostku z toho rámu někdo vylomil ..
theedge: ta díra je po držáku přesmyku, viz v diskuzi níže. A nerupne to, protože to bude jistit „nosná“ karbonová samolepka :-D
Hliník velmi snadno oxiduje ( zvlášť v mokru a blátě ) a bez matnýho laku to za nšjakou dobu bude vypadat škardě. Bláto a mokro na tom udělá mapy a časem to bude černat.
Ta díra tam byla v originále jako vyvedení bowdenu ? Nerupne tam ta sedlovka ?
Jestli se rám líbí synovci, který na něm bude jezdit není podstatné. Podstatné je, že se ošmrdlaný rám líbí tobě. To je poměrně obvyklý B-F přístup :-) .
Myslím, že jen vidíte kulový, protože na těch fotkách ten povrch vůbec vidět není. Už jsem několik kol v RAWu měl (301, 601 a teď Nicolai + jsem dával do RAWu dětskou 16” a 24”) a tohle vypadá super. Je to pouze odlakované, lokálně jsem dobrušoval jen některá místa a celá vahadla (jsou to odlitky a měla jiný povrch než zbytek). Mně se ten rám takhle líbí a výhoda je, že na něm nejsou vidět škrábance. Leštění je úplný nesmysl.
Jinak linkage, ke kterému jsem se nedozvěděl standardně vůbec nic, už jsem asi vyřešil. Tak díky za přínosné příspěvky…;)
@LM&mr.antik: Ano, je to po odpáraném úchytu přesmykače. Dám přes to asi jen nějakou “carbonovou” samolepku.
mno… dovolim si tvrdit ze ten ram v je v RAWu a je dost topovej … neco malo o tom vim :) a lestit ram je blbost…
adame, nesouhlasím. mám podobně na hrubo udělanou uzzinu a moc se mi to líbí, i díky tomu, že na tom není vidět žádnej škrábanec, většina pádů leští. podle mě se moc nevyplácí mít enduro jako leštěnku