Po dlouhé době přidávám další své kolo. Model F20 předchůdce trekingových kol. Hodně jsem chtěl něco s čím by se dalo jezdit i do kopců. Koupeno jako pozůstalost po prvním majiteli, v původním stavu takže mi ani nevadilo že to je fakt dost patina. Zajímavý je že třeba brzdy byli použitý Eska a dokonce i štítky na řadící páčce a přesmykači. Jen jsem nechal nově přeplést kola. Musel jsem rozplést 14 výpletů než jsem našel ucházející ráfky.
Vím že vzadu byl jen odrazák ale nedalo mi to a použil jsem takový malý přídavný světýlko. Netuším jak sedí dobově, sundal jsem ho kdysi z kola z roku 1958 a prostě mi to přišlo jako dobrý nápad použít ho právě tady u Turista. Obě světla samozřejmě svítí.
(vloženo 19.5.24)
Značka | Favorit |
Model | model F20 |
Modelový rok | 1961 |
Velikost | 58cm |
Rám | ocel |
Vidlice | ocel |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit horské |
Středové složení | Eska |
Přesmykač | Favorit pákový |
Měnič | Favorit řetízkový |
Řazení | Favorit (štítek Eska) |
Převodník | 46/32 |
Kazeta | 15-24 |
Řetěz | Favorit Super |
Náboj přední | Eska |
Náboj zadní | Eska |
Brzda přední | Eska |
Brzda zadní | Eska |
Brzdové páky | Eska |
Ráfek přední | Favorit pláštový |
Ráfek zadní | Favorit pláštový |
Dráty | pozink 1,8 mm |
Pedály | Favorit ostny |
Řídítka | vlaštovky |
Představec | Favorit ocelový |
Sedlovka | Favorit |
Sedlo | Favorit 53 |
Pláště | Barum 32-622 |
No, jestli dobový gravel, to asi úplně ne. Byli v té době i cyklokrosový Favority
To je mazel, jen prosim vyhod ten talir, co brani vlitnout prehazce do vypletu ????, ten tam opravdu nepatri.
Moc pěkný kousek, 5*. @Lišák řídítka jsou pochopitelně moderní alt bars. To kolo je vlastně to k čemu správný hipster ve flanelu směřuje. :o)
Ty řidítka, ty řidítka, ten přesmyk, ta pumpička, ty převodníky..... vše super parádní. Krásné kolo!
Navíc vlastní elektrárna. Vše už bylo dávno vymyšleno.