Tak jsem taky podlehl slevám a koupil kolo na nějaké delší výlety. Celkem to jede, takže asi silnička pujde z domu a koupim nějaký druhý záplatey. A když se to osvědčí tak to časem upgrádnu.
(vloženo 26.5.24)
Značka | Giant |
Model | Revolt Advanced 3 |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | S |
Hmotnost | 9.9 |
Kliky | FSA Omega |
Přesmykač | Shimano Tiagra |
Měnič | Shimano GRX 400 |
Řazení | Shimano GRX 400 |
Převodník | 48/32 |
Kazeta | 11-34, 10sl |
Náboj přední | Giant PX2 |
Náboj zadní | Giant PX2 |
Brzda přední | Shimano GRX 400 |
Brzda zadní | Shimano GRX 400 |
Brzdové páky | Shimano GRX 400 |
Ráfek přední | Giant PX2 |
Ráfek zadní | Giant PX2 |
Dráty | Giant PX2 |
Pedály | Time MX4 |
Řídítka | Giant |
Představec | Giant |
Sedlovka | Giant D shape |
Sedlo | Giant |
Pláště | Giant 38mm |
Já myslím že v současnosti se dávají i na silniční kola poměrně široké ráfky. Osobně mám nově ráfky vnitřkem 25mm, vnějškem 31,5mm. Dával jsem tam silniční pláště 32mm a přijde mi to tak akorát.
Lister: Tak to chápu… na silniční použití mě právě zarazili vnější šířky karbon ráfků (většina E!E) 30mm. Na terén si nechám zatim tyhle kola včetně gum…
Změř vnější šířku ráfku, jakýkoliv plášt s šířkou stejnou nebo větší bude v klidu. Aerodynamicky je lepší plášť, který je stejně široký, z praktického hlediska je lepší plášť, který je o něco širší než ráfek – líp se to pak opírá, menší riziko poškození ráfku.
LM: já spíš myslel z hlediska aerodynamiky a celkově vlastností. Dotěď jsem vozil 25mm na 15mm ráfku
Podle té WTB tabulky je pro 32 mm plášť optimální ráfek s 19–24 mm vnitřkem. Ale ten 1 mm rozdílu to asi taky dá :-)
25mm na silniční pláště mi přijde tak celkem dost, ale moc v těch silničních aktuálních trendech a aerodynamice neorientuji, koukal jsem na cyklobazaru na nějaké JAVAXy ty mají 19mm a E!E mívají tak 23mm.
Představuju si tak max 32mm silniční bezduše.
LM: Vozím na 25 mm ráfku 40 mm pneu a úplně ideální to není, ráfek je moc vystaven nástrahám terénu. Když jsem poprvé dal tyhle široké ráfky (namísto původních 22 mm), tak jsem byl až zděšen, jaká to je v kamenitém terénu zvonkohra, nečekal jsem takový rozdíl. Ale jezdi se na tom samozřejmě dá, ne že ne :)
Lister: těch 25 mm myslíš vnitřek ráfku?
Co jsem teď projížděl testovací gravely, tak všechny měli ráfky 23 mm vnitřek a 40 mm pláště…
25mm je aktuálně běžná šířka silničního ráfku, na to dáš bez potíží 28–30mm gumy. Pokud je to hookles tak raději těch 30mm.
Revolt je super stroj. Opravdu pohodlný oproti ALU co jsem jezdil. Kámoš to má na elektrice a tom mu teda závidím.
Hele a mě dvoje záplety baví moc, vše vyštelováno k dokonalosti, práce na dvě minutky
Omotávky nemusim dvojité, na silničce mám takové nelesklé jakoby pěnové a tlustší. Na tom se dá i hezky bez rukavic.
Když dvoje kola nebudou fungovat tak koupim časem novou silničku a ty záplety na ní dám. Ještě to potestuju, ale nevim jestli se dají na ty 25mm ráfky hodit nějaký silniční gumy, abych to porovnal v rychlosti. Ten starej Fondriest už fakt škoda investovat, budu rád když za to dostanu desítku. Ale na těch 1000km ročně…
Lepší než 2 omotávky jsou gelové vložky.
Silničku si nech. Dvoje zápletky tě nebudou bavit – tohle nikdy dlouhodobě nefunguje.
Až opadne prvotní opojení z nového kola, tam to uvidíš jinak.
Co přes tu tenkou lepivou omotávku namotat ještě jinou omotávku? Pak to bude ještě tlustší a více tlumit :-)
Ano, je to totální základní model. Ale já stejně zatim nevim co chtít, jaké převody atd. Tak mi vlastně tohle přišlo jako dobrý kup a pak se uvidí.
Zatim jediný, co opravdu musí pryč, tak je to široké sedlo a tenká lepivá omotávka.
Měl jsem také v hledáčku, ale přišlo mi těžké, i když moc pěkné. Ale stačí vyměnit kliky a kola a usetris min kilo. A chudší budeš jen tak o 25 tis.