V červenci 2021 jsem k narozeninám dostal od manželky kurz techniky v bikeparku v Kopřivné. První seznámení s bikeparkem, kde jsem dorazil na svým 29" karbonovým HT bez teleskopu a s úhlem hlavy 71,5". Byla to docela divočina, ale od té doby jsem začal víc vyhledávat traily a sjezdy. Zárověň jsem však v tu dobu ještě závodil v MTBO, tak další kolo rozhodně nemohlo být enduro nebo trailbike. chtěl jsem jezdit rychle i do kopce. Cca rok zpět, jaro 2023, mi konečně moje chrtí kolo dostatečně morálně zestárlo, na kolo bylo míň času a víc jsem vybíral traily. Tak bylo rozhodnuto – bude nový kolo.
Požadavky byly dost specifický: full, 2 bidony (!!!), ideálně 120/120, hlava 68 max a cena kolem 70–80 tisíc. Prolezl jsem téměř celý internet a postupně takto vybral, troufnu si říct, všechny kola na internetu (pro info: Canyon Lux TR, Cervelo ZFS-5, BMC Fourstroke, Santacruz Blur, Lapierre XRM, Wilier Urta max, Specialized Epic evo, Ridley Raft, Orbea Oiz, Cube AMS one11, Megamo Track). V zásadě u všech mi něco vadilo, většinou cena, která byla u všech kromě Canyonu na 120k a více. Vypadl z toho favorit právě Canyon Lux TR. Ovšem na jaře přišel Rockrider se svým kolem, tentokrát pouze pro tovární tým s informacemi, že bude k prodeji až 2024. Potenciál, že by cenově mohl být docela nízko se ne tak docela podařilo naplnit.
Přelom roku 2023/2024 už začaly být první fotky a předváděčky finálního modelu k prodeji. Vypadalo to skvěle, až na barvu. Ale barva nejezdí a zase až takový průšvih to nebyl. Zdvihy 120/120, hlava 66,5°, 2 bidony, žádný vnitřní vedení hlavou. Cena 4500 euro. Bylo rozhodnuto, počkám až půjde do prodeje a doufal jsem, že bude i trošku levnější verze. Bohužel se tak nestalo a tak jsem si řekl, že když jezdím mnohem míň, tak si koupím lepší kolo – to dává rozum.
Čekám tedy na jaro, je únor a Decathlon konečně uvolnil předobjednávky – cena pouze v ČR za 99 990, zbytek ve světě od 4300–4500 euro. Nebylo na co čekat – objednávám.
Květen 2024 – kolo přišlo. První jsem netrefil velikost a místo L jsem nakonec měnil na XL. Na tom se přeci jen cítím líp. Příjemné zjištění bylo, že kolo přišlo v mírně jiné specifikaci, kdy místo tlumiče Select + přišel Ultimate. Dál jiný řidítka, sedlovka s jiným zdvihem.
Long story short – oproti původnímu kolu je to hrozný tank. Roviny a kopce jsou teď takový prudší, ale to je spíš fyzičkou z několikaměsíční nemoci. Oproti pevňáku mi trochu chybí ten pocit reakce na pedál, kdy to hned jede. Tohle je takový rozvážný. Dolů to letí hrozný nesmysl, limitem jsou akorát pláště a brzdy. Ty půjdou asi pryč a místo nich asi XT čtyřpístky. Sedlovka půjde jiná, osvědčená Bike yoke. Řazení elektrika je fajn, ale že bych z toho byl nějaký extra odvařený, to ne. Uvidím však později, že to bude pořád stejně přesný oproti mechanickýmu XTR co jsem měl předtím. Barevně to na fotkách vypadá jako jasná červená, ale v reálu je to spíš hodně výrazná, téměř až fluo oranžová. Zatím maximální spokojenost!
(vloženo 3.7.24)
Značka | Rockrider |
Model | Race 940S |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | XL - 21" |
Hmotnost | 12,0 |
Rám | karbon, 12x148 mm, UDH patka, PF92 |
Vidlice | Rock Shox SID base, 3P, 120 mm, |
Tlumič | Rock Shox Sid Luxe Ultimate, 120 mm |
Kliky | SRAM GX Transmission |
Středové složení | PF 92 |
Měnič | SRAM GX Transmission |
Řazení | SRAM GX Transmission |
Převodník | 34 T |
Kazeta | SRAM GX 10-52 |
Řetěz | SRAM GX T TYPE |
Náboj přední | Sun Ringlé |
Náboj zadní | Sun Ringlé |
Brzda přední | TRP Slate 180 mm, dvoupístek |
Brzda zadní | TRP Slate 160 mm, dvoupístek |
Brzdové páky | TRP Slate |
Ráfek přední | Renyolds karbon TR309 |
Ráfek zadní | Renyolds karbon TR289 |
Dráty | Sapim Sprint |
Pedály | Shimano MD540 |
Řídítka | Rockrider hliník 760 mm |
Představec | Rockrider hliník 70 mm, -20° |
Sedlovka | Tranz X Dropper, 150 mm |
Sedlo | Fizik Vento Argo R5 |
Pláště | Hutchinson Kraken 2,30". Vepředu normální, vzadu s odolnější bočnicí Hardskin. |
Jinak mi nějak nevoní ty barvy. Já sem zatíženej na zelenou nebo černou, ale dneska si de přece pohrát s různým tónování, pískováním barvy, logama, kaligrafií. Trošku mi to připadá jako logo CLEVER v hypermarketu Billa, kde je po shlédnutí jasné že je to něco levnějšího, podřadného, atd.
Škoda že si kluci v Decathlonu nepohráli víc s designem, aby to bylo více sexy.
4.7.24 17:32
Koukal jsem ještě na ty brzdy. Nemyslím, že by to bylo něco úplně špatnýho.
Přední kotouč bych dal dozadu i s adapterem. Dopředu bych dal 200 hs2 s 200 adapterem a dokoupil 2 šrouby navíc, pokud nejsou součástí adapteru.
A popř. poladil jiný desky…
Až pak bych začal řešit 4píst, popř. 180 hs2 dozadu.
honzabike: ještě netuším, sám jsem na to zvědavý
plysovykozisek: původně jsem byl skeptický, ale když jsem se díval, tak v dané ceně jsem prostě nic nenašel. A ani teď jsem ještě nenašel kolo, u kterýho bych si řekl, že jsem udělal špatně a měl tohle místo Rockridera
Azmir: na všech fotkách to vypadá jako červená, ale v reálu je to hezčí… Ikdyž bych si dovedl představit jinou barevnou kombinaci
zirecek: jako jo, takhle když to shrneš, tak to zní blbě. Sedlovku budu dávat z původního kola, protože bikeyoke je prostě bikeyoke. S tím jsem počítal u všech kol, že sedlovka půjde pryč. Řazení je dobrý, ale úplně v tom (zatím) nevidím tu obrovskou nástavbu oproti mechanickýmu XTR. Prostě to řadí, řadí to přesně a to zatím vše. Možná tak větší odolnost při řazení v tahu, ale na to se musím přeučit, protože doteď jsem při řazení trochu polevil. Brzdy jsou možná jediná vada na kráse na mých 90 kg.
nenimito: díky za tip na kotouče. Jinak je v plánu celopolep fólií, ale kdo ví, kdy se k tomu dostanu a je možný, že to takhle zůstane
4.7.24 07:52
Na dekáč fakt zajímavej bike. Fpodstatě asi kopie TrailLuxu, bych řekl. Nikdy by mne nenapadlo zkoušet dekáč, ale tohle překvapilo.
Rozdíl mezi slx a xt brzd je jen povrchová úprava, tedy vzhled. 4píst je lepší. Servis nevidím rozdíl oproti 2píst. a brzdí o dost líp, alespoň vepředu.
Jen shimano kotouče nekupuju, buď centrline s hlinikem nebo lépe hs2, co brzdí skoro jako Hope. Ale narozdil od 1,8 Hope má hs2 2mm.
Barva trochu divoká, ale šlo by omezit třeba karbon polepy z číny, je toho 5m a stojí pár kaček.
Jinak za ten peníz v novém asi supr…
Jsem maximálně spokojený – brzy pryč, sedlovka pryč, z řazení nejsem odvařený.
Brzy budou stačit XT klasické dvou pístky.
Ahoj, tohle kolo také zvažuji za nástupce za svůj HT. Jsem rád, že ho tady někdo přidal. Tak ať to pěkně lítá!
honzabike: TT řetězy jsou „vytahané“ už jako nové takže stanovit „životnost“ nebo „výdrž“ je docela oříšek.
Já osobně bych šel do nějaké značky, teď jsou pěkné slevy. Tak ať ti dělá jenom radost.