Rockrider Race 940S 2024

Přidat foto

V červenci 2021 jsem k narozeninám dostal od manželky kurz techniky v bikeparku v Kopřivné. První seznámení s bikeparkem, kde jsem dorazil na svým 29" karbonovým HT bez teleskopu a s úhlem hlavy 71,5". Byla to docela divočina, ale od té doby jsem začal víc vyhledávat traily a sjezdy. Zárověň jsem však v tu dobu ještě závodil v MTBO, tak další kolo rozhodně nemohlo být enduro nebo trailbike. chtěl jsem jezdit rychle i do kopce. Cca rok zpět, jaro 2023, mi konečně moje chrtí kolo dostatečně morálně zestárlo, na kolo bylo míň času a víc jsem vybíral traily. Tak bylo rozhodnuto – bude nový kolo.

Požadavky byly dost specifický: full, 2 bidony (!!!), ideálně 120/120, hlava 68 max a cena kolem 70–80 tisíc. Prolezl jsem téměř celý internet a postupně takto vybral, troufnu si říct, všechny kola na internetu (pro info: Canyon Lux TR, Cervelo ZFS-5, BMC Fourstroke, Santacruz Blur, Lapierre XRM, Wilier Urta max, Specialized Epic evo, Ridley Raft, Orbea Oiz, Cube AMS one11, Megamo Track). V zásadě u všech mi něco vadilo, většinou cena, která byla u všech kromě Canyonu na 120k a více. Vypadl z toho favorit právě Canyon Lux TR. Ovšem na jaře přišel Rockrider se svým kolem, tentokrát pouze pro tovární tým s informacemi, že bude k prodeji až 2024. Potenciál, že by cenově mohl být docela nízko se ne tak docela podařilo naplnit.

Přelom roku 2023/2024 už začaly být první fotky a předváděčky finálního modelu k prodeji. Vypadalo to skvěle, až na barvu. Ale barva nejezdí a zase až takový průšvih to nebyl. Zdvihy 120/120, hlava 66,5°, 2 bidony, žádný vnitřní vedení hlavou. Cena 4500 euro. Bylo rozhodnuto, počkám až půjde do prodeje a doufal jsem, že bude i trošku levnější verze. Bohužel se tak nestalo a tak jsem si řekl, že když jezdím mnohem míň, tak si koupím lepší kolo – to dává rozum.

Čekám tedy na jaro, je únor a Decathlon konečně uvolnil předobjednávky – cena pouze v ČR za 99 990, zbytek ve světě od 4300–4500 euro. Nebylo na co čekat – objednávám.

Květen 2024 – kolo přišlo. První jsem netrefil velikost a místo L jsem nakonec měnil na XL. Na tom se přeci jen cítím líp. Příjemné zjištění bylo, že kolo přišlo v mírně jiné specifikaci, kdy místo tlumiče Select + přišel Ultimate. Dál jiný řidítka, sedlovka s jiným zdvihem.

Long story short – oproti původnímu kolu je to hrozný tank. Roviny a kopce jsou teď takový prudší, ale to je spíš fyzičkou z několikaměsíční nemoci. Oproti pevňáku mi trochu chybí ten pocit reakce na pedál, kdy to hned jede. Tohle je takový rozvážný. Dolů to letí hrozný nesmysl, limitem jsou akorát pláště a brzdy. Ty půjdou asi pryč a místo nich asi XT čtyřpístky. Sedlovka půjde jiná, osvědčená Bike yoke. Řazení elektrika je fajn, ale že bych z toho byl nějaký extra odvařený, to ne. Uvidím však později, že to bude pořád stejně přesný oproti mechanickýmu XTR co jsem měl předtím. Barevně to na fotkách vypadá jako jasná červená, ale v reálu je to spíš hodně výrazná, téměř až fluo oranžová. Zatím maximální spokojenost!

(vloženo 3.7.24)

okam_z_brna okam_z_brna
Ohodnoť bajk: (4.7  / 47 hlasujících)
Značka Rockrider
Model Race 940S
Modelový rok 2024
Velikost XL - 21"
Hmotnost 12,0
Rám karbon, 12x148 mm, UDH patka, PF92
Vidlice Rock Shox SID base, 3P, 120 mm,
Tlumič Rock Shox Sid Luxe Ultimate, 120 mm
Kliky SRAM GX Transmission
Středové složení PF 92
Měnič SRAM GX Transmission
Řazení SRAM GX Transmission
Převodník 34 T
Kazeta SRAM GX 10-52
Řetěz SRAM GX T TYPE
Náboj přední Sun Ringlé
Náboj zadní Sun Ringlé
Brzda přední TRP Slate 180 mm, dvoupístek
Brzda zadní TRP Slate 160 mm, dvoupístek
Brzdové páky TRP Slate
Ráfek přední Renyolds karbon TR309
Ráfek zadní Renyolds karbon TR289
Dráty Sapim Sprint
Pedály Shimano MD540
Řídítka Rockrider hliník 760 mm
Představec Rockrider hliník 70 mm, -20°
Sedlovka Tranz X Dropper, 150 mm
Sedlo Fizik Vento Argo R5
Pláště Hutchinson Kraken 2,30". Vepředu normální, vzadu s odolnější bočnicí Hardskin.

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
LM
LM

17.7.24 10:37

Polka: jo, je to hezčí ale nejvíc se mi líbí to Manitou odpružení :-)

Reagovat
Polka
Polka

17.7.24 10:33

Chtělo by to custom design ala Savilia Blunk ;-)

Reagovat
honzabike
honzabike

4.7.24 21:38

Jinak mi nějak nevoní ty barvy. Já sem zatíženej na zelenou nebo černou, ale dneska si de přece pohrát s různým tónování, pískováním barvy, logama, kaligrafií. Trošku mi to připadá jako logo CLEVER v hypermarketu Billa, kde je po shlédnutí jasné že je to něco levnějšího, podřadného, atd.

Škoda že si kluci v Decathlonu nepohráli víc s designem, aby to bylo více sexy.

Reagovat
Urbi923
Urbi923

4.7.24 18:58

Krása! Také uvažuji do budoucna.

Reagovat
nenimito

4.7.24 17:32

Koukal jsem ještě na ty brzdy. Nemyslím, že by to bylo něco úplně špatnýho.

Přední kotouč bych dal dozadu i s adapterem. Dopředu bych dal 200 hs2 s 200 adapterem a dokoupil 2 šrouby navíc, pokud nejsou součástí adapteru.

A popř. poladil jiný desky…

Až pak bych začal řešit 4píst, popř. 180 hs2 dozadu.

Reagovat
okam_z_brna
okam_z_brna

4.7.24 09:30

honzabike: ještě netuším, sám jsem na to zvědavý

plysovykozisek: původně jsem byl skeptický, ale když jsem se díval, tak v dané ceně jsem prostě nic nenašel. A ani teď jsem ještě nenašel kolo, u kterýho bych si řekl, že jsem udělal špatně a měl tohle místo Rockridera

Azmir: na všech fotkách to vypadá jako červená, ale v reálu je to hezčí… Ikdyž bych si dovedl představit jinou barevnou kombinaci

zirecek: jako jo, takhle když to shrneš, tak to zní blbě. Sedlovku budu dávat z původního kola, protože bikeyoke je prostě bikeyoke. S tím jsem počítal u všech kol, že sedlovka půjde pryč. Řazení je dobrý, ale úplně v tom (zatím) nevidím tu obrovskou nástavbu oproti mechanickýmu XTR. Prostě to řadí, řadí to přesně a to zatím vše. Možná tak větší odolnost při řazení v tahu, ale na to se musím přeučit, protože doteď jsem při řazení trochu polevil. Brzdy jsou možná jediná vada na kráse na mých 90 kg.

nenimito: díky za tip na kotouče. Jinak je v plánu celopolep fólií, ale kdo ví, kdy se k tomu dostanu a je možný, že to takhle zůstane

Reagovat
nenimito

4.7.24 07:52

Na dekáč fakt zajímavej bike. Fpodstatě asi kopie TrailLuxu, bych řekl. Nikdy by mne nenapadlo zkoušet dekáč, ale tohle překvapilo.

Rozdíl mezi slx a xt brzd je jen povrchová úprava, tedy vzhled. 4píst je lepší. Servis nevidím rozdíl oproti 2píst. a brzdí o dost líp, alespoň vepředu.

Jen shimano kotouče nekupuju, buď centrline s hlinikem nebo lépe hs2, co brzdí skoro jako Hope. Ale narozdil od 1,8 Hope má hs2 2mm.

Barva trochu divoká, ale šlo by omezit třeba karbon polepy z číny, je toho 5m a stojí pár kaček.

Jinak za ten peníz v novém asi supr…

Reagovat
zirecek
zirecek

4.7.24 06:27

Jsem maximálně spokojený – brzy pryč, sedlovka pryč, z řazení nejsem odvařený.

Brzy budou stačit XT klasické dvou pístky.

Reagovat
Kubajzik
Kubajzik

3.7.24 20:10

Na Decathlon vypadá moc pěkně.

Reagovat
Bardis
Bardis

3.7.24 17:13

Ahoj, tohle kolo také zvažuji za nástupce za svůj HT. Jsem rád, že ho tady někdo přidal. Tak ať to pěkně lítá!

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

3.7.24 16:52

honzabike: TT řetězy jsou „vytahané“ už jako nové takže stanovit „životnost“ nebo „výdrž“ je docela oříšek.

Reagovat
Azmir
Azmir

3.7.24 16:10

konečně to někdo koupil, krasavec, vypadá líp než na fotkách na webu

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

3.7.24 15:58

Pěkný koleso, Dekáč umí! Nechť to líce! 5*! ;-)

Reagovat
plysovykozisek
plysovykozisek

3.7.24 15:32

Já osobně bych šel do nějaké značky, teď jsou pěkné slevy. Tak ať ti dělá jenom radost.

Reagovat
honzabike
honzabike

3.7.24 14:54

Kolik se dá na tom GX TT řetězu najet? Starej GX nebyl nic moc…

Reagovat
tomxxx
tomxxx

3.7.24 13:34

Shimano brzdy tam klidně dej, ale 4 písty bych na takový kolo nedával. Jejich nevýhoda je pak servis, když nechodí všechny pístky stejně. Ono bude spíš omezení při brzdění plášť, než brzdy.

Reagovat

Další galerie z kategorie

rybička 31
raschi 11
Mike005 1
Myslik 18
fk3 11
krus 25