Přišla doba, kdy jsem se chtěl posunout trošku do moderní doby od svého karbonového XC HT Ghosta, rozhodl jsem se, že nechci XC full. Vybíral jsem mezi modely Ghost Lector Universal, Trek Procaliber 9.7 a 9.8, zároveň mě hrozně lákalo vyzkoušet IsoSpeed, a proto jsem nakonec zvolil Trek. Na nové kolo nebyly finance, bazary u nás cenově pořád dost vysoko, nakonec se naskytla dobrá cenovka na buycycle – model 2023, Španělsko, několik komponentů změněných z modelu Specialized Epic 8 Comp, které si borec pořídil poté, co mu Trek nevyhovoval, cenovka necelých 44 tis. Kč, plus náklady za zprostředkování prodeje okolo 5 tis Kč.
Do čeho jsem navíc investoval byly kombo řidítka RSL, které má mít model 9.8 a mně se líbí asi stejně jako Španělovi, který si je nechal na Epicu.
Kolo má delší rozvor než původní Ghost, celkově mi vyhovuje a jede parádně. V budoucnu plánuju změnit pláště z aktuálních 2.35 na 2.2.
Co je pro mě posun a změna oproti předchozímu kolu?
IsoSpeed
Karbon sedlovka
Karbon kombo řidítka
Boost náboje
Pevná osa vzadu
Fox vidlice (doteď jsem jezdil Rebu s jednoduchým domácím servisem, tak snad to půjde podobně i s Foxkou)
A jako poslední změna pohon 1×12, bál jsem se jednoplacky, ale zvykl jsem si rychle, s největší pravděpodobností pouze změním převodník z 32z na 34z.
Co mě na kole hrozně baví kromě toho, že jezdí fakt skvěle, je barva, tmavá perleť je na slunci nádherná, chystám se polepit nejkritičtější místa ochranou fólií, aby hned nebyl lak poškozený od kamínků.
(vloženo 12.8.24)
Značka | Trek |
Model | Procaliber 9.8 |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 11,5 - 12 |
Rám | Trek OCLV karbon |
Vidlice | Fox Performance 32 SC 100mm |
Tlumič | Iso Speed |
Hlavové složení | Knock Block |
Kliky | Sram X1000 Eagle |
Středové složení | E*thirteen BB20-92 |
Měnič | Sram GX |
Řazení | Sram GX |
Převodník | 32z |
Kazeta | E-13 Helix, 12s, 9-50z |
Řetěz | Sram NX |
Náboj přední | Alloy, boost, 15x110 |
Náboj zadní | Alloy, boost 148x12 |
Brzda přední | Shimano XT |
Brzda zadní | Shimano XT |
Brzdové páky | Shimano XT |
Ráfek přední | Specialized Alloy 29, 28mm |
Ráfek zadní | Specialized Alloy 29, 28mm |
Dráty | DT Swiss Industry |
Pedály | Shimano XT |
Řídítka | Bontrager RSL kombo, 820mm, karbon |
Představec | 80mm, -13° |
Sedlovka | Bontrager Pro, karbon OCLV, 31,6 mm, offset 0 mm, délka 330 mm. |
Sedlo | Bontrager Verse Elite, austenitové ližiny, šířka 145 mm. |
Pláště | 29x 2.35, Specialized |
Super bajk, mám taky (9.7), taky z Buycycle, přišel jako nový. Jen jsem mu po roce ještě nestihl udělat profil. Každopádně isospeed funguje, opravdu pohodlné na HT. Ať to lítá..
Je to krásný, fakt paráda. Barva mě taky baví, mám na svým kole podobnou, jen trochu světlejší a výraznější – někdy to kolo vypadá úplně fádně, a někdy třeba ráno a k večeru úplnej drahokam :-D
Skvělá volba ;) měl jsem to úplně stejně, nechtěl jsem celopéro, tak jsem to zkusil na Procaliberu a bylo vymalováno (namočil jsem do toho i švagra a je taky nadšený) :-) polep určitě hlavně spodní trubku, ta dostává na prdel asi nejvíc. Peckovní bajk, ať slouží ;)
Pěkný stroj. Pláště nechat, kazetu E13 zahodit. Je to hrozný krumpl
Jj, ta barva je super a ram take. Doporucuji ty plaste nechat, zbytecne davat uzsi, v nicem si nepomuzete, ba naopak. A stavajici dat na bezduse =vetsi komfort, lepsi grip a vetsi odolnost proti defektum. Vidim zlo, v podobe E-13 kazety :-), ale to je muj nazor na tyto komponenty a znacku. Kazdopadne v popisu mate chybu, ze kazeta neni gx od sramu, ale je to nejaka 12s verze od vyrobce E-13.