Na zahradě
Na výletě
Hadice na velikost S95...
XX T-T
XX TT a flipchip v detailu
Vodítko a bashguardem
RSC a HS2
29" vahadlo, na MX je spíš rovné, možná lehce otočené.
Progresivní air can
Revive magie
Ochrana rámu z výroby, podle diskuzí ten plast nic moc, mně se to zatím zdá slušný.
POD na mmx je ergonomií poloviční
Příběh tady: https://www.bike-forum.cz/…ay-all-round
Dojmy sepisuju průběžně už pár dní na mobilu, takže to bude trochu ne uspořádané. Fotky porovnám na počítači.
Víceméně kolo splňuje, co jsem od něj čekal. Cestou do práce 6 km z 11 po silnici mě neštve, stejně jako Liberec – Kristýna (Hrádek n/N) po cyklostezce. Cestou z práce (víc z kopce) lesem a trailama super. 29" kolo vzadu (je ještě v plánu) s rychlejším pláštěm tohle ježdění asi posune ještě o kousek dál, takovéhle kombinace jsou primárně to, jak chci kolo používat.
V parku tomu oproti Riotu chybí trochu klidu, ale je to spíš otázka naladění podvozku, s tím bojuju, ale tak nějak jsem to čekal. Navíc na Riotu byla pružina… Asi zkusím (nechat) upravit shimstack, dorazy nedávám, ale 290 psů na 29% sag vzadu, chtěl bych se komfortně dostat na cca 27% sag a aspoň zkusit třeba 25%. Vidím to zatím na M kompresi a nějaký progresivní odskok, s tou progresivní plechovkou by to mohlo být ok. Původní fox jsem ani nezkoušel, přiznávám, ale podle všeho to s mojí hmotností (lehce přes 100 s výstrojí) nemělo smysl. Cascade link asi nechci, protože do mullet setupu pak je potřeba ještě jiná vidlička a komplet je to asi za 15K. To je dost peněz na ladění tlumiče. Mám tam 29" link, protože je progresivnější; pedal strike je trochu problém jen s nejmenším HTA, ale ne moc.
Kokpit v procesu, asi tam půjde o kousek delší představec, délka hadic a bovdenu se pak vyřeší. Řídítka a gripy asi zůstanou.
Brzdy někdy vyměním, není to tragédie, ale, no… Dobrý moc nejsou :D
XX T-type je super, řadí jako 11s XT. Po GX, NX a X01 mechanice, následované X01 AXS, je to vážně myšlený jako pochvala. Jestli bude životnost wear & tear materiálu (kazeta a řetěz) aspoň že dvou třetin taková, jak tvrdí marketing, tak jsem spokojený. Chtěl jsem především Pod, ergonomicky mi fakt vyhovuje, další argumenty byly ty standardní (přímá montáž – bez seřizování, opravitelnost, ale i čistější kokpit, …). Po zvážení různých pro a proti jsem se rozhodl pro tohle, bylo to v akci na b-d, cenou mezi GX TT a X0.
Kola i pláště super, nemám další komentář k samotným komponentům, ale dozadu pořídím ještě 29" kolo, viz výše.
Revive fajn, odvzdušnění funguje skvěle, ale na Highline 7 jsem 3 roky nepotřeboval nic takovýho řešit, patrona pořád šlape. Tohle odvzdušňuju celkem často.
Sedlo v pořádku.
SWAT je super.
Zpracování rámu je super.
Ještě budu mimo sezónu trochu ladit hmotnost, jen tak že sportu, 1 kg dolů se mi jeví jako realistický cíl. Už jen to 29" zadní kolo komplet bude třeba 400g dolů.
(vloženo 4.9.24)
Značka | Specialized |
Model | Stumpjumper Evo Pro |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | S5 |
Hmotnost | 14,7 komplet |
Rám | Fakt karbon |
Vidlice | RS Lyrik Select+ D1 |
Tlumič | RS SDLX ULT C1 + progresivní air can |
Hlavové složení | Specialized geo adjust |
Kliky | Sram x01 |
Středové složení | Sram DUB |
Přesmykač | MRP |
Měnič | Sram XX T-Type |
Řazení | Sram AXS POD |
Převodník | Sram AL 32t |
Kazeta | Sram XX T-type XS-1297 |
Řetěz | Sram X0 T-type flattop |
Náboj přední | DT350 |
Náboj zadní | DT350 |
Brzda přední | Sram Code RSC |
Brzda zadní | Sram Code RSC |
Brzdové páky | Sram Code RSC |
Ráfek přední | Roval Traverse carbon 29" |
Ráfek zadní | Roval Traverse carbon 27.5" |
Dráty | DT whatever |
Pedály | Shimano PD-T8něco |
Řídítka | SQlab 30x |
Představec | Truvativ Descendant |
Sedlovka | BY Revive Max 185mm |
Sedlo | Specialized Bridge |
Pláště | Butcher T9 / Eliminator T7 & Panzer Evo HD |
Paštika: díky, zkusím. Asi tam dám MX vahadlo a zkusím low polohu, uvidím, co pobere ten progresivní air can.
kocers: To je spíš asi nějaký odlesk, ten potisk jde rovně dopředu. Ta řídítka mají fakt velké zahnutí k jezdci…
Přidám se k ostatním. Kolo a osazení super, řidítka natočená dost divně. Na foto č. tři je podle potisku (pokud mě neklamnou oči a perspektiva) směřujícího k nebi vidět, že je máš natočená celkem dost k sobě. Pokud ti to tak pasuje, není o čem. Kámoš má řidítka natočená ještě víc a vyhovuje mu to, já jsem je nebyl pomalu schopen držet, když jsem zkoušel jeho kolo :-D
vili, Vilém, nevím, jestli píšete o tom samém, ale řídítka mají backsweep 16°, nejsou nijak divně natočená, prostě jen víc ohnutá dozadu. Je to schválně :)
Ten kokpit je takovej divnej, ale asi to tak chceš. Kolo pěkný, docela bych to někdy chtěl zkusit když to všichni tak chválí.
Nomecz: krátký nohy, delší trup a ruce, snesl bych S4… Ale tohle je pro mě osobně top AM geometrie, benefitů plno, stack a délka ST super.
S3 jsem měl klasického SJ poslední geometrie (tzn 21–24, ne SJ15) a bylo to fakt malý…
Zajimave , ja na 180cm kupoval S3 :) ale nejsem zadnej strelec a stavel sem to spis do lehka a „šlapava“
Saintjv: Ultimate má lepší tlačítka. Podle fotek to moc rozdíl není, v osobní zkušenosti docela jo.
Petyn: z normálního ovladače pod udělat nejde, ale myslím, že tam se taky nějak dají měnit samotná tlačítka. Tohle je jen upgrade existujícího podu na Ultimate asi do toho půjdu, ale zkusím ještě někde sehnat k vyzkoušení pod rocker, taky to vypadá zajímavě.
logoman: poměr obratnosti a stability je super, mám 180cm, na S5 jsem úplně na spodní hranici velikosti, a fakt se s tím hezky jezdí, ani utažený zatáčky nejsou problém, asi hraje roli i to menší zadní kolo. Skvěle se na tom skáčou takový ty malý věci na trailu – najet si na kořen a poslat to do vzduchu 10× za sebou. Ale jak jsem psal, zatím neumím naladit ten podvozek tak, abych si dokázal představit plnou palbu v hnusným terénu, no. Do kopce… idk, měl jsem před tím AL riota, což je tank, takže mi přijde, že to letí :D Ale zamykat tlumič je nutnost.
kajto: to vypadá děsivě. Asi tam dám 2C Assegai, stejně nevím, co s ním :D
Super. Docela by mě zajimalo jak to jezdi. Protoze na enduro zavody to vozi ten enduro rider speslu misto endura. Dokonci i s lyrikem, tak jestli to je obratnejsi nez enduro? Ale nekde jsem cetl porovnani od typa a ten zas rikal ze do kopce mu jede lip enduro. Coz bych necekal … Za ty prachy co se to vyprodavalo mi to prijde bezva.
Macride má 2× podložka/adaptér pod představec,takže lze snadno přehazovat mezi 2 biky.
K té ochraně rámu,když ten gumoplast sundáš a poklepeš,tak uvidíš,jak je to tenké.Já bral ten Rockguardz.
Je to macride. V ČR prodává Kamil Tatarkovič Líbí se mi na tom prohnuté sedátko. Děcko na tom lépe drží do kopce i z kopce.
boo-beek: Já sem kvuli tomu kupoval novej POD :)) Až pak sem zjistil, že to jde upgradovat. Není to ale uplně 100% upgrade, tlačítka jsou v tom kitu natvrdo našroubovaná a nejsou měnící – jsou to ty placeté/hranaté oproti těm kulatým. Ale i tak podstatně lepší.
Díky, boyz.
jeniiiik, co je to za sedačku? To je shotgun? Něco takového zvažuju na příští rok…
GGW, považuju SJ / Stevo za jedno z nějhezčích kol vůbec, v té bílé barvě dvakrát tolik :D A díky za tip na ten upgrade, to jsem netušil. Tohle byly trochu blbě ušetřený peníze, no. Měl jsem na minulém kole Ultimate, ale říkal jsem si, že ty vypouklý tlačítka stejně nepotřebuju, takže je to zbytečný… ale tyhle tlačítka jsou prostě horší.
Paráda :) Bilý kola jsou prostě boží! Jinak doporučuju koupit upgrade kit na POD a udělat z toho premium. Za 500 CZK velká paráda – ty tlačítka na tom základu jsou strašidelný.
Dobrý… Já se na svém svezl třikrát do parku s dcerkou na hřiště, jednou na SF a jednou u nás na trailech a jednou jsem malou vezl na sedačce na zámek a k vodě. :D :D
5*