Původní stav, který jsem ale nezažil.
Když byl led, nasadil jsem i 26" kola s hroty, co jsem měl doma. Kupodivu se na tom celkem dalo jet.
Prasopes č.1, s těma silničníma řídítkama to ale nebylo ono.
Prasopes č.2, Venturemax XL, s tím už se jelo příjemně.
Současný stav.
Chtěl jsem si zprovoznit nějaké levné nenápadné kolo na ježdění do obchodu, hospody, případně i do práce. Představoval jsem si spíš horáka s blatníkama, aby mi nevadilo mokro, a širšíma gumama, abych se nemusel stresovat, že při jízdě za tmy vymetu nějakou díru. Původně jsem chtěl přestavět nějakou starou 26ku, ale když se na bazaru objevil za směšný peníz tadyhle TNT, šel jsem do toho. 29" kola a kotouče se na takového dojížďáka přece jen hodí. Cena byla nízká, protože už jako nové to (za) moc nestálo, a navíc byl vymletý závit pro středové složení. Na druhou stranu to ale původní majitel potunil vzduchovou vidlí, řazením a klikama Deore, takže už to nevypadalo tak bídně jak v katalogu. Kolo navíc nastříkal matnou černou, což mi vyhovuje víc než originální strakatý design. Popravdě teď kolo vypadá trochu jako kradené, ale dal mi k tomu i originál záručák, takže snad není. Pak už jsem jen koupil opravnou středovou osu kvůli tomu závitu a blatníky. Kliky na čtyřhrany, sedlo a pedály jsem vylovil z domácích zásob. Postupem času jsem kolo tunil pomocí dílů co mi doma zbyly z jiných kol, takže místo původní hliníkové sedlovky přišla čínská karbonová a nakonec pružící Canyon. Jezdím s tím jen po silnici takže vidlici jsem nahradil pevnou karbonovou. Řazení 3×9 jsem nahradil 1×11 co mi zbylo z gravela, což na ježdění po městě bohatě stačí. Tím pádem jsem ale musel změnit řídítka na berany, pak široké berany (s normálníma 420mm se to nějak blbě ovládalo). Ve finále jsem na bazaru koupil páčky Metrea kompatibilní s tou GRX hazkou, a šly tam zpátky rovná řídítka, tentokrát karbonová z Číny. Taky jsem přepletl kola na 25mm bezdušové ráfky WTB, co mi doma zbyly. Teď v létě jsem na ně zkusil nasadit starší Tufo Thundera, jede to pěkně, ale na zimu dám zpátky neprůstřelné Schwalbe Marathon Allmotion, řešit v zimě defekty se mi fakt nechce. Kolo jak je teď mi vyhovuje, ale časem ho možná zase nějak předělám :-).
(vloženo 25.9.24)
Značka | Kellys |
Model | TNT 50 |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | 19 |
Rám | Alu Kellys |
Vidlice | Čína karbon |
Kliky | Shimano Deore |
Středové složení | M-Wave opravná osa |
Měnič | Shimano GRX , RD-RX812 |
Řazení | Shimano Metrea SLU5000R 11s |
Převodník | Čína 38z |
Kazeta | Shimano XT 11-40, 11s |
Řetěz | SRAM |
Náboj přední | KLS Firework Disc |
Náboj zadní | KLS Firework Disc |
Brzda přední | Tektro Auriga |
Brzda zadní | Tektro Auriga |
Brzdové páky | Tektro Auriga |
Ráfek přední | WTB KOM Light i25 |
Ráfek zadní | WTB KOM Light i25 |
Dráty | nerez |
Pedály | Shimano XT PD-T8000 |
Řídítka | Čína karbon |
Sedlovka | Canyon |
Sedlo | Syncros XR 1.5 |
Pláště | Tufo Thundero 700x44C / Schwalbe Marathon Allmotion 29x2.0 |