Dle mého názoru nejhezčí barevná kombinace Colnaga vůbec.
Většina mod. Super měla chrom jen pod řetězem nebo max. sahal pod můstek brzdy. Tady je komplet.
SSC Blue byly původně určené jen profesionálním týmům, v oficiálním prodeji nikdy nebyly.
Tak další staré Colnago znovuzrozeno. Rám se válel za mrzký peníz v DE inzerci a nikdo se neměl ke koupi, tak jsem ho nasál a začal zjišťovat, co je vlastně zač. Mělo by se jednat o omezenou sérii s celochromovou zadní stavbou (na netu jsem našel podobných rámů jen pár), v tomto případě s výr. číslem 37 z roku ´79 (ještě bez označení na „salámkách“). Doma se našlo pár kousků Campy, zbytek jsem musel postupně sehnat a dokoupit, vše je kromě návleků brzd a bovdenů původní. Hnotnost je kompletního kola, jak je na foto. Potěšilo mě, že rám (kdysi asi celé kolo) pochází z prodejny Willi Altig, což je bratr (zesnulého) exprofesionála a mistra světa Rudi Altiga. Mám z něj opradu velkou radost, ač už jedno Colnago mám (Master 1.gen/C-Record), ale po tomto Saronni jsem vždy slintal. Tak snad se bude líbit i zdejšímu osazenstvu.
(vloženo 28.9.24)
Značka | Colnago |
Model | Super Saronni |
Modelový rok | 1979 |
Velikost | 580 mm |
Hmotnost | 9,7 |
Rám | Columbus SL, ocel |
Vidlice | Columbus, ocel |
Hlavové složení | Campagnolo Super Record |
Kliky | Campagnolo Super Record |
Středové složení | Campagnolo Super Record |
Přesmykač | Campagnolo Super Record |
Měnič | Campagnolo Super Record |
Řazení | Campagnolo Super Record |
Převodník | Campagnolo Super Record |
Kazeta | Regina Oro, 6spd |
Řetěz | Regina |
Náboj přední | Campagnolo Super Record |
Náboj zadní | Campagnolo Super Record |
Brzda přední | Campagnolo Super Record |
Brzda zadní | Campagnolo Super Record |
Brzdové páky | Campagnolo Super Record |
Ráfek přední | Mavic SSC Blue, 28 děr |
Ráfek zadní | Mavic SSC Blue, 28 děr |
Dráty | Prym |
Pedály | Campagnolo Super Record |
Řídítka | 3ttt Competizione (mod. Merckx) |
Představec | 3ttt |
Sedlovka | Campagnolo Super Record |
Sedlo | Selle San Marco Concor |
Pláště | galusky Gommitalia Champion |
Ano, je to nádhera, barva Saronni, chromované šavle, krásně zachovalý lak a doplňky s gravírováním, včetně páček to už povýší na absolutní sběratelský vrchol.
Ano, i mě zaujaly mě ty zadní chromované šavle. To je opravdu parádní. A pak samozřejmě ráfky Mavic Service Des Courses. Nikdo přesně neví co se stalo, ale ve své době na tomto modelu jelo 80% pelotonu. To už se asi nikdy nezopakuje.
Colnaga jdou obecně mimo mě. Tohle je ale opravdu pěkné. Zrovna ty bowdeny bych ale rád viděl původní. Galdy jsou jak staré? Tady bych si na nic naopak zas já nehrál. Na kole se má jezdit, byť i jen párkrát za rok. A Mavic byl tenkrát opravdu jinde. Pokud teď kola a Francie, tak Corima (imho lepší než Zipp, Enve etc.). Mavic je už dlouho hodně velká bída.
Spousta krásných detailů, paráda a dobová nekompromisní topka!
prague: jo, v klidu, chápu :) Já to prostě stavím, tak jak se na tom jezdilo a konkrétně na MA SSC vyhrál Saronni v r. ´82 mistra světa.
Klidně se stav Karle, kde bydlím víš :)
Andre ty jsi prostě kouzelník někdy mi tu svou sbírku budeš muset ukázat třeba po nedělní vyjizdce ahoj Karel Průša
k tématu vintage kolo off/in topic..
Také se mě před časem podařilo zachránit řádně zoxidovaný Favorit F1 SS PWB( Praga – Warzsava-Berlin), které si Závod Míru švihlo.
Díky Bohoušovi Šárovi a jeho péči s petrolejem, panu Barešovi a barvám.
Jedno podobné na foŕu už je, tak to nebudu dublovat, samotným profilem. Dovolím si tedy poukázat teď zde, snad to nevadí André.
jo mas samozrejme pravdu, ze v te dobe byl Mavic a kontretne tenhle model asi nejlepsi rafky.
Kdybych zavodil v roce 1970, asi bych je chtel na kole:)
Z pohledu vystavky dnes.. bych to (JA) cpal cele do italie, tak jsem to myslel. Neber to jako jakekoliv oskliveni tveho uzasneho stroje.
Fiamme, Nisi na super record nabach…
Díky za reakce :)
Jen dotaz na prague77 – co by tam mělo být za ještě víc top ráfky než tyto? To, že dnes Mavic stojí za prd s tím souhlasím, ale toto jsou 70/80. léta a v té době nic lepšího nebylo a pokud si pamatuju z dob závodních, tak GP4 chtěl každý…
cibi – vše je dobové a začal s tím Colnago, resp. jeho zákazník Raul Gozzi (později výrobce rámů zn. Rauler). Váže se k tomu docela hezký příběh, lze dohledat na netu (viz Rauler bikes history) :)
Pokud se mohu zeptat- dodatečné „italsky vybarvené“ frézování na představci / páčkách (a převodnících)
je tovární úprava u Colnaga nebo se jedná o amatérskou úpravu?
K této úvaze mne vede to, že drážky na představci vypadají dost hrubě a jsou na tahové straně.
Radost pohledět.
Moc rád bych se svezl, ale na tom je škoda jezdit jak je to nádherný!
Radost pohledět, Super!!!