GT Grade Carbon 2024

Přidat foto

Rozhodování bylo dlouhé, ale nakonec padla z více důvodů volba opět na GT – ke GT Sensor Carbon 2014 tak přibyl GT Grade Carbon 2024. Stejně jako u MTB jsem nechtěl sériovou výbavu, takže i gravel byl skládán kompletně dle vlastních požadavků.

Prioritou byla vysoká nosnost – Grade je jedním z mála rámů, který deklaruje nosnost až 138 kg (jezdec + kolo + výbava), o něco nižší nosnost pak uvádí karbonové ráfky Duke (130 kg). Abychom si rozuměli, vážím aktuálně cca 113 kg a chci mít nějakou rezervu pro případný bikepacking v budoucnu. :) Sedlo určitě není finální volbou, válelo se mi tu nevyužité po MTB (to vyměním asi až poté, co projdu bike fittingem).

Nepopírám, že může překvapit volba menších kol – důvod je prostý:

GT Grade třetí generace sice bez problému zvládne i 700×48c (a jsou tací, co tam natěsno dali i 29×2.0 Maxxis Ikon MTB plášť), kvůli systému SRAM AXS 2×12 a přesmykači s baterií je maximální šířka omezena na 700×45c nebo 650b x 2.1. Proto jsem zvolil pohodlnější a odolnější 650b. Nevýhodu to ale má, klesl už tak nízký střed a tak jsou kliky opravdu hodně nízko nad zemí (pro jistotu jsem místo 175 mm vybral 170 mm). Obdiv všem těm, kteří s nízkým gravelem válí v terénu mezi kořeny. :)) Další nevýhoda je samozřejmě výrazně menší výběr plášťů v tomto rozměru.

(vloženo 15.10.24)

JDF JDF
Ohodnoť bajk: (4.6  / 55 hlasujících)
Značka GT
Model Grade Carbon
Modelový rok 2024
Velikost L
Hmotnost 9.9
Vidlice GT
Kliky SRAM Rival Quarq PM (170 mm)
Přesmykač SRAM Force eTap AXS Wide
Měnič SRAM Force eTap AXS D2 (36 max)
Řazení SRAM Force AXS D2
Převodník SRAM 43-30
Kazeta SRAM 10-36
Řetěz SRAM Force
Náboj přední DT Swiss 350
Náboj zadní DT Swiss 350
Brzda přední Hope RX 4+
Brzda zadní Hope RX 4+
Brzdové páky SRAM Force AXS D2
Ráfek přední DUKE World Runner 35 SLR2
Ráfek zadní DUKE World Runner 35 SLR2
Dráty DT Swiss
Pedály Shimano GRX PD-M8100-UG
Řídítka Ritchey WCS Venturemax (460 / 587 mm) - Drop 102 mm | Reach 75 mm | Flare24°
Představec Ritchey (80 mm)
Pláště Michelin Power Gravel 584-50

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
JDF
JDF

20.10.24 20:47

Pi†el: Při mé vyšší váze význam určitě mají. Hope navíc žádný dvoupístek pro gravel nevede. :)

Reagovat
Pi†el
Pi†el

19.10.24 11:33

Jaký význam mají 4-pístky na gravel ?

Reagovat
JDF
JDF

17.10.24 23:00

Ke kolu jsem přidal nějaký ten popis.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

17.10.24 11:37

Krásné koleso, pět! ;-)

Reagovat
gargamel
gargamel

17.10.24 09:06

Ty malý kola na tom nevypadají hezky, ale vyladěný to máš jinak pěkně

Reagovat
nomecz
nomecz

16.10.24 20:13

Mazec, ja osobne z toho uprime uchcavam :) , na hnedou su ujetej a Grade mam taky takze za 10 :)

Reagovat
Tatut
Tatut

16.10.24 18:51

Osobně bych si to nevybral ale máš to pekne! 5

Reagovat
maajkee
maajkee

16.10.24 08:10

Na to jak tady čtu jak se to lidem nelíbí, máš hezký hodnocení. Mně se GT vždycky líbily, včetně jejich podivností, tady to není vyjímka, krásnej Grade!

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

15.10.24 20:49

Z podivného rámu jsi udělal vizuálně velmi zajímavý stroj. Hodně dobrá práce.

Reagovat
vili
vili

15.10.24 17:32

To by mohlo byt neskutecne pekny kolo s jinym sedlem a na jinym ramu :-). Ale vyladeny to mas hezky

Reagovat
Fazzy
Fazzy

15.10.24 16:34

Nelíbí se mi to, ale chválim to. Je super, když si s tim někdo vyhraje a udělá kolo podle svých představ. Vzít obálku s prachama a ukázat na něco v obchodě umí každej. Ne že by to teda bylo špatně, jen na tom neni vůbec nic zajímavýho.

Ta vidle by ale zasloužila barvu nebo nějakej design.

Reagovat
JDF
JDF

15.10.24 15:05

Hovado_cz: U GT je na tohle člověk zvyklý, takže v pohodě :D

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

15.10.24 15:01

JDF: vylaďeno za 5 z 5 foto za 7 z 5, bohužel celkově to není můj šálek kávy. Každopádně neber to zle a ať to jezdí.

Reagovat
JDF
JDF

15.10.24 13:44

TK75: Zatím jsem to projel jednou a první pocity fajn, bude to chtít poladit posed, ale je fakt pohodlné. Nejvíc se bojím té výšky pedálu od země, ale když jsem viděl geometrie i přímo stavěných gravelů na 650b (např. 3T Exploro), které mají tu výšku ještě nižší, tak to asi vozit jde… :D

Orm: Upřímně řečeno to asi nějaký důvod nemělo, vlastně nevím, proč jsem nad nima nepřemýšlel, když je na MTB mám (Sapim)… :D

Reagovat
Vicktorioo
Vicktorioo

15.10.24 13:29

Ale jinak paráda. No já měl brutál excel tabulku a ladil každý detail, abych se dostal –2 kg dolu a byl spokojený s tím, jak to reaguje, když do toho šlápnu – kola EIE carbon, XTR kazeta, ultralight sedlo a sedlovka, xtr pedály, PTU duše atd.

Reagovat
TK75
TK75

15.10.24 13:24

Aha..tak to si to vyřešil celkem elegantně.Nechal bych to jak to je..určitě to jezdí pěkně :)

Reagovat
JDF
JDF

15.10.24 13:07

TK75: Pohrávám si s myšlenkou, že bych kola v budoucnu přehodil na svoje MTB (GT Sensor Carbon 2014 v profilu) a nahodil tu 700C. S prostorem pro kola problém není, na internetu jsem narazil na člověka, který tam narval 29×2.0 Maxxis Ikony (vzadu už ale teda hodně natěsno), takže nějaký 700×50 plášť by byl fajn, jenže tu je pak limitace kvůli tomu AXS přesmykači, který kvůli bateriidoporučuje max 700 × 45 nebo 650 × 2.1.

Reagovat
orm
orm

15.10.24 12:58

@ JDF: Pro neztencovane spice jsi mel nejaky duvod? Mam vice nez 120kg a vozim cx-ray, take 32 spic a neni s tim problem, zvlast na gravelu. Kdyz vidim ty masivni karbonove rafky, tak uz vubec. Tam jsi mohl usetrit dost.

Reagovat
TK75
TK75

15.10.24 12:57

Klasika 700c… 622×48 mm (napr.Michelin) se nevejde?Málo uz 650b videt

Reagovat
JDF
JDF

15.10.24 12:56

Kubad: Jakože mohl by ten trojúhelník být trochu menší (a střed tak o chlup výše), ale dost možná to v budoucnu zamaskuje nějaká bikepackingová bagáž. :D Jinak zrovna ty bys mohl dát tip na níže zmíněnou sedlovku. :)

Reagovat
kubad
kubad

15.10.24 12:46

Vyladěné do detailu ať slouží , ale mě se ten rám prostě nelíbí :(

Reagovat
JDF
JDF

15.10.24 12:44

Vicktorioo: Určitě to bude kombinace více faktorů – to Chromag sedlo není nejlehčí (vyměním), sedlovka nějaký hliníkový základ, tady ještě budu muset hodně zapátrat, jestli existuje nějaká karbonová, která má nosnost alespoň 120 kg (čím víc, tím líp). Kola jsou zapletena na 32 drátech (neztenčovaných). A AXS 2×12 tomu samozřejmě přidala taky něco navíc… :)

Reagovat
JDF
JDF

15.10.24 12:41

Ukrutony: Nečekal, bylo složeno před necelým týdnem. :)

Reagovat
Vicktorioo
Vicktorioo

15.10.24 12:38

To je prostě za 6! Parádní tunning sladěný s barvou rámu. Miluji GT grade carbon bo prostě pod zadkem funguje!!! Jen nerozumím proč je to tak těžké. (také mám GT grade carbon ve starší 2020 verzi, vel 51 a váhou jsem kolem 9,3) Že by jen kombinace většího rámu, plášťů a elektr. sady?

Reagovat
vrazdit
vrazdit

15.10.24 12:29

rám je hrozně škaredý, ale je to fakt pěkné kolo :) barvy luxus, osazení super a MEGAdobré fotky!

Reagovat
Ukrutony
Ukrutony

15.10.24 12:03

Jestli jsi čekal s fotkama na podzim aby ti to ladilo, tak se povedlo :) Škoda, že se to při uploadu tak zprasilo, jinak by byly moc pěkné. Nejsem fanouškem Hope (subjektivní dislike designu), nicméně barevně to tam pasuje. Jediné co mi trochu chybí k barevné dokonalosti je vidla v barvě rámu. Celkově šupa

Reagovat
funkatron
funkatron

15.10.24 11:53

Pecka!

Reagovat
JDF
JDF

15.10.24 11:49

Nikon D810 + Sigma 35mm f/1.4, kromě první fotky, ta je se starým Nikkorem 70–200 f/2.8 VR1.

Některé z detailovek jsem clonil na cca f/4 (ne všechny). Nicméně BF teda ty fotky docela výrazně rekomprimovalo… :(

Reagovat
GGW
GGW

15.10.24 11:46

Čím je to focené, hlavně sklo mne zajímá :) Já bych možná trochu přiclonil ;)

Reagovat
JDF
JDF

15.10.24 11:44

Ten košík půjde buď do háje a nebo na sedlovou trubku, zapomněl jsem ho sundat. :)

Reagovat
orm
orm

15.10.24 11:41

Zajimave kolo, zvlast v detailech je to hodne vyladene a je videt, ze jsis s tim dal dost prace, ale jako celek se mne to nelibi. Asi mne nejvice rusi ten kosik posunuty dolu ke stredu. Podle fotky bych tipl velikost 3XL a ne L.

Reagovat

Další galerie z kategorie

Fildazmoravy 2
nomecz 13
Lišák 10
Kolobezkar 68
benobiker 39
Jančovička 16