Rozhodování bylo dlouhé, ale nakonec padla z více důvodů volba opět na GT – ke GT Sensor Carbon 2014 tak přibyl GT Grade Carbon 2024. Stejně jako u MTB jsem nechtěl sériovou výbavu, takže i gravel byl skládán kompletně dle vlastních požadavků.
Prioritou byla vysoká nosnost – Grade je jedním z mála rámů, který deklaruje nosnost až 138 kg (jezdec + kolo + výbava), o něco nižší nosnost pak uvádí karbonové ráfky Duke (130 kg). Abychom si rozuměli, vážím aktuálně cca 113 kg a chci mít nějakou rezervu pro případný bikepacking v budoucnu. :) Sedlo určitě není finální volbou, válelo se mi tu nevyužité po MTB (to vyměním asi až poté, co projdu bike fittingem).
Nepopírám, že může překvapit volba menších kol – důvod je prostý:
GT Grade třetí generace sice bez problému zvládne i 700×48c (a jsou tací, co tam natěsno dali i 29×2.0 Maxxis Ikon MTB plášť), kvůli systému SRAM AXS 2×12 a přesmykači s baterií je maximální šířka omezena na 700×45c nebo 650b x 2.1. Proto jsem zvolil pohodlnější a odolnější 650b. Nevýhodu to ale má, klesl už tak nízký střed a tak jsou kliky opravdu hodně nízko nad zemí (pro jistotu jsem místo 175 mm vybral 170 mm). Obdiv všem těm, kteří s nízkým gravelem válí v terénu mezi kořeny. :)) Další nevýhoda je samozřejmě výrazně menší výběr plášťů v tomto rozměru.
(vloženo 15.10.24)
Značka | GT |
Model | Grade Carbon |
Modelový rok | 2024 |
Velikost | L |
Hmotnost | 9.9 |
Vidlice | GT |
Kliky | SRAM Rival Quarq PM (170 mm) |
Přesmykač | SRAM Force eTap AXS Wide |
Měnič | SRAM Force eTap AXS D2 (36 max) |
Řazení | SRAM Force AXS D2 |
Převodník | SRAM 43-30 |
Kazeta | SRAM 10-36 |
Řetěz | SRAM Force |
Náboj přední | DT Swiss 350 |
Náboj zadní | DT Swiss 350 |
Brzda přední | Hope RX 4+ |
Brzda zadní | Hope RX 4+ |
Brzdové páky | SRAM Force AXS D2 |
Ráfek přední | DUKE World Runner 35 SLR2 |
Ráfek zadní | DUKE World Runner 35 SLR2 |
Dráty | DT Swiss |
Pedály | Shimano GRX PD-M8100-UG |
Řídítka | Ritchey WCS Venturemax (460 / 587 mm) - Drop 102 mm | Reach 75 mm | Flare24° |
Představec | Ritchey (80 mm) |
Pláště | Michelin Power Gravel 584-50 |
Pi†el: Při mé vyšší váze význam určitě mají. Hope navíc žádný dvoupístek pro gravel nevede. :)
Ty malý kola na tom nevypadají hezky, ale vyladěný to máš jinak pěkně
Mazec, ja osobne z toho uprime uchcavam :) , na hnedou su ujetej a Grade mam taky takze za 10 :)
Na to jak tady čtu jak se to lidem nelíbí, máš hezký hodnocení. Mně se GT vždycky líbily, včetně jejich podivností, tady to není vyjímka, krásnej Grade!
Z podivného rámu jsi udělal vizuálně velmi zajímavý stroj. Hodně dobrá práce.
To by mohlo byt neskutecne pekny kolo s jinym sedlem a na jinym ramu :-). Ale vyladeny to mas hezky
Nelíbí se mi to, ale chválim to. Je super, když si s tim někdo vyhraje a udělá kolo podle svých představ. Vzít obálku s prachama a ukázat na něco v obchodě umí každej. Ne že by to teda bylo špatně, jen na tom neni vůbec nic zajímavýho.
Ta vidle by ale zasloužila barvu nebo nějakej design.
JDF: vylaďeno za 5 z 5 foto za 7 z 5, bohužel celkově to není můj šálek kávy. Každopádně neber to zle a ať to jezdí.
TK75: Zatím jsem to projel jednou a první pocity fajn, bude to chtít poladit posed, ale je fakt pohodlné. Nejvíc se bojím té výšky pedálu od země, ale když jsem viděl geometrie i přímo stavěných gravelů na 650b (např. 3T Exploro), které mají tu výšku ještě nižší, tak to asi vozit jde… :D
Orm: Upřímně řečeno to asi nějaký důvod nemělo, vlastně nevím, proč jsem nad nima nepřemýšlel, když je na MTB mám (Sapim)… :D
Ale jinak paráda. No já měl brutál excel tabulku a ladil každý detail, abych se dostal –2 kg dolu a byl spokojený s tím, jak to reaguje, když do toho šlápnu – kola EIE carbon, XTR kazeta, ultralight sedlo a sedlovka, xtr pedály, PTU duše atd.
Aha..tak to si to vyřešil celkem elegantně.Nechal bych to jak to je..určitě to jezdí pěkně :)
TK75: Pohrávám si s myšlenkou, že bych kola v budoucnu přehodil na svoje MTB (GT Sensor Carbon 2014 v profilu) a nahodil tu 700C. S prostorem pro kola problém není, na internetu jsem narazil na člověka, který tam narval 29×2.0 Maxxis Ikony (vzadu už ale teda hodně natěsno), takže nějaký 700×50 plášť by byl fajn, jenže tu je pak limitace kvůli tomu AXS přesmykači, který kvůli bateriidoporučuje max 700 × 45 nebo 650 × 2.1.
@ JDF: Pro neztencovane spice jsi mel nejaky duvod? Mam vice nez 120kg a vozim cx-ray, take 32 spic a neni s tim problem, zvlast na gravelu. Kdyz vidim ty masivni karbonove rafky, tak uz vubec. Tam jsi mohl usetrit dost.
Kubad: Jakože mohl by ten trojúhelník být trochu menší (a střed tak o chlup výše), ale dost možná to v budoucnu zamaskuje nějaká bikepackingová bagáž. :D Jinak zrovna ty bys mohl dát tip na níže zmíněnou sedlovku. :)
Vicktorioo: Určitě to bude kombinace více faktorů – to Chromag sedlo není nejlehčí (vyměním), sedlovka nějaký hliníkový základ, tady ještě budu muset hodně zapátrat, jestli existuje nějaká karbonová, která má nosnost alespoň 120 kg (čím víc, tím líp). Kola jsou zapletena na 32 drátech (neztenčovaných). A AXS 2×12 tomu samozřejmě přidala taky něco navíc… :)
To je prostě za 6! Parádní tunning sladěný s barvou rámu. Miluji GT grade carbon bo prostě pod zadkem funguje!!! Jen nerozumím proč je to tak těžké. (také mám GT grade carbon ve starší 2020 verzi, vel 51 a váhou jsem kolem 9,3) Že by jen kombinace většího rámu, plášťů a elektr. sady?
rám je hrozně škaredý, ale je to fakt pěkné kolo :) barvy luxus, osazení super a MEGAdobré fotky!
Jestli jsi čekal s fotkama na podzim aby ti to ladilo, tak se povedlo :) Škoda, že se to při uploadu tak zprasilo, jinak by byly moc pěkné. Nejsem fanouškem Hope (subjektivní dislike designu), nicméně barevně to tam pasuje. Jediné co mi trochu chybí k barevné dokonalosti je vidla v barvě rámu. Celkově šupa
Nikon D810 + Sigma 35mm f/1.4, kromě první fotky, ta je se starým Nikkorem 70–200 f/2.8 VR1.
Některé z detailovek jsem clonil na cca f/4 (ne všechny). Nicméně BF teda ty fotky docela výrazně rekomprimovalo… :(
Čím je to focené, hlavně sklo mne zajímá :) Já bych možná trochu přiclonil ;)
Ten košík půjde buď do háje a nebo na sedlovou trubku, zapomněl jsem ho sundat. :)