All Mountain/Enduro.
Přední blatníček Mudhugger se vozí už na třetí vidlici.
Teleskopka OneUp V1 s novejma bushingama chodí stále krásně. OneUp V2 by se tam vlezla s o 1 cm větším zdvihem ale nepotřebuju to.
Ochrana rukou AVS Handguards funguje v 99% případů :-)
Když jsem tam chtěl dát 600 ml Fidlock flašku, tak jsem byl nepříjemně překvapen. Vleze se jen 450 ml. Canyon teď začal dělat FUEL 850 ml Fidlock flašku, která je tvarovaná podle rámu a měla by se taky vejít.
Ta černá žebrovaná ochrana spodní trubky je z Ali. Původně tam byla jen ta krytka u středu.
Z boku a zepředu reflexní žlutá. Na sedle, pod sedlem a na objímce je reflexní oranžová.
Trail setup s Agarrem. Mám ještě druhé zadní kolo s DHR II na větší divočení nebo do bláta.
K čemu jsou dobré TPU duše z Ali? Jde z toho udělat lehká ochrana zadní stavby proti okopávání patama.
Řetěz nepadá. Nemá kudy. Ale spojování řetězu je trochu oser. A na spodní hliníkové rolničce řetěz lehce cvaká. Čím nenamazanější řetěz, tím hlasitěji.
DIY ochrana díry za středem z duše. Modely 2024 už to mají zakrytované z výroby.
Vnitřní růžky se osvědčily na přejezdech. Záda už jsou lepší, takže vnější růžky už nepotřebuju. Zvonek je pěkně schovanej u řadící páčky.
"Integrovaná" blikačka :-)
S těžším zadním kolem (DHR Il a SLX kazeta) a čerstvě dolitým mlíkem.
Už delší dobu mi v hlavě hlodal červík, že bych si mohl koupit kolo s modernější geo než Spectral AL z roku 2015 :-)
Chtěl jsem zůstat u 27,5" kol vepředu i vzadu a smutně koukal, jak to skoro všichni přestávají dělat a místo toho vymýšlí chujoviny typu vedení hlávkem nebo K.I.S.
Když se na to v roce 2024 vyprdnul i Canyon, tak jsem jim začal nakukovat do Outletu, jestli se tam ještě něco objeví. Běhěm pár dnů se tam objevila tahle testovačka za pěknou cenu, takže jsem rovnou objednával.
Podle fotek to mělo pár drobných škábanců na zadním třmenu brzdy ale jinak to vypadalo OK:
- Po sestavení a projetí jsem zjistil, že brzdy chodí nějak divně. Při odvzdušnění z nich vytekla černo-šedá břečka, kterou jsem vypustil a napustil růžový Shimano olej. Pak už OK.
- Byl tam tak krátkej řetěz, že to na nejlehčím převodu šlo poněkud ztuha i při točení klikama v montážním stojanu, natož v terénu. Zkontroloval jsem to podle návodu Shimana dal novej delší řetěz.
- Tlumič FOX Float X chodil překvapivě dobře, ale po 25 hodinách jízdy z něj vytekl olej. Dal jsem ho na reklamaci a objednal Manitou Mara Pro abych mohl jezdit dát. Když se FOX vrátil přetěsněný z reklamace, tak páčka na přepínání režimů chodila tak lehce, že se to při jízdě samo odemykalo, takže reklamace číslo 2. Podle druhého reklamačního protokolu měl prázdnou expanzní komoru. WUT. Ještě že mám ten Mara Pro :-)
Ve srovnání s předchozím Spectralem je to o 2 kila těžší, do rámu se vejde jenom 450 mm Fidlock (Canyon začal dělat pasující FUEL 850 ml Fidlock flašku) ale jinak je to ve všem lepší:
- Širší ráfky (26->30 mm) s 40 mm kulatejma pěnovejma vložkama a nižším tlakem jsou super. Ale sundávat tmelem přilepený patky pláště do žlábku uprostřed ráfku s vložkou vevnitř fakt nechceš :-(
- Delší reach (430->460 mm) mi taky sedí.
- Větší rozsah převodů (10–42->10–51) kompenzuje nárůst (mé) váhy.
- Účinnější brzdy (Guide->SLX) se stále pěknou modulací jsou fajn. Ale zadní teda trochu pumpuje :-/
Zatím najeto lehce přes 1000 km a jsem spokojen.
(vloženo 20.10.24)
Značka | Canyon |
Model | Spectral 27,5 CF 7 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | M |
Hmotnost | 16 kg (s nářadím/lepením/knotama/bombičkou ale bez flašky) |
Rám | Karbon, včetně zadní stavby. Zdvih 150 mm. Kategorie 4. |
Vidlice | FOX 36 Rhythm Grip 160 mm Offset 37 mm |
Tlumič | Manitou Mara Pro 230x60 | FOX Float X Performance (už 2x reklamace) |
Hlavové složení | ještě jsem nekoukal co tam dali |
Kliky | Shimano SLX M7120 170 mm |
Středové složení | Token BSA 68/73 |
Přesmykač | Horní vodítko Canyon GP0293-02, Canyon EP1266-01 ISCG05 držák a na něm ZTTO bashguard se spodním vodítkem z Ali |
Měnič | Shimano SLX M7100 |
Řazení | Shimano SLX M7100 |
Převodník | AbsoluteBlack OVAL 32z (původně kulatý 30z) |
Kazeta | Shimano XT CS-M8100 | Shimano SLX M7100 |
Řetěz | Shimano M6100 |
Náboj přední | DT SWISS 370 |
Náboj zadní | DT SWISS 370 | DT SWISS 370 |
Brzda přední | Shimano SLX M7120, 203 mm Shimano XT SM-RT86 Ice-tech, organiky s chladičem |
Brzda zadní | Shimano SLX M7120, 203 mm Shimano XT SM-RT86 Ice-tech, organiky s chladičem |
Brzdové páky | Shimano SLX M7120 |
Ráfek přední | DT SWISS M1900 |
Ráfek zadní | DT SWISS M1900 | DT SWISS M1900 |
Dráty | 28 straight-pull DT SWISS Champions |
Pedály | léto: OneUp Composite+Shimano GR7; zbytek roku: Deity BLACK KAT+5.10 Freerider (Canvas|EPS Mid) |
Řídítka | SPANK OOZY 760 Vibrocore, gripy ODI Rogue lock-on, AVS handguards, vnitřní růžky z Ali |
Představec | Canyon G5 31,8x40 mm |
Sedlovka | OneUp V1 30,9x170 mm s novým bushingem + masivní dvojitá objímka XLC utažená na 4 Nm, Shimano páčka |
Sedlo | SQlab 611 active CrMo šířka 14 cm |
Pláště | P: Vittoria Mazza Trail 2,4" Z: Vittoria Agarro Trail 2,4" | Maxxis DHR II 2,4" WT (bezduše, mlíko ZeroFlats, 40 mm vložky ZeroCUC) |
Přijde mi že na těch řídítkách toho máš zbytečně málo, nešlo by ještě něco přidat?
trochu styl pana onuce…
ale máš to tak, baví tě to ladit a tunit… za 5 protože jsi srdcař!
@LM: Vsak ja proti tomu nic nemam a funkci chapu. Chtel jsem jen napsat, ze se mne na tom kole nelibi vec, ktera tam patri :-).
orm: ochranu rukou vozím od roku 2017 a od té doby mi mnohokrát zachránila brzdy i prsty. Když jedu moc blízko nějaké skály, tak prvně škrtne AVS handguard a mám čas uhnout řidítkama dřív než se zaseknu. Na zarostlé traily je to taky ideální. Hezké to není, ale funguje to. Navíc jsou za tím ruce „v závětří“.
tomtoylc: duše tam jsou abych nemusel dolovat bahno z otvoru v zadní stavbě a jako clona teleskopky, kterou díky tomu nemusím tak často servisovat. Reflexní pruhy abych byl lépe vidět při návratech za tmy a zároveň jako ochrana před poškrábáním ze strany. Na předchozím kole jsem měl na horní rámovce ze stran od chráničů odrbaný elox.
FOSA: Enduro zimák to bude až na to dám i zadní blatník a prodlužovací díl na přední. I Ice Spikery mám nachystaný kdyby zase pár dní byla ledovka :-)
Hezke to neni :-), ale je videt, ze se na tom jezdi a asi vis proc to tak mas. Pokud je to tvoje jedine kolo, tak chapu, ze to prizpusobujes i tomu, kdyz jedes mimo trail. Vizualne nejhorsi mne prijde ta ochrana rukou, ale to ted na trail biku vozi kazdej druhej, takze to asi na trail bike patri :-).
mne to pripadá akoby chcel niekto z enduro kola spraviť nejaký hybrid – kolo do mesta aj do na traily :D … svetlá chápem tie treba pri presunoch (aj ten malý blatník na zakrytie ložísk nie je od veci) ale tie ostatné ,,vychytávky,, – reflexné pruhy, duše to je fakt hrúza
Kámoš to kolo má )teda v 29", což je IMHO jediný správný rozměr, pokud nejsi hobit), takže vím, že je fakt pěkné. Ale to, co jsi s ním udělal ty, to je fakt peklo.
Parádně potuněno, máš to prostě origoš! Tu máš pět a ať to sviští, kémo! ;-)
Estetické to možná není, ale já to mám podobně: kola si vážím, tak nechci, aby bylo podrápané a jinak zhuntované, takže samo-domo ochranné prvky oceňuju :-)
To kolo vypadá, jako napadený kutilem..