trenduro

Přidat foto

All Mountain, Enduro, občas Trail.

Přední blatníček Mudhugger se vozí už na třetí vidlici.

Teleskopka OneUp V1 s novým IGUS bushingem chodí stále krásně. OneUp V2 by se tam vlezla s o 1 cm větším zdvihem ale nepotřebuju to.

Ochrana rukou AVS Handguards funguje v 99% případů :-)

Když jsem tam chtěl dát 600 ml Fidlock flašku, tak jsem byl nepříjemně překvapen. Vleze se jen 450 ml. Canyon teď začal dělat FUEL 850 ml Fidlock flašku, která je tvarovaná podle rámu a měla by se taky vejít.

Ta černá žebrovaná ochrana spodní trubky je z Ali. Původně tam byla jen ta krytka u středu.

Z boku a zepředu reflexní žlutá. Na sedle, pod sedlem a na objímce je reflexní oranžová.

Trail setup s Agarrem. Mám ještě druhé zadní kolo s DHR II na větší divočení nebo do bláta.

K čemu jsou dobré TPU duše z Ali, které se prorazí při sebemenším kontaktu běhounu s ráfkem? Jde z toho udělat lehká ochrana zadní stavby proti okopávání patama.

Řetěz nepadá. Nemá kudy. Ale spojování řetězu je trochu oser. A na spodní hliníkové rolničce řetěz lehce cvaká. Čím nenamazanější řetěz, tím hlasitěji.

DIY ochrana díry za středem z duše. Modely 2024 už to mají zakrytované z výroby.

Vnitřní růžky se osvědčily na přejezdech. Záda už jsou lepší, takže vnější růžky už nepotřebuju. Zvonek je pěkně schovanej u řadící páčky.

"Integrovaná" blikačka. Když jsem měl ten představec v ruce, tak jsem si říkal, že by se tam akorát vešla. A vešla :-)

S těžším zadním kolem (DHR Il a SLX kazeta) a čerstvě dolitým mlíkem.

Už delší dobu mi v hlavě hlodal červík, že bych si mohl koupit kolo s modernější geo než Spectral AL z roku 2015 :-)

Chtěl jsem zůstat u 27,5" kol vepředu i vzadu a smutně koukal, jak to skoro všichni přestávají dělat a místo toho vymýšlí chujoviny typu vedení hlávkem nebo K.I.S.

Když se na to v roce 2024 vyprdnul i Canyon, tak jsem jim začal nakukovat do Outletu, jestli se tam ještě něco objeví. Běhěm pár dnů se tam objevila tahle testovačka za pěknou cenu, takže jsem rovnou objednával.

Podle fotek to mělo pár drobných škábanců na zadním třmenu brzdy ale jinak to vypadalo OK:

  • Po sestavení a projetí jsem zjistil, že brzdy chodí nějak divně. Při odvzdušnění z nich vytekla černo-šedá břečka, kterou jsem vypustil a napustil růžový Shimano olej. Pak už OK.
  • Byl tam tak krátkej řetěz, že to na nejlehčím převodu šlo poněkud ztuha i při točení klikama v montážním stojanu, natož v terénu. Zkontroloval jsem to podle návodu Shimana dal novej delší řetěz.
  • Tlumič FOX Float X chodil překvapivě dobře, ale po 25 hodinách jízdy z něj vytekl olej. Dal jsem ho na reklamaci a objednal Manitou Mara Pro abych mohl jezdit dát. Když se FOX vrátil přetěsněný z reklamace, tak páčka na přepínání režimů chodila tak lehce, že se to při jízdě samo odemykalo, takže reklamace číslo 2. Podle druhého reklamačního protokolu měl prázdnou expanzní komoru. WUT. Ještě že mám ten Mara Pro :-)

Ve srovnání s předchozím Spectralem je to o 2 kila těžší, do rámu se vejde jenom 450 mm Fidlock (Canyon začal dělat pasující FUEL 850 ml Fidlock flašku) ale jinak je to ve všem lepší:

  • Širší ráfky (26->30 mm) s 40 mm kulatejma pěnovejma vložkama a nižším tlakem jsou super. Ale sundávat tmelem přilepený patky pláště do žlábku uprostřed ráfku s vložkou vevnitř fakt nechceš. Nakonec jsem musel použít mýdlovou vodu, dvě masivní plastové montpáky a hrubou sílu :-)
  • Delší reach (430->460 mm) mi taky sedí.
  • Větší rozsah převodů (10–42->10–51) kompenzuje nárůst (mé) váhy.
  • Účinnější brzdy (Guide RSC->SLX) se stále pěknou modulací jsou fajn. Ale zadní teda trochu pumpuje :-/

Zatím najeto lehce přes 1000 km a jsem spokojen.

[2025 update]

  • Měl bych trochu zhubnout. Když se o to v zatáčce s aktuálníma 90 kg (+oblečení) pořádně opřu, tak mám ze zadní stavby pocit, jak kdybych měl podhuštěnej plášť (ale tím to není).
  • Sundal jsem ZTTO bashguard se spodním vodítkem a dal místo něj menší RYET bashguard bez vodítka. Na tom spodním vodítku se na nejlehčích převodech křížil řetěz tak, že to zvyšovalo odpor při šlapání.
  • Porovnal jsem váhu zápletů z předchozího kola (s nasazenýma Ice Spikerama Pro, bez vložky) a tady je přední těžší o 340 g (Mazza + vložka) a zadní o 545 g (DHRII + vložka) o_O. S tím budu muset něco udělat.

(vloženo 20.10.24)

LM LM
Ohodnoť bajk: (2.9  / 32 hlasujících)
Značka Canyon
Model Spectral 27,5 CF 7
Modelový rok 2022
Velikost M
Hmotnost 16 kg (s nářadím/lepením/knotama/bombičkou ale bez flašky)
Rám Karbon, včetně zadní stavby. Zdvih 150 mm. Kategorie 4.
Vidlice FOX 36 Rhythm Grip 160 mm Offset 37 mm
Tlumič FOX Float X Performance (už 2x reklamace) | Manitou Mara Pro (když je FOX na reklamaci) 230x60
Hlavové složení ještě jsem nekoukal co tam dali
Kliky Shimano SLX M7120 170 mm
Středové složení Token BSA 68/73
Přesmykač Horní vodítko Canyon GP0293-02, Canyon EP1266-01 ISCG05 držák a na něm RYET bashguard z Ali
Měnič Shimano SLX M7100
Řazení Shimano SLX M7100 I-Spec EV
Převodník AbsoluteBlack OVAL 32z (původně kulatý SLX 30z)
Kazeta Shimano XT CS-M8100 | Shimano SLX M7100
Řetěz Shimano M6100
Náboj přední DT SWISS 370 | Stan's NEO
Náboj zadní DT SWISS 370 | DT SWISS 370
Brzda přední Shimano SLX M7120, 203 mm Shimano XT SM-RT86 Ice-tech, organiky s chladičem
Brzda zadní Shimano SLX M7120, 203 mm Shimano XT SM-RT86 Ice-tech, organiky s chladičem
Brzdové páky Shimano SLX M7120
Ráfek přední DT SWISS M1900 (i.w. 30 mm) | Stan's Arch MK3 (i.w. 26 mm)
Ráfek zadní DT SWISS M1900 (i.w. 30 mm) | DT SWISS M1900 (i.w. 30 mm)
Dráty 28 straight-pull DT SWISS Champion 2,0 mm | 32 Sapim Force 2,0/1,7/1,8 mm
Pedály léto: OneUp Composite+Shimano GR7; zbytek roku: Deity BLACK KAT+5.10 Freerider (Canvas|EPS Mid)
Řídítka SPANK OOZY 760 Vibrocore, pěnové gripy Bontrager Race X Lite, AVS handguards, vnitřní růžky z Ali
Představec Canyon G5 31,8x40 mm
Sedlovka OneUp V1 30,9x170 mm s novým IGUS bushingem + masivní dvojitá objímka XLC utažená na 4 Nm, Shimano SL-MT800-IL I-Spec EV páčka
Sedlo SQlab 611 active CrMo šířka 14 cm
Pláště P: Vittoria Mazza Trail 2,4" | Schwalbe Ice Spiker Pro 2,35'' Z: Vittoria Agarro Trail 2,4" | Maxxis DHR II 2,4" WT (bezduše, mlíko ZeroFlats, 40 mm vložky ZeroCUC)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
JacoP
JacoP

24.10.24 20:29

Tpč dobrý cirkus…sorry ;0)

Reagovat
novas752
novas752

22.10.24 20:17

Výbava ve stylu „vždy připraven!“

Reagovat
theedge
theedge

22.10.24 18:07

pěkný to máš :-)

Reagovat
LM
LM

22.10.24 09:37

MrtweyUbrus: šlo, na předchozím Spectralu jsem toho s dojebanýma zádama měl víc :-D

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

22.10.24 09:22

Přijde mi že na těch řídítkách toho máš zbytečně málo, nešlo by ještě něco přidat?

Reagovat
Kubánec
Kubánec

22.10.24 07:41

…tohle si snad nezaslouží ani Canyon :(

Reagovat
Tatut
Tatut

21.10.24 23:08

trochu styl pana onuce…

ale máš to tak, baví tě to ladit a tunit… za 5 protože jsi srdcař!

Reagovat
orm
orm

21.10.24 16:51

@LM: Vsak ja proti tomu nic nemam a funkci chapu. Chtel jsem jen napsat, ze se mne na tom kole nelibi vec, ktera tam patri :-).

Reagovat
LM
LM

21.10.24 16:38

orm: ochranu rukou vozím od roku 2017 a od té doby mi mnohokrát zachránila brzdy i prsty. Když jedu moc blízko nějaké skály, tak prvně škrtne AVS handguard a mám čas uhnout řidítkama dřív než se zaseknu. Na zarostlé traily je to taky ideální. Hezké to není, ale funguje to. Navíc jsou za tím ruce „v závětří“.

tomtoylc: duše tam jsou abych nemusel dolovat bahno z otvoru v zadní stavbě a jako clona teleskopky, kterou díky tomu nemusím tak často servisovat. Reflexní pruhy abych byl lépe vidět při návratech za tmy a zároveň jako ochrana před poškrábáním ze strany. Na předchozím kole jsem měl na horní rámovce ze stran od chráničů odrbaný elox.

FOSA: Enduro zimák to bude až na to dám i zadní blatník a prodlužovací díl na přední. I Ice Spikery mám nachystaný kdyby zase pár dní byla ledovka :-)

Reagovat
orm
orm

21.10.24 16:10

Hezke to neni :-), ale je videt, ze se na tom jezdi a asi vis proc to tak mas. Pokud je to tvoje jedine kolo, tak chapu, ze to prizpusobujes i tomu, kdyz jedes mimo trail. Vizualne nejhorsi mne prijde ta ochrana rukou, ale to ted na trail biku vozi kazdej druhej, takze to asi na trail bike patri :-).

Reagovat
tomtoylc
tomtoylc

21.10.24 16:06

mne to pripadá akoby chcel niekto z enduro kola spraviť nejaký hybrid – kolo do mesta aj do na traily :D … svetlá chápem tie treba pri presunoch (aj ten malý blatník na zakrytie ložísk nie je od veci) ale tie ostatné ,,vychytávky,, – reflexné pruhy, duše to je fakt hrúza

Reagovat
rybička
rybička

21.10.24 15:54

Kámoš to kolo má )teda v 29", což je IMHO jediný správný rozměr, pokud nejsi hobit), takže vím, že je fakt pěkné. Ale to, co jsi s ním udělal ty, to je fakt peklo.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

21.10.24 08:31

Parádně potuněno, máš to prostě origoš! Tu máš pět a ať to sviští, kémo! ;-)

Reagovat
Poznja
Poznja

21.10.24 04:30

Připomíná mi to tuzing na autech, ale proti gustu..:-))

Reagovat
Salkrikaltor
Salkrikaltor

20.10.24 22:21

Estetické to možná není, ale já to mám podobně: kola si vážím, tak nechci, aby bylo podrápané a jinak zhuntované, takže samo-domo ochranné prvky oceňuju :-)

Reagovat
ToMášMarný
ToMášMarný

20.10.24 20:48

To kolo vypadá, jako napadený kutilem..

Reagovat
FOSA
FOSA

20.10.24 20:38

Enduro zimák…

Reagovat
Lišák
Lišák

20.10.24 20:35

Kolo parádní. Oranžová to dost ruší.

Reagovat

Další galerie z kategorie

dominikx 1
zahlasy rene 6
iceduck 8
Artyfowl 4
kandik psi zub 5
BaymaX 2