Scotty v podzimním hávu
Pravá
Levá
Čistý kokpit (y)
SID je peckovní. Jediné co, tak mám furt 10mm zdvihu rezervu a nelze to nastavit, aby to chodilo komplet. Tabulkově foukám výrazně míň, token už tam není... ale alespoň mi to vylepšuje HTA :-D
Chtělo by to vyšší ráfky :-)
RC! a konkurenční sedlo
34T převodník z číny, nohy to jakžtakž zvládají
Logo a poslední 2 tukabely
Bez čepičky za 500,-
inovace, kecy, prdy...bejvávalo, dneska už to neplatí :-)
Jelikož předchozího Trencka jsem prodal rychleji, než jsem stihl udělat profil, tak Scottymu jsem chtěl profilu na památku dopřát…
Aktuálně máme spolu za sebou 2 sezónu a příští týden pravděpodobně překročíme 5000km. Původní Giant Trance byl super, ale chtěl jsem vyzkoušet karbon a něco rychlejšího (myslel jsem, že to není nohama, ale kolem :-)). No a pak se ukázal Scott a ještě v elektrice, takže bez většího váhání jsem ho bral.
Kolo prošlo pár upgrady:
- největší změnou byl původní SID 32mm za SID 35mm a 120mm zdvihem. Tím jsem si možná i lehce vylepšil hlavový úhel, který zde není úplně nejmodernějších 68,5°. Nová vidle je v tuhosti o parník jinde, současně je brzda uchycena napřímo a není potřeba redukci pro 180mm, což se dle mého pozitivně propisuje do reakcí kola při brždění.
- sedlovka – pevnou jsem nechtěl, jelikož je to aktuálně můj nejvíc terénní stroj, chvilku tam byl teleskop Fox Trasfer SL (super lehká pod 400g), ale pak jsem na bazaru našel elektriku a bral. Cílem bylo primárně to, abych vozil dvě baterky a když bude nejhůř, uměl baterku ze sedlovky přehodit do hazky. Obecně mám s kontrolou baterek problém, takže to bylo nevyhnutelné :-)
- výplety > upgrade za karbon, kotouče převzaty z původního bajku, tedy 180/180mm. Dozadu musel jít adaptér, ale brzdí to teďka přesně dle potřeb. Nejvíc je pak zvuk zadní náby, není potřeba zvonku, turisti uskakují z pěšinek a lezou na stromy!!!
- Výměna řídítek za SQlab 16°backsweep – často mě bolelo zápěstí a tohle opravdu funguje. Zavřel jsem oči a vzal je v karbonu, aby to nekazilo zbytek…
- demontáž kabeláže – je to asi týden, co jsem usoudil, že lockouty není potřeba a tak vyčistil kokpit a bowdeny na max. Zůstaly jen brzdy…
- FastTrack T5/T7 – letos nahozeny a pecka! Nejsou nejrychlejší, ale gripem super, na příští rok plánuji hodit dopředu Ground control a ještě vylepšit grip :-) Loni jsem jezdil Tufa a ty teda jely, ale gripem bída, FT mě baví víc, je více čitelný a více mu věřím.
Zhodnocení po dvou letech… rám mi přijde na XC kolo relativně odolný a po změně vidle už ani neuhýbá cestou z kopce :-) Elektrika je super, microadjust používám pro doladění hazky a je blbuvzdorná a odolná, voser jsou baterky. Sedlovka v elektrice taky super, na chodu to člověk asi nepozná, ale nemít bowden je výhra, dle potřeby lze jednoduše vyměnit za pevnou, nic nehrká v rámu, nezavazí. Na výplety jsem nemusel za 2 roky sáhnout (krom očisty ořechu a ložisek), jediné co, tak bych chtěl možná v budoucnu vyzkoušet širší ráfek, takhle musím foukat možná trošku víc, aby se mi to nežvýkalo pod prdelí…
Scotty má na dnešní poměry už relativně konzervativní geo, ale nedávno se podíval na Rychleby a šlo to. Jelikož jezdím 90% věcí kolem Brna, je to dostačující. Avšak po sundání lockoutu a s příchodem zimy a s tím spjatým zpomalením tempa, se zase začínám dívat po něčem trošku „pomalejším“ :-D
Jo a dlouho jsem to nevážil, ale AXS teleskop má snad 800g, takže nejlehčí to nebude. Asi by to šlo dostat pod 11kg, ale tu ambici nemám. Váha bude hádám někde kolem 11,8kg včetně ptákovin (standardně vozím přední zadní bludičku, CO2 u košíku, v klice knoty, na rámu nevzhledně přilepenou náhradní ultralight duši a garmina).
(vloženo 26.10.24)
Značka | Scott |
Model | Spark RC Team Issue |
Modelový rok | 2021 |
Velikost | L |
Hmotnost | 11,5 až 12 kg dle příslušenství |
Rám | Spark RC Carbon / IMP technology / HMF |
Vidlice | RockShox SID Ultimate Race Day 120mm |
Tlumič | FOX NUDE EVOL Trunnion, SCOTT |
Kliky | SRAM Stylo Eagle DUB Boost |
Středové složení | SRAM DUB pressfit |
Měnič | SRAM X01 AXS |
Řazení | SRAM Eagle AXS Controller + upgrade páčky |
Převodník | 34T čína hliník |
Kazeta | SRAM GX |
Náboj přední | DT Swiss 240 EXP Straightpull BOOST CenterLock |
Náboj zadní | DT Swiss 240 EXP Straightpull BOOST CenterLock, ratchet 54T |
Brzda přední | Shimano XT M8100 / 180mm Shimano XTR rotor |
Brzda zadní | Shimano XT M8100 / 180mm Shimano XTR rotor |
Ráfek přední | D.R.A.C. Wheels carbon |
Ráfek zadní | D.R.A.C. Wheels carbon |
Dráty | SAPIM CX-Ray Straightpull |
Pedály | staré dobré M520 |
Řídítka | SQLab 3OX Carbon 16° high, carbon |
Představec | Syncros XR1.5 -8°, Integrated Spacer & Top Cap - 70mm |
Sedlovka | SRAM AXS Dropper post, 31,6 x 170mm |
Sedlo | Specialized power 155mm |
Pláště | Specialized FastTrack T5/ T7 |