Vilém: muselo to být od začátku a na obou rámech, byť ne stejně. Ten na obrázku byl na tom hůř.
Moc nechapu tu krivost patky. Vratil se takto po strikani, tzn, pred strikanim to bylo OK?
Monster: závit je vyfocen u nového (!) rámu, ale moje chyba, měl jsem to řešit hned, budiž. Další problém byly povolující se dodané osy vzadu, nebyl jsem sám, kdo to řešil – pořízením obyčejných os s imbusem. Pak začaly obě kola lupat při přejíždění nerovností, při brzdění, myslel jsem si, že to dělají vidlice, ale tam problém nebyl. Bylo to v místě, kam dosedají ložiska, nebyl tam správný úhel a vznikla tam hranka, dle výrobce byla fréza na kraji tolerance a nikoliv mimo, nechali si jí opravit a plochy přefrézovali. Problém vyřešen. Jenže jeden rám se vrátil odřený, výrobce se omluvil a nabídl přestříkání na své náklady. To byla jediná omluva, které jsem se dočkal, ale druhý den už mi napsal, že jsem poslal odřený rám a že tento ani nevybalili a tedy ho nemohli odřít. Přitom jsem od nich obdržel demonstrační video, jak je tento rám ustrojen, namáhán a že nelupe. Jenže já jsem si pečlivost zabalení obou rámů před odesláním raději nafotil a lak byl OK, vybalení čehokoliv dražšího raději natáčím také a tam byl rám nehezky odřený. Když se vrátil přestříkaný rám, chtěl jsem ho nastrojit a všiml jsem si křivosti patky, protože jsem jí šrouboval a měl nasazené kolo s kazetou. Dle výrobce jde o svařovanou konstrukci a tudíž nelze zaručit přesnost. Rovnáním patky nic nezmůžeš, maximálně vyrveš závity šroubků v patce, a vůli v šroubech tohle řešení nemá (jak píšeš). Jezdím desetikolečko a tam se to seřídit dá, vyšší počet převodů už by asi nešel. I na tohle měl výrobce odpověď, že je to v toleranci – odchylka do 10mm měřeno na ráfku . Mimochodem tento problém – křivé patky – už tady byl řešen, vyhledej si to.
Nakonec ti vlastně musím dát za pravdu v tom, že jsem rámy reklamoval před koncem záruky, zbývalo už jen 18 měsíců z 24. A kolik jsem na nich najezdil? Na jednom 3000km (zimní kolo) a na druhém 300km (letní kolo).
Firma vyráběla skvělé rámy a měla velký respekt u nás i ve světě. O to větší zklamání jsem prožil – jak z kvality výrobků, tak z přístupu k zákazníkovi.
Pekáček : Nejlepší je na kole dlouhou dobu jezdit a potom začít hledat chyby :D( nebylo to náhodou před koncem záruky ?) a všude to cpát , nástroje na hlavu si RB určitě nevyrábí, prodalo se určitě víc kol než jen vaše 2 a jenom vy ze všech x stovek kusů máte tento problém, znám asi 7 lidí s RB RX a všichni to mají OK ,ale budiž .. na závitu nic nevidím hliník je hliník a takto jemný závit se může po několika montážích demontažich lehce zdeformovat , kdyby to bylo u nového rámu ani neceknu ,ale vytáhnout ojetinu
......no těžko říct zase objev po delší době užívání , takové věci se mají řešit po koupi a ne že si kolo složím jezdím na něm a po roce dvou začnu hledat co bych reklamoval a poslední je koncovka která může být pokroucená svařováním není to nic mimořádného proto se díra v koncovce i čelo koncovky kde se opírá náboj frezuje do roviny s druhou koncovkou ,aby kolo sedělo přesně a rovně , je to tudíž jen optický jev , držák přehazovačky má vůli na šroubech a dá se lehce srovnat pomocí rovnače patky , pokud se pletu jak je možné že jste na kole vůbec jezdil?? přehazovačka by nešla seřídit ,kdyby bylo vše takto křivé :)) ?? u nových modelů je drážka frezovaná do roviny a držák je v rovné pozicí bez možnosti pohybu
v některý fázi je asi lepší ten byznys pustit..... Ok, neumíme udělat/koupit zahnutou trubku, budeme dělet jen děckáče… Než tyhle křeče.
@Pekáček: S brachou si muzete podat ruce, ten mel podobnou obcesi s duratecem. Vsichni to uz videli mnohokrat :-).
Myslím, že design rámů či podoba webu je to nejmenší, s čím RB vloni bojovalo. Pro ty, co to neviděli ve vlákně „Race bike – klub majitelů (5)“ to dávám i sem. Vracel jsem dva rámy a komunikace s majitelem byla naprosto otřesná.
Ten rám je nuda. Jak kdyby to někdo nakreslil v pátek před začátkem dovolené …
Mně se krutě nelíbí ty patky.
To co se objevuje na jejich stránkách je fakt smutný, různý neaktuální až chybný informace, texty, ceny… Ale je vidět, že na tom někdo dělá (občas se tam, něco změní), tak snad to vyladěj… Za mě je to ostuda jak hrom.
Za mě dobré až na ten nesmyslný flat mount. Kdyby to bylo z oceli, tak tu nad tím všeci budou slintat.
Bohužel je to pravda , ale pokud chceš dělat větší reklamu musíš být připraveny na větší prodej , větší prostory , víc zaměstnanců, víc materiálu jinak máš reklamu k ničemu a po té stopce co mělo RB v covidu si myslím ,že RB potřebuje aktuálně rozjet nějaký stabilní prodej a výrobu a potom se můžou dělat další kroky vpřed :)
zajímavý, ale asi by to mohlo mít obojetný zadek, ne každý potřebuje pluskové gumy.
@Attila – Souhlas. V dnešní době je bohužel základ dobře investovat do reklamy a soc. sítí. Fotky kol na jejich webu jsou taky otřesný :( Je to škoda…
Ještě jsem proletěl stránky a už to není až tak prázdné, jako ještě nedávno, ale chtělo by to péči. Mají tam často „Vyprodáno – předpoklad opětovné dostupnosti konec roku 2021.“, někde 2022. Některé rámy jdou rozkliknout jako komplet konfigurace za jednotky tisíc, ale po rozkliknutí je to konfigurace bez rámu, bez vidlice, bez tlumiče, jenom sedlová objímka, dvě duše, gripya zadní osa.
Jako majitele Bandita mě těší vidět, že se něco děje, snaží se a představují novinky. Posunuli se zase od toho, kdy se daly koupit akorát dětské modely a jeden gravel. Snad to mají dobře promyšlené a není to poslední velká snaha přežít před smrtí.
Hlavně by měli zapracovat na PR. Na FB ani insta není jediná fotka. A tahle lesklá černá…
Nezbývá doufat, že se firma už odrazila ode dna. Pokud ne, tak přeji zájemcům hodně štěstí, budou ho potřebovat.
tk75: Tento tyden asi ne, kdyz se to resilo pocatkem minuleho v RB vlakne.
Jsem ani nevěděl, že něco takového dělají. Dokonce se asi dá objednat i fully, když jsem se kouknul na web. Že by zase rozšířili výrobu o další kola?
z náhledu jsem si podle grafiky myslel, že to je nějaké historické foto tak z roku 2005
RB nemusím vzhledem k tomu, že vypadalo, vypadá a bude vypadat pořád stejně…
Nelíbí se mi že je to mullet..přitom píšou ze díky 27.5 kolu je kratkej zadek.Má to 433 mm což je normální délka i pro větší 29er
I pod 430 mm jsou rámy a 29×2.6 není problém.Asi v RB věří ze menší zadní kolo je pro pevnaka lepší…ja teda ne:)) Ale je fajn ze je zase o neco větší vyber
No za mě je 2 pist vzadu a 180kotouč naštěstí dostačující dá se koupit třmen Slx ,XT i např Hope takže nějaký výběr brzd už je popř možnost 203mm kotouče což na to zadní 27,5 kolo už musí být dostačující + k tomu 4pist dopředu , potom ještě jedině možnost řešit adaptérem FM/PM