Klacky od Burgtecu jsem si nějak oblíbil, tak jsem koupil tyhle v klasickým 31,8mm rozměru :-)
Ten představec je velkej fešák! :-) Narazil jsem na něj za půl darma na bazaru, 11 let starej model, jako novej! :-)
Karbonové sedlo Ryet Ultimate – kopie Specialized Poweru, má jen 135g, zpracování skvělé, je pohodlné, ale mezi stehny bylo na fullu po dni v bikeparku celkem cítit, tak šlo na HTčko.:-)
Nějakej ten šperk:-)
Vidle je původně z mého Cannondale Habita, 140mm, na tuhle Metu se běžně dává 150mm.
Stará SLX kazeta, ještě původní, co jsem měl na Giantu Trance X z roku 2021.. Furt maká! :-)
To samé brzdové třmeny, původní ještě z Giantu Trance X, 4píst MT520, brzdí pěkně, jako všecko od Shimana od tohodle přes Deore, SLX až po XT...
Mavic MX801 náboje! Za půl darma, no nekup to! :-)
První testovačka na nové Budějické pumpě, všecko ještě pěkně čisté, voňavé.:-)
Na startu jednoho místního trailu, co mám za barákem :-)
Váha sakum prdum pedále nahozeny
Tak konečně dorazil lehčí, pěknej CNC převodník od Force - výroba v Česku! :-)
A parádní plastové pedály od Azonic! Celkově oproti předchozím Spank pedálům a origo převodníku Shimano 80g dole.:-)
Mno, tak jsem si poskládal zase další kolo, co absolutně vůbec nepotřebuji, na které nejspíš nebudu mít čas.. A jak se to stalo? :-)
To jsem si takhle jednou koupil v super akci pěkné náboje od MAVICu, že se jednou budou třebas hodit na nové výplety na MTB, až doslouží mé letité HOPE… Furt jsem na ně koukal v šupleti, točil jsem ořechem a bylo mi jich líto, že jim chybí ráfky… A tak jsem za dobrej peníz koupil osvědčené Spank Spike Race 33, Pillary dráty, MOSAZNÉ polyax niple :-D a kamarád Mirek mi je pěkně zapletl mezi tím, co jsem jel svoji první gravelovou stovečku! :-) Kola jsou to krásná, MAVIC ID360 volnoběžka maká skvěle, říkal jsem si, že by to mohly být prostě fajn alternativní, lehčí výplety na fulla, s jezdivějším obutím… No a pak jsem si vzpomněl, že mi kamarád nabízel na půjčení starší rám Mety, co mu visel na zdi, že je ho tam škoda, že by to rádo jezdilo. Já se porozhlédl po mém sklepě, zjistil jsem, že mám prakticky veškeré potřebné komponenty a tak jsem po večerech pomalu skládal nového pevňáka…:-)
Léta jezdím mého ocelového On-One DeeDara, vozím na tom dcerku, přes zimu na tom lítám po trailech, ale dycky mě lákal modernější hardtail, delší, jezdivější, hlavně 29". No a tak jsem to prostě poskládal…
A k samotnému kolu… Rám je Commencal Meta HT AM model 2022, barva DarkSlate, velikost M. Je to menší, ale jezdit se na tom dá, furt je to o parník delší jak můj ocelák.:-) Drncá to, ale jede to prostě parádně. Vidli jsem použil sundanou z Habita – RS Pike na 140mm, běžně se na tuhle Metu dává 150mm vidle, což jsem ale nechtěl. Sedlovka je kolmá až až, sedlo jsem celkem šoupnul dozadu. Výplety jsem zmiňoval v odstavci výše, obutí jsem zvolil na předek nový Forekaster a na zadek osvědčený Rekon, plus jsem tam raději lupnul postarší prořezanou/ořezanou vložku od Tobolight EVO SL.:-) Pohon klasika Shimano 12S komplet SLX ještě z Gianta, řazení XT – ať tam ty kvalty pěkně skáčou, brzdy taktéž klasika Shimano 4p. Hayes to není, ale brzdí to taky… :-) Sedlovka sundaná OEM z Habita, sedlo karbonové Ryet Ultimate – kopie Specialized Poweru, pedály staré Spank Spoon – ty ještě nahradím, jsou brutálně blízko klice, klacky od Burgtecu – páč se mi prostě líbí a sedly mi na fullu, kde mám jejich 35mm verzi.:-) Váha nakonec celkem pěkná, tak jak je na fotce – 13,1Kg
No a to bude asi všecko… Jestli se přeci jen ukáže, že se občas na tomhle kole projedu a full půjde čím dál častěji stranou, tak si přece jen udělám radost a koupím si toho ocelového Stantona! :-)
(vloženo 11.11.24)
Značka | Commencal |
Model | Meta HT AM |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | M |
Hmotnost | 13,1 |
Rám | Al 6061 |
Vidlice | RockShox Pike Select C1, zdvih 140mm, 44mm offset, DebonAir+, Charger RC tlumení, Boost pevná osa 15x110mm |
Tlumič | Jen kolena... |
Hlavové složení | Mortop HI-122 semi-integrované |
Kliky | Shimano SLX FC-M7100, 170mm |
Středové složení | Shimano XT BB-MT801 (68mm BSA domek) |
Měnič | Shimano SLX RD-M7100-12s SGS |
Řazení | Shimano XT SL-M8100, objímka, 12s |
Převodník | Force NW DM SH 32z, Alu 7075 |
Kazeta | Shimano SLX CS-M7100 10-51z, MicroSpline |
Řetěz | Shimano SLX CN-M7100 Sil-Tec 12s |
Náboj přední | Mavic MX801 CLASSIC DISC, 32děr, 110mm x 15mm |
Náboj zadní | Mavic MX801 CLASSIC DISC, (ID 360, 40 POE), 32děr, MicroSpline, 148mm x 12mm |
Brzda přední | Shimano BR-MT520, 4 písty, kotouč Formula CURA, 6 děr, 203mm |
Brzda zadní | Shimano BR-MT520, 4 písty, kotouč Formula CURA, 6 děr, 180mm |
Brzdové páky | Shimano XT BR-M8100 |
Ráfek přední | SPANK Spike Race 33, 29", 32 děr, 28mm vnitřní šířka |
Ráfek zadní | SPANK Spike Race 33, 29", 32 děr, 28mm vnitřní šířka + vložka Tubolight Insert EVO SL |
Dráty | Pillar PSR TB 2018, 2,2/1,8/2,0, niple mosazné 14mm Sapim Polyax Secure |
Pedály | Azonic BLAZE |
Řídítka | BURGTEC Ride Wide Alloy Enduro 31,8mm, sežíznuto na 760mm šíře, 30mm rise, 5° Up 9° Back, Alu 7075 |
Představec | KORE Repute 31,8 x 0° 50mm délka, kovaný a následně CNC opracovaný Alu 6061-T6 |
Sedlovka | Cannondale DownLow Dropper, 31,6mm, 170mm zdvih |
Sedlo | Ryet Ultimate Carbon 143mm (AliExpress - tvarově Specialized Power) |
Pláště | MAXXIS Forekaster 29 x 2,40 EXO/TR/3C MaxxTerra WT předek, MAXXIS Rekon 29 x 2,40 EXO/TR/DC WT zadek |
Jo takovejhle sklípek! Já čekala trialové podzemní doupě :-D
Návštěvníci mají plný ruce piva a jiných lehkých drog :D
TK75: Ještě by mi to návštěvníci pokradli! :-D Poschováváno po šuplatech! :-D
Možná si to umím představit.. Palety, skruže, traverzy a podobně? :-))
Mamko, vůbec ne. A to si nepoznala jeho legendární sklep :D
Míro, že jsem ho nepřechválila se skillem, že jo? ;-)
Tak dneska ti konečně mohu dát 5 hvězd :)
maajkee: Hele asi nebereme, tohle je složený fakt z věcí co jsem měl doma. A to co je na tom nového jsem bral dycky každej díl z jiného shopu, kde to bylo za jude peníz.:-D S tím obutím – na pevňáku mě to až tak moc neštve… Objemnější zadek víc tlumí :-D On ten rozdíl není nikterak velkej, že by mě to dráždilo do očí.:-) Asi to bude tím, že jsem to nechal pár dnů stát to přední kolo nafoukané na 3 bary, hehee:-D Tak nabralo objem.:-D
Krásný hátečko, jako není to ocel, ale taky fajn :D Podle komponentů mám pocit, že bereme od stejnýho doavatele :)
Jinak co se týče kombinace plášťů, nahodil jsem jednou přesně stejný kombo, ale po druhý vyjížďce šlo pryč, nedokázal jsem smířit s tím, že zadní plášť je větší balon než přední :D
Ať dělá radost!
Beno: já sem právě zjistil, že člověk nakonec ušlape všechno pokud nemá volbu pomalejšího převodu :D
Fazzy: Malý převodník? Dyť je to 32 zubá pila! Víc bych už neušlapal! :-D
Mtbajkům s touhle geo a malým převodníkem vůbec nerozumím, takže to nezhodnotim, ale určitě je to super. Každopádně z toho jednoznačně plyne, že kola se maj fotit na podzim :)
mum-on-bike: Nepřeháněj s tou chválou, jinak mi to ještě stoupne do hlavy :-D Jo, pravda no, k Budějicům cesta, Budějcká pumpa! :-D
Kdepak, zpívá se přece „k Budějicům cesta…“ :)
Tvoje příspěvky mě vždycky baví :-)
“Drncá to, ale jede to prostě parádně" … „..se občas na tomhle kole projedu a full půjde čím dál častěji stranou..“ – nojo, je to tak. Já jsem proti tobě v technice samozřejmě břídil(ka), ale full letos vůbec nevyjel. To ht mě baví asi nejvíc a fakt zvládne hodně, i nějakej DH kom mi letos cinknul (v holkách je to samozřejmě o parník jinde, než mezi váma machrama :-)).
Je to super kolo a v tvých rukách (a s tvým skillem) to bude šťastnej kus hliníku. Užívej! :-)
Neodpustím si PS: jsem myslela, že „Budějice“ jsou sprosté slovo? ;-))))
ufoncz: joo, jinak zrovna u tohodle kola jsem se na lepší fotky vyprdnul, je to všecko nafocený jen mobilem..:-D Ostatní kola v profilu zrcadlem, pevnou padinou.:-) Nebyl čas, musel jsem si vybrat, jestli kolo projet a cestou špinavý nacvakat mobilem, nebo vzít foťák a tahat se opatrně s čistým kolem jen kvůli fotkám… Stejně tak ty výplety… Ty jsem si taky raději nechal naplést a během ušetřeného volného času jsem vyrazil na parádní gravel vejlet :-)
goofy: vpohodě, chápu! :-D Hele, no nevím nevím, ten Stanton… Furt mi ten pevňák poslední dobou dává nejmenší smysl, nejvíc jezdím jsem zjistil na gravelu a když si chci zablbnout, beru fulla a blbnem partou. Pevňák jen na popojíždění s malou, nebo si rychle zajet na pumptrack, na což mi bohatě stačí ten DeeDar… HTčko vlastně využiju víc jen teď přes zimu a to by mi bylo toho Stantona asi líto… Ale uvidíme no..:-D
benobiker: Já už byl zblblý, jak jsem myslel na toho Stantona :-D Myslel jsem pevňáček a píšu oceláček :-D
Existovala i ocelová Meta 650b…zajímavá, vedeni vnitrkem i krz zadni stavbu, triangl u sedlovky ala GT (nebo tak něco :D
mirorek2: Nechej ho, furt do něj rejpu, až si chudák musel objednat novou centrovací stolici, aby to napravil!:-D
goofy: Tvl, dyť je to z hlíny!:-D Tohle kolo nemá duši!:-D
Povedený oceláček. ;-) Už se těším, jak tu dáš na jaře toho Stantona! :-D
Dávám 4* za ty výplety. Až to ve sklepě srovnáme, dám plnej počet :D
V tom trmenu jde ta Shimanacka spona (na desticky) nahradit normálně sroubem?To je tam zavit?
ufoncz: To je zkreslení :-) Ale ano, Forekaster je o nějakej mm užší jak Rekon, obojí v šíři 2,4
Máš to jako vždycky velice pěkný. Fotky, celej profil, i to samotný kolo samozřejmě. Není ten Forekaster podstatně míň macatej než zadní Rekon, nebo je to jen zkreslení na druhé fotce?
Mam podezreni ze cernej Habit u tebe rozjel nejakou antibarevnou vlnu :)))
Ať Meta dělá radost :)
MirosPikos: náhodou, dobře jsi to udělal Mirku! Pěkně rovnoměrně napnutý a točí se rovně! Do stran… :-D
Až na ty výplety parádní :D