Kolo jsem koupil jako náhradu za Canyon Nerve 2016 které bylo sice super na vejlety, ale dolekopcem to moc nefungovalo.
Trance byla láska na první „pojezd“ kdy po víkendovém testování (hlína na SLX) bylo rozhodnuto, že je to to pravé. Po zhodnocení co všechno bych musel na testované variantě vyměnit, padla volba právě na tento model (kupováno na jaře 2020 za velmi solidní cenu).
Kolo za ty 4 sezony prošlo několik změn, kdy se původně ladilo do „endurova“ po pár vejletech po českých trailcentrech jsem vyhodil brzdy a nasadil 4 pist SLX brzdy + 210mm teleskop.
Následně se s ním dalo na adekvátních gumách nějak fungovat třeba ve Finále a podobných střediscích na velkejch kopcích. Časem přibyl druhel pár kol (1500Gr EIE záplety) na xc ježdění, které jsem střídal až do letošního nákupu Stumpa EVO.
Aktuálně je kolo naladěno do „XC/DC“ setupu na běžné ježdění a místní traily bez kompromisu ve funkčnosti. Váhu se mi podařilo dostat těsně pod 12 kg, tak jak je na fotce a je to asi finální setup (možná vrátím trošku kratší představec)
Kolo jde nádherně za pedálem a hlavně technické prudké výjezdy jsou díky trakci Maestra fakt radost a kolikrát nechápu co to zvládne. Z kopce dolů taky super, ale ve víc rozmlácený a rychlejších trailech je kolo dost nervózní, zato na lehčích věcech je to vyloženě radost.
Jde do vzduchu z jakéhokoliv kořenu a ta lehkost je až zarážející.
Kolo bych s klidem doporučil i dnes, kdyby se Giant nezbláznil s cenama.
Jako další negativum bych uvedl tragickou odolnost laku kterej se loupe snad i pohledem a celkově provedení některých detailů, které neodpovídaly původní list price ceně skoro 140tis.
(vloženo 18.11.24)
Značka | Giant |
Model | Trance Advanced Pro 29 |
Modelový rok | 2019 |
Velikost | L |
Hmotnost | 12 |
Rám | Advanced Composite Mainframe & Swingarm, 115mm Travel |
Vidlice | Fox 34 Float, Performance, 44mm Offset, 130mm Travel |
Tlumič | Fox Float DPX2, Performance Elite, Trunnion Mount, 165×42.5mm |
Kliky | SRAM X01 170mm |
Středové složení | SRAM DUB |
Měnič | SRAM X01 Eagle, 12-Speed |
Řazení | SRAM X01 |
Převodník | 34 z |
Kazeta | SRAM X01 Eagle, 10-50t, 12-Speed |
Řetěz | SRAM X01 Eagle |
Náboj přední | DT Swiss 350 Straight Pull 2021+ 28H |
Náboj zadní | DT Swiss 350 Straight Pull 2021+ 28H 36T |
Brzda přední | Shimano SLX 2 piston |
Brzda zadní | Shimano SLX 2 piston |
Brzdové páky | Shimano SLX |
Ráfek přední | EIE MTB A29C25D25 |
Ráfek zadní | EIEMTB A29C25D25 |
Dráty | Sapim CX-Ray |
Pedály | Shimano M520 |
Řídítka | RF NEXT |
Představec | Giant 50mm |
Sedlovka | Giant Contact S Switch 150mm |
Sedlo | Fizik |
Pláště | Schvalbe Rocket RON speedGrip 2,35 |
Kolo parádní, výbava taktéž a barevně topka. Já mám slabost pro modrou – viz muj Modrásek – ale zelená se mi taky líbí. Už jen proto, že zelených biků člověk moc nepotká. Tak že za 5 (hvězdiček, ne jako ve škole :-)) a ať to lítá bez pádů a problémů.
Jen pro představu o kvalitě laku, musel sem to už zapatlat lakem na nehty, kterej vydrží víc … ještě že jsem dal na celou spodní rámovku ppf folii, zadní trojúhelník půjde asi na celolak
Zajímavý postřeh s tím lakem. Mám opačný zkušenosti – co jsem neorval o šutry nebo svojí nešikovností je stále jako nový. Ježdeno také 4 sezonu.
Ten ram o sobe musi byt docela lehkej, prtze mam vidli lehci, tlumak lehci, kola lehci, kliky lehci, pedaly a i teleskop a stejne jsme celkove nastejno s mym Ravelem :/
Jinak peknej zelenak…
@pax – na Babí lom s tím stále vyjedu, víc nepotřebuju :-)
@ufon – fotit neumím :-) a popis tam je, akorát sem si to po sobě musel přečíst a opravit největší hrubky :-)
Zrovna tady bych nejakou povidacku docela ocenil. Nedopises tam trochu proc, co a jak? Fotky by si to zaslouzilo taky lepsi, byt tyto dokumentacni ucel splnuji dobre.