spis to bude lepsi nez vahadlo, tzn. draha toho cepu ma mensi vykyv a tudiz vnaset mensi flexi do zadni stavby. Myslim ze i to je v zasade duvod proc to delaji ne?
To upevnění vzpěr zadní stavby je udělaný stejně jako kdyby tam bylo vahadlo, tj, vzpěry se můžou otáčet. Pod vzpěrami jsou vidět standartní plastový Fox vložky do osy tlumiče. Teď jsem měl tlumič na servisu tak dobře pamatuju co tam je.
Georrge: pořád ale tohle řešení musí strašně zatěžovat zadní stavbu, která musí suplovat průhybem jeden (další) čep..
Ty sáňky pod tlumič pro ně prý dělá Rock Shox a má to mít kluzný vlažnosti jako pístnice tlumiče. Jdou koupit jako náhradní díl a výměna je snadná.
Pro domácí stavitele je výhoda, že nabízí různé tlumiče za příplatek. Před 2 lety když jsem pořizoval tak to na stránkách neměli, tuhle možnost nabízela jen Bratislavská Bajkovna.
Trochu nechápu, proč to dělaj i na enduru.
Ceo: smysl bude v nizsi hmotnosti, nez kdyby tam bylo klasicke vahadlo s dalsim cepem. Rozdil nebude nijak dramaticky, ale je to proste par gramu sem, par gramu tam a najednou mame nejlehci (nebo jeden z nejlehcich) XC full ram.
Se zhorsenim chodu to bude podobne – rozdil nebude nijak dramaticky a u ultralight XC to moc nevadi, protoze u takoveho kola je bezne hodne skrtit komprese tlumice, aby to moc nechodilo.
Kluzna pouzdra si s nejakou spinou poradi a vydrzi dlouho, ale co to udela ve velkem bordelu, to nevim. Osobne nejsem fanda techto reseni, vahadlo je podle me lepsi, ale ja nejsem cilovka ultralight XC ramu.
DePaX: Tření tam samozřejmě navíc bude, ale to je daň za lehkou váhu. U XC stroje menší citlivost nevidím úplně jako velký problém. Vidlice mají taky pouzdra a stíráky navíc – taky to není žádná krize. Epic World Cup má naschvál upravený tlumič (malá negativka) tak, aby se choval jako HT a bral jen větší nerovnosti. Oproti Supercaliberu/Epicu World Cup tam je alespoň normální tlumič, takže si tam člověk může dát to, co mu sedí. Za mě je to teď jeden z nejzajímavějších biků – ta geometrie vypadá taky dost fajn.
Nejsem technik, ale ta kolejnice tam udělá další tření, když se na to přilepí bordel, tak zhorší chod..
Nějak mi smysl toho řešení uniká. U supercaliber je na to upravený tlumič. Tady to omezí síly na tlumič za cenu zvýšeného tření a většího namáhání zadní stavby..
Chtěl jsem skládat příští rok nového yetiho, ale jak na to tak koukám…
Normální „kolejnička“, resp. dvě :-)
Zoceli Dobordelu mělo průmyslovou kolejničku, ale už nemá. Asi tam byl nějaký problém…