Po čtyřech letech s Roninem SL 2019, který mi sloužil jako „pohodlný rychlejší gravel“ jsem usoudil, že do nového roku s novým kolem. Nikdy jsem ještě neměl karbon, tak byla volba jasná. Hledal jsem rám s pohodlnější geometrií podobnou Roninu nebo Specialized Diverge. Rozpočet na celé kolo byl max. 40t.(nakonec jsem se vešel do 32t).
Volba padla na rámovou sadu z Ali (geometrie je hodně podobná Wilieru Triestina Jena).
Zatím projetí jen kolem komína, kolo jde pěkně za pedálem, je poměrně tuhé, oproti GT Grade co ještě mám, působí daleko agilněji.
(vloženo 28.12.24)
Značka | Ceccotti |
Model | RF025 (Spcycle G056, Seraph GR047, Velobuild GF-003) |
Modelový rok | 2023 |
Velikost | M |
Hmotnost | 9.48kg |
Rám | Ceccotti karbon, barva Pantone blue |
Hlavové složení | INTEGRATED CNC Headset 1 1/2"-1 1/2" Sealed Bearing |
Kliky | Shimano GRX FC-RX 600-1, 170 mm |
Středové složení | Ceramic Bearing T47 Thread, 86.5mm |
Přesmykač | Shimano GRX FD-RX810 |
Měnič | Shimano GRX RD-RX400 |
Řazení | Shimano GRX BL-RX600, 2x11 |
Převodník | 46/30 |
Kazeta | Shimano CS-M8000, 11-40, 11.sp. |
Řetěz | Shimano CN-M7100, 12 sp., 114 článků |
Náboj přední | DT Swiss 370, 12x100 centrlock 28H |
Náboj zadní | DT Swiss 370, 12x142, centrlock 28H |
Brzda přední | Wheeltop 7800, Flat mount, kotouč SM-RT64 160mm |
Brzda zadní | Wheeltop 7800, Flat mount, kotouč SM-RT64 160mm |
Brzdové páky | Shimano GRX BL-RX600, 2x11 |
Ráfek přední | DT Swiss Cross LN, 28h, Tubeless Ready |
Ráfek zadní | DT Swiss Cross LN 28h, Tubeless Ready |
Dráty | Ocel 1.8mm |
Pedály | Crankbrothers Candy |
Řídítka | Ritchey Butano 440mm |
Představec | Ritchey Axis 4D 80mm |
Sedlovka | Karbon, 27.2mm |
Sedlo | WTB SL8 Steel Medium, šířka 142mm |
Pláště | Schwalbe G-ONE R Super Race V-Guard TLE, 622x40mm |
zatim ne, dik. Tak daleko jeste nejsem. zatim gravel nemam. Na MTB uz skoro nejezdim a vaham. Pro letosek mam v planu jen na stavajici kolo obout gravel plaste, at mam aspon predstavu, jak to pojede. Pevnou vidlici uz mam davno.
A navic, ze toto reseni funguje na tvem kole, neznamena, ze bude fungovat na kazdem. Stejne bych to musel vyzkouset na ramu, na kterem budu mit ja. Ledaze bych koupil, co mas ty :-)
@Hrabex1, zkoušel jsem i RD-RX812 (pro 1×11), ta má krátké vodítko (rozdíl oproti RD-RX400 skoro 2cm) a na menších pastorcích hlavně na malém převodníku nenapne pořádně řetěz, vliv bude mít i excentricky umístěna kladka. Cca. před 4–5 lety jsem zkoušel na Diverge kazetu 11–40 i s RD-RX810 a řazení bylo už hodně „jalové“ a nakonec jsem tenkrát dal kazetu 11–36 od Sramu.
Pro tenhle „bastl“ je ta RD-RX400 nejlepší řešení, b-screw není na max. a řadí to slušně.
Jsi také z Prahy, tak můžeš přijet vyzkoušet.
4 zuby pres doporuceni vyrobce je uz dost, ale kdyz to funguje bez problemu…
Jinak ty prevody by byly ideal i pro me, jenze shimano takovou kombinaci nenabizi. Tak si rikam, jesli je lepsi resit to jako ty, nebo tam dat hazku 1×11, kttera umoznuje 42 zubu..
@tompca Mám v merku Carbonda CFR 696, ale mrknu se co je zač ta CFR 707 – tuším, že to bude ale něco integrovaného uvnitř :-D
pekny, jen by me zajimalo, jak si prehazka poradi s tim 40z pastorkem?
@Victorioo Ano, ten Grade má agresivnější geometrii, skoro o 5cm delší rozvor, delší horizontální trubku, kratší představec,zase třeba z kopce pěkně drží stopu.
Přemýšlím, že rám vyměním za Carbondu CFR707 (podobná geometrie).
Povedená stavba, tak ať dělá jen a jen radost! To posviští! Pět! ;-)
Pěkná stavba. Taky pokukuji po nějaké číně na nové koloa road/gravel pro manželku (vyhlédnutou mám zatím Carbondu). A to tvé srovnání s GT grade je ale s tou hlínou ve tvých kolech, žé?