Před měsícem prodáno CX kolo, protože 4 jsou moc.A stejně jsem na tom jel jen jeden závod v Táboře.A nejede to,drncá to.Jenže mi to nedalo. Číňan stál tak málo… Tak proč ho nezkusit? Nejdřív ale vyměnit základní SMRTky kotouče za „hezčí“,hromadu železa za titan a sedlo za svoje. Pláště se vešly 700×33 a na ledu vcelku drží.Mám zatím najeto 50km a obří překvapení je pohodlí na nerovnostech a chování kol ve větru.I v bočním, jsem na 50mm kolech zvyklý na větší „nepohodlí“. Kopce jsou jasný, nahoru se jim moc nechce. Klasická 105ka je ve 12sp. s řetězem YBN a oproti 11sp. komplet Ultegře co teď jezdím, neshledávám žádný funkční rozdíl. Tak snad tenhle lowcost zimák na pár tisíc km vydrží.......
(vloženo 13.1.25)
Značka | Girder |
Model | Bison |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | L |
Hmotnost | 8,5 |
Rám | Rám Carbon T700+T800 Reinforced fiber Composite, EPS molding, fully hidden cable routing, press-fit 5-way, 12mm barrel axle |
Vidlice | Vidlice Carbon T700+T800 Reinforced fiber, EPS molding, hidden cable routing, 12mm barrel axle |
Kliky | SHIMANO 105 FC-R7100, 52-36T, 1700mm |
Středové složení | Bottom Bracket Independently developed ceramic bearing center shaft assembly (19 Silicon Nitride G5 precision ceramic balls, PF386 interlocking T47 tool) |
Měnič | SHIMANO 105, RD-R7100, GS, 2*12S,ceramic pulley set |
Převodník | Shimano FC-7100 52/36 |
Kazeta | 12sp. SHIMANO 105,CS-7100,11-34T |
Řetěz | YBN S12 |
Brzda přední | Shimano BR-R7120,Shimano XTR/Dura-Ace RT-MT900, Ice Technologies Freeza |
Brzda zadní | Shimano BR-R7120,Shimano XTR/Dura-Ace RT-MT900, Ice Technologies Freeza |
Brzdové páky | SHIMANO 105 ST-R7120 |
Ráfek přední | German Eagle Eye Wave Rim Ceramic Wheelset ADLER AUGEN, High gloss Impress technology, Sapim secure loc, Disc CL,773g front |
Ráfek zadní | German Eagle Eye Wave Rim Ceramic Wheelset ADLER AUGEN, High gloss Impress technology, Sapim secure loc, Disc CL, 950g rear |
Pedály | Shimano PD-M520 |
Řídítka | T700+T800 reinforced carbon fiber one-piece handlebar, EPS molding, hidden cable routing |
Sedlo | Fi:zik |
Pláště | Michelin Power gravel 700x35C, kevlar Duše TPU inner tube |
Nejde jen o místo na bláto mezi pláštěm a vidlicí, ale i o to, že kola docela pěkně pracují – ve spurtu, při jízdě do kopce ze sedla, na MTB v terénu.
@iceduck JJ, takto sem si též domrvil lak u přední vidle na Yoelóčku a to jsem použil povolený rozměr pláště a ještě hladký silniční 32mm, stačilo absolvovat vyjížďku v létě v totál chcavci. Kórt v zimě se ani na silnici človek toho bordelu nevyvaruje, doporučil bych tyto pláště, úplně nejedou, jsou těžký, mají drátovou patku, ale v zimě jsou nesmrtelný! ;-)
Kolo moc hezky, ale tu kombinaci plastu nechapu ikdyz jen na zimaka. Ta pruchodnost tam proste neni, a velmi brzo bude mit odreny lak, protoze tomu proste venku nezabrani. Staci trochu vlhka a pisek s kaminky udelaji svoje.
Kola jsou tezitka a to pak ani spousta titanu nezachrani.
Četl jsem text a pochopil že jde o zimáka a nic kromě malý průchodnosti plášte na tom špatný není, libí se mi rám, a když jsem ze zvědavosti teď vyhledal gravel od té značky https://girdercycle.com/jaunt/ tak už se ti vubec nedivím že si zvolil tento bison.Ten gravel je hodně ošlivej.
Ty pláště mám taky a příště je koupím zase!
Na zimní měsíce mám sice taky širší pláště, ale sundal jsem karbony a nasadil dlouhý blatníky. Neřeším sajrajt na silnici, ani mimo silnici :-) Smyslu tohohle kola moc nerozumím… ale nejsem majitel, takže mi do toho je šumák :-)
Do terénu má další dvě kola....... Tohle je kolo na zimní silnice.Od dubna do října ho vystřídá Izalco.
Nic ve zlém, ale nemá smysl dávat gravelové plášte na silniční rám když ti zbyde milimetr pod vidlicí, a musíš se vyhýbat terénu. Nebylo by lepší dát tam 28 mm a vyhýbat se terénu?
Mazec popojíždědlo, to vůbec nevypadá lowcostově! Tu máš pět a ať Číňánek slouží! ;-)
Milimetrů je tam pramálo,asi tak na list papíru.Bahnu se budu vyhýbat