Před měsícem prodáno CX kolo, protože 4 jsou moc.A stejně jsem na tom jel jen jeden závod v Táboře.A nejede to,drncá to.Jenže mi to nedalo. Číňan stál tak málo… Tak proč ho nezkusit? Nejdřív ale vyměnit základní SMRTky kotouče za „hezčí“,hromadu železa za titan a sedlo za svoje. Pláště se vešly 700×33 a na ledu vcelku drží.Mám zatím najeto 50km a obří překvapení je pohodlí na nerovnostech a chování kol ve větru.I v bočním, jsem na 50mm kolech zvyklý na větší „nepohodlí“. Kopce jsou jasný, nahoru se jim moc nechce. Klasická 105ka je ve 12sp. s řetězem YBN a oproti 11sp. komplet Ultegře co teď jezdím, neshledávám žádný funkční rozdíl. Tak snad tenhle lowcost silniční zimák na pár tisíc km vydrží.......
(vloženo 13.1.25)
Značka | Girder |
Model | Bison |
Modelový rok | 2025 |
Velikost | L |
Hmotnost | 8,5 |
Rám | Rám Carbon T700+T800 Reinforced fiber Composite, EPS molding, fully hidden cable routing, press-fit 5-way, 12mm barrel axle |
Vidlice | Vidlice Carbon T700+T800 Reinforced fiber, EPS molding, hidden cable routing, 12mm barrel axle |
Kliky | SHIMANO 105 FC-R7100, 52-36T, 1700mm |
Středové složení | Bottom Bracket Independently developed ceramic bearing center shaft assembly (19 Silicon Nitride G5 precision ceramic balls, PF386 interlocking T47 tool) |
Měnič | SHIMANO 105, RD-R7100, GS, 2*12S,ceramic pulley set |
Převodník | Shimano FC-7100 52/36 |
Kazeta | 12sp. SHIMANO 105,CS-7100,11-34T |
Řetěz | YBN S12 |
Brzda přední | Shimano BR-R7120,Shimano XTR/Dura-Ace RT-MT900, Ice Technologies Freeza |
Brzda zadní | Shimano BR-R7120,Shimano XTR/Dura-Ace RT-MT900, Ice Technologies Freeza |
Brzdové páky | SHIMANO 105 ST-R7120 |
Ráfek přední | German Eagle Eye Wave Rim Ceramic Wheelset ADLER AUGEN, High gloss Impress technology, Sapim secure loc, Disc CL,773g front |
Ráfek zadní | German Eagle Eye Wave Rim Ceramic Wheelset ADLER AUGEN, High gloss Impress technology, Sapim secure loc, Disc CL, 950g rear |
Pedály | Shimano PD-M520 |
Řídítka | T700+T800 reinforced carbon fiber one-piece handlebar, EPS molding, hidden cable routing |
Sedlo | Fi:zik |
Pláště | Michelin Power gravel 700x35C, kevlar Duše TPU inner tube |
Je to tak,to je přesně on.Na noční pojezdy domov-práce a z5 je Fénix BC30R a na denní svícení mám Pod Edgem Ravemen FR300.Lepší fotku teď nemám......
A propo, co to máš za držák toho Fénixa na tom kombu, že tam šel napasovat? ;-)
S malou mezerou jsem u silničky narazil, ale sám uvidíš :-) mně se třeba všeobesně moc nelíbí tyhle zvlněný ráfky, ale díky grafice na rámu mi to vše k sobě sedí, tak přeji hodně šťastných kilometrů…
Teda pánové,koukám rozjela se tu vcelku hustá diskuze.Dneska jsem to podruhé projel a mám z toho kola jen samý pozitivní pocity.Jede to jako prase,na ledu to neklouže a i to někdy zatáčí a brzdí… Tady to máte i s číslama:
Check out my activity on Strava: https://strava.app.link/lXrpzurwgQb
PS:pomalým nepravidelným nájezdem jarních kilometrů teď budu zvětšovat mezeru mezi pláštěm a vidlicí.
A na závěr prozradím tedy i tu finanční stránku věci:kolo vyšlo na částku rovnající se průměrnému měsíčnímu platu průměrného čechoobčana v druhé polovině roku 2024 + Garmin fičury k tomu
Velmi zajímavá stavba. Zajimalo by mne, na kolik to celé přišlo. Každý máme jinou představu o zimním kole, chybí mi tu blatníky. Pokud nejezdíš denně a vybíráš si jízdy dle počasí, dá se i tak. Ty pláště s drobnými výstupky méně zvedají vodu než slicky. Co se týče průchodnosti plášťů, bylo toho zde napsáno už hodně. Z mé zkušenosti Giant TCR Advanced 2016 a 28mm pneu + oprava silnice živičným nástřikem s ostrými kamínky = nepěkné drásající zvuky.
Co třeba Giant Defy Advanced? Proto se ptám na cenovku. Ten má průchod 38mm a lidi ho používaj jako gravel.
Mě osobně na rámu zaujala jedna věc. Vybrání rámu pro zadní kolo má proměnlivou vzdálenost od pláště. Při doporučených pláštích by to asi nebylo tak patrné, ale s těma co tam jsou to vypadá dost „nepovedeně“
Abdul: naopak, dává sem profil kola a tudíž musí očekávat i případnou kritiku stejně jako ty kdysi s tvojí rámovou brašnou :-D Na první pohled možná pěkná čína, ale pláštěma prostě domrvena. To nebude dobře fungovat, protože se zjevně jedná o silniční rám, který prostě na tak široké pláště není stavěn. Ani není vidět propustnost dole u středu. Navíc to nazval „winter rider“, takže s tím chce evidentně jezdit i v bordelu a minimálně tu vidlu prostě časem podře, 1mm je málo…vlastní zkušenost. A ta geo mohla být taky delší, takhle si může občas škrtnout tretrou o přední kolo.
Pokud je to jeho věc a ostatním je do toho prd, tak ty komentáře u kol můžem tvou logikou zrušit, co říkáš? ;-)
Jirko, tomu to nevysvětlíš, je to uražená puberťačka! A už končím s plevelením profilu pěkného kola! Majitel jistě ví, proč to tak má a hlavně je to jeho věc! Nám ostatním je do toho úplný prd a bukaJovi obzvlášť! :-)
bukaJ33: Souhlas, kvalita laku udělá strašně moc, zvlášť ta odolnost vůči otěru. Ale když má člověk 2 mm na každou stranu, projede takovým tím jílovitým lepivým bahnem a nedejbože se na tom kole pak snaží ještě jet, tak mnohdy má co dělat i nalepená ochranná fólie…
V uživatelských recenzích se psalo o problémech z lakem tak to je jasnej hejt proti tobě:-D
Takhle si oblibenej
@iceduck NJN, hejter si vždy hůl najde, i když je vždy absolutně mimo mísu :-)
@bukaj33 Bože, bože, do koho si to duši dal? :-(
@buka ale v tomhle pripade se bavime o laku vnitrku vidice/sedlovych vzper, kterym tenhle zpusob „lesteni“ nedela moc dobre.
Aduldildo – To je věc low cost čínskejch rámů, v uživatelských recenzích na yakolo pišou že lak poškodilo i sluneční záření. Tvuj problém nebyl déšť a bordel ale horší technologie lakovaní, např. u Scottu mi za celý léta žádnej déšť a bordel lak nějak zazsadne nepokazil .
Nejde jen o místo na bláto mezi pláštěm a vidlicí, ale i o to, že kola docela pěkně pracují – ve spurtu, při jízdě do kopce ze sedla, na MTB v terénu.
@iceduck JJ, takto sem si též domrvil lak u přední vidle na Yoelóčku a to jsem použil povolený rozměr pláště a ještě hladký silniční 32mm, stačilo absolvovat vyjížďku v létě v totál chcavci. Kórt v zimě se ani na silnici človek toho bordelu nevyvaruje, doporučil bych tyto pláště, úplně nejedou, jsou těžký, mají drátovou patku, ale v zimě jsou nesmrtelný! ;-)
Kolo moc hezky, ale tu kombinaci plastu nechapu ikdyz jen na zimaka. Ta pruchodnost tam proste neni, a velmi brzo bude mit odreny lak, protoze tomu proste venku nezabrani. Staci trochu vlhka a pisek s kaminky udelaji svoje.
Kola jsou tezitka a to pak ani spousta titanu nezachrani.
Četl jsem text a pochopil že jde o zimáka a nic kromě malý průchodnosti plášte na tom špatný není, libí se mi rám, a když jsem ze zvědavosti teď vyhledal gravel od té značky https://girdercycle.com/jaunt/ tak už se ti vubec nedivím že si zvolil tento bison.Ten gravel je hodně ošlivej.
Ty pláště mám taky a příště je koupím zase!
Na zimní měsíce mám sice taky širší pláště, ale sundal jsem karbony a nasadil dlouhý blatníky. Neřeším sajrajt na silnici, ani mimo silnici :-) Smyslu tohohle kola moc nerozumím… ale nejsem majitel, takže mi do toho je šumák :-)
Do terénu má další dvě kola....... Tohle je kolo na zimní silnice.Od dubna do října ho vystřídá Izalco.
Nic ve zlém, ale nemá smysl dávat gravelové plášte na silniční rám když ti zbyde milimetr pod vidlicí, a musíš se vyhýbat terénu. Nebylo by lepší dát tam 28 mm a vyhýbat se terénu?
Mazec popojíždědlo, to vůbec nevypadá lowcostově! Tu máš pět a ať Číňánek slouží! ;-)
Milimetrů je tam pramálo,asi tak na list papíru.Bahnu se budu vyhýbat