Salsa Beargrease 2024

Přidat foto

Salsa. Co dodat? Už dlouho jsem se zalíbením sledoval kola od Salsy, hlavně fatbike a gravel. Ale dostupnost mizerná a cena vysoká, tak z toho nikdy nic nebylo. Až loni se ve slevovém vlákně (díky Jan D.) objevil odkaz na rakouské stránky, kde byly Salsy za zajímavou cenu. Když potom na přelomu roku cenu ještě snížili , bylo rozhodnuto a kolo je doma.

Ve srovnání s minulým kolem Silverback je pohodlí a přesnost řízení úplně někde jinde. Pláště a rám pohltí spoustu nerovností a opravdu se jede pohodlně. Řízení je přesné a citlivé, kolo jede tam, kde chci, což u fatbike není vždy samozřejmé.

Ovlivněn masírkou B-F jsem si byl vědom lowcost komponentů a „nutností“ jejich výměny. Ale dopadlo to jinak.

Prvním adeptem na výměnu byly řídítka. Jsem zvyklý na trochu kratší s větším backsweepem. Po výměně gripů slouží nicméně dobře a uvidíme co na delších trasách.

Další bylo sedlo. K mému překvapení o něm vůbec nevím a zatím si rozumíme.

Rovněž řazení funguje bez problémů a velké skoky mezi zuby nehrají vůbec žádnou roli.

O brzdách není co říct. Jsou v záběhu a kombinace vzorku gum a sněhu sama o sobě zajišťuje dostatečnou brzdnou sílu.

Kolo mi sedlo na první dobrou možná nejlépe ze všech, co jsem zatím jezdil, takže po pár jízdách je spokojenost maximální a pověst Salsy nelhala.

EDIT (15.1.2025) : Doplněna hmotnost. Tak, jak je na fotce, bez láhve na nářadí. Takže to celkem sedí s oficiální váhou 13,6 kg bez pedálů a košíků.

EDIT (16.1.2025) : Vyměněna karbonová sedlovka (160g) a sedlo (130g) – ELITA ONE. Úspora 400g.

(vloženo 14.1.25)

kalimer0
Ohodnoť bajk: (4.6  / 31 hlasujících)
Značka Salsa
Model Beargrease
Modelový rok 2024
Velikost M
Hmotnost 13,8 (14,2)
Rám Beargrease Carbon v2
Vidlice Bearpaw
Tlumič N/A
Hlavové složení Cane Creek 40
Kliky Samox Direct Mount, 30t
Středové složení 100mm BSA threaded
Přesmykač N/A
Měnič Shimano Deore M5100
Řazení Shimano Deore M5100
Převodník Direct Mount, 30t
Kazeta Shimano Deore M5100 11–51t
Řetěz KMC X11 EPT Anti-Rust
Náboj přední SUNRinglé SRC 15 x 150 mm
Náboj zadní SUNRinglé SRC 12 x 197 mm
Brzda přední Tektro HD-M275/HD-M276
Brzda zadní Tektro HD-M275/HD-M276
Brzdové páky Tektro HD-M275/HD-M276
Ráfek přední SUNRinglé Mulefüt SL 80 mm
Ráfek zadní SUNRinglé Mulefüt SL 80 mm
Řídítka Race Face Chester 35
Představec Salsa Guide Trail, 35,0 mm
Sedlovka Elita One (Salsa Guide)
Sedlo Elita One (WTB Volt Steel Medium)
Pláště 45NRTH Vanhelga, 27.5 x 4.0" 120 TPI, Tubeless-Ready, Folding

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
MilesWheeler
MilesWheeler

17.1.25 17:47

To je fakt pecka. Využít to, tak to chci. Já bych ho vlastně chtěl, ale… No to je jedno. Super!

Reagovat
vlasto
vlasto

16.1.25 19:48

Jo z ocelaku( nic proti) na Salsu? To budes prekvapen

Reagovat
Davit
Davit

16.1.25 19:23

Snad to nevyznělo nějak hanlivě; mě to fakt láká. Navíc mám pro nemainstream kola slabost – poslední dobou toho nejvíc najezdím na ocelovým mtb singlespeedu s pevnou vidlí. Což je na první pohled taky úplná blbost, že. Ale podstatná je na tom ta radost, jak už tu zaznělo…

Třeba si tlusťocha aspoň někde půjčím

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

16.1.25 16:54

Znal jsem borce, co na fatu jezdil každý den do práce po silnici za každého počasí, jednou jsem za ním vlál na silničce jak cár papíru! Vždycky to bude o nohách! Kola jsou to zajímavá, jen hůře skladná a opravdu to bude dřina, i když tyhle karboňáci jsou mnohem lehčí než kdysi můj aluminiový HT bajk, jako taky bych se svezl! ;-)

Reagovat
Lachtis
Lachtis

16.1.25 14:33

David: bud nenavidis, nebo milujes. Ja loni jezdil leto defakto jen na fatbiku, je to prpste zabava a radost… Takze bacha, at se ti nestane neco podobneho, pak uz na silnicku (tim myslim mtb s temi galuskami typu 2,3/2,4) proste moc nechces :-).

Reagovat
vlasto
vlasto

16.1.25 13:59

Davit: mas pravdu. Stejne jako Porsche, Lamborghini, nebo Hummer, traktor. Ale jednou na to sednes a uz nechces jinak. Usmev na tvari. Ale nutnost k zivotu to fakt neni.

Reagovat
Davit
Davit

16.1.25 13:08

Ty fatbiky jsou hrozná hovadina. Strašně by mě lákalo se na tom projet. Možná ještě víc v létě než na sněhu.

Salsa je parádní, máš to moc pěkný.

Reagovat
vlasto
vlasto

16.1.25 11:50

LM: Jo odkloneni na stranu je vzdy problem. I na snehu. To mas pravdu. Proto jezdit s citem.

Reagovat
LM
LM

16.1.25 11:42

vlasto> Prostě jiné podmínky. Zledovatělá sjezdovka neodpovídá ledu na rybníce. My tu (v 200–450 m.n.m) máme na svážnicích a více prochozených pěšinkách led podobající se tomu na rybníce, ale není to v rovině, nýbrž z kopce, do kopce a občas i odkloněné na stranu.

Když jsem měl před týdnem hroty jen na předním kole, tak jsem některé výjezdy chodil s nesmekama na patách pěšky, protože zadní kolo hrabalo na místě. Pěšáci bez nesmeků to obcházeli kolem cesty po trávě a u zahrádek lezli po plotech jak opice :-)

Reagovat
vlasto
vlasto

16.1.25 11:18

Panove, to pneu, co tam Kalimero ma, staci podhustit na 0.7 bar a muze v klidu jezdit po zamrzlem rybnice. Moje vlastni zkusenost je, ze zledovatela sjezdovka s 20% sklonem, na ktere pesak bez macek sklouzne tahle guma v pohode drzi. Jediny problem je, kdyz je vodni led a do toho zacne prset a tece voda. Tam to bez hrotu nejde. Kolikrat za sezonu nastane takova situace?

Reagovat
jecnak
jecnak

16.1.25 09:44

Krásný fat. S hroty také váhám, využil bych je jen pár dnů v roce. Bydlet na horách, určitě je pořídím. Když jsem jel s Pepou v Krkonoších, tak by se na pár místech hodily.

Co se týče jízdních dojmů, tak strašně moc udělají ty 27,5" kola. Proti 26 jedou mnohem líp. Jo a odpružená vidle z fata udělá fakt univerzál skvělý na traily.

Reagovat
jkcz
jkcz

16.1.25 06:54

Je to prostě a jednoduše o tom, kde kdo jezdí. Vlasto v Alpách na dostatečné pokrývce sněhu hroty nepotřebuje. TK75 v lese taky. Já mám terén mix lesa a lesních svážnic. Svážnice na hromadě míst jedno čisté sklo. Ale i v terénu ty ledové plotny jsou. Předminulý týden v Hostýnkách – výjezd na Hostýn, kde pěší nebyli schopni ustát na nohou byl fat s hroty pán situace. Sjezd dolů do Chvalčova taktéž jedno sklo. V podstatě celý den jsme na led naráželi. Myslím, že ta naše trasa by byla bez hrotů nejetelná.

Reagovat
Lišák
Lišák

15.1.25 22:59

vlasto: Na ledu nedrží nic, kromě hrotů. Vzorek může být, jaký chce. Jezdíme s LM ve stejné lokalitě a máme stejné zkušenosti.

Reagovat
vlasto
vlasto

15.1.25 22:32

Les: ten profil pneu si s tim poradi. Jezdim to 8 let.

Reagovat
TK75
TK75

15.1.25 19:41

LM: u nás v ráji teda přes zimu jezdím skoro stejným způsobem jak v létě.Namrzle kořeny dovedou pozlobit…jinak je v lese jen sníh, kde to drží v pohode.To co mas na fotce je sem tam jen na sirsich cestách, horsi silnice mozna…ale nic co by normální mtb guma nedavala:)

Reagovat
les
les

15.1.25 19:14

No pravě Vlasto. Tady je to trochu jinak, jak v horách. Sucho, blato, nebo sníh + led. Na ledových plotnách, které jsou tady mnohdy jako jediná varianta, kudy dál, to bez hrotů prostě nejde. Vzorek je fain ve sněhu, ale na čistém ledě nepomůže.

Reagovat
vlasto
vlasto

15.1.25 12:59

Staci cist teren. Jako hroty opravdu pouze jednou za rok. jinak je snih, blato, nebo sucho

Reagovat
jkcz
jkcz

15.1.25 12:18

LM má za mě pravdu. Já letos lehnul hned na Nový rok. Blbec jsem večer na Silvestra přehodil záplety na „letní“. Stačila jedna nečekaná kaluž v zatáčce. S hroty je to úplně jiná jízda.

Reagovat
LM
LM

15.1.25 12:11

vlasto: u vás nemáte přes den nad nulou a v noci mráz? Pár dní tohodle režimu dokáže ze všech ušlapaných/pro­jetých cest udělat parádní ledovku, na kterou pak ještě občas trochu napadne, aby to nebylo vidět :-) Tam jsi bez hrotů celkem v pasti.

Ilustrační foto:

Reagovat
vlasto
vlasto

15.1.25 11:46

Kalimero: s tim vzorkem pneu, co tam mas, vyuzijes hroty tak jednou za sezonu. To by musel byt tvrdy vodni led. Ten drapak, co tam je, si poradi se vsim.

Reagovat
Lachtis
Lachtis

15.1.25 10:22

jkcz: zimni defekt jsem zatim taky nemel, takze realne neumim rict, ale verim, ze mliko pobere. Za to v lete jsem mel tri defekty a vzdy rezaci, pricemz dvakrat pomohly knoty, ale jednou jsem si fakt vyzral smulu. Jedu jedu, najednou rana jak svin, koukam na zadni kolo a skrz cely plast a diry v dt swiss rafku mi couha klacek :-(. Takze no go dal, dira jak prase v plasti vcetne bezdus pasky.

Reagovat
kalimer0
kalimer0

15.1.25 10:05

jkcz: Dvě sady kol byly samozřejmě v plánu, ale Vanhelgy mě zatím všude podržely, takže koupě pneu s hroty se odkládá.

Ta spousta děr je velkou výhodou proti Dude. Hrálo to velkou roli, stejně jako neexistence posuvných patek.

Akorát moc nerozumím tomu, proč směřují otvory ve vidlici dopředu?

Reagovat
TK75
TK75

15.1.25 10:02

Co se to tu rozjelo za nešvar?Boubelata poupata pokračování?

:)

Pěknou Salsu máš

Reagovat
jkcz
jkcz

15.1.25 10:01

jj, přimáčknutí pláště duší k ráfku je nejlepší trik. Používám i pro bajka či gravel.

U bezduší si akorát říkám, jak funguje mléko v zimě. Zatím, ťuk, ťuk, jsem za těch x-let zimní defekt neměl.

Reagovat
jkcz
jkcz

15.1.25 09:58

Jinak opravdu moc pěkný stroj. Rámovka nadčasová s předpřipravenými závity pro uchycení všeho možného!

Reagovat
Lachtis
Lachtis

15.1.25 09:43

jkcz: to souhlas, ale jen pokud vozis bezduse, coz jak jsem ke zdeseni na fatbike skupine zjistil, jezdi fakt malo fatbikeru a porad vozi duse :-(. Nevim, co teda kalimero, zda vozi duse ci bezduse…

Kazdopadne i to prehazovani s bezdusemi se da, ja na to mam trik s obalenim plaste puvodni dusi, mydlovkou, odmontovani ventilku, kvuli lepsimu prutoku vzduchu a vzdy se mi to celkem dobre a rychle podarilo nahodit. Opruz byva u zcela noveho plaste, tam vzdy pres noc nahodim s dusi, aby si jedna strana patky sedla a pak delam stejny postup a zatim vzdy uspesne a celkem rychle.

Reagovat
jkcz
jkcz

15.1.25 09:38

Otáčet plášť – třeba se časem dostaneš ke dvojím zápletům. Shazovat a nahazovat plášť u fata není zrovna med. Mám dvě sady – ultimátní zimní gnarwhally s hroty a letní kombo dillinger4/bar­begazzi.

Reagovat
kalimer0
kalimer0

15.1.25 06:41

les: Dobré oko s pláštěm. Někde na webu jsem četl, že je to tak záměrně. Asi pro lepší záběr.

Reagovat
Lišák
Lišák

14.1.25 23:41

LaKaToš! Super!

Reagovat
les
les

14.1.25 21:06

Také přemýšlím, že dám na fatu zadní plášť obráceně. Náběhové plochy jsou tam dle mě zbytečné.

Reagovat
les
les

14.1.25 21:02

Krásný stroj. Radost pohledět. Foto na sněhu to jen umocňuje. Paráda

Reagovat
les
les

14.1.25 20:59

Krásný stroj. Radost pohledět. Foto na sněhu to jen umocňuje. Paráda ????

Reagovat
kalimer0
kalimer0

14.1.25 15:55

vlasto: Tam je jenom nářadí. V rámu je místo na 2 láhve.

Reagovat
vlasto
vlasto

14.1.25 15:47

Jasne za plnej. Jen ta lahev pod ramem neni dobry napad. Tam se lepi nevice snehu, bahna atd.

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

14.1.25 15:22

Moc pěkný traktůrek! Tu máš pět a ať dělá jen a jen radost! ;-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

Fiend 2
DWDH 3
David.mtbb 0
Touš 5
jinotaj 15
RitcheySwiss 17