během roku '22 jsem došel k názoru, že zelený franta mi začíná omezovat. prostě hlavový 69° už byl v některých situacích za limitem a 130mm zdvihy byly také trošku na hraně. došel jsem tedy k názoru, že bych frantu nahradil něčím jiným
vždycky se mi líbily virtualy a líbila se mi i ta možnost, že by se dala použít stávající vahadla a překecat nějakého dobrotivého rámaře, aby mi kdyžtak udělal nový přední a zadní rámový trojúhelník. a po nějakém tom hledání jsem dospěl k názoru, že nejlepší bude uzzina. pro intense mám od dob m1 slabost. bohužel se mi nepovedlo sehnat nějaký kus v elku, ale v emku ano.
a na podzim '22 mi jeden zdejší uživatel přivezl uzzinu. tehdy byla celá červená, na pružinách, ale velice hezky osazená a v krásnym stavu. zdálo se, že měla lehký život. párkrát jsem ji pojezdil a došel k tomu, že je supr, jen té červené je na mě moc, takže přes zimu nastoupil barvožrout a drbání komaxitu. příšerná práce. za tepla to možná funguje celkem dobře, ale v zimě je to fakt očistec. hromadu míst prostě barvožrout nevzal a musel jsem to opravdu drbat. ještě že jsem nechtěl mít rám jak zrcadlo, to bych se asi zbláznil… spolu s tím jsem vyměnil všechna ložiska v čepech a vyvrtal díru pro bowden na sedlovku, kterou jsem mezi tím objednal, protože rám neměl přípravu na sedlovku s vnitřním vedením
dál následovala repase brzd. po x letech už bylo špatný těsnění, takže komplet nový. další přišla na řadu vidlice, která je o skoro kilo lehčí jak původní vanilla 36. to se extrémně podepsalo na vlastnostech kola. tedy jsem pokračoval tlumičem, sedlem a tak…
rok jsem jezdil s dvoupřevodníkem. bohužel uzzina má celkem málo místa pro smyk na sedlový trubce a co jsem vyčetl, nejde absolutně naladit. tedy jsem měl e-type na bumerangu spolu s napínákem. to by fungovalo perfektně, ale kdykoli jsem vzal o šutr spodní kladnou, posunulo mi to bumerang a tedy to hýblo i smykem a posunulo napětí lanka. situace asi neřešitelná, tak mi nezbylo než přejít na jeden převodník.
a poslední aktualizace jsou 27,5" kola. spolu s vidlicí je to největší posun ve vlastnostech kola. vlastně jsem ani zas tolik neušetřil na hmotnosti, asi nejvíc dělají čerstvý pláště. na uzzině jsem drtil 10 let starý spešly, který už prostě nemohly fungovat jako za mlada. ale i tak mi nepřestává překvapovat, jak výborně jede wicked will (že bude magic mary relativně držet člověka zas tolika nepřekvapí). takže kolo nejen lépe jede, ale přijde mi, že je i takové trošku živější ve vzduchu.
(vloženo dnes)
Značka | Intense Uzzi VP |
Modelový rok | 2009 |
Velikost | M |
Hmotnost | 14,4kg |
Vidlice | Formula 35 Extended |
Tlumič | Rock Shox Monarch RC3 Plus |
Hlavové složení | Hope |
Kliky | Race Face Turbine 170mm |
Středové složení | Hope Stainless Steel |
Měnič | SRAM XX1 11sp |
Řazení | SRAM XX1 11sp |
Převodník | Garbaruk 28z |
Kazeta | Garbaruk 10-46 |
Řetěz | SRAM X01 |
Náboj přední | Hope Pro II |
Náboj zadní | Chris King ISO FunBolts s nerezovýma šroubama od kamaráda soustružníka |
Brzda přední | Hope V2 |
Brzda zadní | Hope V2 |
Brzdové páky | Hope Tech |
Ráfek přední | EIE A650bBC30D28 AM bez barvy a děr |
Ráfek zadní | EIE A650bBC30D28 DH bez barvy a děr + Tannus Pro vložka |
Dráty | DT Swiss Competition |
Pedály | HT PA03A |
Řídítka | Gusset Open Prison 2" |
Představec | Thomson Elite |
Sedlovka | OneUp V2 210mm |
Sedlo | WTB Silverado Carbon |
Pláště | MM Super Ground Adix Soft 2,4" / WW Super Trail Adix Speedgrip 2,4" |
Paráda! Uzzina byl vždycky můj vlhký sen, ale neměl jsem tehdy na ni… :-))) No a v tom RAWu je to paráda největší!
Jinak o odstraňování laku v zimě něco vím. Zážitek obdobný jak popisuješ. Dělal jsem to jednou, a stačilo na celý život :-D
Kolik to má reach? 420 mm? Ale zelený franta byl taky „krátký“, tak ať to jezdí :-)
Krasny…na tom bude radost jezdit
Líbí se mi moc.Víc než ta tvoje starší verze