během roku '22 jsem došel k názoru, že zelený franta mi začíná omezovat. prostě hlavový 69° už byl v některých situacích za limitem a 130mm zdvihy byly také trošku na hraně. došel jsem tedy k názoru, že bych frantu nahradil něčím jiným
vždycky se mi líbily virtualy a líbila se mi i ta možnost, že by se dala použít stávající vahadla a překecat nějakého dobrotivého rámaře, aby mi kdyžtak udělal nový přední a zadní rámový trojúhelník. a po nějakém tom hledání jsem dospěl k názoru, že nejlepší bude uzzina. pro intense mám od dob m1 slabost. bohužel se mi nepovedlo sehnat nějaký kus v elku, ale v emku ano.
a na podzim '22 mi jeden zdejší uživatel přivezl uzzinu. tehdy byla celá červená, na pružinách, ale velice hezky osazená a v krásnym stavu. zdálo se, že měla lehký život. párkrát jsem ji pojezdil a došel k tomu, že je supr, jen té červené je na mě moc, takže přes zimu nastoupil barvožrout a drbání komaxitu. příšerná práce. za tepla to možná funguje celkem dobře, ale v zimě je to fakt očistec. hromadu míst prostě barvožrout nevzal a musel jsem to opravdu drbat. ještě že jsem nechtěl mít rám jak zrcadlo, to bych se asi zbláznil… spolu s tím jsem vyměnil všechna ložiska v čepech a vyvrtal díru pro bowden na sedlovku, kterou jsem mezi tím objednal, protože rám neměl přípravu na sedlovku s vnitřním vedením
dál následovala repase brzd. po x letech už bylo špatný těsnění, takže komplet nový. další přišla na řadu vidlice, která je o skoro kilo lehčí jak původní vanilla 36. to se extrémně podepsalo na vlastnostech kola. tedy jsem pokračoval tlumičem, sedlem a tak…
rok jsem jezdil s dvoupřevodníkem. bohužel uzzina má celkem málo místa pro smyk na sedlový trubce a co jsem vyčetl, nejde absolutně naladit. tedy jsem měl e-type na bumerangu spolu s napínákem. to by fungovalo perfektně, ale kdykoli jsem vzal o šutr spodní kladnou, posunulo mi to bumerang a tedy to hýblo i smykem a posunulo napětí lanka. situace asi neřešitelná, tak mi nezbylo než přejít na jeden převodník.
a poslední aktualizace jsou 27,5" kola. spolu s vidlicí je to největší posun ve vlastnostech kola. vlastně jsem ani zas tolik neušetřil na hmotnosti, asi nejvíc dělají čerstvý pláště. na uzzině jsem drtil 10 let starý spešly, který už prostě nemohly fungovat jako za mlada. ale i tak mi nepřestává překvapovat, jak výborně jede wicked will (že bude magic mary relativně držet člověka zas tolika nepřekvapí). takže kolo nejen lépe jede, ale přijde mi, že je i takové trošku živější ve vzduchu.
(vloženo 19.1.25)
Značka | Intense Uzzi VP |
Modelový rok | 2009 |
Velikost | M |
Hmotnost | 14,4kg |
Vidlice | Formula 35 Extended |
Tlumič | Rock Shox Monarch RC3 Plus |
Hlavové složení | Hope |
Kliky | Race Face Turbine 170mm |
Středové složení | Hope Stainless Steel |
Měnič | SRAM XX1 11sp |
Řazení | SRAM XX1 11sp |
Převodník | Garbaruk 28z |
Kazeta | Garbaruk 10-46 |
Řetěz | SRAM X01 |
Náboj přední | Hope Pro II |
Náboj zadní | Chris King ISO FunBolts s nerezovýma šroubama od kamaráda soustružníka |
Brzda přední | Hope V2 |
Brzda zadní | Hope V2 |
Brzdové páky | Hope Tech |
Ráfek přední | EIE A650bBC30D28 AM bez barvy a děr |
Ráfek zadní | EIE A650bBC30D28 DH bez barvy a děr + Tannus Pro vložka |
Dráty | DT Swiss Competition |
Pedály | HT PA03A |
Řídítka | Gusset Open Prison 2" |
Představec | Thomson Elite |
Sedlovka | OneUp V2 210mm |
Sedlo | WTB Silverado Carbon |
Pláště | MM Super Ground Adix Soft 2,4" / WW Super Trail Adix Speedgrip 2,4" |
děkuju :-)
Adam: no jo, jsem trošku pomalej :-) úsměvy produkuje, furt je to neskutečně schopný kolo. děkuju
No ze jsem se nacekal az to vystavis (pravidelne jsem kontroloval se zatajenym dechem :). Udelal jsi to paradne! Doufam, ze ti bude kouzlit usmevy na tvari spousty dalsich let a pro ostatni pridavam foto puvodniho stavu. At to lita ????
Hele tohle je krásný ! :-) Geometriii neodrbeš – krátký to je, ale fakt moc pěkný.
@Nimrod: Kamos jednoho mel. Delali jsme si srandu, ze tam davaji svary pro paradu :D
Tenkrat k tomu meli nejake oduvodneni, ale uz si ho nepamatuji :(
mr.nikdo: děkuju. vidíš, to jsem ani nevěděl
Kuba: fotím na jedno brdo, no :-)
goofy: na fotkách to vypadá fakt spíš do zrcadla, tedy perfektně
Nimrod: já to moc do zrcadla neměl… Jenom jsem to finálně podélně podél trubek přebrousil tou drsnou stranou spontex houbičky na nádobí, aby se vytvořila matná struktura broušení, a vypadá tak doteď… ;-)
Nimrod: Moc pekne! V dnesni zaplave modernich geo.
Intense takhle varil ramy az do karbonu…
TJK: :-) jinak mi přijde i zajímavý zpracování rámu. neměli v té době asi hydroforming, tak neohybali plechy a svařili je k sobě. horní rámová má po celé délce jeden svar nahoře a druhý dole (a třetí svar v tom trojúhelníku u sedlový trubky)
Kolo uplne ohodnotit neumim, ale uz z nahledu mi bylo podle fotky jasne, ze ma Honza nove kolo :-)
jj ta silnice si to tak nejak i rika.. tam mi lesk sedi taky.. uz jen ta udrzba tvaru a trubek je i jednodussi a povetsinou to treba nejezdi v bordelu.. tenhle jakoze indutrialni raw je na kola do terenu cajk.. neni to lestenka, ma to bejt spinavy a jezdit :-D
Krasny je na tom to, ze se skryji vsechny skrabanecky a tukance a kolo po sezone jen obejedes scotchbrite houbickou a je zase fresh.. navic to jde hezky doladit jakiu koli barvou i bez barvy .. vdecny univerzal!
Naviz UZZI je tvarove strasne hezkej ram i po tech letech, a nevypada proti modernim kolum ani nijak disproporcne… fakt s citem a pekne poskladany.. ale uz dost alpinismu sakra :-D
opět děkuji. nečekal jsem až takovýhle hodnocení
kOmE: elwing tu měla uzzinu, viď? ale její není. bývalý majitel sem také občas zavítá, tak třeba si všimne a ozve se sám :-)
mr.antik: je to strašný. třeba nějaká ta m1 s x-vert carbon dh mrd má dneska o dalších 10 let víc
TJK: souhlasím, na mtb mi to taky i nějak víc sedí. na silnici už ale ne, tam bych raději to zrcadlo
Hele za me tenhle RAW je super.. lepsi nez to kompletne lestit… vypada to po delsi dobe lepe.. tolik to netaha za oci az to trosku zflekati pouzivanim.
Pěkné retro. Kombinace surového hliníku a černé se snad nikdy neokouká.
Jednu holčičí červenou uzzinu si pamatuju, ale to možná bylo Sko. V tomhle provedení mi to připomnělo Socoma co jezdil kámoš.
Krásná práce a líbí se mi ten čistý vzhled. Takové to ladění do svých představ má taky něco do sebe, tak ať to lítá a dělá radost!
Pěkná práce! Wicked will v 29" a nejtežší verzi mě taky překvapil. V létě pokud to není úplně na troud vyschlé tak ho rád jezdím.
děkuju za ohlasy
cft: pokud jde o čas, tak jde jen o ten barvožrout, to je fakt masakr. ten zbytek není nic než spotřebka. a co se financí týče, asi bych si stejně moc nepomohl. třeba foxe 36 jsem prodal za víc jak dvojnásobek týhle formule, tlumič byl ± za to samý a tak. co stálo opravdu něco navíc byla kola, ale i kdybych koupil něco jiného, dopadla by ta kola dost možná opět dost podobně. a co se týče starýho rámu, nikdy jsem neměl tak moderní kolo, jako je tohle :-)
LM, TJK: v tý době se reach ještě neuváděl, takže těžko říct, ale krátký to teda je. teda zadek je na můj vkus dlouhý a předek zas krátký, ale jak píšeš, jsem na ta krátká kola zvyklý a nemohu říct, že by mi to vysloveně omezovalo, byť ideální to není. vím, že by bylo lepší vzít uzzinu od roku 2016, ale do tý bych asi zas nenacpal 27,5", nehledě na to, že nebyla, nebo za pro mě nesmysl
goofy: také si to příště nejspíš odpustím :-) ale tys ještě hatatitlu vyleštil skoro do zrcadla, to si už vůbec nechci představovat, číms musel navíc procházet
skvely! ja bych teda na takhle malym kole dnes uplne jezdit nechtel, ale to nic nemeni na tom ze to je paradne slozena masina! libi se mi to naprosto cely!
Paráda! Uzzina byl vždycky můj vlhký sen, ale neměl jsem tehdy na ni… :-))) No a v tom RAWu je to paráda největší!
Jinak o odstraňování laku v zimě něco vím. Zážitek obdobný jak popisuješ. Dělal jsem to jednou, a stačilo na celý život :-D
Kolik to má reach? 420 mm? Ale zelený franta byl taky „krátký“, tak ať to jezdí :-)
Krasny…na tom bude radost jezdit
Líbí se mi moc.Víc než ta tvoje starší verze