13 kg, to je skoro moje silnička a gravel dohromady! Tak těžké kolo jsem nesedlal už pěkných pár let! ;-)
Berdy jsou nejvíc a do lesa už nechci jinak!
Kliky se mi delší dobu válely v šupleti a začal jsem jezdit 165mm, tak mi zrovna padly do rány! Gemini převodník zkouším, abych mohl dávat zákazníkům věrohodné info o funkci a životnosti.
Číňan zatím celkem dobré - výdrž baterky je famózní, od podzimu jsem dnes poprvé preventivně nabíjel a to jezdím dost v mrazu a kolo je v nevytápěné garáži. řazení ale má své mouchy, SRAM funguje výrazně přesvědčivěji.
Řešil jsem, na čem se budu vozit po lese v zimě a na krámě mi už dva roky ležel tento kousek za tak nesmyslnou cenu, že jsem si říkal, že si ho ze zbytků trochu poladím, užiju zimu, na jaře dám pořádnou péči a zkusím na bazaru najít ženicha. Kolo slouží jako zimák a testovačka na různé věci – momentálně prověřuju Čínský bezdrát a karbonový Gemini převodník.
(vloženo 17.2.25)
Značka | Orbea |
Model | Oiz H20 |
Modelový rok | 2022 |
Velikost | 16 |
Hmotnost | 13 |
Rám | Orbea Oiz, ALU |
Vidlice | FOX Float P34 SC 120mm |
Tlumič | FOX Float I-line DPS 120mm |
Hlavové složení | Acros |
Kliky | Truvaiv Descendant 165mm |
Středové složení | SRAM DUB PF |
Měnič | Wheeltop bezdrát |
Řazení | Wheeltop |
Převodník | aktuálně Gemini Riegel 34z |
Kazeta | Garbaruk 10-52 |
Řetěz | Sram GX Eagle |
Náboj přední | Industry Nine Hydra |
Náboj zadní | Industry Nine Hydra |
Brzda přední | Shimano Deore M6100 |
Brzda zadní | Shimano Deore M6100 |
Brzdové páky | Shimano Deore M6100 |
Ráfek přední | Berd TR30 |
Ráfek zadní | Berd TR30 |
Dráty | Berd špagáty |
Pedály | Look X-Track Race |
Řídítka | Orbea OC karbon |
Představec | Orbea OC |
Sedlovka | Orbea OC |
Sedlo | Selle San Marco ShortFit |
Pláště | Schwalbe Wicked Will 29x2,4 vložky Vittoria Inliner |
Převodník za 3k na klikách za litr je vtipný detail. Ty berdy bych rád jednou dal na gravel.
Filipes – Berdy jsou nejvíc! A v Hostýnkách už několik týdnů prakticky bláto nenajdeš, takže je WickedWill úplně v pohodě!
MR.Antik – zuby jsou duralová kostra zapečená v karbonu. Životnost a odolnost srovnatelná s tím nejlepším, co se v hliníku dělá.
Polka: No tak to by mě nenapadlo… přijde mi rozuměnjší ten systém od Raceface kde jsou zuby ocel. Ale tady se bude asi sledovovat jiný záměr než odolnost (odpor,hluk…)
mr.antik: částečně, povrchová vrstva je karbon.
Ty Berdy jsou extrémě lákavý. Naopak co by mě vůbec nelákalo, je jezdit v zimním bahně na WickedW :-)
Krasavec, ta Čínská hazka mě zrovna u tebe, takového ladiče, překvapuje, nechť zimák seje! 5*! ;-)
Vezmeš si ladičku, brnkáš a šponuješ! ;-) Centrují se úplně normálně, jen potřebuješ pár udělátek navíc!
Tak už su asi unavený, tak, buď jsem už vodítko sundal, nebo se sundalo samo někde v lese! Zítra mrknu na prodejně! ;-)
Vidíš, vodítko bych klidně sundat mohl, sice se tady na gramy fakt nehraje… A ty BERDY – jednou zkusíš a nechápeš, jaks mohl žít tak dlouho po selsku! ;-) Na bajka ani na gravel už vážně nic jiného nechcu!
Pokud jezdíš bez vodítka řetězu v rámci testování (ne)padání, tak můžeš sundat i ten černej úchyt vodítka a ušetříš pár gramů :-)
Fakt jsou ty Berdy tak poznat? Začínám být nahlodán na nová gravel kola.
Jinak, ten Wheeltop řadí celkem pěkně, ale v mrazu se mu občas moc nechce, hlavně dolů – to se mi na AXS ani Di2 nestává. Ale výdrž baterky je naopak neskutečná! kolik reálně hodin, nevím, ale montoval jsem to na začátku prosince a dnes jsem preventivně nabil (ani jsem se nedíval do Appky, kolik % ještě zbývá)