Zavíračka zimní sezony. Po týdnu v Norsku jsem se už těšil na otvíračku na RYS že se ohřeju, ale v neděli mně akorát pěkně promrzly nohy :-)
(vloženo 7.4.25)
Wizz jsou kok.ti, v pravidlech to nikde nemají a kontakt na ně nenajdeš, jiné společnosti jsou v pohodě.
Jj, s aerolinkama jsem to mel vse predem domluveny a zaprotokolovany, to nebyl problem. Letistni kontrola byl problem :-)
vili: To jste s tím airbagem dopadli dobře, v Praze věděli o co jde, borec na kontrole by to pustil, ale úředník z Wizzairu řekl ne a letěl jsem bez kartuše, ta zůstala v úschovně.
filipes: asi nejsme zkušení skialpinisté, ale není problém se rozepsat, třeba to někoho vyláká do Norska :-). Celková cena za dovču na osobu vyšla na cca 25 000,–. Z toho 5500,– auto; 9500,– letenka včetně skibagu; 7000,– ubytko na 6 nocí, zbytek jídlo, benzín a nějaký poplatky za mosty a tunely. Byli sme 5 celých dní + 2 dny na cesty tam a zpět. Letecky z Krakowa s přestupem v Oslu. Celkově by šlo určitě 1/4 až 1/3 ušetřit výběrem ubytka, dovozem vlastního jídla a hlavně ject ve skupině 4 lidí (cena za ubytka stejná jak pro 2).
Dle očekávání problém nastal v Krakowě, kde na bezpečnostní přepážce neuměli anglicky a netušili co je lavinovej batoh s tlakovou kartuší. Zavolali šéfa, kterej došel za 10 minut a uměl 5 slov anglicky a netušil co to je též. Nakonec zavolali šéfovou, která přišla za dalších 15 minut a řekla ať jdem. Proběhli jsme gatem a za náma ho zaklapli. Ufff. Pak už pohoda a v norsku nemají s laviňákama vůbec problém. Tzn i když uděláš vše správně dle přepravních podmínek, tak není uplně jistý, že odletíš :-).
JInak tam jsme měli vytipovaný 3 lokality, kde jsme chtěli na skialpy a dle toho dopředu sháněli ubytko. V některých částech je celkem draho a nic k dispozici. Auto byla 4kolka což se rozhodně hodilo. Pro plánování tras ti stačí bohatě tato skvělá stránka:
plus jsem koukal na heat mapu na stravě. Z důvodů neznalosti místních podmínek jsme hledali spíše a „jednodušší“ tůry a taky jsme se vyhýbali těm nejchozenějším. Většina horských chat je zavřená, ale možnosti jsou, což si vyžaduje dost hledání a je to spíš vhodné na přechody. Lavinovou předpověď najdeš také na tom odkazu. Počasí v norsku má přímo appku a tak je to dost spolehlivý. Také si nezapomeň nainstalovat appku na varování na polární záři.
Celkově to bylo super, minimum lidí a skvělý podmínky. Sníh byl v tomto období takovej, jakou jsi zvolil trasu – samozřejmě jinej sníh na návětrné nebo jižní straně a jinej ve stínu, atd,,,,prašan rozhodně nebyl problém najít, stejně jako pravej opak. Záleží spíše jen na tom jak pečlivě si to naplánuješ.
plysovykozisek – mammut light 30L protection airbag 3.0
Mě by zajímala značka a typ batohu co má ta ženská. Začíná se mě líbit( ten batoh)
Paráda. Mohl bys být tak hodný a pro závistivce prosím doplnit, co takový výlet obnáší pro řekněme zkušené alpské lyžníky? Jeli jste ve 2ko, bez organizované skupiny? Půjčení auta je předpokládám nutné? (zrovna v Tromso mi to vždycku ukazovalo raketu…). Dává smysl spát někde na horských chatičkách jako v létě? Jakou lavinovku a sněhové podmínky očekávat? Podle fotek tipuji če je to často ufoukané. Lze si pěkně zalyžovat v nějakých křákách, když je hore hnusně či špatná viditelnost?
Díky :-)
Moc děkuji za hezky strávených pár minut před monitorem! Kdo umí, umí… a inspiruje ostatní.
Krása střídá nádheru, fotky jako vždy v topu! Alespoň to pro tebe nebyl na tom RYSu takový teplotní šok! :-)
Lazza: jj, na te dvacitce sem byl linek vytahnout po padesate fotak z batohu, tak je to jen z mobilu…a jako jiz mnohokrat toho ted lituju :-D