Pro středoevropský region byla značka Kohout tím, co odstartovalo nárůst popularity cyklistiky a přitáhlo pozornost širokých mas obyvatelstva k tehdy novému vynálezu - jízdnímu kolu. I když Kohout nebyl prvním výrobcem v Čechách, sled událostí jeho krátké historie byl tím správným kořením na zvýraznění chuti cyklistiky.
Největší akce sportovního světa se nezadržitelně blíží. Olympijské hry startují 23. července v japonském Tokiu a hned v úvodních dnech je na programu cyklistika. Na jakých tratích se závodníci poperou o olympijské medaile?
Každý víme, že alfa a omega dobrého švihu je stav kola i vašich nohou. Co ovšem dokáže pěkně zkazit legraci, je otlačený zadek. Všichni to známe.
Rock Machine přichází nejen s novým sloganem, ale i s novými koncepty, a to jak z oblasti silniční cyklistiky, tak i z oblasti horské či městské cyklistiky.
Spoustu cyklistů určitě nejednou napadla myšlenka, jaký je vlastně postup výroby jejich kola, které pod sebou sedlají během svých vyjížděk. Pojďme si společně projít cestu zrození jednoho takového biku, která není vůbec jednoduchá a už vůbec netrvá krátkou dobu. Celý vývojový proces nám představili zaměstnanci společnosti Bike Fun International s. r. o. (dále BFI) z Kopřivnice, v jejímž podniku se vyrábí, a především kompletně vyvíjí mimo jiné všem známá kola značek Superior a Rock Machine.
Rozhodnutí jet do Lipska se mi v hlavě zrodilo vloni pár dní po 603 km dlouhé jízdě do Drážďan. Celkem brzy na to, jak mě tehdy bolely nohy. Nejsilnější motivace pro mě byla ale návštěva místa spjatého se životem a osobností Johanna Sebastiana Bacha, jehož dílo velmi obdivuji. Jedná se největšího skladatele, který kdy žil, z jeho tvorby se čerpá prakticky dodnes.
Vždy jsem se řadil mezi cyklisty s cílem sportovní jízdy na bajku a bez rozdílu terénu. Mezi mé limity nepatří počasí, roční období, ani nálada. Jezdím na suchých površích, ale tak stejně projedu bahenní lázeň v lese, případně nějaký horský brod.
Je na plný úvazek mámou od rodiny a zdravotní sestrou, ale také úspěšnou závodnicí v terénním triatlonu a ambasadorkou značky pro ženy Liv.
Možná jste už podobnou scénu viděli i v nějakém českém městě. Divnej týpek jede na kole po ulici, šlape jako blázen, najednou prudkým smykem zablokuje zadní kolo a těsně před nekontrolovatelným pádem zase roztočí pedály a mizí v dáli.
Limitem jezdce nemusí vždy být jeho výkon. Pokud sedláte své kolo bez odpovídajícího oblečení, může i tohle mít za následek diskomfort při jízdě. A tím nemyslím jen dres a spodní vrstvy, byť jsou sebedůležitější.
Aplikaci STRAVA zná asi každý zapálený cyklista. Její název pochází ze švédského slova sträva, což znamená usilovat. Jedná se vlastně o sociální síť pro sportovce, kteří si zaznamenávají a analyzují své sportovní výkony pomocí aplikace v mobilu nebo kompatibilním zařízení.
Většina výrobců se u silničních kol vydala cestou specializace a nabízí speciály do kopců, do rovin, nebo pohodlná grand fondo kola. Pinarello se u nového modelu Dogma F rozhodlo vytvořit skutečný univerzál. Podařilo se tomuto italskému výrobci vytvořit ideální kombinaci?