Řeším problém jaké V-brzdy pořídit, rozhoduji se mezi Deore a LX, najezdím kolem 2tis. především lehčí terén. Díky
Řeším problém jaké V-brzdy pořídit, rozhoduji se mezi Deore a LX, najezdím kolem 2tis. především lehčí terén. Díky
Deore muzes po vymene spalku, ktera je podle me nutna, klidne pouzivat i na zavody. LX 05 jsou moc pekne a asi budou mit o neco lepsi provedeni a vymena spalku nebude nezbytna. Jestli ale uvazujes o letosnich a starsich LX s paralelogramem tak ty bych nechtel protoze nemaj dobre ten paralelogram udelanej. Ja bych sel do LX 05.
Zapoměl jsem napsat,že uvažuju o 2005, ty LX se mi dost líbí. Díky
Na Bikestore stojej jen o par kacek vic jak Deore ktere myslim navic ani nemaj zasouvaci brdove gumicky. A i kdyby tak na designu zalezi :)
no…vymena spaliku je imho nutna i u XT…takze LX je imho taky…
To je pravda ale ty spalky na XTckach aspon brzdej.
Kolko si uz najazdil na starych LX-kach s para. ?
Mam LX 2001 a dodnes (cca 8000km) je ten para krasne v pohode.
Mel jsem stare XTcka. Ten paralelogram je na LXkach uplne stejnej akorat ho vylepsili tim ze tam dali perka a by to nerachtalo pri jizde :)
Jak jsem psal jinde, staré XT mně právě dodělávají. Vakl v paralelogramu i na čepech. Kvůli těm čepům pošilhávám po XTR.
zase japonský nesmysly:-( kup si AVID… nejlepší „mechanický hejblátka na brždění“ co člověk kdy vyráběl:-))) ale fakt, brzděj dobře a maj super tvar páky a vůbec… na tyhle Shitmána se vykašli…:-)
PS: jestli najezdíš 2tis. km tak si kup v supermarketu první brzdu, co uvidíš, páč seš lenoch a to Ti na lehčí terén postačí a nebo brzdi na pekaře;-)
Myslim, ze v pomeru cena/vykon budou nejlepsi levny Shimana (Altus) s kvalitnima spalkama (davaj se i na Cannondaly). Sam sem je jezdil a no problem. Za malo penez hodne muziky. Urcite lepsi nez drazsi brzda s origos spalkem (zrovna ty u Avidu Arch Rival me nenadchly). Dobry zkusenosti mam s veckama Sram 5.0, pouzivaji dobre vymysleny smyky.
taky pouzivam nejake levne Shimana (265,– za kus, asi Altus) a kdyz se je podari dobre sestelovat, tak brzdi uplne paradne, dokonce i se spalkama za 50,– (samozrejme za dobreho pocasi)
Má někdo zkušenost s XT ´04 ? Na bikestore za 890,–.
Ano, ja. Dobry brzdy.
mám, od jara vepředu. Ale jak je z mých příspěvků zřejmé, vůbec ji nepoužívám:-) Ale jinak vůbec žádný problém, najeto mám na ní ale pouze 2000Km. Pokud bych kupoval V, tak bych šel zas do XT s paralelo.
Podľa mňa sú deore v pohode, ale dos? záleží na: I – brzdových pákach, ak sú makké a pružia, tak prichádzaš o veľkú čas? energie vynaloženej na brzdenie; II – brzdových gumkách, výmenou za kvalitnejšie, ktoré vyhovujú tvojím ráfikom získaš viac, ako kúpou kvalitnejších bazd. Tým som chcel poveda?, že aj menej kvalitné brzdy (deore oproti LX) možu s kvalitnejšími brzdovými gumkami (fibrax, BBB, cool stop…) a tuhými brzdovými pákami (aké máš?) fungova? na 100%, teda podľa tvojich potrieb.
Hele, mam „gumovy“ Sram 7.0 paky a Avid Arch Rival celisti s tribodovym pantografem, taky docela pruzi, spalky KS dvojbarevne a rafky Mavic M232. Vpredu mi jeste docela pruzi dlouhy cepy vidlice Marzocchi a v pohode :o)))
pro ty co maji paky Avid se speed dial koleckem: koukal jsem na to v obchode a zajimalo by me jak to brzdi v te horni uvrati toho cepu (vysroubovany Speed dial) a v dolni uvrati (zasroubovany Speed dial). Premyslel jsem nad tim a ta horni poloha by asi mela byt jedovatejsi, tvrdsi (pro suche a pevnejsi povrchy) a ta dolni poloha by mela byt takova mekci, s mekcim koncem (treba pro blative povrchy ap.) Da se to tak rict? Snazim se prijit na to, proc to vsichni tak vychvaluji. Pripada mi, ze stavecim sroubkem, ktere je u kazde paky udelas podobnou sluzbu.
? Zkus to radsi jeste jednou :) Jakym stavecim koleckem co je u kazde paky?
stavecim sroubkem – kterym regulujes predpeti lanka a chod paky. uz je to pochopitelne?
Vzdyt sis sam odpovedel :) (toho jsem chtel dosahnout) Ted uz jen doplnujici otazky :) A Avidy tenhle sroub nemaj? Plni tam stejnou funkci?
mluvim o pakach Speed Dial (s takovym tim cervenym koleckem), kterym menis polohu toho cepu v pace (jestli se to tak da rict) – pry se tim paka pusobici na lanko. Nevim ale co to udela – resp. proc to vsichni doporucujou jako 100 % prinosne. U LX pak je to pry zas jinak – tam jsou tri polohy. Ma to vliv na vykon brzdy/ucinnost brzdeni? je to nejaky prevratny vynalez nebo jen takove udelatko? Ale stavecim sroubem, ktery je u kazde paky muzes akorat vice napnout/povolit lanko a tim zkratit chod brzdy.
Mam LX. nie je to uplne zbytovne, ale rozhodne sa da plnohodnotne zit aj bez toho. V predu mam na silno, vzadu na slabo (nejde o to, ze nemam dost citu v prstoch, ale umoznuje to potom mat brzdy dalej od rafiku a prezit aj vacsie osmy a bahno), ale prezil by som aj keby boli rovnako.
„Pripada mi, ze stavecim sroubkem, ktere je u kazde paky udelas podobnou sluzbu.“
takze tuhle vetu uz sis uspesne vyvratil a muzeme pokracovat :)
Speed Dial (s takovym tim cervenym koleckem), kterym menis polohu toho cepu v pace (jestli se to tak da rict) – pry se tim paka pusobici na lanko
Tak co myslis? Jaky to ma vliv? Vzdyt si rikal, ze jsi o tom premyslel. To co jsi vymyslel sis vyvratil, tak znovu a lepe :)
Spravnej pristup :o))
jo prve me to mohlo napadnout driv nez jsem napsal svuj puvodni prispevek… vyvratil jsem si to sam, kdyz jsem o tom vic popremyslel. ale u toho SD kolecka (on je to v podstate taky sroubek) fakt nevim… ale teda dik za rady, asi si na to stejne budu muset prijit sam
Ale nebudes :) V poloze nejbliz cepu bude mit paka dlouhy chod, spalky budes muset mit blizko rafku, bude lepsi davkovani a hlavne vetsi brzdna sila. No a v te druhe poloze je to klasicky Veckovy chod. A u avidu muzes plynule menit vsechno mezi tim.
tak proc se teda standardne nevyrabeji paky v te prvni variante – kdyz mas lepsi davkovani i brzdnou silu? Protoze nejsou pak dost jedovaty?
Ale vyrabej. Jmenuji se cantilever :) Jenze pak v kominaci s veckama musis mit dobre vycentrovany rafek, blizko spalky a mas dlouhy chod na pace.
hmm, zajimavy :) cantilevery jsem nemel, jestli teda nejsou na te 20 let stare favoritce, na ktere jsem s uspechem donedavna jezdil, mozna spis popojizdel :)
Question:chcem si kupit nejake v-brake dozadu aj brzdovu packu,dokopy tak do 1500Kč,co by ste mi mohli doporucit?Chcem to na FR,tekze take ako „citlive davkovani sily“ nepotrebujem,asi tam dam trojfarebne BBB.Zatial mam Deore,myslite ze ked dam inu packu bude lepsie brzdit?Lebo zatial za sucha OK,ale v mokru a blate totalne na sh*t.Najlepsie Avid alebo Shimano.Prosim napiste nejake bobre kombinacie v tejto cenovej kategorii,diki.
Na FR vecka? A nepotrebujes citlive davkovani sily? Bych radsi preferoval neco co bude mit citlive davkovani sily. Takze kotouc :-)). No, ale k veci. Ja mam na druhem kole nejake noname shity vecka za 143,– (predni+zadni), na nich nejake lepsi gumicky, paky jeste 10let stare z kantiku a brzdi to v klidku. Musi byt samozrejme dobre postelovane, ale to musi byt i jine. Z tohoto duvodu moc nechapu diskuze nad rozdilnosti veckovych brzd. Neni v nich zdaleka takovy rozdil jako v kotoucich.
Moje rec. Jeste bych dodal, ze je potreba i vetsi ucinnost (dalsi bod pro kotouc:) Podle me zalezi jestli mas kovove nebo umelohmotne celisti (ale s plastovyma na supermarketovkach mam taky dobrou zkusenost) a pak plastova a kovova paka. To je asi tak vicemene vsechno. Daleko vetsi vliv maji spalky a u tech stejne neplati, cim drazsi tim lepsi. Spalky s nejlepsi ucinnosti se daji sehnat na krame za 90Kc/par a mozna i levneji. Pak jiste ma vliv vedeni, ale za nekrestansky penize naprosto minimalni rozdil. Dalsi vec jsou nektere typy rafku a hlavne stav jejich brzdnych ploch. Pak uz je jedno jestli budou brzdy za 200Kc komplet nebo XTR a na samotnou ucinnost to nebude mit vliv. Mozna tak na vahu, udrzbu, vzhled…
musim se zastat, ze vetsi ucinnost neznamena automaticky lepe kotouc nez Vcka. Je jasne, ze vy kotoucari hodite vsecky Vcka a paky do jednoho pytle… . Napr. Avid paky a XTR Vcka je tak ucinna a nedavkovatelna brzda, ze to proste neni ono. Porad XTR Vcko vychazi levneji na predek nez kotouc. Kazdy neni tak bohaty jako Vy, :-)).
To neni o bohatstvi. Zivot je otazkou priorit :) Btw. jen samotnou celist XTR poridis za cenu co celou slusnou hydraulickou kotoucovku. Rozhodne ne vsechny kotouce jsou ucinnejsi nez V brzdy, to je jasny. Vecka maji spatny davkovani a kdyz maji dobry pak to zas nejsou brzdy :) Nejde to poladit ani pakou (Speed dialem)?
hm, mne davkovani XTR postacuje, o poznani lepsi nez Deore ci Tektra, brzdna sila je vice o spalkach-rafcich. XTR V bych nekoupil za plnou cenu, bral jsem je za 1.5k, coz jsem byl ochoten dat.
Jeste doplnim, ze u vyssi ceny obvykle jde taky o vahu ( jo, nemuzu si odpustit :o)) , jinak ale 100% souhlas.
takze myslis, ze neni duvod kupovat Avid SD5 za 1250,– Kc (myslim do ted v Progress cycle) kdyz vazi nachlup stejne jako Deore ktere stoji 3× min? Ja nejak nevidim duvod, proc davat ty Avidy na kolo, pripadaji mi uplne stejne jako Deore, vaha je taky stejna, ale preci jen ma Avid SD5 uplne jine jmeno nez Deore. V cem to teda muze byt? Ze by byly tuzsi? Myslim ze vic jde o tuhost bowdenu a kvalitu lanek. Nevim v cem je ta „sila Avidu“. Jen pro doplneni – soucasny dovozce se rozhodl snizit ceny Avid SD5 cca trojnasobne na rok 2005… (855 Kc/za P+Z) i pres cenovou bublinu se proste porad prodavaly… Cim to?
no ja som teraz musim kupit prednu hydro kotucku a potom riesit zadne,takze by som potreboval nejake docasne riesenie.Okrem toho musim vymenit zadne koleso lebo nemam na naboji navarky na kotuc :-/ jasne ze casom bude aj vzadu disc…
Nebudu zakládat nový thread ale jedná se mi o tohle: www.cykloexpert.cz/…eore-br-m510
jaké s nimy máte zkušenosti?