Ahoj všichni. Sháním rám 19" na závodní XC bike. Výrobců, kteří umí udělat lehký rám pod 1500g je mnoho, ale málo se jich vejde s cenou pod 6000,–. Materiály: Easton Ultralight nebo U6 Superlight. Jestli máte nějaké tipy, sem s nima… Dík H
Ahoj všichni. Sháním rám 19" na závodní XC bike. Výrobců, kteří umí udělat lehký rám pod 1500g je mnoho, ale málo se jich vejde s cenou pod 6000,–. Materiály: Easton Ultralight nebo U6 Superlight. Jestli máte nějaké tipy, sem s nima… Dík H
Tak to jsem zvedavej jestli takovej existuje. Typuji ze ne :)
Tipoval bych stejně. Ty podmínky se navzájem téměř vylučují, zvláš? u 19". Nezapomeň že do katalogu se udávají váhy těch nejmenších velikostí.
u noveho ramu s temahle kriteriema nepochodis :)
snad jen ten už tolik provařenej spyder, Beeda ho má v 19" a říkal že váží 1580gr (nebo se pletu?) cena 5940kč, na webu uvádí 1390gr. hodně levnej je i superior a měl by být i lehčí
Jo, tyhle dva tipy už prověřuju, ale je pech zjistit přesnou hmotnost 19". Až to koupim a navážim o 100g víc než mi bylo sděleno výrobcem, tak se asi nebudu moc divit.
ten superior bude do 1550gr určitě, u toho spydera nevím… půjdu do něj na jaře ale to bude pro tebe asi pozdě :-) v hmotnostech tady na foru je 19" spyder v laku s patkou 1580gr… takže tomu bych věřil. za ty prachy váha dobrá. Akorát by mě zajímalo kolik se jich už zlomilo :-)
Superior 930: 1550g by ještě šlo, nevíš cenu?? Taky jsem koukal po Apache Shaman 1500g, 7000,–, ale je to na mě už dost peněz. Nepospícham s koupí. Chci to mít na začátek sezony. Myslím, že by ten lehkej rám mohl nějakou dobu vydržet, když s nim budu jezdit jen XC :o)
asi takhle, já doufám že vydrží, když se na něm nebude prasit. Mám takovej pocit že toho superiora letos někdo z profi křupnul (na Malevilu?). Ale praskne všechno :-) ceny superioru by měl mít Rádes na webu.
Ta cílová tlama už ale neměla s XC nic společného :-)
no jo ale zase tam nebylo o co ho narazit, a ani skoček nebyl, jenom tlama v cca (podle mě 30km/h) a to je sakra málo na zničení rámu, to se stane hned, já bych takovej rám už letos odvařil nejmíň dvakrát, podle toho co a jak jsem kde hodil :-) až si pořídím něco podobnýho budu muset bejt víc opatrnej…
jo ael von tam ten polet byl!! ten kopecek co vsichni sjizdeli jako posrany tak voni se do nej vritili asi vty 30 jak si rikal takze se proletely pekne! skoda z enikdo neni video leteli fakt pekne :)
ale jo video bylo… mě to nepřišlo že by nějak letěli, normálně to poslali na předek, ani s tím nehnuli, ale sám vím jak vypadám v cíli, takže to chápu :-)
Dik za info. Ten Superior se mi zamlouva :o)
Tak superior XP930 vahu presne nevim neresim ale jezdim jej (model 2004) zatim 3500 km a jeste neprasknul, XP930 model 2003 mi prasknul pod sedlovkou po cca 1000 km. Vzhledem k tomu ze loni podemnou praskly i dva ocelaky tak bych ten letosni sup povazoval zatim za dobry kolo. Dej si akorat bacha pokud budes k nemu mit i original sedlovku tak ja ji mel temer o 0.2 mm uzsi nez co na ni bylo napsano ( a navic byla 300) takze si myslim ze by s ni taky rupnul. Jo mam 85 kg takze i kdyz nechci tak tomu obcas dam pokourit:-)
Na sedlovku dam bacha.. Vazim 63kg, tak myslim, ze ten ram snad nebudu pretezovat.
Mezi lehké (relativně levné) rámy ještě patří Kelly's a Apache Totem (ta verze bez karbonu) Přesný údaj o ceně a váze nevím.
da tyhle vahy by se mel vejit ten superior s karbonovou zadni stavbou,nakde na netu sem ho nasel za necelejch 9tis
nevím jak na netu, ale u kořínka v Olomouci ho právě mají něco přes 8 tis.
Tak Superior (karbonova zadni stavba) vazi v 20,5 1610g – holy ram s barvou a patkou. 17ka pry vazi 1380g. Vazeno na digitalni vaze. Kdyby si to nekdo nechal nejak sikovne opiskovat, tak by se to pod 1500 asi veslo.
vis co bych udelal ? snazil bych se presvedcit sam sebe ze mi staci do 1600g ( samozrejme jako ortodoxni gramhonic chapu tvoji vizi) a usetrema prachama bych setril vahu jinde .......( pokud teda nemas zbytek kola uz koupenej )
Treba to tak dopadne. Komponenty jeste nemam, ale mam uz 2 biky, tak asi budou sachy s dilama.. Nemuzu uz delat moc kompromisy, protoze jak chodim do prace, nemam tolik casu na jezdeni a chci ten ubytek vykonnosti alespon dohnat na tech. vybaveni :o)
Ty si myslis te zrychli o 1kg lehci bike :) Ja bych teda preferoval tuhej ram co neco vydrzi. Ono je docela blby kdyz musis ram menit driv nez treba riditka.
To je vzdycky blby, pokud cokoli musis menit z duvodu, ze byla prekrocena zivotnost.. Myslim, ze 3 kila na kole uz neco udelaj (hlavne ve stoupani), kdyz ted mam lehce freeridovyho RockMacina jenz vazi kolem 14kg. A ted podam kntrolni otazku: co je vic nebezpecny: kdyz Ti prasknou riditka, nebo kdyz praskne ram? :o)
Urcite riditka, ale jeste horsi je predstavec.
Uz se Ti to stalo?
Nastesti ne.
no kdyz ti praskne ram ve saru za hlavou tak ses na tom jeste hur, riditka nemusej prasknout na obou stranach od predstavce.
Myslis pripad, kdyby prasknul ram v ty plose spojeni dvou trubek ke hlavove tr.? Kdyz obcas kouknes na kolo treba pri myti, tak odhalis i mensi prasklinu, ktera vetsinou se teprv pomalu siri dal..
co sem koukal ne ruzna videa tak se nekdy siri strasne rychle.
to se mis talo na předchozím kleinovi ale jen naprasklo.Nějak Když jsem se vracel terénem nějak se mi poslední 3 km zdálo, že něco vrže, když jsem přijel dom a zjiš?oval co to je, byla to naprasklá trubka, tzěsně za svárem na dolní trubce za hlavovou.Výhda byla, že se to prostě v kuse neurvalo ale jen naprasklo, ale prasklina se velice lehce zvětšovala.
Darjanovi praskl taky nějaký cr-mo rám na tom samém místě, a take ne, že by to ulůetělo ale udělo jen prasklinu,–takový měsíček.
No ale 11kg bike se da v pohode postavit na ramu kolem 1.8kg :) Ja proste nemam duveru v ultralehke veci zvlast kdyz je jeste tak levna. Proste bych spis resil geometrii a takove veci nez vybiral mezi Kellysem a Superiorem. I kdyz se mi ten Superior docela libi. Ramy do 1.8kg ve strednich velikostech povazuji za hodne lehke a da se na nich postavit v pohode 11kg bike.
OK, tenhle nazor beru.
co schwin moab? nebo jak se to pise… myslim, ze slusny i cena je cca jen nevim tta vaha ale myslim, ze taky ok
Omrknu ho..
si uz dlouho nekupoval zadnej ram co:-))))
Podívej se pro inspiraci sem: http://weightweenies.starbike.com/…mponents.php?… M.j. je tam uveden Kelly´s Raptor 1402 g.
Peknej seznam, jen co je pravda. Ze scandia delaj fakt lehky ramy, ale cena je myslim od 10tis nahoru.
Když chceš Easton a pod 1500 g, tak Scandium a vychází mi RM Vertex Tsc. A pod 60.000 Kč se vejdeš taky :)
Dobrá rada nadzlato :o))
No jeden tip i když ne zrovna nejlepší bych měl. Potkal jsem borce, který koupil rám Maxbike, velikost 19, hmotnost po převážení 1590g(pokud nekecal), cena 3900kč. Zajímavé na tom bylo, že ho koupil přímo ve Velosu a bez nápisů nastříkaný jen černou barvou. Nalepil svoje samolepky a musím uznat, že to nevypadalo vůbec zle. Ale jaksi nevím jak jsou na tom jízdní vlastnosti rámu a co vydrží??? Na závodní jěždění to asi nebude. Ale ta cena… :-)
jo velamos prodává kde co za tu cenu jsem od nich mohl mít karbonový ht rám.Ale nakonec jsem ho raději nevzal.
Ne Velamos, ale Velos. Ten prodava MaxBike. Na webu uvadeji 1541 g pro 17" ve verzi db. Typnul bych, ze to bude něco jako Spyder.
Jinak nevite nekdo, jestli jeste nekdo prodava vyprodejove ramy Rock Machine, rok 01 a 02? Na bikestore to maj uz dost prebrany.
BikeStore skoupil vyprodejovou akci od CykloŠvec. CykloŠvec tam ma uz jen Landslide 18" http://www.cyklosvec.cz/index.php?… a kdo vi, jestli jeste vubec..
co tahle KHS team sveho casu je vyprodavaly v 901 na lidicky v phe. Starsi byly z ocelovych true temper OX trubek a novejsi z al Columbus (myslim) ohledne vahy videl jsem na nem postaveny docela lehky bike
jenže na tyhle kousky by si musel dotlačit víc než 6tkč. Kromě toho mám pocit že už se nedělají a ve výprodeji měli jen 17" :-( a to ještě minulej rok… ale rámy to jsou super
Kamrad ho prodava (ocel) v 19" a zlaty metalize takze pokud ma zajem tak dam kontakt. je jetej pohodove
zlatý khs + zlatý lx a frm dual carbon, to by bylo :-)
… ale hnusny :)
ale ne pro cikány nebo černochy by bylo libový :-)
tak to kazdopadne, ale staci opiskovat a fouknout jinou barvou dle libosti … treba cernou :)
Ultralehky ramy se nemaji piskovat. Pry se „peckuji“ rozemletyma peckama. Ten ostry pisek by tenky trubky mohl narusit.
tak opeckovat :)
hele, podle mě řešíš blbosti… těch pár gramů Tě nezachrání… radši si kup pořádně tuhej a pevnej rám, kterej bude mít holt o pá hramů víc… a hoď na to tuhý kliky a trošku se do toho opři a budeš rychlejší:-)¨tohle Ti akorát někde prdne a bude z toho zbytečnej kreš… navíc řada XC riderů sbírá drahý gramy, aby získaly pár setinek v kopcích, ale ztrácí dlouhý vteřiny, když z kopečka a v technických pasážích zbytečně brzděj, aby jim nepraskli ty superlehký kola… prostě dej do toho srdce a gramy Tě nebudou tak moc trápit;-)
nic proti, ale viděl jsi někdy jak jezdí špička na xc a matanonech ve sjezdech? jasně sjezdy to jsou lehký, ale na kolo se ohled nebere a jede se co to dá. Je to pěknej masakr jet hranu někde kde to neznáš, něco jinýho je jezdit DH trat, kterou máš najetou a máš na to spec kolo, to je jasný že na ni lítáš úplně kosmicky.
Jel jsi nekdy delsi XC zavod? Asi ne :o) Hmotnost biku a jezdce je prinejmensim stejne dulezita jako tuhost ramu. O zvysovani tuhosti klik nemluvim, protoze je to dneska spis moda, nez ze by to melo nejaky vyrazny efekt. Co je dulezity jsou kola, jejich poradne tvrde vypleteni, odolnost a nizka hmotnost.
A lockouty, SPV atd. jsou taky moda? Pruzeni klik ti taky bere energii, kterou potrebujes na pohyb vpred.
Ve vykonnostni tride ve ktere jsem (a ve ktery je 70% lidi z BF) neni podle mne mozny poznat na vykonu to jestli mas kliky na ctyrhranu, nebo na octalinku, jestli jsou duty, nebo plny.
Znat to je – pocitove. Jestli to je ale poznat na vykonu tezko rict. Na kole jsou daleko horsi zrouti energie nez malo tuhe kliky.
máš pravdu, od klik čekám spíš, že se nezlomí když se trochu tvrději dopadne (XC) a že něco vydrží pily -který mi na shitech nevydržely ani 5tkm.
Mam doma treba Truvativ 5D a ocelove dute kliky Axiom a to je strasnej rozdil, ale mam to na ruznych ramech, to hraje taky svou roli.
Taky dost zalezi na stylu jizdy. Kdo slape silove, potrebuje mnohem tuzsi soucastky nez ten, kdo toci svihem a frekvencne.
To Black.Horse Jel jsi nekdy delsi XC zavod? Asi ne :o) Hmotnost biku a jezdce je prinejmensim stejne dulezita jako tuhost ramu. O zvysovani tuhosti klik nemluvim, protoze je to dneska spis moda, nez ze by to melo nejaky vyrazny efekt. Co je dulezity jsou kola, jejich poradne tvrde vypleteni, odolnost a nizka hmotnost.
Dik vsem. Vypada to na xp 950 nebo Shamana. Dam vedet jak to dopadlo. V rubrice Hmotnosti pribyde dalsi polozka… :o).
Už máš jasno o ostatních komponentech? Docela bych se rád inspiroval, co se dá za rozumný prachy pořídit na závodní „low end“ XC kolo. PK
Mam nejaky komponenty ve sklepe :o). Vetsina nebude nova. Co budu resit ted budou kola: LX naby (mozna predni stara Formula z carbonu). Zeslabovany draty DT 2/1.8. Vpredu radial vzadu 2–3× krizene. Hmotnost rafku kolem 400g (model neni rozhodnut). Je zatim cas. Sezona je jeste daleko :o)
čemu říkáš low end závodní kolo?
Jestli jsem pochopil spravně, tak staví XC závoďáka „za málo peněz, hodně muziky“. Tím low endem myslím co nejlevnější kolo, prakticky použitelné na amatérské XC závody.
No to je celkem jednoduchy. Pouziji se lehke osvedcene dily renomovanych znacek, ovsem bez napisu (tim se da snizit cena na zlomek puvodni).
předpokládám že ne na xc čp, ale na maratony a sem tam nějaký lokální xc. Řekl bych že do 20tkč se dá postavit (musíš ale hledat slevy). V podstatě se dá jezdit na čemkoli – když tě to baví a je motivace + nějaká výkonnost, dá se zajet dobrej výsledek i na shitu.
Jo, jo, presne tak :o)
Jenze kolo neni vsechno – chce to mit nejaky hardy, prilbu, tretry, SPDcka atd. Netvrdim, ze je to nutny (krome prilby, bez ktery na zavody nesmis), ale vyrazne to zprijemnuje jizdu.
souhlas když jedeš nahej furt ti tam skáčou nějaký baby, chvíli zábava, ale na závodech to dost brzdí :-)
a navic na tom sedlo skripnutej pinda, brrr
Nakonec jsem u Radese sehnal xp 950. Vazi kolem 1600g (vazeno na kuchynske vaze), coz je vyhovujici. Je to pekne zpracovany ram s prohnutyma zadnima savlema (snake). Hlava prizpusobena pro IHS, lanka k razeni vedena po spodni ramove trubce. Sedlovka 27.2mm. Ma o 5 mm delsi horni ramovou trubajznu nez je u RockMachina, jinak temer stejna geomtrie.
Kde jsi ho sehnal?
za kolik jsi ho tam koupil? dik
Kdyby se chtel nekdo pokochat XP940 v jeste netknutem stavu: http://www.bajk.cz/…/fotogal.asp
Cena 8990, vaha 1610. Geometrie jako XP960. Koupeno u korinka v jeho shopu.
To je ten cervenej? To docela ujde :))
Ten pod 1500 nebude ani nahodou :-), ale ne ze by se mi nelibil.