Uvažuju o ramu introverta 04, cena 8590, mater columbus airplane obojí pro mě velkým lakadlem, ale nenecham si ujít rad teto bikerské obce. díky všem za tipy.
Uvažuju o ramu introverta 04, cena 8590, mater columbus airplane obojí pro mě velkým lakadlem, ale nenecham si ujít rad teto bikerské obce. díky všem za tipy.
tohle sem taky resil nakonec sem vymyslel RB 1300, je to rucne delanej Ceskej ram, jenze sem se furt nemoch vejit do 30 000,– s komponentama jak bych chtel ja tak sem nakonec koupil cely kolo ale RB mi pripada good
Ja bych sel taky do RB nebo trochu priplatit na Durateca. Nebo taky Superior…
Najdi si ten starej přízpěvek, je tam toho opravku hodně. Jinak já bych šel asi do RB. Je fakt krásně udělaný. A nebo, kdybys nechtěl tolik investovat tak Merida. Říkejte si co chcete, ale ty rámy jsou lehoučký hodně tuhý a když je používáte na to, na co jsou určený tak nepraskaj!
Jen jsou takový krátký a podkopnutý, jinak proti nim nic nemám. Jen ten TransMission mi vrtá hlavou :o)
Tak nevrtej a kupuj, neb nebudou. Zrovna sem jej dones´ domů, fakt pěkná práce. Přesné, hladké, masivní sváry, tvarování trubek, změny profilů, pěkný výkovek střed-hlavní čep zadní stavby, krásný výkovek u přepákování tlumiče, jak sem jej dostal do ruky, ani na chvíli sem neváhal. Zdar.
Na nový rám jsem si dal ještě do podzimu čas – na podzim chci udělat větší upgrade – kliky, kazeta, šaltr, rám. Jen pořád váhám, zda má pro mě cenu full nebo HT. Já jsem na HT opravdu spokojenej, najezdím okolo 5tkm ročně, převážně v lesích okolo Brna, a když jedu tak 5× za rok někam na vikend do hor, tak to přežiju. Ještě jsem asi mladej a nemám zdravotní problémy. A na maratonech mě dříve skolí křeče z přešvihnutého tempa, než bolest zad. Jinak mezi HT váhám mezi RB1500, RB1300 a Author Introvet, u fullu pak jednoznačne TrasMision nebo Mission (když už se za rozumný peníz nedá sehnat Spešl FSR s horstlinkem). Každá volba má něco do sebe.
Prodává se Trans-mision jen jako samostatnej ram? Kolik za nej chtej??? Moc se mi libi, ale nechci zkupovat celej bike.
Tuším že 22 tisíc a nějaký drobný (v oficiálním ceníku meridy)
V dnešní době je mým favoritem Merida Magnesium Elite. Měl by stát 12000 Kč. A to proto, že by mně zřejmě nejvíce vyhovoval. Krátká geometrie, menší velikost (16), materiál, tuhost, skvělá akcelerace, schopnost pohlcovat vibrace a dobrý dojem dotváří i to, že jej používají profíci (+dodavatel v Brně). Ale jde o to, co chceš. Pokud vím, Author nabízí delší geometrii, které se chci se svými 162 cm raději vyvarovat. O geometrii RB nic nevím, ale jen jestli ty jejich rámy nejsou trochu tvrdší, což by se asi na maraton moc nehodilo. Jinak pokud ty u toho Authora vyhovuje geometrie a nechceš krátkou, tak proč ne?
Nejvyssi model na tomhle rame ma u Meridy vahu 8.5kg . Jinak nekde jsem cetl, ze magneziove ramy velice rychle podlehaji skaze, pokud se sloupne lak a odhali samotnou slitinu. Nevim jestli to je ale pravda.
Taky nevím, jak to je s případnou korozí, akorát ve Velu i v Pelotonu zveřejnili fotku, na které je vidět odřené místo mezi rámem a převodníkem způsobené padáním řetězu na kole Vokrouhlíka. A známka rzi žádná. Na www.ivelo.cz v diskuzi někdo psal, že už na hořčíkovém rámu má 10000 km, jezdí i v zimě a všechno je v pohodě. Jinak hmotnost celého kola Merida Elite by měla být asi 9,5 kg – ale k tomu je ještě potřeba připočíst osazení plášti Maxxis Flyweight. Nic proti pláš?ům o 330 g, ale pochybuji, že u nich někdo navždy zůstane a nenahradí je něčím trochu bytelnějším. A to je pak hned 400 g navíc.
Tu fotku „nezrezlyho“ ramu sem videl.Jenze si nejsem jistej, jestli horcik koroduje zrzave jako ocel. Zkorodovanej hlinik je takovej jakoby sedej az stribrnej a „loupe“ se
Nejde o korozi jak je znama obecne. Magnezium prakticky ani nekoroduje myslim. Ale spis neco ve zmyslu (presne zneni jsem bohuzel zapomnel), ze zacne meknout, nebo praskat, nebot ak nejak. Proste jsem se docela lekl, protoze magnezium se mi jako material vcelku zamlouva. Jinak ten model Meridy je podle linku http://www.merida.com/…_control.php?… model Elite Pro, a ma dle Meridy skutecne 8.5kg a to bez Maxiss Flyweight. Je osazen Maxiss Ignitorem 2.1 (zajimave, nenasel jsem jinej rozmer jako 1.95) a ten ma 480g (1.95"). Mrkni se …je to samej XTR/DT Hugi,Manitou a kevlar.
Pravda, na stránky Merida.com jsem se nedívala, jen mě zajímala cena rámu a ta je uvedena na českých. Vycházela jsem z nějakého Pelotonu (myslím r. 2003), kde to kolo měli v testu. Do testu ho zapůjčil samotný Šírer a měli tam napsanou váhu 9,5 kg. A bylo to s plášti Flyweight, Skarebem, XTR, Hugy 240, Avid Ti a s rohy… Takže bych tu uváděnou hmotnost brala s rezervou.
Ale to byl nejspis model 2003. Tohle je 2004 :-) minimalne brzdy nejsou Avid, ale XTR. Ale samozrejme ruku do ohne za tu vahu nedam :-)), zatim mam jenom jednu zkusenost a tam vaha sedela.
do magneziovky bych se moooc nehrnul pokud nechces posezone menit. Jsou to fakt super sportovni kola ktery sou dle meho na 2 – 3 sezony (hobi)pak sou unaveny a uz bych jim moc neveril ( muj Subektivni nazor) ja nemam tolik penez, proto bych volil nakej kvalitni hlinikac a nebo kvalitni CrMo. ty magneziaky sou podle meho vopravdu jenom na zavody pro lidi kteri jezdi fakt spici a po roce jej smele vymeni
Zdravím, nechci Vám kazit radost z Mg rámů Merida, ale já jsem už viděl 3 tyto rámy prasklý (2 MTB, 1 silnice). Syšel jsem o dalších dvou. Dost jsem se o ten rám zajímal, chtěl jsem do něj taky jít, ale zatím půjdu do kvalitního AL. Nechám ještě Mg rámy prověřit časem a možna za 3–4 roky do něj taky pudu. Cena a váha je celkem v pohodě, ale ta výdrž, no nechce se mi riskovat a trnout, jestli mi pak uznají reklamaci.
Kola MERIDA jsem nemel nikdy moc v lasce (kratka a podkopla geometrie) ale totalne me tahle snacka odradila predloni nebo jeste o rok driv kdyz na prazskych schodech odesli 3 jejich Mg ramy.
jojo cim lehci tim mene vydrzej a tohle je uz asi extrem
no jasny merida good ale ta cena taky a ja radeji takove delší ramy. rb hm nevim o nem moc akorat že snad vaří z toho sameho co duratec. nevim introvert ma dobrej material a profilovane trubky ted 04 i dost profilovanou zadni stavbu rb z obrazku moc vyčíst nejde ale zda se že je klasicky kulatej bez vyraznejšího ohybaní stavby že?
v jednoduchosti je krasa aspon u RB to plati dvojnasob, Duratec ja drazsi – myslim.
a nechces ocel? treba od Sfinxe? myslim, ze je moznost se do ceny vejit…