tak se tak projizdim po bazacich a cumim ze vetsina nabidek na vidlice jsou RS SID, proc se jich chteji majitele tak rychle zbavit? je pravda ze tyhle vidlice potrebujou pravidelnou repasi a ta je dost draha?? nebo sou na hovno ??
tak se tak projizdim po bazacich a cumim ze vetsina nabidek na vidlice jsou RS SID, proc se jich chteji majitele tak rychle zbavit? je pravda ze tyhle vidlice potrebujou pravidelnou repasi a ta je dost draha?? nebo sou na hovno ??
to poslední..
Mucha je na hovno, :-). Kdyz procitam bazary, tak bych rekl, ze pomer SIDu a Skarebu je tak 50:50. Protoze kazdy chce vyzkouset tu druhou,:-). Takze se alespon pekne vystridaji majitele, :o)).
Rozhodne to nejsou spatny vidle. Co se udzby tyce tak jednou za rok se mi zda tak akorat. Mozna se jich lide zbavuji protoze to je cistokrevne zavodni nacini. Mozna majitele zjistuji ze jsou i pohodlnejsi vidlice pro cykloturistiku :)
Jo tuhle vidlici vřele doporučuju , je opravdu kvalitní ,od léta mám na ní najeto 3000 km a jenom jednou jsem jí nechal dofouknout .
Mohl bys provést srovnání SIDa se SKAREBem ? Víme, že máš zkušenosti s oběma.
Mohu srovnat Skareba Super 04 se SIDem XC z roku 01. Kazda z tech vidli se chova trochu jinak. SID sel linearneji do zdvihu Skareb jde vic progresivne. Ackoliv se zda ze Skareb je citlivejsi, male nerovnosti asi lepe vyzobaval SID.(Mozna by pomohlo u Skareba vymenit pruzinu za mekci) Pritom pri jizde ze sedla SID neubiral tolik energie jako Skareb kterej je dost aktivni. Takze mi u SIDa nevadilo ze se neda uzamknout. Skareb je treba uzamknou a pak to kolo do kopce leti samo. Co se tyce pevnosti konstrukce je to nastejno. Trochu nesikovne ma SID udelanej odskok me se pomerne rychle vyzvejkalo to ovladani. Moc jsem to ale resil, protoze jsem mel utlum vzdy nastavenej na minimum. Obe vidle se vyznacuji sametovym chodem. Skareb potreboval par hodin na zajeti a je asi o 150g tezsi.
Vidle je to výborná, ale pro jedince lehké anebo pro letní příměstské XC (véčka).
Sida mám 04, najeto 7.000 km, vakl žádnej (nebo ho nepoznám), foukám na doporučené hodnoty. Zamykání na vidlici (používám na silniční časovku a občas ve stoupání). Pravidelně otřu kluzáky a mírně máznu WD40. Neumím skákat :), takže neskáču, ale z kopce mě to baví nejvíc. Předtím jsem měl Manitou myslím RS? Pružina, elastomer, mazání přes maznici. Sid je neporovnatelně lepší :) Jo, vážím 73 kg.
mám kotouče
WD40 !!?
Ano, zni to divne…
Nastříkat na papírový kapesníček, potřít kluzáky a gufera. Ne stříkat přímo z láhve.
WD40 se nehodí na údržbu vidlice. Spíš jí ničí.
To jen dokazuje, že ty SIDy nakonec přecijen dost vydrží :-)
jen tak dotaz.. už někdo WDčkem něco na vidli zničil? moc mě nezajímají hlášky jeden kamarád kamaráda atd.
Tvrdly gufera. Jako by se vysušovala ta guma. Používal jsem ho jen chvilku, stejně to nemazalo. Čásečně se to zase spravilo intenzivním mazáním silikonovým olejem, ale stejně jsem je pak vyměnil (RS Pilot XC 03)
Tak vám hoši nevím…, v manuálu k té mé vidlici je, že silikon né. A aby se ta sračka co je ve WD40 k odpaření nedostala dovnitř, tak proto ten kapesníček. Takhle jsem to dostal ke koupi a zatím to drží :)
Tak mažme všichni vidle védéčkama a po roce to dáme dokupy, jak a co komu… A já zkusím třeba Konkor! Výrobce „M“ píše silikonový olej, proč tedy jeho doporučení nerespektovat. Ve vidlích mazaných vazelínou může WD40 vazelínu likvidovat a co se týče těsnění, nevím, já si to nerisknu. Ty jo?
mě je to jedno, zatím… xcp-e mažu wdčem, gufera v pořádku, olej, kterým jsou mazané vnitřní nohy uvnitř vidle (původně vazelína) tím nijak výrazně netrpí…
No jo, ty máš špeciální úpravu! Já na svý Suntource jen občas nadzdvihnu manžety a utřu nohy, prakticky se o ní nestarám. Teda teď jsem vyměnil olej co je v pravý noze. A zjara po roce přemazal vazelínu, byla čistá.
jo olej v tý polopatroně jsem ted dal taky novej, no uznávám po cca 15tkm už bylo načase :-) ale byl docela v klidu, taky o co by se tam zašpinil že jo :-)
Tvůj olej byl v klidu? To u mě byl černostříbrnej a podivně smrděl, no neřešil jsem to, je tam teď Motorex 7,5 viskozita.
myslíš ten v polopatroně… no vylil jsem ho a po usazení to byl norm olej na dně nějakej černej bordel, ale ne zas moc, dokonce jsem si pohrával s myšlenkou vrazit ho tam zpátky a trochu dolejt novýho. Ted tam mám asi 5ku, nevim přesně, ale řídkej je hodně :-) včera jsem to byl projet a asi dám hustší, ale možná mám jen jinak odskok než jsem byl svyklej a když je venku –4 a člověk nejede sám tak se mi moc nechtělo to ladit. To co popisuješ, hnusnej a stříbrnej (u mě), jsem měl olej kterej mám nalitej na mazání nohou, ale s tím jsem počítal.
Jo, chtěl bych se tě zeptat kolik toho oleje si tam nalil, prostě když stlačíš vidli bez zátek nahoře s trčícíma pružinama nebo bez nich, kolik cm máš hladinu od vrchu. Dík.
já ho tam dal něco přes jednu deci odhadem. prostě to co tam bylo + něco navíc (10–15%), ale vzhledem k tomu že se tam nemá kam olej ztrácet, bude to asi v pohodě. Hladinu měřenou k zátkám nevím. Ted mě napadá… když jsi stáhnul vnější nohy, teklo ti z toho něco, nebo ten sajrajt jsi z toho vylil po odšroubování zátky všechen?
Až po sundání zátky, bez pružin jsem s ní pumpoval otočenou vzhůru nohama a snažil se z ní všecko dostat. Pak nalil čistej, zapumpoval, vylil, nalil čistej a finito. Při mazání vazelíny po sundání vnějších nohou ani kapka.
Mám Sid sl čtxři sezony,zatím bez problémů,pravda v zimě nejetý.Jednou za rok rozborka a v servise,maximálně výměna nějakého gumového dorazu či co to je.Ohledně funkce:o pohodlí ta vidle není,ale člověk si zvykne :-)
Mam ISD Team 04 a spokojenost.Pri porovnani se Skarebem je sid tuzsi a lehci,vice moznosti nastaveni a taky ho nema kazdy,coz u Skareba neplati.V Praze je super servis v Bikelive,takze maximalni spokojenost.
asi jezdis V cka, ja mam kotouce a zda se mne moc mekka , brzdy porad skrkaji v zatackach -naklonu kola. Jinak nastaveni , tuhost a td. bez problemu az na vadne zavirani po 100 km jizdy – reseno garancni opravou.
Jezdim véčka.Kotouč bych neměl odvahu tam dát..