SID! názory, zkušenosti, rady…sypte to sem (ve vyhledávání sem nic nenašel)
SID! názory, zkušenosti, rady…sypte to sem (ve vyhledávání sem nic nenašel)
nic nenasel :D
pokud si lehkej, máš prachy a máš jasno v tom, co chceš jezdit, tak ho ber a nebudeš litovat ;)
co přesně myslíš tím lehkej??jakej tak vidíte váhovej limit uživatele??? Jinak nebylo by lepší objetovat těch cca 300 g a koupit rebu???
pro mě třeba ne :) radši ušetřim 300g. váhovej limit neni (aspoň žádnej neuváděj) ale ta vidle se prostě kroutí a čim víc kilo bude nad ní,tim se bude kroutit víc. nebo ne?
no pro mě třeba těch 300 g moc roli nehraje při mejch 85 kg..teď čekám na fs tak přemejšlím co s intovertem…jedna verze je že ho odlehčím(V-brzdy,hladší pláště atd..)a bude na najíždění kilometrů ať už mnou nebo taťkou…
edit: starý příspěvek :-(
Docela by bylo fajn, kdyby se zapojil někdo z kovaných odborníků (milan1, MlokCZ) a zkusili pojednat obšírněji jako je to v threadu o Rebě – včetně grafů. Taky o SIDovi uvažuju, hlavně kvůli váze, ale potřebuju vědět, co se od něj dá čekat. Díky.
sid ma jiste lepsi moment odrzeni z klidu uz jen kvuli tenkejm nohoum a tudis maly treci plose.obecne se da rict ze sid slape dobre.ale az nezdrvao brzo chyta vakl:(
Myslím že sem někdo graf sida dával…
U Sida nejsou ty grafy tak důležité, ( Sid je dostatečně citlivý) , tam se ale jedná o něco zcela jiného a to je pevnost extrémně odlehčené konstrukce a 28 mm nohou. Je o mě známé, že nemám rád Axona do roku 2006 a to právě z důvodů malé torzní tuhosti. Musím říct, že tenhle můj neoblíbený Suntour je o mnoho pevnější, než ten Sid. Všechno je to hlavně o jízdě a o skutečném využívání ale když zazní názory, že Sid na 80 kg a kotoučovou brzdu ano, tek se začínám děsit. Ono to nemusí být vždy o výdrži, když se jezdí opatrně ale o pocitu z ovládání to je vždycky. A právě to Sid pro vyšší váhu nemůže zabezpečit. Kdo vyzkouší cokoliv tužšího pozná to ihned, kdo se pohybuje jenom v extra lehkých vidlicích, tak je si zvylký. měl by to ovšem zohlednit i ve svých radách a upozornit na to jaké vidlice zná a využívá.
s tou váhou- čím těžší, tím se SID víc kroutí a chytá pak vakl, o kotoučích ani nemluvě… já mám SID Team( na biku v profilu) na véčka a nějakejch šedesát osum kilo a naprosoto v pohodě…ani cena není strašná, deset tisíc není zase za takovou vidli moc… tak to zvaž, podle toho kolik vážíš a jestli máš kotouče…já jsem maximálně spokojenej, nemělnil bych.
Já vážím 70 kg a mám taky véčka, o kotoučích neuvažuju. Jde mi právě o to, aby to žehlilo a nebylo to tak tuhý jako ta původní RS J3, kterou mám na biku z krámu.
pracuje precizně, toho se neboj ;o)
Na V-éčkách a s touhle vahou bych se Sida nebál, kluk ze sousedství má Sida, váží cca 78kg ,kolo na kotoučích a je spokojenej…
mam sida 2006. cca 7000km z toho 2000km je na kotucoch. Vobec ho nesetrim a zatial ma nesklamal. mesiac dozadu som mu dolial olej a precistil. ak sa nahodou pokazi a nepojde servisovat,,kupim ho znova.
Muzete se nekdo podelit o zkusenosti s foukanim? Co jsem koupil novou pumpu na vidli + novou nozni pumpu na kola, tak mi to cely nejak ztvrdlo:-) Ale vazne, foukam doporucene pro moji vahu cca 87kg nejakych 140PSI v obou pozitivnich nohach a nejakych 130 v negativni. Maji se vubec foukat obe pozitivni na stejny tlak? Z manualu to tak nevypada. V historii jsem toho moc nenasel. Diky za vase postrehy s hustenim. Jinak ad vidle, na zadnej downhill to asi neni, ale i pri moji vaze cca 87kg nepozoruju zadny krouceni.
Mám 74kg a kotouče tam chci určitě, sem spíš závodnickej typ. Ale bojim se pekelně toho vaklu… :-(
no znám pár lidí, kterejm chytl vakl na koutoučích po tisícovce a začal týct olej a SID pápá do popelnice…ale tak měli WC a jezdili s tim jako prase, to myslim Ty nebudeš, teda nechci Tě podceňovat…myslím, že ho jde v poho uživit i na kotoučích
jo,hned jak chytne vakl a zacne tyct olej,tak je zralej na vyhozeni:)co takhle vymenit pouzdra a gufera?
To je dobrý nápad ale dat 2×. za sezonu 2t. kc za servis a pouzdra není asi moc rozumný nápad když Reba není o tolik téžší o kolik víc vydrží. SID je super vidlice ale pro lidi tak do 75 kg a na véčka. Pak už je va tuhost dost cítit.
Verim tomu,zkusil jsem ho, mam pres 80kg a neni pro me.Jen jsem narazel na to vyhazovani vidlice.
Mám 76 kg, sida na kotoučích od začátku, pravidelně servisovaný (1× ročně) a žádný vakl. Tedy já ho necítím, abych byl přesný :). Jak dlouho? – Musel bych se podívat do profilu, nevím :), 4 roky?
tlak je v manuálu. pokud se ti zda moc tak prostě zkoušej, až najdeš co ti bude vyhovovat. s tou tuhostí při tvé váze k smíchu asi si nejezdil na tuhé vidli. :-)Tuhost je na dnešní poměry slabá.
jasne, budu to testovat. Jen jsem myslel, ze by nekdo mohl prihodit svoje best practises, jak pri sve vaze fouka a jak mu to chodi…diky
REBA pi*o ;-)
Se SIDem nemám problém, jezdím na véčkách, vážím 75kg. Foukám 160/120 psi. Tuhost opravdu není nic moc, ale je to úplně bez vaklu a ta váha za to stojí. Nastavení všeho i funkce je naprosto excelentní.
Chci se zeptat, jak uchytit brzdový třmen od hydraulik Avid Juicy 5 na RS Sid. Původně jsem měl vepředu 160mm kotouč, třmen byl k vidlici přichycen pouze pomocí vymezovacích podložek. Chtěl jsem použít adaptér, který byl původně na Rebě (tytéž brzdy, 180mm kotouč), ale zjistil jsem, že to nejde. Byl to myslím tento.
Nerad bych, aby můj dotaz ve vlákně zapadl:-)
záleží na roku vidlice, novější vidle mají PM a starší byly na IS
Rok výroby vidlice je 2009. Promiň, co je PM a co IS?
.
post mount (PM) vs. international standard (IS). kdysi většina výrobců dělala IS, kromě mnitou, kteří se vždycky drželi PM. dnes se většina přiklonuje k PM (vlastně se to zlomilo u RS v letech 08/09 kdy přešli k PM) tvůj sid má už uchycení PM, tzn jestli máš na brzdách uchycení IS (bez adaptéru a na starou rebu jsi jej přichicoval „z boku“ a třememen vystředoval pomocí setinových podložek) tak to jen tak an sida chytnout nepujde. vzhledem k velkému množství možných konfigurací bude nejlepší když to vyfotíš a hned bude jasno.
Tak jsem to nafotil.
Takže, pokud tam bude chtít dopředu 185 kotouč Avid, což je klasika, tak potřebujete tento adaptér :
http://www.kupkolo.cz/…mm_2332.html
Bez adaptéru to zvládne 160
Super, to jsem potřeboval vědět.
jinak pokud máš kotouč 180mm přesně tak si kup adaptér na shimano na 180mm.
EDIT: špatně zařazeno:-)
moze byt aj toto:
Tohle kdesi hanily, z důvodu menší pevnosti a náchylnosti k vibracím – z důvodu abstinence té spojky … Ale můžou to být keci, jedna babka povídala, tak si myslím že lepší bude originál a rozdíl cen není tak markatní …
já jsem si tam hodil 2 matky pod každej třmen, ale asi by to taky dost někdo hanil:-D
tak kecy to asi budu :-) na dvoch bikoch a vsetko ok.
Vyuziji toto vlakno. Rozhoduji se mezi Sid Team 09 a Reba Team 09. Koukam do Vela katalogu a sirka nohou je 32 mm u obou a jsou ze stejneho materialu. Vlastne dle popisu jsou ty vidle uplne stejny az na vahu. Jde tedy opravdu o to, ze Sid je odlehcen a tim je i mene tuhy? 85 kg, kotoucovky…
noveho sida sa nemusis bat, 85kg + kotuce 180mm v pohode
SID je max 100mm REBA 120mm vidlice jsou dost podobné, lze říct že SID je víc zavodní vidle, rozdíl v tuhosti je minimální, vybrat si musíš sám osobně bych radši šel do 2010 Reby Team
jaky je rozdil Reba 2010 oproti 2009 ? Videl bych to na toto:
http://www.kolokram.cz/…uct_info.php?…
nebo snad z mojekolo Sid Worldcup?
dobrá cena, ale škoda toho Poplocku, na SIDovy bych radši viděl PushLock
proč?
Myslím si že SID standardně byl s Pushlockem a spíše stou hliníkovou páčkou vypadá lépe a dobřese to ovládá.
opravdu je dulezite aby vypadala dobre hlinikova packa na riditkach :-)))
jde hlavně o funkci, pushlock se ovládá jedním prvkem, taktže fajnovější :o)
Poplock se ovlada jednim stlacenim a je lehci.
pouziji toto vlakno, mam mozna nabidku koupit za slusny penize rs sid xx team, je na tom i tato vidlice tak spatna s kroucenim? neni o moc lehci nez fox rl 100 myslim necelych sto gramu tak by to nemelo byt zas tak strasny ma nekdo zkusenosti ? je nejaky podstatny rozdil mez ted xx a jen „normalnim“ sid teamem kdyz je ted vsechno xx? dodavam ze mam 70 Kg a disc brzdy. diky
podívej se na to kdy toto vlákno bylo založeno! diskutuje se zde o starém sidovi s 28mm vnitřními nohami. nový sid s 32mm nohami je vlatně vykuchaná reba, která je docela tuhá. nový sid sice nepatří ani tak k nejtužším vidlicím na trhu, ale je tuhý poplatně kategorii xc vidlic (takže srovnatelný s foxem, magurou durin a jendoznačně převyšuje R7). při váze 70kg a kotoučových brzdách budeš v pohodě, není se čeho bát;)
ups pravda nevsim sem si. diky!
Nijak strasny s tuhosti to neni, na 70kg uplne bez problemu. Vozim sid race.
Pokud se nepletu tak rozdil mezi XX team a klasickým teamem neměl být žádný ne ? Kromě hydraulického lockoutu. U Sid XX WC je pak rozdíl ještě v karbonové korunce a sloupku… pokud se pletu tak se omlouvám :)
mam 87kg a vozim SID race + kotouce… naprosto vpohode, po chvilce jezdeni se rozchodil a pekne zehli, v tuhosti zadny limity nepozoruju, jsem velmi spokojeny…
mam 72 vozim sid team 08 a kotouce, tuhost nic moc ale jsem spokojeny :-)
Vite prosim nekdo rozdily u REBY a SIDU mezi modely 2009 a 2010 ???
sid u WC karbonová korunka a krk. reba jiné barevné provedení polepů
Reba Team 2010 ma i technicke zmeny proti 2009
Jaké?
S to sám nedávno psal ne :-)
To co jsem psal já bylo ale 2008×2010. 2009 Team verze už má high speed expanzi taky (pouze u RVL to je až od 2010 modelů).
Já právě bral před měsícem za dobrou cenu 2009 model a nenašel jsem nic, proč kupovat 2010. A opravdu tam ta high speed expanze je u té 2009.
Tím neříkám, že tam nemůže být nějaký drobný rozdíl, ale ten podstatný, tedy h-s expanze se už mezi 2009 a 2010 neliší.
za tebe radeji Sid Team nez Reba Team ?
Nedá se říct, že jedno je obecně lepší, záleží na co to chceš, jaký potřebuješ zdvih, jak moc preferuješ nižší hmotnost, jaká bude cena.
Další důležitá věc je lepší průběh u u-turn verze u Reby.
Jedna se o Reba Team 09 Pushlock a Sid Team 09 Poplock. Reba o cca 1500,– levnejsi, Zdvih chci 100mm. Libi se mi, ze je Sid lehci, jen nevim kde o ty gramy sid prisel. U-turn je menitelny zdvih?
SIDovy uřezali vnitřní nožičky, proto max 100 zdvih a 185kotouč a některé díly má z titanu
u-turn je měnitelný zdvih, který nepotřebuješ, ale verze s u-turnem mají jinak velkou komoru proto mají i jiný průběh.
Klidně ber Sida.
no nevím za kolik si schopen sehnat sida team, ale podle toho rozdílu bych řekl že bys tu rebu přeplatil. reba team se dá sehnat za 8k, sid mám pocit až tak 10,5+
no tam je pruser, ze potrebuju bilu vidlu. Reba se da sehnat za 8k, ale cerna. Na bilou jsem narazil az od tech cca 9500,–. Sid je bilej a je lehce pod 11k. Reba ma taky vyssi cenu, pac je u ni pushlock a u Sida poplock. S tim nemam zkusenosti takze na to nehledim.
pushlock/poplock je jen jiná páčka, funkčně je to šumafuk
páčky sou obě v pohodě
no ja tu prave cetl vlakno pushlock/poplock a akorat se tam vsichni hadali a preferovali to, co pouzivaji a nic kloudnyho jsem se nedozvedel. z toho jsem usoudil, ze je to asi opravdu jednu :)
tady máš páčky co RS používá:
Poplock, Poplock Adjust, a PushLock ve vidlici je to pořádstejné rozdíl je jen v páčkách
no jasny, dik. jestli je tam push nebo pop nebudu resit.
Poplock se jednou páčkou zapne a čudlíkem vypnet. Pushlock se jedou pákou zapne a to samou i vypne, funguje to jako propiska. Je to pohodlnější, ale záleží na každém, co se mu líbý a jestli mu to stojí za ty 3 stovky navíc …
tak to mám nějak pomotané myslel sem že to měnii až pro 2010
menil na SID-e niekto farebne nalepky ? Na mojej SID Race je nalepka pod solidnou vrstvou laku, co ma trocha odradza. Verziu Team som videl na e-shope so sadou tychto nalepiek…
nálepky jsou pod lakem na všech verzích… takže náhradní nálepky jedině přes to…
ak biely potisk prekryje povodny cerveny, to bude div
Ahoj, tiež som riešil prelepenie nálepiek na SID race. Pôvodne mám červené – zalakované. Našiel som si „výrobcu“ na ebay a pôvodné červené som prelepil modrými. O nejaký týždeň by som mal mať v profile nové foto. Mne sa to celkom páči. Akurát neviem aká bude životnosť. Každopádne pôvodné ostávajú zachované, čiže by nemal byť problém.
Nehodil bys sem prosím odkaz na ten ebay?
Pořád váhám, jakou barvu polepu bych měl zvolit (je to na Sparka v profilu). Každopádně bude asi levnější nechat to vyrobit v reklamce, tohle je dost drahé.
no v reklamce to tohle za 100kč neudělají, ale je to tvůj boj
Hm, ještě to zvážím. Myslíš, že na tomto polepu bude i černá barva? Není z toho zjevné, kde končí hranice nálepky.
Na té stránce dole se píše dokonce něco o možné volbě barvy, ale nevím, jestli se to vztahuje i k tomuto výrobku.
tohle je na starého Sida
Aj, teď jsem si všiml, že ty nálepky v odkazu výše jsou asi na starší modely Sidu. Barva se ale asi dá zvolit i u nálepek na novější modely vidlice – zde Nebo se pletu?
Konkrétně tohle stojí 20 dolarů, i s poštovným (a clem?) by to vyšlo možná i na 500. Tak nevím, jestli není reklamka přece jen výhodnější…
skus se v reklamce poptat, nemám představu za kolim ti to kdo udělá.
jinak ano s poštou cca 500kč clo a dph platit nebudeš
na cyklobazaru je někdo nabízel za docela pěkný peníze, zkus to prohrabat. Asi jich měl víc. bral jsem od něj zelený. cena myslím 150kč max 250 už si to nepamatuju.
nebo zkus Bikez.cz Hnoje. Ten ti je určitě sežene za super cenu
Hnoje jsem zkoušel – barvu, kterou jsem chtěl, bohužel neměl. Ale už je to nějaký čas, možná bych se mohl zeptat znova.
nejaky dobrak z MTBR mi poslal sablonu na polepy v corelu, zkusim pohledat, nemel by byt problem nechat udelat v reklamce