Budu se na to muset mrknout, až budu mít trochu víc času a porovnat softwarově pár rámů, které znám naživo.. ale vypadá to zajímavě.
O ano, začíná mě to bavit :-)
Davam velky bod :)
pohodová aplikace
Ještě kdybych tak uměl cizí řeči. Komouši do mne nacpali jen ruštinu.
spatna vymluva :-/ za 15 let jsi mohl byt lingvistou!
dobra srandicka :)) Diky
by me zajimalo kdo co z vas uz v tom vyplodil? :D … ja uspesne Banshee Chaparral a skoro RB jenze to se podelalo kvuli tomu jak se to pak prevadi do meritka. Taky se me diky tomu podelal jeden Lenzsport. Chce to mit dobrou fotku a pak taky trochu vedet jak na to. Za boha jsem nedokazal udelat Nicolai ST-Pire nebo jak se to jmenuje :)))
ja se snazim udelat Giant Faith ale vzdycky mi upadne predni kolo :(
Odpružená jednokolka?:)
doporucuju vse tvorit zasadne z velke fotky kde jsou i kola a ram a vse se da dobre obtahnout… taky je to lepsi kvuli pak zmenseni do meritka, bez kol je to oprc a vzdy se me to nepovedlo
a co takhle zkusit hondu Gearbox nebo jak se to jmenuje:-))))))
To je jen jednocep. Nic zajimaveho. Ale s tema retezama…
Á chybička se vloudila. Faďka sem zoomoval fotky Gial Faith a vypadá to, že to je systém ala Cannondale Fulcrum nebo KHS DominaTrax. Takže to neni né virtual pivot jak Intensa nebo SantaCruz
v cem je rozdil, v tom ze je tlumic uchycenej na vahadle narozdil od satana?
má to o čep míň?
mevim o systemu ktery by mohl pracovat s 3cepy protoze to by byl blbej HT.
McPherson?
pockej.nic nemuze pracovat aniz by se to otacelo v mene nez 4 mistech(mimo jednocepu). mc phersom- to je sugar ne?
ale může. Sugar není Mc Pherson.
nejaky priklad i s odkazem?
příklad je třebas ten Mc Pherson:-) Představ si trojúhelník, ve kterém je místo jedné strany tlumič.
1 cep
taky
A? o tom dumám, jak chci, čtyři čepy …
Typicky treba AMP.
nejakej odkaz?, amp nefacha ani z b-f ani z dolekop.
to je zajimava vec.
tady je to trochul lip videt http://www.amp-research.com/…nclshock.pdf
Asi mi uniklo něco zásadního:
1 – čep u střed 2 – čep v místě styku zadní vidlice a její vzpěry 3 – čep v místě styku vzpěry vidlice a vahadla 4 – čep v místě styku vahadla s rámem
Pokud jde o princip „nic se nemůže hýbat na méně než čtyřech čepech“, tak tento systém proti tomu neprotiřečí, já napočítal 4 čepy …
A já zas jen tři:-) JEden z těch „čepů“ co popisuješ, je nepohyblivý, ale jelikož nevím, co si představuješ pod pojmem vahadlo, tak nevím, který.
kde mas vyhadlo?
ja vidim na 2. strance toho manualu 1.cep u stredu, 2. cep u patek
3. pohyblivy člen je tlumic pevne spojeny s vidlici, a 4. cep uchyceni
vidlice na ram. 3cepy+ 1pohyblivy clen. sem rikal ze na prech bodech se nic
nemuze hejbat.:-) je pravde ze na tech strankach je obrazek(tusim cislo 3.) kde
je skutecme 4cep s vyhadlem.
ale nazamlouvej to, říkal jsi na třech čepech :-)
jj, to sem netusil ze neco takovyho ex.
Omlouvám se, díval jsem se na ten nákres „fig.3“, který je na tom pádlistově odkazu (kde je odlišný princip) a už jsem podrobně nezkoumal ten manuál …
… jinak máš samozřejmě pravdu, v tom manuálu jso 3 čepy fyzické + 1 virtuální (tvořený tlumičem)…
Fucrum a Domina měli uchycení tlumiče na zadní stavbě za to Satan má tlumič na tom vahadle co zpojuje hlavní rám a zadní stavbu.
Ne zpět je to VPP
Virtual pivot to je, ne? Akorat to neni VPP, ale to spousta ramu s virtual pointem. Neptej se me proc. Tyhle obchodni znacky jdou mimo me.
tak jakej je rozdil mezi vpp(virtualni point) a 4cep(pominu drahu zadniho
kola udajne ve tvaru S) myslel sem ze se lisi ulozenim tlumice 4cep-na vahadle,
vpp na zadni stavbe.
jinak to ma presne tvoji definici 4cepu. jestli budes chtit tvrdit ze skatulkuju
tak si vzpomen kdo tu na jare jecel ze neco neni 4cep ale
jednocep(prepakovanej):-) jinak souhl. vpp to je.
4 cep (FSR) je virtual point (podle me), ale neni VPP jelikoz nema licenci VPP, ale FSR. Proc? To se me moc ptas. Tomu nerozumim. To uz je zalezitost toho konkretniho patentu a presnyho umisteni cepu.
podle myho fsr (jinej nazev pro horst link kvuli licenci?) neni vpp, protoze poloha hlavniho cepu je pevne dana a nemeni se, na rozdil od hlavniho cepu vpp, kterej, jak z nazvu vyplyva, fyzicky vlastne chybi a jeho poloha se meni v zavislosti na pohybu kyvky
btw. sem narazil na tohle, mozna nekdo bude asi uz znat
no jak se to vezme, u 4cepu(horstlink, spec.fsr) mas 1 cep u stredovyho slozeni z nej vede spodni vahadlovidlice(jak to nazvat)pak je dalsi cep a za nim osa naboje. to sami je u vpp, akorat je to spodni vahadlo mnodem kratsi.
kdyz se divam na http://www.specialized.cz/…%20charv.jpg, tak to vahadlo se ale u stredu nehejbe, na rozdil od vpp
Chapter V – Flawed Theories and Bogus Marketing :o)) http://www.mtbcomprador.com/…apter5_1.htm
ale jo, s tim naprosto souhlasim :-)
dolní vahadlo u obchodní značky VVP ale je třeba při srovnávání ztotožnovat s dolní vzpěrou u obchodní značky FSR. TAkže FSR a VVP se liší jen délkami ramen a umístěními čepů, ale pořád je to v principu pantograf:-)
jasne, jen s tim, ze se u fsr nehejbe celej
teď nerozumím…co se nehýbe?
u fsr ten meziclanek mezi ramenem kyvky a stredem nema cep na obou stranach, u stredu je napevno, na rozdil od vpp, takze jedna cast pantografu je neustale pevna
vpp: http://the.mtbiker.sk/index.php?… fsr: so se tu nehejbe?: http://www.specialized.cz/…%20charv.jpg
to se skutecne nehejbe. ani nikdo netvrdil je jo, jde o to co spojuje spodni cep(ten u stredu) a cep u patek(na fotce giantu to stribrny)- u vpp je to co je spojuje kratsi nez u vpp, a je mnohen delsi ta cast zadni stavby kde je uchyceno zadni kolo(to modry) ze vypada jako u jednocepu.
jenze to je prave podle me ten zasadni rozdil mezi fsr a vpp, tim ze se to nehejbe, tak ten hlavni cep je porad ve stejny pozici a draha kyvky ma jinej charakter… nebo ne?
jenze tahle vec se nehejbe ani u vpp. to je jenom uchyceni jednoho cepu.
jaktoze ne?
to co mas zakrouzkovany na enduru je i na tomhle obrazku(proste pevna cast ramu ktera spojuje stredovy slozeni s cepem) pak tam mas kratky vahadlo s druhym cepem. a ted si predstav ze ten cep co neni na ranu je tesne pred patkama- mas z toho fsr. koncim,pokracovani v hospode.
zásadní rozdíl je v délce ramen a umístěním čepů. U VVP se dokonce dvě ramena kříží a toto všecko tvoří trajektorii – společné u FSR a VVP je to, že šlapací střed a nába leží v protějších ramenech, ne v sousedních, jako u jednočepu.
citace: u vpp je to co je spojuje kratsi nez u vpp
mel by sis sednout a uklidnit se (dat si treba jointa) nebo z tebe budou mit za chvily vsichni srandu.
chybička se vloudila. myslis si, ze u compu nesedim? oprava:u vpp je to, co je spojuje, kratsi nez u fsr.
neni zas tak dulezity esli sedis nebo lezis. hlavni je ten klid. ale je to sumak, sem si jenom musel rejpnout. nic ve zlym :-)
Tak se mi to povedlo a teda no křivku chodu to nemá nic moc. Nas závěr chodu je možná né ani lineární ale degresivní :-( A 150mm zdvihu to asi ani nemá. tohle je možná dobrýtak do 100mm max 120mm zdvihu ale 150pádlo radši ne.
teda ty se hodne nudis;-)
To je docela náhodička. Já udělal taky Banshee Chaparral a i RB, ale to RB jsem na rozdíl od tebe měl z čeho obtáhnout. http:////www.sweb.cz/JI_PA/bike/LinkageBikes.zip Tady si to můžeš stahnout. Potom nezapomeň pochválit jak se mi to povedlo :)
sakra to se nepovedlo
koukam ze sis dal zalezet.-)
Díky, rádo se stalo :) Stvořil jste někdo ještě něco jinýho? Pochlubte se.
no ja teda nevim, zmenil jsme par veci, dal dozadu 26*2,5 kolo, zdvih ramu jsem dal na 225 a vidle na 170 a z tvyhoho nakresu me sedlova trubka saha do pneumatiky :(
tady je moje verze dragsteru: http://hkbikers.d2.cz/…gster_DH.LTX
No tak sem zkusil Gian Faith. Neni to na efekt ale spíš na zkoušku jak to funguje. Nemůžu si pomoct ,ale 210mm zdvihu to nemůže mít.
Ozkoušejte:
http://sweb.cz/…/Giant-Faith VPP.LTX
á tady nám blbnou odkazy.
sweb.cz/martinp79/Giant-Faith VPP.LTX
takže radši CTRL+C a CTRL+V
ten program je fakt nakej divnej kdyz vezmu v uvahu, ze na kolo se dava i sedlo.
Bez ohledu na program. Neni malo ramu, u kterych musis mit sedlovku vytazenou pomerne hodne z ramu v kombinaci s sikovnou polohou sedla, aby ti pri pruzeni zadni kolo to sedlo nesezralo :)
j, to je jasny, ale tady by to muselo bejt fakt strasne moc …
Nebo ještě jedna věc a to, že to nemá ten zvih co má mít. Faith má mít 210mm zdvihu V „Linkagež“ vychází max 190mm ,ale s 210 tlumičem
Jenže von to v realu je 175mm tlumič.
Ttak to je už guláš.
By me zajimalo kde si cucas ty cisla :) Faith ma mit 8" zdvihu a jestli to postavej na 175mm tlumic..... no jeste nad tim popremyslej.
Je možný, že tam je OEM tlumič ,ale oficiálně jinej než 175mm se tenhle nedělá.
Máš pravdu, zdvih jsem upravil tak aby se mi nestávalo to co popisuješ. Ale tom biku, kterýho sem měl fotku je vzadu vážně 24. To že jsou rozměry trochu divný dělá nejspíš kalibrace na průměr zadního kola, a taky kolo na fotce nestálo přesně kolmo proti objektivu.
co je to vlastne ten „chain growth“?
neni to netazeni retezu pri propruzeni?
Chlape super odkaz na super věc.
Tak jsem vytvořil Transmissiona – je to můj první pokus, ještě to zkusim vylepšit. Super prográmek, ale vytváření není zrovna user friendly.
zbastlil jsem Gianta VT a Tink byl té lásky a poskytl prostor na netu…tu je.. http://www.bajkshop.com/giant_vt2.LTX