• Pavlos

    Cim mazete nohy u vidle(vzduch+o­lej)

    0 0
    • enjoy  

      no ja u pruziny+olej(ma­nitou) silkal 93.ale rock shox se ma mazat teflonovym. odpovidam proto,ze si myslim ze muzu ne?nebo je to jiny,u vzduchu?:-)

      0 0
      • Pavlos  

        No ja mam Mazosku a ta se ma mazat silikonovym olejem ale mazu to olejem s teflonem TF2 no a tak me zajima cim to mazou jini:)

        0 0
        • enjoy  

          ale to bys prej nemel:-)

          0 0
          • Pavlos  

            Proc??

            0 0
            • enjoy  

              to kdybych si pamatoval:-) snad kvuli tesneni?myslim ze jo.

              0 0
              • Pavlos  

                Myslis ze mu to vadi??? Mi to prodal primo v tom obchode kde sem kupoval kolo a rikal ze je to lepsi

                0 0
                • enjoy  

                  co vim(jeste na starym foru) tak byli lidi ktry vyhrozovali ze je treba si na to davat pozor,ale nadruhou stranu jestli se dobre pamatuju,tak byly nazory ze na M pouzivaj teflon a pohoda,takze se asi nemas ceho bat.kdyztak radsi pockej co ti reknou ostatni,ja mam manitou tak me to zas tak nepali,proste silikon a je to.

                  0 0
              • Darjan  

                na starym bike foru padla informace ze teflonovej olej narusuje gumovy gufera. (aspon myslim ze teflon a nebo silikon) ted uz nevim, ale duvod byl tenhle.

                0 0
                • enjoy  

                  teflon.ale rock shox doporucuje prave teflon,to je vyjimka.

                  0 0
                  • Darjan  

                    ja uz to fakt nevim presne a snad to ani neni pravda. Ja mazu teflonem a kdyz zacnou gufera nejak blbnout tak koupim novy za 20 kc a zas jezdim dal.

                    0 0
                    • te-pe  

                      Prosím tě, jakou máš vidlici, že tě gufera stojí 20Kč?? Na marzochi mě stály 2 × 150Kč.

                      0 0
                      • Darjan  

                        no ja mam suntourku mg91 s 30mm nohama, ale predelaval jsem ji na olej, tak jsem tam musel dat tesneni do oleje. dal jsem tam tesnici manzetu, ktera se pouziva v hydraulickych pistnicich a nahoru gufero se dvema brity. Manzeta stala 12 a gufero a 20 korun. Stejne je to ale zajimavy zes sehnal na svoju vidlu ty gufera tak levne. To mas kompletni vnitni i vnejsi nebo jenom jedno z nich?

                        0 0
                        • Pá-dlista1  

                          To je docela zajimave. Nemas nahodou nekde na webu popsanou a vyfocenou tu upravu? Nebo aspon kde a jake tesneni se daji sehnat na 32mm, to by pomohlo hodne XC-PROckarum. Jak to funguje? Jak si to utesnil vespod? Cim to mazes? Jak jsi to utesnil nahore? :) Jak to tam pasovalo? Co jsi delal, kdyz se zacala svlekat? Co vsechno ti delala? A takove ty plky kolem :)

                          0 0
                          • Darjan  

                            No vyfoceny to nemam. Ta uprava. Gufera jsem koupil normalne v guferach loziskach nebo potreby pro motorky, sezenes to vsude. Vrchni gufero je ze specialni pryze a ma kove jadro. Muse jsem to gufero trochu zbrousit protoze melo vnejsi prumer 40mm. Vyhodil jsem elastomery a koupil pruziny za 10 korun jednu. Puvodni pruziny jsem dal do jedne nohy a ve druhe jak je olej jsou novy za 10 Kc. Olej jsem koupil normalni do tlumicu 99 kc za litr. Vleze se ho tam asi 2 dcl. Dulezite je utesnit stelovaci kolecko na vrchu vidlice, kde se steluje prepjeti pruzin. Ja jsem na ty zavity namotal teflonovou pasku a zasrouboval. Da se pouzit i koudel, ale paska je mastnejsi a das ji tam mnohem vice a lepe tesni. Srouby, ktere drzi dole plunzer jsem utesnil cervenym tesnenim na vodu. Jeste se nestalo, aby mi nekde unikl olej. Nejdulezitejsi je ale udelat adekvatni prepousteci trysky pro ten olej. Do spodu plunzeru jsem vyvrtal malou dirku asi 2mm, kterou se bude olej nasavat plunzerem do vnitni nohy pri zdvihu. Normalne je totiz ole v prostoru mezi vnitrni a vnejsi nohou a cast ve vnitrni. Nahore na plunzeru, kde jsou uzazeny pruziny jsem dal gumovy tesneni, aby pusobilo jako pist, pres ktery se nedostane olej jinak nez vnitkem plunzeru. Je ale velmi dulezite utesnit spodek vnitni nohy kolem plunzeru, aby se tudy dostavalo no nahoru do vnitni nohy jen male mnozstvi oleje. Ja jsem to zaslepil zatavil vodovodni trubkou z umele hmoty, kde jse ve stene provrtal asi 8 1mm otvoru rovnobezne s osou plunzeru. Tim jsem zmensil prutok, a zaroven dosahnu toho, ze se olej pres male otvory bude pomaleji dostavat, takze se vidla bude pomaleji vracet. Ted ji mam celkem vyladenou. Chod pripomina Bomberku, ale je spise vice nafouknutou. Reaguje totiz az na vetsi naraz. To se da samozrejme okamzite zmenit velikosti trysek. Nevim co myslit tim svlikanim.

                            0 0
                            • Pá-dlista1  

                              To svlekani je jen z jedne Cimrmanovky :) No jinak dobra prace! Ja jsem o olejovem mazani ve stylu Shermana premyslel u tech proklatych XC-PRO. Dole jsem to chtel utesnit uplne stejne. Nahore jeste nevim. Nemel jsem to rozdelane a do obchodu se moc nedostanu, abych behal po kramech a shanel tesneni. XC-PRO uz olejove tlumeni maji, tzn. tahle cast odpada. Stacilo by utesnit spodek a vymenit tesneni nahore a samozrejme pridat trosku oleje na mazani:) To spodni tesneni jsi dal presne kam? Mezi trn a vnitrni stranu vnejsich nohou?

                              0 0
                              • Darjan  

                                Dole mas sroubek na imbus s podlozkou, kterym je chyceny plunzer. Takze ja jsem dal jeden krouzek vodovodniho tesneni mezi hlavu sroubku a podlozku a potom jeste jeden mezi podlozku a vnejsi nohu, aby se nestalo, ze by tam nekde unikal olej. Kamos to ma utesneny koudelou a je to to taky v pohode.

                                0 0
                                • Pá-dlista1  

                                  Jsem si myslel, ze takhle je to zbytecne slozity a vetsi moznost prusaku oleje. Kdyz to das pod kompresni trn, tak se to bude sice hur davat dohromady, ale olej se nedostane ani ke sroubu natoz ven. No jestli to funguje, tak neni co resit. Idealni by ovsem byl specialni sroub s valcovym osazeni do diry ve vidlici. V tom osazeni drazka a v ni O krouzek. Ale to uz je vyšší dívčí :)

                                  0 0
                                  • Darjan  

                                    To je taky dobrej napad. To moje reseni ma jednu nevyhodu, a sice ze nemuzes ten sroub dotahnou uplne na fest, protoze jinak ten krouzek praskne. To ale jenom kdyz je to utazeny uplne na mrtvo. Jinak jsem nezaznamenal zadny unik oleje.

                                    0 0
                                    • Pá-dlista1  

                                      No vidis. To hrozi vlastne i kdyz ho das pod trn. Jenze on tak utazeny byt nemusi, ale stejne je to konstrukcni nedostatek :(

                                      0 0
                                      • Darjan  

                                        Je to nedostatek bez negativniho vlivu, takze je to celkem jedno. :-))

                                        0 0
                        • te-pe  

                          jen vnější, vnitřní stojí taky tolik (zhruba)

                          0 0
                  • Paja  

                    Teflon by tesneni vadit urcite nemel, co se tyce rock shox, tak na domazavani doporucujou bud olej Redrum (protoze ho maji otestovany, a je to dost drahy;), nebo jakykoliv olej, ktery lijes do vidlice anebo olej s teflonem, ale proto, ze ho vetsina lidi ma v dilne (asi v Americe:) neco v tomto smyslu mi odpovedeli, na otazku, cim to teda mazat a jestli to ma obsahovat teflon.

                    0 0
                • BB  

                  to si pletete teflon s lithiem, teflonovy olej je vhodny na nohy vidlice

                  0 0
                  • MartinXC  

                    Asi je vhodný, ale když budeš používat GT85 – dírkou pod prachovky (u mě RS Judy 2000), tak ti ty prachovky za 2 roky ztvrdnou na šutr. Takže to něco s pryží dělá.

                    0 0
                    • Mamut  

                      Myslim, ze prachovky na RS tvrdnu podla mnozstva mrakov na Marse alebo podla niecoho takeho. Mam Judy XC '00 a doteraz su v pohode (a to mazem nohy TF2-kou, aj ked nie striknutim cez dierky, ale vyhrniem, vytiahnem XXX tesnenie, namazem to, zatlacim naspat a namazem este nohy).

                      Kamos ma Jett SL '00 a jednu prachovku ma uplne stvrdnutu a druha je ok. A to ju maze podobne alebo vobec.

                      Na intraku je ale malo miesta a nejaky cas skladoval bike oprety o radiator pod oknom. Tak je este mozne, ze bud UV (cez sklenene okno?) alebo dlhodobo teplo cez zimu.

                      0 0
    • MartinXC  

      Po každých cca 100km stříkačkou na vnitřní nohy pár kapek oleje, co patří dovnitř. Pak několikrát propružit a před jízdou utřít.

      0 0
    • RomanH  

      Nemam sice vzduch+olej ale pruziny+olej, ale to je uplne jedno. V manualu marzocchi pisou, ze se nohy muzou mazat silikonovym nebo teflonovym olejem, ale v zadnem pripade nepouzivat lithium – ten pry rozezira tesneni. Takze ja domazavam TF2, kterou mam v lete na retez a vidlice po 15 tkm porad netece a funguje bez problemu.

      0 0
    • MARIN  

      Ja mazu nohy mi MAR-tance-Sce orig vazelinou od velkeho Manitou. Jinak asi bude nejlepsi mazat olejem ktery mas uvnitr

      0 0
    • metronom  

      Mam Marz. olej vzduch.Pouzivam teflonovej olej,ale je tam napsany ze neposkozuje gumu.Tedka ale nevim jak se menuje.

      0 0
    • munro  

      Marcoki, vzduch, olej. Mazu to TF2, jelikoz mi to doporucili a prodali v kseftu, kde je servisuji.

      0 0
    • lubos  

      No, Marzocchi uvadi silikon, tak silikon. Nebo tedy olej, co se do ni dava. Teflon tedy ani zkouset nebudu. Ale mozna to nevadi. Kadopadne, riskovat vidlu se mi nechce :) Pozor ale na litium. To maji nektere Manitou vidle, ale normalne litiova vazelina myslim pozira gumove tesneni. Urcite bych taky ale nedoporucoval benzin, naftu, WD a podobne :)

      0 0
      • náčelník  

        Léta jsem mazal dle doporučení výrobce elastomerku Manitou lithiovou vazelínou Castrol LMX a k žádnému požrání gumových těsnění nedošlo. Mazal jsem s ní i např. náboje. Na druhou stranu Rock Shox používat lithiovou vazelínu zakazuje z důvodu rozpuštění povrchové úpravy vnitřních nohou lithiem. O gumě nebyla řeč.

        0 0
        • MARIN  

          Vsak kdyby ta vazelina od Manitou mela poskozovat gumove tesneni musela by poskozovat i to v Manitou vidlicich a to neposkozuje :)

          0 0
        • lubos  

          No vzdy si neodporujem :) Manitou ma prave litium predepsany. Tedy u tech starsich. Co se tyce te gumy, snad jsem to cetl v navode u Marzocchi. Nejspis.

          0 0
    • ivovi  

      Mam Marz. Z5, r.2000, vzduch+olej. Nejak se mne nezda, ze bych tady byl sam kdo vidlu nemaze vubec. Akorat obcas setru blato z noh a jednou za rok necham vymenit olej. Asi 17 kkm, malej vakl, chodi dobre.

      0 0
    • pavelr  

      Svoji RST Aerosu mažu olejem na šicí stroje Singer. Zkoušel jsem taky TF2, ale rychle vysychá.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.