neškodilo by, kdyby sem zkušenější přihodili pár rad, které pomůžou zlepšit techniku jizdy případně kondičku. Dík.
neškodilo by, kdyby sem zkušenější přihodili pár rad, které pomůžou zlepšit techniku jizdy případně kondičku. Dík.
Valce – clovek se nauci poradne drzet stabilitu a na tu kondicku by to bylo taky.
Pevnou vidli a pevný kolo (aspoň na čas)Pokud si člověk zvykne na to, že každou chybu za něho vyžehlí pružení tak se jeho technika jízdy moc nevylepší.(aby jsme si rozumněli, mluvím o XC a ne o sjezdech, free- ride apod.)Já si myslím, že je ideální, když se člověk nyučí na pevným kole a pak přesedne na fulla…A co se týká tréningu tak můžu doporučit jezdit s někým, kdo je na tom výkonnostně líp než ty. To se kolikrát tak vyhecuješ…
myslim, ze pevny kolo s pevnou vidli je opravdu dobry mit, protoze clovek se na nem opravdu nauci jezdit technicky a ne to jen poslat vytycenym smerem. To plati i pro spoustu lidi zabyvajicich se freeridem, DH a podobnejma vecma. Protoze neni nic horsiho, nez se divat jak vsechny doskoky zachranuji akorat nadupane zdvihy.
No ne kazdej si chce znicit ruce :) – asi mas pravdu, ale vcelku i staci, ze na ni zacnes jezdit a pak se propracujes…neni dobry zacinat s 200/200 :o)))
A vo vo vo tom to je. Pevný kolo tě donutí hledat optimální stopu a každou chybu okamžitě pocítíš.Soustředíš se na přenášení váhy, odlehčování předku, zadku… Znám dost lidí, kteří mají fulla a sedí na něm jak pytel brambor. Když to člověk s kolem umí tak i víc šetří materiál.
No ja sem dycky jezdil na kompletne pevnym kole, chvilu kros, pak XC. Tedka mam odpruzenou vidli a to prenaseni vahy mi pripada tezsi nez s pevnou vidli, protoze se ve vyjezdu snazim, aby mi energii nebralo to odpruzeni. Jinak s tebou souhlasim…
Na čím horším kole se vyučíte, tím líp.
turistický kolo nebo skládačka, hladký pláště, tři převody, 20kg váha… Akorát brzdy mějte co nejlepší už od začátku.
Mě hodně pomohla na nácvik techniky stará bikroska
Ale klídek. Horský kola už mají všichni. Pevná vidle vám dá hodně. Kdo začal jezdit na pérovce, nevěří, co všechno jde zdolat i na tuho. Akorát bolí ruce.
Jo a hodně taky udělá ježdění v zimě, při 15 km/h se na sněhu kolikrát vyděsíte víc jak v sezóně při 60km/h
A taky je dobrý umět padat… To považuju za důležitější než kdovíjaký trialový srandičky. Když se nebojim z kola sletět, tak si víc věřím a líp jedu.
ja mam sedlo mierne naklonene spicou dole. ale je to fakt individualne. kamarat ho ma este viac naklonene a nemenil by ani za nic, takze ked som si pozical jeho bike som som sa zosuchaval zo sedla. ono ked mas sedlo spicou dole tak sa zosuchavas. zasa ked si ho das hore tak ta tlacia gule a celu cestu sa len trapis.. ad technika: najlepsie je jazdit v zime na zhrbolatelom lade. ja vobec nepadam takze s tym skusenosti nemam
tuhle zimu jsem si také zlepšil techniku na ledu a sněhu. Do sněhu se i líp padá. Když už. Kromě bláta pak už nic tak neklouže.
Ano, docela doporučuju vzimě popadnout kolo, je to fakt dobrý na trénink stablity a halvně taky na „čtení“ terénu, jinak do sněhu se padá docela dobře, odzkoušeno ;)
Souhlas, padá se docela dobře. Ovšem v 20cm sněhu a v lese je to šlapání docela dřina:-)
Ale až sleze sníh tak budeš létat jak drak.
Souhlas s tim snehem. Prave sem prijel a je to teda vec. Sice na nas ti bezkari koukali nejak divne, ale pojezdinecko super. Asi dvakrat sem sebou mirne slehnul o zem, ale myslim ze na nacvik je to super. Ja nevim jestli ste byli na lonskym Sela Maratonu. Ten kdo jo, nejspis mi da za pravdu, ze nikde to tak neklouzalo jako na asi 600 metrech polni cesty. Na tom kousku bylo popadanejch tak 8–12 cyklistu v jednom kuse. Byl to nejaky mazlavy jil nebo co. Ja normalne nepadam, ale tady sem sebou slehnul asi 4krat! Myslim ze po dnesnim treninku bych na tom byl zase o neco lip ;o)
No ja sice jezdim v zime, ale na Selovi jsem lehnul taky na prejezdu jedny fakt fest podmaceny louky – tam jsem nejdriv zjistil, ze mi nedrzi predni kolo na podkladu…a pak ze se da lehnout i stylove do mokryho v naky taky rychlosti pres 20km/h :o))))
Kočička! Haf!