Na jeddnostopem kole si to tecchnicky moc predstavit nedokazu, ale kdo vi … ?
Na jeddnostopem kole si to tecchnicky moc predstavit nedokazu, ale kdo vi … ?
A jeste tam trapne bezi reklama na stary vzduchovy barumky :)))
Nikde nepisou jak udelali, ze se vzorek nesjizdi…
asi chteli napsat vecne nafouknuta pneumatika :) IMHO neni to spatnej napad ale u kol se to asi nejspis nechyti :)
Trochu to asi zvedne hmotnost plaste a co teprv takova jizda v blate :)
Myslis jizdu s blatem? :)
no dle foto je to nějaké divné. ta pneumatika je dutá – otevřená ? dy? se tam dostane kdejaký sajrajt (bláto, kámen, sníh, …) a je pak úplně rovážená. nehledě na to že už asi netlumí
Treba se pocita s tim, ze to vypadne… treba v zatacce…v Michelinu maji urcite velke kalkulacky a kdo vi s cim vsim tam pocitaji… :)
Otevřená je, aby to zajímavě vypadalo a bylo dobře vidět na vnitřnosti. Myslím, že je celkem banální tam pro finální výrobu nejaké bočnice bez nosných vlastností přidat … vzhledově to potom nebude rozeznatelné od normální pneu …
jako vse i to tu bylo. Tento typ pneumatik (tj. s polyuretanovou vyplni) se jiz pocatkem 90 let vyrabel a dokonce jsem mel moznost nekolik vzorku od nejake kanadske firmy testovat.Mela to b yt revoluce ale nebylo to ono, spatne se nasazovaly, na mokru silene klouzaly.Pak to nejak utichlo.Nedavno se mne dostal do rukou patent jedne zlinske firmy na vyrobu podobnych veloplastu, tedy s nejakym mekcenym jadrem a navic to bylo z odpadu ze starych pnematik. Take se s tim nemuzou nijak prosadit.
Tj., ale tohle ma byt trochu jiny princip nez vypenene pneumatiky. Ale taky tomu neverim ani za mak.
u predmetneho plaste je for v tech lamelach,ale nosnou myslenkou je zajistit komfortni vlastnosti pneu bez nutnosti vzduchove vyplne a tim eliminovat problemy s defekty, spravnym tlakem a td.Ovsem vubec to nezatracuji, pokud se to doresi, tak takova pneumatika muze byt idelani napr. pro city bike a nebo detska- nehrackova kola(na hrackovych se jiz neco podobneho dava)Cely zivot plaste bez defektu!Ovsem na nejakeho zavodni ore si to neumim predstavit-zatim.
Nedokážu si představit, co to udělá s těma lamelama, když to kolo začne hrabat – podle mě se ty lamely poskládají jak domeček z karet.
asi pocitaj s tim ze je vyztuzi bahno mezi lamelama
Taky jsem si rikal. Teda predstavil jsem si to pri brzdeni :) Jenze draty v kole nebo loukote se ti taky neposkladaj! Protejsi to drzi, ne? Snad by na to uz prisli…nejdele po ukonceni jizdy te Audiny :))
ale to logicky asi nejde protože by se musel zmenšit vnější obvod těch loukotí a nebo by ty lamely museli hodně pružit což asi taky až tak moc nedělaj.
A když večer zastavíte v louži a v noci bude mrznout, ráno jedete do práce MHD :-)
Jsem si predstavil, jak se to auto, v pripade pohanene zadni napravy, otoci kolem zadniho kola a zustane na strese :)
Asi takhle:) http://www.rajsmichu.cz/show_media.php?…
Tak to je dnes nejhodnotnější informace. Příště takové věci dávej v pondělí ráno, a? si to můžeme užít celé :-)
nevím jaký má kdo zkušenosti, ale já za 80tkm autem jsem píchnul jen jednou a to klidně risknu, nehledě na to že obyč pneu (matador) jsem sjel cca za 30tkm, a tahle michelinka nebude úplně nejlevnější, přičemž vzorek se z ní bude sjíždět stejně rychle a navíc bude se muset nutně měnit při dosažení určitého opotřebení, protože pokud by se sjela moc tak to nebude držet tvar :/
ja mam najeto cca 100 tkm a pichnul sem 2× – pokazdy hrebik a asi 3× sem prorazil – dvakrat o obrubnik (bok pneu) a jednou sem projel kanal bez vika (to byla takova mrda ze sem se malem posral)
hřebík neovlivníš to ostatní je ale tvoje blbost. Kdybys dal ten kanál s tou michelinkou tak by to taky mohlo bejt zajímavý :)
hrebik neovlivnim, to je pravda. obrubnik sem trefil jednou moji blbosti (parkovani) a podruhy sem uhybal rozjety avii (radsi obetuju gumu nez cely auto) a kanal ukradli nejaky curaci (asi do sberu) a bylo to v neosvetleny ulici a snezilo – nemoh sem to ovlivnit, dokonce sem ani nevedel co se stalo dokud sem nevylez z auta. kdybych dal ten kanal s tou michelinkou, tak to mozna vydrzi (ja ale udelal i rafek a poloosu + nejaky uchyty a ohnul tlumic, takze pochybuju ze by mi pomohla hi-tech pneu)
Otázkou je hmotnost takovéto sestavy. V tomto případě je disk+ráfek z plastu a tenký pláš? / má i speciální konstrukci nárazníků pod běhounem a funkční bočnici/ též nemá velkou hmotnost = to samo o sobě je dost zajímavé pro srovnání např. s toutéž sestavou v plechu+klas. pneu. Podélná a příčná deformace loukotí se bude zřejmě dát přizpůsobit způsobu užití – viz. obr. v článku. Jsou tam na nakladači i na os. voze, uvažuje se užití na voj. speciálech / neprůstřelnost/. To by bylo něco pro gramaře.....
Největším problémem pneumatik obecně je mezikus mezi pedály a sedadlem.
hmmm… revoluce? Jen ten náběch nicmoc. Nedělali se takový pláště na stavební sroje a vojenskou techniku u okolo roku 1940? Jedinej problém tu byl že nikdo nebyl schopnej vypočítak a přesně vyrobit verzi pro osobák? Na silnici dobrý, v otevřené verzy do terénu nepoužitelný.
To neni auto, to je drezína. FUJ!