• Lahváč

    Zdar lidi, tak jsem byl dnes na své první jarní vyjížďce na silničce a domů jsem dorazil pěkně zblácenej, protože silnice jsou teďka mokrý od potoků tajícího sněhu a sem tam se na nich ještě povaluje sněhová břečka. Chci se zeptat, vozíte na silničkách blatníky? Dají se na ně vůbec namontovat (nemyslím na starý Favority)? Popř. jaký konkrétně byste doporučili?

    0 0
    • Vrci  

      Přimontovat se daji a já je na bahňákovi vozim, ale je to favorit s Nytro vidlí. To znamená, že v zadu jsou navářky, ale na vidli mám objímky, který by šly dát i dozadu. Jen tak mimochodem silnice jsou ještě celkem slaný, tušim co dělá sůl s výfukama aut – kolo bych do toho nepustil.

      0 0
    • fousac  

      nevozim, ale velmi casto si s mokrym pozadim a cerstve omitnutym popredim nadavam do vselijakych zvirat (a nemyslim lvy), ze je nevozim.. no az nekde na nejaky narazim, nejspis ciste preventivne zakoupim.. je zajimavy, ze na silnicce skoncim vetsinou vic zahnojenej, nez na biku..

      0 0
      • Seveřan  

        Mrkni do odkazu foto/kola a komponenty/blatnik 1 až 4. Mají kulatý a hranatý profil, takže je lze použít pro různé druhy vidlic, moje žena má karbonku a vešli se tam parádně ty hranaté a ještě je tam spousta místa. Daj se nastavit dle potřeb pomocí matek a vyobrazené drátové konstrukce, díky tomu nikde neškrtají a perfektně sedí. Takže pozadí je v suchu :O) Pro uchycení těch drátu jsem si udělal z hliníkového plechu takovou pomůcku viz blatnik 4. A vzheld je poměrně slušný.

        0 0
        • fousac  

          tak moc ty blatniky zase nepotrebuju.. ;) kdyz hrozi dest nebo je souvisle mokro, tak na silnicce nejedu, kdyz to na dest nevypada, tak bych stejne jel bez blatniku… to je jenom momentalni zalezitost diky obcasny potokum vody z tajiciho snehu.. ale diky za tip..

          P.S. moje silnicka je chytra a ma „klasicky“ navarky na blatniky a nosic.. ;)

          0 0
        • Vrci  

          Mám stejný.

          0 0
    • Siddha  

      od toho sou prave ty zimaky, oblatnikovany stary plecky, kde nevadi sul, ani ty dalsi sracky jako voda a tak…

      0 0
    • Volf  

      Ještě když jsem měl silničku tak jsem vozil. sice už nevím co to bylo, ale měly i objímky, kterejma se daly přidělat. Pokud chceš jezdit na vodě bez blatníků, tak si jednak zaděláváš na zdravotní problém / ono stačíjak budeš mokrej od projížějících aut /, protože budeš od zadního kola mokrej někde v oblasti kostrče a ledvin, pokud pojedeě s někým, tak tě bude mít moc rád hlavně pokud pojede za tebou.

      0 0
    • jonti  

      mne sa na toto obdobie, ked je vela vodu na ceste, obcas sneh a vela posypoveho materialu po okrejoch ciest najviac osvedcuje hodit na horsky bike slicky a tak jazdit dokym nie je sucho.

      0 0
    • miťo  

      Mrkni na: http://www.bike-forum.cz/…28184059.jpg

      Ohledne najizdeni kilaku v zime a po zime: Chce to starou „vetev“ a dukladne po kazde jizde v mokru a soli vse promazat olejem. Jo a mrkni na ten predni blatnik, dlouhou predni cast. Ta omezi nahozeni holeni od vody, kterou vitr „vrati“ zpet.

      0 0
    • Honzis  

      Mám na Fávoši blatníky, ale tam je v klidu, že se tam vejdou i 32pláště. Pak mmám v zimě větší jistotu, že si nenabyju hubu :-)

      0 0
    • Breakpain  

      Ahoj, nechci zakládat nové vlákno …

      Blatníky:

      • na CX s kotoučovkama (Giant TCX SLR2 2014 – má to udělané závity dole na vidlici a vzadu u patek …)
      • šíře plášťů 38 MAX … ale spíše se vejdu do 32 …
      • kolo slouží k dojíždění do práce a na najíždění poklidných km převážně po zpevněných cestách ⇒ nejde mi o rychlost montáže, ale o to, abych byl co nejméně zaflákaný

      zatím nejlepší adept „asi“: SKS Raceblade XL

      http://www.kupkolo.cz/…erna_z90813/

      Máte lepší návrhy … sem s nimi přátelé :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Forester  

      Pro zájemce upřesním, že ty nahoře inzerované SKS Raceblade XL nedoporučuji. Jednak je tam omezená šíře (25–32mm) a je to skutečně tak :-) a pak to pořádně naštelovat, zejména při limitní šíři plášťů (33mm) je porod. Spojení gumičkami není moc pevné, takže to stejně pořád někde dře a je to spíše pro zlost. Nakonec jsem je sundal a jezdím bez, když hrozí větší déšť, beru bika. Pokud by je někdo presto chtěl, jsou k dispozici :-).

      Bohužel na svém CX (Focus) nemám žádné návarky ani díru ve vidlici, takže jsem odkázanej na podobný paskvily, ale zatím jsem nic pořádnýho nenašel. Budu rád, pokud někdo poradí.

      0 0
      • jah  

        Já bych je třeba i bral. Z toho co píšeš se zdá, že problémy jsou hlavně při použití s širšími plášti. Já mám 23mm a to by nemusela být taková hrůza, ne?

        Taky (celkem pochopitelně) nemám na silničce žádné úchyty. Dokud to nebyl jen zimák, používal jsem Topeak Defender, ale to je samozřejmě jen nouzovka, u níž jde hlavně o rychlou montáž/demontáž.

        0 0
        • Breakpain  

          Na silničku jsou imho mnohem lepší blatníky…

          Díval jsem se na videa a ty raceblade jsou… K ničemu defakto.

          0 0
          • jecnak  

            Clovek s nima nema jen mokry zadek, vse ostatni je jak bez nich, tj lepsi vezt ass saver. Kdyz uz nejake minimalisticke blatniky, tak Crudy.

            0 0
            • Vendys76  

              Ahoj, taky shánim na zimáka blatníky. Budu používat pláště 25mm. Jaké jsou ty Crud o kterých píšeš? http://www.koloshop.cz/…latniky.html#…

              Jde mi zejména o zkušenosti zda jsou dostatečně funkční a jestli drží…nedrnčí…ne­drhnou atp..

              Díky!

              0 0
              • jecnak  

                Kdyz si je tu das vyhledat, je s nimi spousty zkusenosti. Obecne na 25mm uz jsou moc uzke a ruzne drnci a drhnou.

                0 0
                • Vendys76  

                  Dobře, jaký teda lze na silničku a pláště 25mm doporučit?

                  0 0
                  • jecnak  

                    Klasický plasťáky s drátěnýma vzpěrama.

                    0 0
                    • Forester  

                      jenže když nemáš ty úchytu na rámu a díru ve vidlici, tak to není ono. a stahovací pásky, to za chvíli přestane bavit.

                      řeším to na svém CX (viz profil). vyřešil jsem to tak, že když je hnusně, jezdím na biku :-), kde mám blatníky, ale takhle jsem to samozřejmě nechtěl

                      0 0
                      • jecnak  

                        Pokud chcete nejake rychlonasazovaci, tak ani ty Crudy nejsou nic rychleho. Pro pripad nahleho deste ci zmeny pocasi vozim klasicky ass saver. Crudy jsou fajn jako stabilni blatniky na uzke 23mm plaste a uzke rafky – maly aerodynamicky odpor, chrani dobre nohy i kolo. Ty klasicke plechace se vzperami se daji uchytit na plechove uchyty (prodaval kdysi SportArsenal ale vybastlit se daji i doma z kusu nerez/dural plechu) vkladane mezi upinak a ram a nebo ty stahovaci pasky. Resil jsem to hodne kvuli destivym jizdam 200+km, ale vysledek je nakonec goretexove obleceni + ass saver a v pripade treba ultramaratonu ty Crudy.

                        0 0
                        • Forester  

                          Vidím to stejně. Teď jsem dal 25 mm silniční pláště, ale stejně to není žádná výhra z pohledu blatníků.

                          Myslel jsem, že ty SKS budou řešení, ale teď u už vím, že ne ☺

                          Ty různý pásky a držáky jsou jen dočasný řešení, nechám to být

                          0 0
                          • zdenek  

                            Stahovací pásky jako takové bych nazatracoval. Na zimáku MTB mám páskou přidelaný blatník a drží už několik let naprosto v pohodě. Neklepe, nerezne…

                            0 0
                            • Breakpain  

                              +1

                              Jen se zeptám neodře to časem lak?

                              Teď jsem to tak udělal… Tak nevím, co od toho čekat.

                              0 0
                              • jecnak  

                                Jasne ze odre. Prakticky okamzite. Je pod to potreba dat nekolik vrstev izolacky.

                                0 0
                                • zdenek  

                                  Lepší je gumová podložka vystřižená ze staré duše.

                                  0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • Vendys76  

                          Takže to vyřeším tak, že sundám Conti 4000 SII 25mm a nandám to samé v 23mm šířce a koupím ty Crudy. Nenašel jsem žádný blatníky co by šly nandant na karbon rám a fungovaly s 25mm plášti. Holt obětuju trochu pohodlí a upřednostním sucho a klidnou jízdu bez drnčení a škrtání tlustých plášťů o úzké blatníky.

                          Díky za názor a za zkušenosti, věřím, že Crudy s 23mm plášti budou fungovat spolehlivě k mojí spokojenosti!

                          0 0
                          • jecnak  

                            Projdi si vlakna ke Crudum, taky to neni uplne bezvadny vyrobek, ale na sportovni jizdu v mokru a desti s uzkymi plasti zatim asi to nejlepsi.

                            0 0
                          • mrozu  

                            Crudy jsem jezdil s 25mm Contíkem vzadu a škrtání jsem vyřešil tak, že jsem na zimu rychloupínáky v rámu vypodložil kousky špejle. Ještě je pak potřeba upravit brzdy a od škrtání je klid ;)

                            0 0
                            • ememem1  

                              Moc nerozumiem o jakom skrtani je rec, ja ich vozim s 25mm bez problemov.

                              0 0
                              • jecnak  

                                Jak se blatnik chveje pri jizde, tak si ruzne skrta o plast pripadne rafek. Prave z duvodu skrtani o rafek jsem je nahradil Bontragery.

                                0 0
                                • ememem1  

                                  Tam je ale jednak dost medzera a navyse nalepena taka „kozka“ alebo co to je takze to ani neviem ci? A navyse to asi nijak nesuvisi s hrubkou plasta na co som sa hlavne pytal. Daleko viac skrta ked chytis nejaky bordel na plast, na ceste je to obcas tak sa to da, na CX by ma asi z toho svihlo.

                                  0 0
                                  • jecnak  

                                    Na CX mam rafky siroke prakticky jak plaste a i vnitrni sirka je dost velka, takze 23mm plaste maji 25mm a rafky je na bocic prakticky kopiruji. Proste jsem mel po zime odreny elox z rafku i kdyz jsem tam mel ty stabilizacni kartacky. Navic presne jak pises – malo mista mezi plastem a blatnikem pokud jedes trochu bordelem.

                                    0 0
                                • McBlacky  

                                  z důvodů škrtání (těch kartáčků) jsem je poslal dál. Ten zvuk jsem psychicky neunesl :)

                                  0 0
                              • mrozu  

                                Co napsat na tak pitomou reakci… kde asi tak může škrtat blatník a plášť? Každopádně komu to škrtá, ten tomu rozumí a pro toho to bylo určené ;)

                                0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                  • Honzis  

                    do starších cr-mo rámů jde nacpat něco a la http://www.kupkolo.cz/…-41-mm_z978/ – akorát se musí vyřešit problémová místa pod brzd čelistmi, třeba odvrtat nýty, dát tam jen sponky příp blatník v tom místě „vykousnout“. Hraničně jsem jezdil v silnič rámu 26mm Kenda Kontender + blatníky, ale to je úplná hrana a když vjedeš do bordýlku, tak to občas dře, když se blatníky „ucpou“.

                    0 0
          • Forester  

            je to tak … však jsem to psal :-) … ale člověk to musí zkusit

            0 0
        • Forester  

          poslal jsem ti soukromou zprávu.

          0 0
        • Forester  

          poslal jsem ti soukromou zprávu.

          0 0
    • Breakpain  

      Tak … přední blatník má takovou gumovou krytku – s ní se nedá sjet ani obrubník … natož to vzít po šotolině, kde jsou ďoury.

      Dal jsem to pryč (je to tam pojištěno rychlo šroubem) – na botách pár kapek navíc … jinak to vcelku funguje i bez něj a teď se to dá drtit i terénem ;). Ale jak bude vytrvale mokro/sníh … přejdu jen na asfalt a gumu vracím (svoje opodstatnění má).

      0 0
      • Vrci  

        Jak jsou na tom s pružností? Kolo mám v bytě a každá cesta výtahem znamená postavit kolo na zadní a přimáčknout blatník celou váhou kola až na plášť.

        0 0
        • Breakpain  

          Tak vypadá to jako houževnatý, vcelku pevný, relativně pružný plast.

          Trochu to ještě prozkoumám, ale myslím si, že z dlouhodobého hlediska je to cesta do pekel …

          Takové ty klasické mtb blatníky jsou pružnější, ale o to víc se „klepou“ …

          0 0
        • Breakpain  

          Tak když dám kolo na zadní, sedne si to jen na ultra měkký plast – zástěrku. Takže za mě oka, pokus to budeš dělat opatrně.

          0 0
        • treatt  

          Tohle řeším postavením na přední ;) Sice víc manipulace, ale nedrtíš blatník..

          0 0
    • Delkim  

      zimák hotov, nasazeny balóny 700×28C a ty nové blatníky na doporučení viz výše (SKS LONGBOARD – 45mm)

      ještě doladit v terénu, nicméně vypadá to dobře a bytelně, ty tyčky jde dotáhnout skutečně dost a neni v tom místě žádná guma/plast, takže by se to pak nemělo povolovat a pod.

      0 0
      • Delkim  

        včera prvních 100 km na mokrých silnicích (+bahno z řepné kampaně) za mnou, zatím naprostá spokojenost, nic se nepovolilo, nic neklapalo, vše ok, jen to pomalu jede :))) vezl jsem s sebou i kombinačky a nářadí, kdyby něco, ale nebylo to potřeba

        0 0
        • mr.ricardo  

          peknej zimacek, vychodni parta uz prelejza na zimaky? :D nejak se mi letos na tu kovadlinu nechce, jsme se s canyonem skamaradili.

          0 0
        • jannk  

          jo, voda by mi na cestach nevadila, ale to bahno z repne kampane je presne … prakticky same cyklokrosove vlozky!

          0 0
        • Josef Panek  

          Ty nejezdíš s žádným módním policistou, co?

          0 0
          • jannk  

            ne, ale slysel jsem od sveho servisaka, ze nekteri silnicari odmitaji mazat retez „FINISH Line Ceramic Wet“, protoze ty keramicke castecky tmavnou a potom nemaji dokonale stribrny retez :)

            0 0
          • Delkim  

            tak na zimáka se módní policie snad nevztahuje, ne? :)

            0 0
            • Josef Panek  

              Nemyslíš to vážně, žene?;-)

              0 0
            • blaf  

              zimak, myslim, ze vztahuje :)

              0 0
              • Delkim  

                no jooo, ale on bude přes zimu jezdit ve Slovinsku, to se nepočítá, to je parodie na poctivýho zimáka :)

                0 0
                • McBlacky  

                  taky mě tím celkem sere, ne jen že tapetuje FB fotkama krátký/krátký ale ještě mu to na jaře pojede tak, že už mu budu jenom mávat :)

                  0 0
            • milmat  

              To bude chtít se připojit v neděli na kafe :-)

              0 0
    • jecnak  

      Pokud by nekoho zajimalo, jak vypadaji Bontrager NCS Fender , tak prikladam par fotek. Konecne blatniky, kde pri montazi nemusim nic kutit.Dik tem dvojitym vzperam jsem ani nemusel davat uchyt mezi zadni horni vzpery. Pro majitele ostatnich blatniku inspirace u uchyceni trmenu brzdy.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        V Treku to zbastlili za tebe. Uff. Takovou praci si dali, aby elegantne schovali pripravu na blatniky, a k tomu prodavaj tohle. To fakt musel vymyslet american, chybi uz jen duct tape.

        0 0
        • jecnak  

          Mne to prijde naopak promysleny. Nikdy jsem nemusel nic ohybat ani zkracovat ty nerezovy vzpery. Navic vsechny sroubky jsou nerezovy.

          1 0
        • Reggie  

          taky mi to přijde promyšlený, jen jsem si myslel, že do těch děr v rámu zasuneš něco jako hmoždinku a dotáhneš šroubkem, ale jsou tam závity.

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Hurikan_Tom  

        Tome ten plisek na uchyceni platniku na predni brzdu jsi si vyrobil sam?

        0 0
      • jecnak  

        Dneska jsem pod tyhle blatniky narvav 32mm CX nudle Vittoria XG Pro. Je to teda tip top.

        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Renda69  

      Na mém 10let starém „celoročním zimáku“ jsem měnil nové blatníky SKS, je to jednodruhový plast. Před tím jsem měl nějaké vrstvené se stříbrnými proužky, které byly z hliníkové fólie a vždy po 3 měsících se to začalo rozpadat. Asi nepomohlo denní ježdění v solené břečce.

      0 0
    • Delkim  

      po dnešním švihu opět potvrzuji, že ty blatníky SKS LONGBOARD fungují naprosto spolehlivě, nebylo zatím potřeba nic více štelovat, dotahovat a pod., dneska projeto xx louží i nějaké jemné bahno a oblečení i kolo v podstatě čisté včetně treter

      0 0
    • Delkim  

      první skutečně snadno nandavací/sundavací blatníky pro silničku

      SKS Raceblade Pro/Pro XL

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • zdenek  

        No, člověk s nimi sice nebude jako prase, ale nějaký super efekt to mít nebude. Na předním kole chybí jakékoliv krytí od brzdy dopředu, což je důležité kvůli ohození ksichtu. Chybějící část zadního blatníku zase způsobí ohození nohou…

        0 0
        • treatt  

          Zadní by šla částečně poladit tak, že by se víceméně napevno nechala ta část od brzdy po střed od Crudů, ty parádně chrání i přesmyk.. předek by musel být nějaký bastl..

          0 0
          • Cryzyy  

            takže zase bastlení :D

            0 0
            • Lada,s  

              jj a které se stejně po jedné zimě rozpadne :D

              0 0
              • Cryzyy  

                Letos jsem ještě Crudy nesundal, pokaždé, když si řeknu, že bych je už sundat mohl, tak zase začne pršet a za chvilku už bude stejně zase podzim, tak je asi ani sundávat ani nebudu.

                0 0
      • capo  

        Nemá s těmahle někdo praktickou zkušenost? Ty by mi šly na TCR – tam se nevejde nic pod úchyty brzd ani k sedlovce…

        0 0
        • Breakpain  

          Dle pohledu …

          • ze zadu zadělaný lejtka, sedlovka i řetěz zbytečně …
          • v předu je to krátké, takže mokro v tretrách a jako bonus ohozená huba …

          Letos jsem jezdil dost v morku na CX, s dlouhými blatníky … opravdu dlouhé, nedalo se s tím skoro sjet ani z obrubníku ;) … A pomáhá to festovně …

          IMHO – lepší než drátem do oka, plnohodnotný blatník to není … A to mě utvrdilo v tom, že je lepší mít nějakou „jebku“, která má celoročně dlouhé blatníky ;-) …

          0 0
          • jecnak  

            Mit nejakou jebku jen kvuli jezdeni v blate znamena ze mas zas dalsi jebku, o kterou se musis starat a zabira misto.

            1 0
            • Breakpain  

              To už je dle preferencí, samozřejmě se nepřu a máš pravdu ;).

              0 0
              • jecnak  

                Obcas je tezky ty kola rozumne nakombinovat. Zrovna pred par tydny jsem to taky resil a po delsim vzpominani, na to jak se na zimaku jezdi, jsem se rozhodl, ze radsi parkrat za zimu shodim a nahodim blatniky na krosku (pred a po zavodech) nez mit nejakou jebku zimaka, na kterym se vsechno rozpada.

                1 0
                • Delkim  

                  a to máš aspoň pořádnou garáž a máš to případně kam dát, většina lidí by takhle řešila „další jebku“ do ložnice :)))

                  1 0
                  • Honzis  

                    ty máš aspoň pracovně-tréninkovou místnost :-)

                    řešením je buď s koupě jednice trošku koukat jestli se tam blatníky vůbec dají nebo prostě druhé kolo, jenže strašně záleží na přístupu – za poslední roky mají lidi jako zimáky 8kg silničky na 105tce min a starý Fořty/Favority se sytičeme, že jo. Když pojedeš sám, tak „jebku“ třeba kousneš, ale jsou grupy co jezdí zjara 150km tréninky třicítkou a to jaksi na „jebce“ nedáš nebo dost na hraně, kor když to není vyloženě placka. Shodou okolností jsem teď servisoval kámošovi kola a vidět vevnitř 10let starý náby co jezdí v bordelu je za trest, to pak není ani na servis ale na postavení k popelnici!

                    0 0
        • Orbicek  

          Mám ty raceblade pro XL (ta klasická je strašně krátká)

          Výhody: nasazená a nastavení -otázka 5 minut při prvním štelování, pak pokud používáte jen na jednom kole je nasadíte asi za 20 sekund.

          Bál jsem se chybějícího dílu pod zadní brzdu, ale kupodivu to nohy zezadu moc nepostrika, problem ale je, ze skoro vsechna voda a sracka jde do zadni brzdy, takze je potreba to po kazde jizde vycistit. Vzadu by mohl byt taky o neco delsi, pro jizdu v baliku by to asi chtelo jeste nastavit nejakým kusem plastu.

          Predni blatnik – délka je solidní, zepředu to ochrání nohy úplně v pohodě, nahoře zase voda jde pod vidlici a do brzdy. Ty vzpry mají takové plastové nástavce, takze je potreba mít dost místa mezi prednim kolem a rámem, aby se tam blatník vlezl.

          Jsou celkem bytelné a dobře nastavené nehrkají a nikde nedřou.

          Celkově se samozřejmě nevyrovnají plnohodnotným celo blatníků, ale sundání je fakt otázkou sekund. předtím jsem měl Crud Mk.2, které nebyly špatné, ale prostě se nedaly rychle sundat a furt někde dřely nebo hrkaly.

          0 0
          • milmat  

            Prošel jsem stejnou evolucí. Ještě se mi moc nelíbilo, že ten bordel také stříkal na přesmyk. Tak jsem uřízl kus z Crudu a ten doplnil k mým Raceblade Long. Ale ještě musím nějak vyřešit ty díry u brzd…

            0 0
            • treatt  

              V tomhle jsou Crudy jedinečné a popravdě mi hlava nebere, jaktože s tím po desítkách let existence blatníků přišli až oni a zůstávají jediní, kdo to dělá. Svého času jsem uvažoval nechávat tenhle díl na kole celoročně, že by to eliminovalo ten bordel na středu a snížilo zasírání řetězu.. teď mám na cestě novou generaci III, tak uvidím, jak jsou širší, slibuju si, že budou hrklat a drhnout daleko míň než Mk2

              0 0
              • milmat  

                Tak posílám foto té mé fúze s Crudem a pak další dvě, které ukazují ten bordel, co lítá okolo brzd.

                0 0
                • blaf  

                  nebylo lepsi koupit crudy nez tenhle bastl? penize jsi predpokladam moc neusetril a funkcne to taky lepsi asi nebude

                  0 0
                  • milmat  

                    Přešel z MK2 na SKS (btw v té době jiné Crudy nebyly/nevěděl jsem, že jsou). Mělo to hned několik důvodů:

                    1. Stabilita – Crud vzadu vlál, pořád šustil (více nebo méně). Vše ještě zhoršilo prodloužení zástěrky. SKS long je v základu delší. Půjdou tam asi dát i pláště 25 mm.
                    2. Crudy nejdou jednoduše sundat. To potřebuji, když si kolo beru s sebou do kufru auta (ano, mám malý kufr, musím sundat kola).
                    3. Crudy montáž = porod. Ty platové nohy dřou lak (přes písek, co se tam dostane).
                    4. Crud je křehký, ulomil jsem zadek.
                    5. Teď mám větší odpor než u Crudů, tak mohu jezdit lepší watty při nižší rychlosti :-)

                    Ten bastl funguje dobře, použil jsem zadní díl, který jsem stejně už slepoval. Funkce je lepší, jen ještě musím pořešit ty díry u brzd. Mám v plánu tam dát kus plastové folie nebo nějaký Al plech.

                    Jako další evoluci vidím nějaké obyčejné Al blatníky :-). Jen je tam nějak přimontovat…

                    0 0
                    • Honzis  

                      i z mého pohledu je ta stabilita výrazně lepší a jak píšeš, prodlužovaný Crud skoro každému z vás nějak šustil a při silnějším větru byl zcela mimo osu kola – tzn foukne z boku a půlka pláště je vidět, neb blatník je mimo :-( Jakákoliv váha na konci blatníku značně zhoršuje jeho stabilitu – ano, nenahazuješ za slabšího větru ostatní, na druhou stranu se to furt s*re …

                      Jak jsem psal – na moderní silniční rámy se s blatníkama prostě nepočítá a dřív byly jen plastové bez jakéhokoliv přerušení, jenže rámy byly konstrukčně jinde – všechny trubky rovný kruhový a můstek pod brzdou víceméně stejný. Přerušení sice vyřeší kritické místo pod brzdou, na druhou stranu ti špalky asi rychleji odejdou. éra cx má na zimu jasné opodstatnění

                      0 0
                    • blaf  

                      Crudy jsi popsal vcelku přesně. Mě vadí hlavně ta křehkost. Každou chvíli něco ulomené. A potom, že je krátký přední před vidlicí. Jak je víc vody, tak mám boty celé mokré. Až stávající Crudy dozijou, tak je plánuju nahradit levnými plastaky z kupkola. Bastl to bude taky, ale aspoň levný a snad i funkční.

                      0 0
          • capo  

            Jestli to správně chápu tak jako rizikovou část myslíš prostor mezi přední vidlí a dráty kola – aby se tam vešel ten nástavec vzpěr blatníku?

            0 0
    • Delkim  

      Crud má novou verzi, MK3

      sundat/nandat by je mělo být znatelně jednodušší a rychlejší

      Crud Roadracer Mk3

      0 0
      • milmat  

        Navíc umí širší pláště. Ale design moc nenadchne. Hlavně je vidět, jak ten zadní končí ještě dost vysoko. O stabilitě mám pořád své pochybnosti.

        0 0
        • treatt  

          Mám je na cestě, dnes by měly dorazit, tak dám vědět dojmy. Prodlužování vzadu mě viditelně nemine, mám připravený kus tenkého neoprenu. Zvažuju už teď kacířskou myšlenku, zda nepomoci té stabilitě přibastlením ještě jedné vzpěry dozadu.. uvidíme

          0 0
          • Rorejs74  

            Takhle jsem to měl dobastlený ( tou přídavnou vzpěrou ) u MK2. Estetickej dojem nic moc, ale funci to splnilo a dalo se to provozovat i s delší zástěrkou.

            0 0
            • treatt  

              A měls to klasickým drátem, nebos vymyslel nějaký plast? Dík

              0 0
              • milmat  

                Hroch takto má a funguje to dobře. Já jsem si objednal nějakou vzpěru od jiného blatníku, ale na montáž už nedošlo. Přešel jsem na SKS.

                0 0
              • liskin  

                Já přesně tohle dodělával v sobotu na SKS Raceblade xl. Našel jsem v garáži klubko drátu stejně tlustýho jak vzpěry od blatníků, rukama to narovnal, kleštěma zahnul kolem šroubku, stahovačkama přidělal k zástěrce, drží jak skála. (Ještě to teda bude chtít prodloužit zástěrku a nějak naříznout, aby to nebylo vydutý.)

                0 0
                • liskin  

                  (Jinak teda ten rám mounty na dlouhý blatníky má, ale chtěl jsem si zachovat možnost to nandat/sundat bez sundavání kol, proto takhle bastlím.)

                  0 0
              • Rorejs74  

                Koupil jsem kus rovnýho hliníkovýho drátu a ohnul to do potřebnýho tvaru. Kolem toho blatníku to bylo v pohodě ( našel jsem násadu na krumpáč stejnýho průměru a ohnul to kolem ní ), ale na ty vzpěry u kola jsem to měl přidělaný jen stahovacíma páskama a nevypadalo to nic moc :(

                Nicméně dvě zimy to dalo, než jsem zjistil že to mám prodřený zvrchu … kousek za brzdou, tak jsem to sundal.

                0 0
    • Delkim  

      jeden aktuální článek

      Buyer’s guide: The best mudguards to keep you dry when the weather's not

      btw koukám, že tam narvali blatníky i na můj Rabobank, čuňata! :)))

      0 0
      • treatt  

        To čuně je Lars van der Haar ;)

        0 0
        • Delkim  

          prý jeho „winter bike“… bych chtěl vidět ten „summer“… čuně milionářský :)

          1 0
      • milmat  

        To je jasné, že by jsi chtěl raději ty s tou odrazkou.

        0 0
      • Honzis  

        jako půlka se mi zdá nepoužitelná do bahna co je teď, ta světlost se zdá skoro nulová, stejně tak délka pro jízdu v balíku nedostatečná – je to tak když je lehce vlhko nebo člověk jede sám a neřeší zástěrky. Plno fotek je navíc na kolech s kotouči, kde obecně není takový problém …

        Já vyjel dnes se blatníkem ze sedlovky, tudíž bahno jsem neřešil, akorát pak musel umýt kolo a návleky od kolen dolů slušně zacákané. Plusem je to, že nikde nic neklepe a furt mám pocit, že kolo s dlouhými blatníky je takové neohrabané a nedej bože s tím jet v ksichťáku nebo po kostkách a nebo poslouchat bahno co dře plášť atd.

        Dlouhé blatníky do starýho fáčka nebo crossa či cx, tam není problém, u silničky s nízkými brzdovými čelistmi skoro vždy, to je prostě fakt. Stejně když leje tak ani nejlepší zástěrky neochrání jezdce tak, aby mu necákalo na tretry když jede 40km/h z kopce.

        0 0
    • dawelus  

      Ahoj,

      doporučil by mi někdo blatníky na gravel Ronina? v místním shopu nemají nic co by pasovalo, jen takové ty s upnutím na sedlovku, to nechci. Chtel bych, aby to byl klasický blatník co kopíruje pneu. Mám tam ty origo pláště 42c a je tam minimum místa. Už jsem roniny s blatníkama viděl, tak nevim jestli měli menší obutí nebo tam něco pasuje… dik za radu

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.