• OliVali

    Řešilo se tu víckrát, ale vzhledem k aktuální nabídce na trhu, snad nevadí dotaz. Chci trochu vyšší ráfky, kvůli mým cca 90kg.

    Rozhoduji se mezi:

    • Mavic Cosmic Elite S WTS + s komplet obutím Mavic
    • Campagnolo Scirocco + Conti GP4000S

    Obě varianty vyjdou na cca 8200. Co vzít?

    0 0
    • OliVali  

      Ještě doplnění: bude k tomu kazeta 11 speed. Všude se uvádí u obou 8/9/10, ale taky jsem někde četl, že tam 11 půjde. Tak nevím …

      0 0
      • blaf  

        na mavic by jit mela, u campy nevim

        ty mavicy jsou tezky jak…, za ty penize za me ne, co takhle FuRa3 nebo Zondy? cena sice o neco vys, ale do limitu se vejdes a dostanes imho o tridu lepsi kola

        jedina nevyhoda jsou teda konusy, to nevim jestli ti vadi

        0 0
        • OliVali  

          Když já jsem chtěl trochu vyšší ráfek a moc kol na výběr v té ceně není. Na moje amatérské ježdění by to stačit snad mohlo. 1700g si myslím že je ještě v pohodě na vyšší ráfek?

          Jinak ty co píšeš jsem taky měl ve výběru, jen nevím jestli to v reálu poznám. Konusy jsou nevýhoda proč?

          0 0
          • Zdenda CUBE  

            Protože je trochu alchimie je přesně seřídit. Jinak na Tvou váhu bych volil asi Campa Zondy.

            0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Neplas, FR quattro, FR3 a vyssi resp ekvivalenty od campy nemaji klasicke konusy, ale jakysi polokonus s nastavenim pritlaku. Seridit to zvladne pologramotna opice s malym imbusem za 10s. A za 25000km jsem je premazaval snad jednou.

          Campa ma na 9–10–11 sp stejny orech (teda snad existujou jeste nejake historicke 9sp jine, ale to si nejsem jisty).

          Pro zakladatele, jsi si jisty ze potrebujes vysoke rafky kvuli vaze, nebo je to kvuli jejich wow faktoru a vaha je zaminka?

          90 kg uveze kde co.

          0 0
          • R-A-D-I-U-S  

            Jsi si jistý že vysoké ráfky se kupují jen kvůli waw ? ;-) Co třeba aerodynamika. Dyť už na to kafe jezdíte tak rychle, že bys to určitě ocenil taky :-D

            0 0
            • blaf  

              jenze je vubec otazka jestli pojedou lip Cosmicy Elite s o par mm vyssim rafkem nez FuRa3, ktere maji celkem dobrou aerodynamiku

              Cosmic Elite jsou uplne jina kola nez Cosmic Carbone, ty uz budou aerodynamikou nekde jinde, ale cenou taky

              0 0
              • Člověk a jeho svět  

                Podle mého jsou ty Cosmicy lehce přeceňované. FuRa 3 by byla moje volba ze zmíněných variant.

                0 0
              • jecnak  

                Ty nejlevnejsi Cosmicy jsou prevleceny Aksia s vyssim rafkem. Dobry ale rekl bych dobry na zimaka. Pri aktualni cene mi prijdou predrazenh. Kdyz staly pod 6t, proc ne.

                0 0
        • nooski  

          Ty konusy od Campy tvoří snad nejlepší existující náboj spolu s Ch. Kingem ;-) Jinak se taky přikláním k Zondám. Kompatibilita Campa 9–11, Shimano ořech je už normálně na 11 a na menší počet pastorků se přikládá podložka. Proti Mavicům jsou Campy pěkněji zpracované a mají lepší ořech a ložiska obecně.

          0 0
          • OliVali  

            Asi me „ukecate“ na Zondy nebo FR3. Jen jsem na par mistech cetl, z vyssi rafek by mel byt odolnejsi vuci vyssi vaze. Scirocca se mi vylozene libi :)

            A co plaste? Vsude chvalene Conti 4000 nebo je i nejaka levnejsi skoro stejna alternativa?

            0 0
          • jecnak  

            Ten Campa system konusu je supr. Tak ci onak ho okopcilo dost firem vcetne Mavicu, AC a dalsich. Jen pouzivaj rovnou prumysl a axialni vuli je mozno doladit takto.

            Shimano ma ted u Ultegry a Dury naboju system nastavovani konusu bez nastroju a bez ovlivneni axialni silou upinaku. Tenhle system ma i u zapletu. Jestli u vsech top sad nevim, ale u low cost mimosadovych kol ne.

            0 0
    • tomekusti  

      Campa Zonda. Jednoznačná volba. Jsou celkem lehký, podle mě dobře vypadaj. Já už na nich jesdím se skoro 95 kily tři roky a ještě sem je ani necentroval. Vydrží všechno. Mohu jen doporučit

      0 0
      • OliVali  

        Tak Zondy jsou už na cestě :) Jen se zeptám, dáváte do nich pásky pod duši nebo ne?

        0 0
        • OliVali  

          Jo a ještě duše – dáte tip na nějaké osvědčené?

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Zondy nemaji vrtany rafek, pasky netreba.

            Duse latexove. Michelin zelene nejlevneji v Decathlonu za 200Kc. Maji fakt mensi valivy odpor (na valcich jsem tomu nemoh uverit) a jsou odolnejsi proti defektu. Nevyhoda je ze se musi prakticky pred kazdou vyjizdkou dofukovat, a opatrne pri nasazovani, at ji neskripnes.

            0 0
    • Člověk a jeho svět  

      Zeptám se zde – je normální, že se sám povolí ořech – včera mi po sundání kola málem vypadla kazeta i s ořechem :)

      Jaká může být příčina – je to normální a běžná věc, že se ořech sám od sebe povolí a stačí pouze nasadit ořech a dotáhnout? Na žádném kole se mi to ještě nestalo, tak hledám možnou příčinu.

      Jedná se o kola FuR 0, ořech Shimano.

      0 0
    • kodyz  

      Trochu se přiživím na tématu, přijde vám volba kol Mavic Ksyrium Equipe http://www.mavic.com/…hlon-ksyrium jako rozumná volba? Vážím okolo 85kg a jezdím členitý terén. Deset tisíc je pro mě za kola včetně plášťů absolutní strop. Nebo tato základní ksyria nemají o moc lepší vlastnosti než Aksia a Fulcrum 5 ? Děkuju za názory.

      0 0
      • Singlespeed  

        Tohle nejsou Ksyria Equipe, ale jen Ksyria (model Equipe se už nevyrábí). Jsou dost podobná Aksiím Elite, technologicky pokročilejší je až model Ksyrium Elite. Výhodou proti modelu Elite je možnost použít v případě potřeby neoriginální náhradní díly (špice, niple, ráfky) za příjemnou cenu. Osobně bych si asi za nápis Ksyrium nepřiplácel a šel do o hodně levnějších, ale jen o fous horších Aksií Elite.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Hnoj  

        Šel bych do DT Swiss R23. Super cena, všecko jsou to „standartní“ díly DT Swiss, takže když něco chcípne, snadno koupíš cokoliv novýho i od jinýho výrobce. A troufnu si tvrdit, že support dovozce má DT Swiss solidně nejlepší :-) A gumy si k tomu do 10 litrů koupíš třeba Conti GP4000S.

        0 0
        • kodyz  

          Děkuji za názory, bohužel ta Dt swiss R23 jsem nenašel pod deset tisíc, spíš se motají okolo 12. Asi se tedy rozhoupu a půjdu do Fulcrum Racing 5 i když mě ty červené niple nesedí.

          0 0
    • vt  

      Koukam po silnicnich zapletech, cca ±10k, na takove to normalni sportovnejsi pouzivani.

      ja: do 80kg

      kolo: rafkove brzdy, QR, plaste 25, kazeta 11 sh

      hlinikove rafky

      bezproblemovy servis + nahradni dily

      odolny na cesky asfalt a moji vahu :-)

      bezproblemove bezduse

      vaha cca do ±1600 a rozumna tuhost by mela byt v tehle kategorii snad samosebou

      znatelny pokrok proti Aksiim :-)

      Predbezne sem vytipoval:

      Zondy

      Fulcrum R3

      Ksyria

      DT Swiss R23 spline

      mozna i Ultegry RS700?

      Zondy a Fulcrumy – prakticky stejna kola jen s jinym zadnim vypletem? Pro jednodussi bezduse bude potreba koupit novejsi 2 way fit?

      Ksyria – mozna trochu tezsi, bezduse bezproblemove, obcas nekde zachytavam zpravy, ze Mavic sel v posledni dobe trochu dolu s kvalitou?

      DT – asi nejlepsi pomer cena vykon, neznam ale nikoho kdo je jezdi

      Co vybrat?

      0 0
      • vt  

        Sorry za odradkovani :-/

        0 0
      • plzakj  

        @Ksyria – ja spis zachytavam zpravy o praskajicich rafkach.

        0 0
      • Honzis  

        znatelný pokrok proti Aksiím nemusí být tak znatelný … Já vozím dvoje Ksyrie a FR5 LG a ono má všechno něco a ve finále asi vem ty, které se ti budou hodit. Na Ksyriích 25tisíc, ze závodů bouchlej zadek na výšku, asi 3× namazán ořech jinak servis nula, FR5 se pořád natáčely dráty naproti kazetě tak jsem musel výplet trochu víc přervat. Fulcrumy 5 mají těžší ráfky, ale ve vyšší rychlosti jedou pěkně.

        DT je klasika, asi nej servisovatelnost, ale dráty podle mě nepraskaj nikde a když se něco stane s ráfkem, tak je to vždy darda.

        0 0
        • plzakj  

          Jo, problem sehnat rafek na vymenu u fulcrumu stoji za zminku, kvuli 2:1 vypletu. V tom je DT vice standardni.

          Na druhou stranu, nikdy jsem to nepotreboval :D Vozim LG Quattro, mam 95kg a vyplet drzi vyborne.

          0 0
      • milan.v  

        Tyto DT Swissy mám na zimáku, dobrá kola.

        0 0
      • MavasH  

        A co nějaký custom záplety? Já mám od loňska Novatecy s NoTubes ráfkama, pevnost v pohodě (přechod z FR5, loni na jaře jsem měl nějakých 85kg, teď mám 78). Váha pod 1500 komplet i s páskou a RÚ (ty mám teda bezpáčkový, na inbus). A náhradní díly budou dostupnější, než u zápletů fabrických.

        0 0
      • vt  

        Dik za reakce … trochu sem to prozkoumal a pujdu do DT. Na mtb sem s nima spokojenej, tak to snad bude ok. Nahradni dily a bezduse by meli byt bezproblemu, par gramu navic mne nezabije … navic to DT cvrkani se da pouzivat misto zvonku ;-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.