Chtěl bych nasadit na zimáka silniční pláš? a jezdit na něm do práce. jaký s tím máte zkušenosti, dát tam semislisk nebo absolutní slick. Jezdíte to někdo? o kolik je to lepší než třeba Ritchey Spedmax?
Chtěl bych nasadit na zimáka silniční pláš? a jezdit na něm do práce. jaký s tím máte zkušenosti, dát tam semislisk nebo absolutní slick. Jezdíte to někdo? o kolik je to lepší než třeba Ritchey Spedmax?
O neco malo to lepsi je. Je to mim pohodlny a samozrejme to nedokaze prenest brzdny vykon jako sirokej plast, takze na to bacha hlavne na mokru. No ja tuhle kombinaci nemam rad, protoze to dost vyrazne zmeni jizdni vlastnosti a je treba si na to zvykat.
ritchey speedmax-a jezdim za sucha a na silnici vali dost dobre. Ja bych tam absolutniho slicka nedaval. Viz DAF
Ja pouzivam 4rokem na najizdeni km Ritchey TomSlick26×1 a zatim jen spokojenost. Je to ale samozrejme min pohodlny pri ty sirce a tlaku 90PSI
90 psi na mtb? to je dobrá nálož, asi nepoužíváš ráfky pod 400gr/ks :)
Pro 1" plast je to normalni tlak.
ti to nevyvracím, jen že většina ul ráfků na mtb má max povolený tlak a ten je do 70psi.
Myslis ze silnicni rafky jsou pevnejsi? Hele zkus si na tri bary nafouknout silnicni plast. Bude uplne mekkej. Tim chci rict ze prestoze ten uzkej bude nafouknutej na dvojnasobnej tlak, tak na steny rafku bude pusobit zhruba stejna sila.
Nejak tomu neverim. Ani nevim proc :)
Zkus to obracene. Nafoukej si sjezdaka na 8baru a uvidis co to udela :)
Cross Remerx Grand Rock GL rafy IRC Cross-V plaste max. odporuceny 80 PSI aj to tak hustim a je to super. Bez problemov 3 sezony.
Holinky/hodinky :)
copak na silnicnich kolech nejsou lehci rafky?
Ja pouzivam Mavic 517 a na druhych kolech mam Remerx (tusim Drago nebo tak nejak:) Na strankach Mavic kdysi byla tabulka s doporucenim max. tlakem pro prislusnou sirku plaste a 26×1 bylo snad 120PSI. Tech 90 mam jen proto ze Ritchey doporucuje pro ty plaste max. 100PSI
asi to bude jak říká DAF, že záleží na objemu. Zrovna totiž 517 je jeden z ráfků o kterým vím že se nesmí foukat přes limit.
Tady to nevypadá špatně, až na tu cenu. http://www.bajk.cz/…a/clanek.asp?…
pokud nechces honit i vahu, sel bych do osvedcenejch wormdrivu.. dyz to hodne nafouknes, maj zadnej valivej odpor, ale furt je to 1,9" guma, takze i do terenu se na tom muze vlitnout..
to dělá kdo?
aha maxis
A jestli úplnej slick, tak Maxxis Xenith 26×1.5"
honit váha se dá i s wormdrivem, ve verzi flyweight má 430 gr, což je na pláš? 1,9 slušné.
Mam doma Micheliny 26 × 1,95 hladke, jmenuji se najak Transworld City, oproti terennnim WTB tak o 5 km/hod. rychlejsi. Maji sipovity vzor a v nouzi se daji i v terenu. Cena za kus cca 420 Kc.
mam nejake kendy 1,5 , je to celkom v pohode, po ceste to ide o dost lepsie ako napr. ten speedmax, najme je to tvrdsie, na zadnom kolesa sa s tym da ist aj do terenu (bol som jedne preteky dokonca). ak to mas len na bezne jazdenie typu presun, stacia ti uplne aj nejake lacne.
Tiež používam Kendy 26×1,5 už pár sezón kým na jar najazdím základ na ceste a je to v pohode , len pri brzdení ako tu bolo napísané pozor hlavne za mokra a pri používaní hydr.kotúčov.
uz asi 3 roky vozim plaste Rubena Cobra, 1.9. totalni slick. nove je delaj i s reflexni bocnici. spokojenost.
To co vyráběla Rubena jako typ Winner je k mání i pod označením Michelin, ale je černej (ale má tenký bočnice jako Winner, ne jak gumový levný modely Rubena). Po silnici valí dobře a v terénu se neztratí.
jsem byl tenhle týden služebně v Rubeně a na vlastní bulvy viděl, jak se takový bikový pláš? vyrábí, bylo to zajímavý.
Povídej, přeháněj :o)
tak sem nasadil slick za 150kč 26×1,5 nafoukl ho na 7bar a na silnici je to jedna báseň. Jsem zatim spokojenej.
No neviem, ale lacne slicky byvaju na max.doporuceny tlak 3–4 atm. Ak je uvedene 6–7, je to OK, inak by som prehustoval o max.0.5 atm. Pokial ich prehustis o 100% a viac, moze to dopadnut velmi skaredo, ja by som sa bal na tom jazdit. Osobne moje slicky hustim 6.5/7 atm. (P/Z), ale mam tam este malu rezervu.
ještě sem prdlej pláš? z přefouknutí neviděl, ale až se stane tak dám vědět. :)
No me jednou vyskocil z rafku. A to ani nebyl prefouknutej ale nafouknutej na max. doporucenej. Je fakt ze ten plast uz mel docela najeto.
Me teda taky jeste neprask ale kdysi jsem mel na max. nafouklnuty Hutchinson Coyote a vylit z rafku bohuzel predniho a jeste se kousnul za predni celist, takze jsem se krasne katapultoval a nekolika kotrmelci utlumil pad do vzrostle travy-stesti vsude kolem byli vzrostly buky
Che..moji babce typek tenkrat jeste v JZD foukal kolo kompresorem kterym hustili traktory. No co…prdlo to tak brutalnim zpusobem ze to uplne zdemolovalo dusi, plast i rafek(predni). Slo o stroj Velamos, kteryzto o deset let pozdeji zprznil:-))) muj bratr: http://www.bike-forum.cz/forum/bikes.php?…
koukám, že bratr je nejspíš šéfdizajnér vod dobrovolných hasičů !?
Sem tak jednou foukal a trochu sem se zasnil… probudila mě exploze duše :)
Ja ano. Este na starom Favorite som hustil Semperit (takmer novy). Bolo to v pivnici. A potom mi este dva dni zvonilo v usiach.
Speedmaxy jsem zkusil kevlary i draty, nejsou vubec spatne, lehke a svizne a malo se ojizdi. Akorat mi obcas ustrelili v zatacce, ale to jsem asi lampa ja sam, protoze prave tyhle plaste by na tom mely byt v tomto smeru velice dobre. Cisty slick jsem mel jen na pujcenem tandemu v horach … no to byl napad – na vlhke trave to bylo horsi na lede a rozdil mezi tema speedmaxama na silnici mozna vubec zadnej. Ted tam asi pro zmenu hodim na test Maxis Wormdrive, ale jeste krapet ojedu ty co mam.