Zdravim, mam prosbu chtel bych znat Vase nazory a skusenosti po predelani teto vidlice na 100 mm …jak moc se to zlepsi pri malych nerovnostech .......docetl jsem se tu, dat na 100 mm 5W olej …diky
Zdravim, mam prosbu chtel bych znat Vase nazory a skusenosti po predelani teto vidlice na 100 mm …jak moc se to zlepsi pri malych nerovnostech .......docetl jsem se tu, dat na 100 mm 5W olej …diky
mno,ja sem to sice predelal na 100 s viskozitou 7,5 ale zaroven sem menil tycku za vlastovky,sundal rohy a nasadil balony plaste a vozim to daleko min nafoukany takze se mne zmenilo komplet chovani kola.jedine co sem zaregistroval ze se to vic bori pod brzdenim(ale to bude asi taky tou zmenou tlaku.
Ja jsem to predelal uz pred letem. Jenom jsem vydelal ty 2cm podlozky, olej sem tam nechal puvodni 7,5W. No chodi to o dost lepsejc, da se to nafoukat tak, aby to braly i mensi nerovnosti nez predtim a zaroven se to pod tebou nepoklesne na dno. Ted se rozmyslim jestli tam nalejt 5W nebo 7,5W. Uz ho musim vymenit. Ale asi zustanu u 7,5W, aby z toho nebyla kopacka.
jo a prosim ......rozeberu ji tak .......vypustim vzduch, sundam vicka s ventilkem , vyliji olej, vytahnu nohy, vysroubuji ze spodu matky a ted jen dobre stipnou ty plastove 2cm ??? a stejnym zpusobem zpatky???
Jakej mas rocnik? A jaky vozis brzdy? Ze bych se do te upravy casem taky zkusil pustit… :-)
03.....tektro
takze v-cka nebo tektro kotouce? mam strach, aby se pak s kotoucem vic nekroutila
tak tektro kotuce Ti vidlu urcite krutit nebudu:)
No robil som to pred dvomi rokmi (Exr 80 air model"02) a zatiaľ stále doporučujem. Ideou je jak iste vieš odstráni? tie 2cm podložky z plastu znižujúce zdvih. Buď sa ti podarí rozlepi? zalepený závit v spoji hliník / plast (mne sa jedna strana podarila a na druhu som už po zistení že je to zalepene nemal odvahu), alebo to odstráň inak (použil som brúsku).
Zmeny sú vyvolané vačším objemom vzduchu (citlivejšia pri malých nerovnostiach a zároveň progresívnejšia pri konci zdvihu). Ja verím tomu že konštruktéri ju navrhovali na 10cm, lebo až po úprave som ju začal považova? za funkčnú vidlicu. Keď ju budeš mat rozobratú, možeš podloži? neg. pružinu nejakou gumičkou, teda ak ti vadí jemne klepnutie pol centimetra pred návratom do normálnej polohy (piest narazí na neg pružinu). Inak uvažujem, že tiež by pomohlo vymeni? neg. pružiny za dlhšie a makšie. Zase by to bralo ešte citlivejšie malé nerovnosti a návrat by bol tiež príjemnejší Originál kit na prestavbu 80 na 100 mm coil, čo som videl obsahuje piestiky bez tých podložiek, iné neg. pružiny a samozrejme pozitívne pružiny.
Olej mam praobyčajný Madit 10W/40 čo mi tam ostal po pokusoch s pružinovou úpravou. A tak je to trochu pretlmené… ale možem si dovoli? ju viac podhusti? a neklepe tam neg. pružina. Keď ju najbližšie rozoberiem tak tam dám niečo viskoznejsie, nejaký mix 5W s trochu 10W –čka. Inak nabehal som nejakých 6tis. km a okrem škrabancov na nej zmeny nepozorujem. Vole sa mi zdajú ok, vzduch neuniká.
Prajem pekný deň.
Palir
Chystam se take na zvyseni zdvihu u verze EXR air '03, tak se chci jeste zeptat, je nutne tam dat po te zmene vice oleje, nebo staci ten stejny obsah co tam byl ?
das tam tolik oleje kolik pisou v manualu. zkus zde pohledat uz se tady ty milimetry pro vzduch i pero verzi EXR uvadeli. jo tak jsem to nasel: The table below indicates the proper oil levels (H) down into the stanchions (with the stanchions compressed and the springs removed). FORK MODEL / FORK TRAVEL mm/ OIL LEVEL H (mm) EXR Coil / 80 – 100 / 47 EXR Air / 80 – 100 / 35
Ja tam davam tolko kolko sa mi paci, tieto udaje su orientacne, ked som tam mal podla navodu tak som mal zdih tak 7cm, aj z fabriky tam bolo menej.
Pravda.Oni Ti taiwanci moc nemeri kolik tam nalijou oleje.Temer vzdy je v kazde noze jina hladina oleje:(
tat tak. to jsou hodnoty na kterych se asi ma zacit ladit. ja mam skoro o 10mm oleje min a dosahuju zdvih 85 z 95mm moznych – dal uz jsem nelaboroval a jezdil. rozdelam a uberu az na jare, ted uz stejne skoro nejezdim…
Taková drobnost: 10W/40 – není to náhodou motorový olej? Neměl by se tam dávat nepěnivý tlumičový?
ja tam cpu zde doporucovany Denicol a ten peni jak svina – teda kdyz je to verze vzduch. kdyz pouziju pruziny a netlakuju vzduchem tak nepeni.
Mne lepe chodi s motorovym Texaco, nez s tlumicovym Castrolem :) (ten taky penil).
Pozor jen na to ze na novejsich rocnicich EXR jsou plunzery jen pro dany zdvih.Tzn. ze pokud chcete z 80 na 100 musi se plunzery necim podlozit nebo nechat udelat delsi,coz oboje vyzaduje nejakeho soustruznika. Ze 100 na 80 by to bylo jednodussi,ale moc nepredpoklada,ze by nekdo tohle delal.
mam praskly obe ty negativni pruziny a v historii sem se docet ze ty nalisovany hlinikovy koncovky nekdo sundal a pak dal zpet,nemate s tim nekdo nejaky novy zkusenosti co s tim abych moh vymenit ty pruziny a jak ty konjcovky dat zpatky?nerad bych aby mne pri skoku odcestovalo predni kolo aji se spodnima nohama.
rozdelej vidli a uvidis. ja to mam slepene nejakou srackou a ve sveraku jsem to nepovolil. vetsi silu jsem si netroufl. jak je videt v sekco FOTO tak treba verze COMP i jine, maji plunzr slozeny na zavit a jde bez problemu rozdelat, u EXR to zalepili asi schvalne – proto taky predlavka z 80 na 100mm u moji vidle byla nevratna.
asi jsi me nepochopil,todle uz vim,uz to mam rok prekopany na 100,ale chtel sem vedet jestli uz to nekdo povolil a pak zalepil nebo to zkousel nechat zalisovat a tak:)