Merida Matts Speed a vidle 130mm

26 nepřečtených
  • JirkA

    Chtel bych se zeptat na jednu vec.Mam Meridu s ramem Matts Speed a na nem vidlu Suntour XCP 75LO. Vzhledem k tomu, ze s ni nejsem spokojen, planuju koupit novou. Na rozdilm od toho Suntouru ma ale ta, co jsem si vybral zdvih 130mm. Co myslite, nezk..vi to ale prilis geometrii toho ramu? Jezdim jen turistiku, zadne chrteni..:) Dik za rady JirkA

    0 0
    • Ruprecht  

      Geometrie rámu zůstane určutě stejná :-). Na tenhle rám je ideální 100 mm zdvihu.

      0 0
      • Indian  

        130 je moc, bude se to houpat a nořit. Co je to zač marzočka?

        0 0
        • JirkA  

          Noooo, temer :) Nechci vyvolat debatu na tema Marzocchi x Manitou atd… fakt me zajima jen ten zdvih. Kazdopadne to bude pohodlnejsi, ne?

          0 0
          • Indian  

            Každej bajk má vůči svojí geometrii doporučené rozmezí zdvihu vidlice. Pokud má tvoje Merida zdvih (tovární) 75mm, asi těžko můžeš použít 130mm. 100 si myslím že je na tyto Meridy maximum.Ale nechci tě klamat,možná se pletu,mrknul bych do katalogu jaké milimetráže zdvihu se na tyto rámy používají. Dost také záleží na tom (jak sem se už ptal), co je to za vidlici. Vzduch má lineárnější chod oproti pružině a mohla by se ošklivě nořit.To znamená že při prudším zabržděním před.brzdou by se vidle zapíchla a zůstala kvůli nevyhovující geometrii rámu nefunkční.U pru­žinové by se toto dít nemuselo a ten vyšší zdvih by fungoval, no jasné je to, že když neodskoušíš,nez­jistíš. Každopádně bych byl při koupi nové vidle dost opatrnej a nedal jen tak na někoho „bez problému,to musí fungovat,v po­hodě…a td…“

            0 0
            • hanz  

              přesně tak, taky se z toho může stát vratkej čopr nejvíc pohodlí získáš funkční vidlou, takže kup nějakou dobrou 100mm pružinu a uvidíš že to bude ok.

              0 0
              • Marek  

                Myslim, ze zmena geometrie nebude az tak velkej problem. Osobne mam zkusenost se zmenou zdvihu o 85 a 105 mm (z pevny vidlice) a zadnej vratkej copr se nekonal. V nekterych situcich to muze spis pomoct. Samozrejme nemam zkusenosti s touto konkretni zmenou.

                0 0
            • PePu  

              Vzduch má lineárnější chod oproti pružině – muzes mi to prosim vysvetlit. Az do ted jsem si myslel, ze vzduch se oproti linearne vinute pruzine chova progresivneji (vozil jsem z5 2000 air, ted mam mxr coil). Rozmyslim prave volbu mezi Vanillou a Talasem (Canyon ES 5 vs. ES 6).

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Taky si myslim, ze vzduch je linearni a nevim kde se tu ty povery berou. Co jsem mel moznost zkouset stejne typy vidlic (i stejny zdvih), tak pruzina zehlila a pritom dokazala pobrat i velke skoky, kdezto vzduch dokazal vzdy jen jedno z toho. Bud nemel sametovy zacatek (a to pak neni zadna vidlice:) a nebo sel snadno az dolu. Nevim jak dalece se to da ladit hladinou oleje u open bath vzduchovek, protoze vzduchovky nevozim.

                0 0
                • PePu  

                  Asi to bude otazka vykladu. U linearne vinute pruziny je tuhost v kazdem miste zdvihu konstantni (kdyz nebudu uvazovat vliv vzduchu v open bath). Na vzduchovkach se podle me tuhost meni se stlacenim. V kazdem pripade me tebou zminene chovani vzduchovek primelo k prechodu na pruzinu – u vidlice do 100mm mam jasno. Jenze 130mm uz je jina kava – mozna ani ne tolik zdvih, jako vyska vidlice by mohla vadit pri vyjezdech. Zatim jsem spis priklonen k Vanile (navic ma lockout pro pripad nouze).

                  0 0
                • filipes  

                  Celkem souhlas – mam Z1 se vzduchem, neni problem ji dostat na doraz, nebo nastavit na anti-zehlicku. Jde o to najit kompromis a nedorazovat moc casto. Pak taky hodne zalezi na tlacich v + a – komore. Sametovy zacatek je otazka preference, kazdopadne znamena houpacku. Mensi citlivost na zacatku zdvihu zabrani houpani, vetsi prdy uz 13cm pekne pobere a clovek se nemusi patlat s lockoutem.

                  0 0
              •  

                ale dokázal by to prodat… už si někdy stlačoval vzduch v uzavřený nádobě, asi ne, jinak bys o nějakym linearnim pruběhu tlaku ani neštěkl…

                0 0
                • PePu  

                  To bylo na me? Ja jsem tady netvrdil, ze vzduchovky jsou linearni, spis naopak. Nebo jsem blbej a potrebuju polopatickej vyklad tveho prispevku.

                  0 0
                  •  

                    nejak sem to kvotoval od tebe ale chtel sem indiana… promin

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      Kdyz nehodnotim system jako takovej, ale chovani vidlic ve kterych jsou ty systemy pouzity (a o to tu snad jde), tak si musim stat za svym.

                      0 0
          • Pá-dlista1  

            Jenze na geometrii kola ma vic nez zdvih vliv vyska vidlice a ta se podle typu lisi, takze debata ohledne znacky nebo modelu neni uplne zcestna.

            0 0
    • kesu  

      i na enduro celopero je 130mm akorat v zadnym pripade bych nedaval vic jak 100 a nebo bych sel do neceho s menitelnym zdvyhem(splice pochopil sem ze zvazujes menitou).nicmene na pevny meride sem sej se 125mm foxem a bylo to na geometrii znat,byl to strasnej copr na kterym se dost blbe jezdilo.

      0 0
      • Indian  

        Hele ta Suntourka,co máš na té meridě je totálně tvrdá a zdvh je tam funkční tak prvních 30mm jakštakš a potom je to beton, nejde ti tak ani o zdvih,jako o to ,že ta Suntourka prakticky nefunguje. Není to vadou vidlice,je prostě tak udělaná,sám sem mět tu čest na ní jed. Doporučuji ti koupit někde staršího Duka(80mm) a uvidíš,co je 80mm zdvihu. 100mm je už opravdu hodně! 130mm by ve tvém případě byla už katastrofa.

        0 0
        • JirkA  

          Asi mas pravdu, poohlidnu se po nejake 100mm. Co bys doporucil? Jsem ale hodne velky svalovec, hlavne v oblasti brisniho svalstva mam tech „svalu“ fakt hodne :))), tak aby to bylo na nejakych 90kg. (Na tu Suntourku bych musel vazit tak 200 , aby se pohla :( ). Jo a nemusi to byt zrovna Manitou, spis ta cena…

          0 0
    • HASKY  

      Mám taky Speeda ten rám je fakt stavěnej na 100mm zdvihu. Poud tam dáš 130mm vidlu tak budeš mít trošku víc položený přední kolo. Tím kolo bude míň hravý což by až tak moc nevadilo. Větší problém bude to že se v každým trošku větším kopečku budeš stavět na zadní kolo.

      0 0
      • filipes  

        Ovladatelnost kola spis nez na sklonu vidle zalezi na jeji tuhosti – aby predni kolo jelo tam, kam mu prikazes a nepruzilo pri brzdeni. Staveni na zadni se da postelovat predstavcem. Mozna bych se bal vydrze ramu, protoze se vyrazne promeni napriklad uhel sedlovky = vetsi paka. Jo, a rozlisuj zdvih a vysku vidle!

        0 0
    • wroum  

      ja bych ji tam klidne dal.

      0 0
    • vlk  

      ono jde spíše o délku vidlice než o zdvih.Asi ten rám bude tak do 100 mm.Ale např u marzocchi mezi exr a mx comp -oba zvihy 105mm je o dost nižší ta comp. Jinak docela špatné neí poslední dobou u rockshox u-turn a u manitou rtwd.Tam když se s délkou na svoji geometrii netrefíš tak si to na tu svoji nastavíš a jezdíš. Vzduch verzus pružina-mám stejný názor jako pádlista.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.