15 let starý neježděný AL rám, prasklina, opravit?

15 nepřečtených
  • Prasopes

    Ahoj,

    věnoval jsem nedávno kamarádovi téměř nepoužívané kolo (najeto tak 500 km, bez pádu, léta jen stálo u mámy v bytě) a včera jsme zjistili, že se objevila prasklina pod hlavovým složením. Dost mě to překvapilo, to kolo je v podstatě nejetý.

    Je možný, že ten hliník za ta léta tak zkřehnul, že to prasklo při naprosto minimálním zatížení? Zkusili byste to nechat zavařit, nebo ten materiál tak „zapracoval“, že by bylo lepší to vyhodit?

    dík za názor

    0 0
    • Vilém  

      Kde pdo hlavovym slozenim?

      Potkal jsem ramy, ktere mely diru pro hlavove mimo tooleranci a po instalaci hlavoveho samovolne praskly.

      0 0
    • Tomcat  

      A co to je za kolo je tajemství ?

      ⁿMůže byt vadné od výroby, může být nabořené…

      0 0
    • bathed  

      Nejak takhle to mas svihle?

      Oprava “kroužkem” made by matbiker

      Vyvrtat v praskline diru at nepokracuje, polozit tigem housenku a tam kde to je namahane (tam kde je hlavko), tak tam za tepla nasunout vysoustruzeny krouzek, co se zatahne kdyz zchladne.

      0 0
      • Tomcat  

        Takže oprava v normálním tržním prostředí dražší než zbytková cena toho rámu a to se vyplatí. :)

        0 0
        • bathed  

          Kolik je “zbytkova” cena toho ramu??

          Nebo jinak – 15 let stare kolo, k cemu to bude? Na traily a nebo na litacku kolem komina? Kolik by stala nahrazka toho ramu? Klidne zbytkova… A jeste: na kolik by vyslo “zbytkove” kolo podobne urovne, protoze 15 let stare standardy ve vybave patrne nepujdou uplne napasovat na “zbytkovy” radove mladsi ram…

          Ale ne dobre si tak trosku zatrolit, coz? ;-)

          0 0
      • Prasopes  

        asi tak něco, jen zeshora.

        můžu se zeptat, na kolik ta oprava vyšla? klidně jen přibližně do SZ. jestli to má cenu nějak řešit, jsem smířenej s tím, že spíš asi ne…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.