• romza

    Zdravim. Chci si koupit vidlu marzocchi z1 fr3 na 4× a stredne obtizny freeride. Mate s ni nekdo prakticke zkusenosti? Abych koupil a meprohloupil :)

    DIK

    0 0
    • Pá-dlista1  

      Ja jezdim lonskou Z1 DOII coz je to same bez pevne osy a nemuzu si stezovat. Uz takhle je to dobra volba a s pevnou osou… Ted mam doma jeste Drop Off coz je v podstate OEM verze te FR3 a ta pevna osa vypada dobre. Rekl bych, ze to bude fajn vidlice za ty penize.

      0 0
    • kovar  

      mám ji krátce, používám ji na turistiku. Funguje dobře, tuhá v krutu díky pevné ose, mnohem citlivější než třebas MX Comp ETA. Má neseřiditelné tlumení, aby tlumila, je třeba použít olej aspoň SAE 20. Ale upozorňuju, ty zvuky co vydává, to je teda síla – na plunžrech, které jsou na rozdíl od MX Comp kovové, dost hlasitě chrastí všechny podložky a negativní pružiny. No asi ji překopu na zdvih 150mm, tím pádem ubude chrastění alespoň vymezovacích podložek, které díky překopávce půjdou pryč:-)

      0 0
      • Pá-dlista1  

        Fakt nechci videt jak si predstavujes tlumeni. By ti mohly vyhovovat suntoury :) S dvacitkou tlumicakem bych zapruzil jen jednou pri nasednuti a pak zas az pri dalsi vyjizdce.

        0 0
        • kovar  

          šeredně se pleteš

          0 0
          • Pá-dlista1  

            S pretlumenou vidlici se nedobre jezdi Veverko.

            0 0
            • kovar  

              no to jo, ale pokud si myslíš, že Z1 frIII je s 20 olejem přetlumená, tak to se fakt krutě mýlíš.

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Asi budu muset nekde zkusit. Jsem si myslel, ze se od DropOff 04 lisi jen pevnou osou.

                0 0
                • kovar  

                  Vnitřnosti DropOff 04 jsem neviděl, jaké má plunžry? ty černé kompozitové? Z1 frIII je má celokovové, ale dyž jsem viděl velikost děr, na kterých se realizuje zpětný útlum, tak jsem se až zděsil jejich velikosti (v porovnání s ďourami v těch kompozitových). No teď nevím, jestli jsou ty megadíry tam schválně, nebo je to výrobní vada (ital popadl větší vrták než měl) a reklamovat to.

                  0 0
                  • lubos  

                    Z tvoji smulou u ( Merida – spatny tlumic od vyroby) bych mozna tipoval na chybny kus.

                    0 0
              • Radek Broz  

                20 olej? To si delas srandu, ne? Vic jak 7,5 by ch tam v zadnym pripade nedaval.

                0 0
                • kovar  

                  si fakt často tady připadám jak ve zvláštní škole.

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Tak jsem se na ni o vikendu projel. S original olejem (7,5) je pomala tak na hranici toho co bych mohl vozit. Spis bych tam namichal malilinko ridsi.

                    0 0
                    • kovar  

                      no a z čeho usuzuješ, že original olej v Z1 FRIII je SAE 7,5?

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Je to napsane v manualu. A davaji ho do vsech (co vim).

                        0 0
                        • kovar  

                          Aha, napsané :-) Ale je originál olej v z1 frIII OPRAVDU taky 7,5? No v té mojí vidli original olej prostě 7,5 nebyl. To bylo to první, co mě překvapilo, když jsem začal vylívat olej – to co vytékalo, bylo víc jak 7,5 , to šlo poznat i bez viskozimetru.

                          0 0
                          • Pá-dlista1  

                            … a skoro to netlumilo.. aha. Jasne. Dobre. Proste ti jen rikam, ze ta FRIII co jsem ji ja zkousel, byla s original olejem a tlumila.

                            0 0
                            • kovar  

                              šmanqote,co to zas meleš? S originálem to jakž takž tlumilo, kdo říká, že skoro netlumilo? To že jsi zkoušel frIII o orig. olejem a tlumila nikdo tady nepopírá, a nebudeš tomu věřit, s orig olejem tlumila i mi.

                              0 0
                              • Pá-dlista1  

                                Má neseřiditelné tlumení, aby tlumila, je třeba použít olej aspoň SAE 20.

                                0 0
                                • kovar  

                                  no ano, chybí mi tam slovíčko „víc“ mezi aby a tlumila. Prostě s nově nalitým SAE 20 olejem to mi to tlumí skoro stejně jako s originálním, co tam byl.

                                  0 0
      • kovar  

        takže tato vidle na 150mm překopat jednoduše nejde, díra v plunžru, přes kterou proudí olej při zpětném utlumu, je moc daleko od pístu, při zvýšení zdvihu by se dostala cca 1,5cm pod záklopku, tudíž vidle by při návratu do horní úvratě vždy kousek před horní úvratí kopla díky skokovému zvýšení útlumu (jakmile by se díra dostala pod záklopku) , DO PR… plunžr viz obr: http://www.bike-forum.cz/forum/foto.php?…

        0 0
        • kovar  

          tak záhada viskozity oleje a nemožnosti překopání na 150mm mojí Z1 FR3 vyjasněna – prodali mi ementál, ne vidlu. viz http://www.dolekop.com/forum.php3?…

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Pekáček  

        To jsem si myslel že víc chrastivější než moje MX Comp ETA už nic nemůže být. Mám od Tinka delší negativku co je dlouhá asi jako ta původní+kovový kroužek co je u ní, možná trochu delší. Jak myslíte že to bude chodit když to tam dám (vidle má negativku jen v pravé noze).

        0 0
        • kovar  

          pravděpodobně to bude lepší – míň zvuků, možná i nějaký ten milimetr zdvihu navíc a citlivost taky trošičku lepší, záleží na tuhosti tej pružiny.

          0 0
    • Radek Broz  

      Kamos ji ma a je to, jak psal Padlista, v podstate lonska DOII (se kterou jsem taky max. spokojen) s pevnou osou. Na 4X se to da klidne trosku prifouknout, takze za ty penize idealni. Akorat by nemusela designove vypadat tak lacine – pripomina mi stary nejlevnesi OEM Wedge a podobny modely.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.